Kedves Hozzáértők!
Összfoglalva
A vezérmű tengely hajtása lehet fogaskerekes, láncos és fogazott szíjas.
A fogaskerék kopik, a lánc és fogazott szíj nyúlik.
A feszítés ma már automata, de a feszítési út korlátozott.
A gyári ajánlásnak megfelelően kell párban (lánc-fogaskerék, szíj fogazott tárcsa) cserélni.
Diesel motor nyomatéka és főtengely szög-gyorsulása lényegesen magasabb a benzinesnél.
Ezért itt inkább a lánc a divat.
A jobb konstrukcióknál a motor "csak" leáll, mert a dugattyú felső holtpontjánál sem érnek a szelepek a dugattyúba.
De ez kevés tip. nél valósul meg a magas kompresszió viszony igény miatt.
Tehát a vezérmű hajtás rendszer meghibásodása futásteljesítmény és igénybevétel függő.
(kivéve a gyevi bíró és az anyaghibás eseteket)
Az eladó csak akkor "felelős" a bekövetkezett meghibásodásért, ha a gk. futásteljesítményét meghamisította és nem cserélte a vezérmű hajtás elemeit a gyári javaslatnak megfelelően.
http://levaltas.5mp.eu/web.php?… 2014 okt. látogató > mint 17500
{autodidakta}
Az ütk ne legyen LEVEZETÖ ELNÖK és JKV. VEZETÖ