Használtautó, Garancia???


Bali1124 # 2019.04.11. 16:41

Kedves Fórumozók
Kb. egy hónapja vásároltunk egy használt Audi Q7 et.
Az autó 2007-es évjárat 4 millió Ft volt.
Az előző autónkat egy 2002-es évjáratú BMW X5-öt be számítottak a vételárba,1 700 000 Ft értékben.350.000.km-rel.
A kocsit a kereskedő nem vette a nevére egy előre kitöltött adásvételivel értékesítette, amin én vagyok az eladó.
Állítása szerint az teljesen rendben van mindig így szokták csinálni .
Kb. 3 hét után megkaptam az adásvételi szerződést, az autó elkelt a vételára 1 800 000 Ft.
Hamarosan hívott az új tulajdonos akivel hosszasan beszélgettem,nagyon örült az autónak szerinte jó vételt csinált. Felajánlottam neki a kocsi nyári kerék garnitúraáját ami nálam maradt.
Meg is beszéltük hogy a következő hétvégén eljön érte.
Megérkezett, ideges volt állítása szerint az automata váltó hiba jelzője kigyulladt szerviz módban jött autóval kb. 15 km-en keresztül.
A kerekek nem kellettek neki, én kipróbáltam az autót a hiba nálam nem jelentkezett.
Másnap újra hívott. Éjjel 11-re ért haza a váltó újra szerviz módba kapcsolt. Ajánlottam neki, nézesse meg egy szakemberrel olvassák ki a hibakódot a hibatárolójából, hogy többet tudjunk.
Ezt elutasította azzal az indokkal hogy ha Belepiszkálnak, nem fogja tudni bizonyítani hogy a hiba a vétel előtt is fennált.
Jelenleg azt szeretné ha odaadnám neki a kerekeket (200 000 Ft) + még 100 000 Ft készpénzt. Mivel ő már több váltóssal is beszélt és a javítás legalább 600 000 Ft ba fog kerülni.
Ha nem megyek bele az ajánlatba perrel fenyeget. nekem nagyon gyanús hogy csak le akar húzni.. szerintetek mit tegyek?

drbjozsef # 2019.04.12. 05:00

Bali1124,

szerintetek mit tegyek?

Szerintem amit jónak látsz.
Szerintem is erősen lehúzás szagú ez.
Az biztos, hogy egy szakember általi hibakód kiolvasás nem számít "belepiszkálásnak", szóval ez full kamu.

Én, a magam részemről, a helyedben, ha elég biztos lennék benne, hogy a váltóval nem volt gond amikor eladtam, akkor elutasítanám az igényét, és menjen pereskedjen.

Neked kell mérlegelni, megéri-e a nyugi 200e+100e forintért cserébe, vagy jársz pereskedni, és esetleg bebukod perköltségestől a javítást, ami akkor hétszámjegyűre valszeg fel fog kúszni.

De bizonyítania mindent neki kell. Ami nem egyszerű, nem gyors, nem olcsó, de legalább neki is kétséges.

Persze, eleve hagytad átbaszni magad a kereskedő által, nem ez a szokásos, és nem töltünk ki biankó adásvételiket, ennyi erővel a vesédet is elkérhették volna. Persze, ha az autó hibás, ugyanúgy a kereskedő is érvényesítette volna veled szemben a szavatosságot.

Mérlegelj, de a döntés a tied.

Bali1124 # 2019.04.12. 06:20

Kedves József!

Természetesen az auto nálunk tökéletesen működött, 8 évig a családban volt, szerettük. Kiváló állapot, szervizkönyv stb..
a hiba nem állt fent a vásárláskor és azelőtt sem.
Ezt az új tulajnak is elmondtam.
Sőt mikor először beszéltünk és a kocsiról kerdezgetett(mikor még jóvolt) ő maga mondta, hogy rengeteget megnézett, kipróbált, mielőtt ezt megvette. Ennek a váltója is szuper.
Aztán meg hirtelen minden szar lett... ha most engedek, jövő héten meg jön, hogy rossz a motor is benne?! Adjak megint pénzt.. ????

Egyébként a kereskedő is kipróbálta, használta az autót, míg el nem adta.
Nem jelezte, hogy gond van a kocsival.
Szerintem valami pont az új tulajnál ment tönkre, 350000km-nél egy 17 éves autónál ezen nem kell meglepődni.
Aki majmot vett, vegyen banánt is...

Nem fogok adni neki pénzt, főleg nem ennyit..
Még az elején ajánlottam neki 100ezret, mert kb 200 egy bontott váltó, de beszéltem egy ügyvéddel,azt mondta hogy zárkózzak el, tagadjam meg stb.
A vevő ügyvédje szerint pedig köteles vagyok mindent fizetni, elbukom a pert, jobb lesz ha peren kívül megegyezünk.

wers # 2019.04.12. 06:55

A vevő ügyvédje szerint pedig köteles vagyok mindent fizetni, elbukom a pert, jobb lesz ha peren kívül megegyezünk.

Ez jó :)) én is ezt mondanám. Meg azt is mondhatnám, hogy engem minden este három chippendale fiú vár otthon.

Én azért biztos nem hagynám ki a kereskedőt sem, mert konkrétan nem épp jogszerűen adta el az autót. Ki akart bújni a jogszabályi kötelezettségei alól.

A kocsit a kereskedő nem vette a nevére egy előre kitöltött adásvételivel értékesítette, amin én vagyok az eladó.
Állítása szerint az teljesen rendben van mindig így szokták csinálni .

Ha így szokta nem jól szokta, a kereskedőnek nem kell "nevére íratni" a kocsit (kell, de nem a szokásos formában, csak kézzel jegyzik fel hivatalosan a forgalmiba a kereskedő nevét, és így jegyzik be a nyilvántartásba)

drbjozsef # 2019.04.12. 07:23

Bali,

Mennyi ideig volt a kereskedőnél, és hány km-t ment vele?

Ha 20 km-nél többet, és neki nem jelzett az autó, akkor vélhetően nem állt fent a hiba a vásárláskor. Vélhetően, mert persze maga a konkrét hiba fennállhatott, de hogy ezt hogyan bizonyítja, az előttem elég kétséges. Sőt.

Egyébként igen, a bírói gyakorlatban az autó életkora és futásteljesítménye erősen számít, az ahhoz kapcsolódó hibák nem feltétlenül a szavatosság körébe tartozik.

Én elhajtanám a fenébe. Pereljen. Neked ott van tanúnak a kereskedő is (már ha nem cimbije a vevőnek).

wers # 2019.04.12. 07:36

Neked ott van tanúnak a kereskedő is

Az lapítani fog, nem hiszem, hogy akarná, ha a bíróság magyarázná el, hogy hogyan kell szabályosan kereskednie.

Bali1124 # 2019.04.12. 08:07

Nem tudom hogy a kereskedő mennyit ment vele, csak hogy én több mint fél tankkal adtam be, az új tulaj por szárazzal hozta ki.. meg hogy a kereskedő srác hívott hogy a főnöke használja az autót... annyi még hogy az adásvételin a kereskedés 2 alkalmazottja a tanú. Tehát ők is megjelennek majd a tárgyaláson. ( már ha lesz)

Bali1124 # 2019.04.12. 08:09

Az új tulaj kb 400kmt ment vele.

wers # 2019.04.12. 08:19

a kereskedés 2 alkalmazottja a tanú.

bingó, akkor sok félni valód nincs szerintem

Pit-bull82 # 2019.04.12. 10:07

Tisztelt Fórumtársak!

Egy autó adás-vétel kapcsán szeretnék tanácsot kérni, mint eladó. Az autómat egy 2006-os Infinti FX35 összkerékhajtású terepjárót másrcius 12.-én eladtam 3.700.000ft-ért. Adás-vétel elött többször felajánlottam a vevőnek hogy el lehet vinni szervízbe átnézetni az autót, de nem élt ezzel a lehetőséggel. Próba út során
vezette az autót és mindent rendben talált. Én egy hibajelenséget közöltem vele, mégpedig azt hogy az autó
kormánya picit ráz 110km/h sebesség felett. Ezt bele is írtuk a szerződésbe. Elmeséltem neki hogy többször
átnézettem az autó futóművét és semmilyen hibát nem talált a szerelőm illetve hogy 2018.-ban a kerekeket is
elvittem centírozásra, de a hibajelenség nem szűnt meg. Azt tudni kell hogy négyévszakos gumik vannak rajta amik
nem fiatalok már, ezért tájékoztattam hagy valószínűleg a félrekopott gummiabroncsok okozzák ezt a kormányrázást nagy sebességnél.
Eltelt 3,5 hét majd hívott a vevő hogy a saját szerelőjével átnézette az autót és nagy gond van vele. Állítása szerint a kardántengely össze van hegesztve illetve össze van gányolva, életveszélyes és ettől ráz a kormány is. Viberen küldött is 2db fotót a felfedezett javításokról. Mondtam neki hogy én erről nem tudok és nálam ilyen javítás nem történt.
Azonnal megkerestem az autó elöttem lévő tulajdonosát aki történetesen autószerelő. Én tőle vásároltam az autót
2017. augusztusában. Leírtam neki az új tulajdonos panaszát és a 2db fotót is átküldtem. Ő azt válaszolta erre hogy ő sem végzett ilyen javítást a kardántengelyen és valószínűleg az ő elötte lévő tulajnál, évekkel ezelött lett felújítva a kardántengely és cserélve volt a kardán kereszt. A képek alapján ezt látta és még azt is írta hogy ez egy kopó-forgó alkatrész, úgyhogy nem érti mit akar ezzel a vevő.
Utána a vevőnek felajánlottam hogy vigyük el a szerelőmhöz az autót és akkor megnézzük mi a probléma vele. Április 10.-én, az adás-vételt követően 4 héttel és 2.000km megtétele után átnézettem az autót. A vevő közölte hogy most már kopog a kardántengely és hogy a kormányt is kirántja a kezéből az autó. A szerelőm átvizsgálás után tájékoztatott hogy az első kardántengelyen valóban látható hogy több évvel ezelött fel lett újítva, de semmilyen problémát nem talált. Szakvéleménye szerint „Javításkor a csészéket egy behegesztett alátéttel rögzítették a fészekbe.” A vevő erre mondta hogy össze van hegesztgetve a kardántengely. A szerelőm elmondta neki hogy a szakműhelyekben így szokták felújítani a kardántengelyt és hogy az ő BMW-jében is ugyan így néz ki a felújított kardán. A vevő kötötte az ebet a karóhoz hogy neki ilyen kardántengellyel nem felel meg az autó és azt szeretné hogy cseréltessük ki egy újra és álljam a fele költségeket.
Az átvizsgálás után mondtam hogy vigyük el az autót egy próba körre. Ki is próbáltam és a kardántengely semmilyen hibajelenséget nem produkált, az autó egyenes futása is jó volt nem rángatta a kormányt ahogy állította a vevő. Egyedül a bal első futóműnél hallottam kisebb kopogást. Közöltem vele a véleményemet hogy az autó szerintem jó és hogy csak a futóműnél hallottam a kopogást, de átvizsgálás során ott sem talált semmi hibát a szerelőm. A nagy sebességnél jelentkező enyhe kormányrázás még mindig nincs felderítve mivel gumicsere nem
történt az autón. A szerelőm véleménye ismét az volt hogy ezt a hibajelenséget a félre kopott gumik okozzák.
Most ott tart az ügy hogy a vevő 2 hét múlva a Nissan Gablinihez akarja elvinni az autót egy állapot felmérésre
6 héttel és ki tudja hány ezer kilóméterrel a vásárlást követően.
A kérdésem az lenne hogy ilyen esetben van-e szavatossági kötelezetségem mikor egy alkatrész, jelen esetben a
kardántengyely évekkel korábban fel lett újítva, de hiba jelenséget nem produkál?
A válaszokat előre is köszönöm!

drbjozsef # 2019.04.12. 13:57

Pitbull,

Szép hosszú történet, végig se fogja olvasni senki.

A kérdésem az lenne hogy ilyen esetben van-e szavatossági kötelezetségem mikor egy alkatrész, jelen esetben a
kardántengyely évekkel korábban fel lett újítva, de hiba jelenséget nem produkál?

Van szavatossági kötelezettséged, hiszen eladtál egy ingóságot. Hogy az kiterjed-e erre, az szakkérdés. A leírásod (átfutása) alapján talán nem, ahogy a szerelőd is állítja.

Minden egyéb az előző hozzászólásokban benne van : Ha nem fogadod el a vevő indokait, akkor perelhet, ha perel ő bizonyít. Akár a szakszerűtlen javítást, akár a hibás teljesítést.

Egyébként, az eladónak a hibajelenségre kell felhívnia a vevő figyelmét (lehetőleg írásban), nem a hiba okára. Ha elmondtad neki, hogy szitál a kormány, akkor ő ezt annak tudatában kellett megvennie, hogy ez lehet egy 100 forintos alátét, és egy kétmillió forintos diffmű hibája is. Nem számít.

Ha beleírtátok a szerződésbe, és ennek a hibajelensége miatt igényel, akkor erre nem terjed ki a szavatossági kötelességed. De ha ezzel nem ért egyet (mert 30 alatt is szitál), megint csak szakkérdés, és perelhet.

Én a magam részéről elhajtanám.

zoltan45 # 2019.04.17. 11:29

Tiszteletem!
2018 11.29.-én vásároltam egy Peugeot 3008-as 9éves
gépkocsit, 152000Km-el, kereskedőtől, számlával. A vásárláskor ellenőriztük az olajszintet, rendben volt, ám a következő 1000Km után "check oil" felírattal örvendeztetett meg, olajcsöpögés, füstölés kíséretében. Komplett olajcsere után ezt a következő 2x 1000Km-en is ezt produkálja. Szakműhelyben átnézettem, de csak a motor megbontása után lehetne, ami komoly költség, megállapítani, hogy mi okozza. Műhely véleménye szerint valószínű, hogy csak teljes generál után szűnne meg a hiba.
Kérdésem az lenne, hogy milyen módon tudok érvényesíteni az eladó felé garanciát, szavatosságot?
köszönettel Cs.Z.

ArtAry # 2019.05.16. 19:34

Üdvözletem!
Problémám a következő!
2019.04.13-án vásároltam egy 2009-es évjáratú vw eos típusú személyautót magánszemélytől. 1,4 TSI benzines motorral.
Az eladó elmondása szerint végig szervízelt, magyarországon lett forgalomba helyezve, első tulajok.
tettünk egy próbakört, nem észleltem semmi különöset, kisebb esztétikai hibái voltak.
161000km-rel vettem meg. Erre a hétre volt időpontom teljes átnézésre.
Két hét után, 04.30-án este leálltam vele, s pár perc múlva nem tudtam újraindítani, amikor mentem volna tovább. 2-án tudtam szakembert hívni, aki rácsatlakoztatta a hibakeresőre, s kimutatta, hogy elszállt a vezérlés. gy látatlanba a javítás 100-400ezer forintig terjedhet, de senki nem nyúl hozzá, amíg nem egyeztetek az eladóval.
Ugyanis a szervízben is és több autószerelő is azt mondta, hogy ilyenkor még az eladó a felelős ilyen hibáért. Telefonon érdeklődtem egy ügyvédnél is, aki nekem adott igazat, s azt mondta, ez le is van írva a Ptk-ban (nem találtam, hol).
Az eladóval a közel 2 hét alatt csak kétszer tudtam beszélni (sokadik próbálkozásra), akkor is hárít, s elzárkózik az együttműködés elől.
Mit tegyek?
Szeretnék lépni, mert nem azért vettem, hogy itt nézegessem csak a ház előtt.
A válaszokat előre is köszönöm! Ary

drbjozsef # 2019.05.17. 05:53

Az ügyvéd sem tudta, hol van a Ptk-ban a kérdezett szakasz? Nohát.

gababoy # 2019.05.20. 18:37

Tisztelt Fórumtagok!

Történetem a következő: idén márciusban vásároltam egy hibrid autót, kereskedőtől. Az autó tulajdonjog-átruházási szerződés szerint került hozzám. Most, 2 hónap és kb. 1500 km elteltével olyan hibát produkál, amelynek javítása 1,5 M ft-ba kerülne (a hibrid meghajtás akkumulátora hibásodott meg). Szakszervizben kaptam erről papírt, ahol megvizsgáltattam. Az autóra nem érdemes nyilván ezt ráköltenem (annál is inkább, mivel 1,1 M ft volt a vételár). Az lenne a kérdésem, lehet-e az eladó autókereskedés felé bármilyen követelésem, mivel főalkatrész komoly meghibásodásáról van szó? Ahogy utánaolvastam, 6 hónapon belüli hibáról van szó, tehát neki kellene bizonyítania, hogy a hiba nem állt fenn a vásárláskor. (Már ha ez így van) A szerződésben annyi szerepel, hogy "az eladó a vevőt a gépkocsi műszaki állapotáról, (esetleges) sérüléseiről részletesen tájékoztatta, aki ezt tudomásul vette.
Tanácsaikat várva, üdvözlettel gababoy

drbjozsef # 2019.05.20. 18:47

Lehet.
Így van.

wers # 2019.05.22. 05:04

(a hibrid meghajtás akkumulátora hibásodott meg)

Na igen, vajon miért adják el az elektromos járműveket töredék áron max. 150-200e km-nél? Mert ennyit bírnak az aksik. Max 250e.km, és cserélni kel, ami tényleg millás körüli költség.

wers # 2019.05.22. 05:09

na és az sem mindegy, hogy hogyan használták, töltötték.

Kevesebbet bír az aksi, ha minden nap 0-ra használják és minden nap töltik, mint amikor naponta két-három naponta töltik és 20%-ig használják ki, bár ez aksi gyártó függő is.

De erre szinte kizárt, hogy rejtett hibára lehessen hivatkozni.

talpaimihaly # 2019.05.28. 11:32

Üdv! Segítséget szeretnék kérni, pénteken vásároltam egy autót magánszemélytől (1995 volkswagen polo), helyszínen kipróbáltuk, rendben volt, a szerződésbe bele írtuk hogy az autónak rejtett hibája nincs. Másnap az autó kb. 40 km megtétele után megállt, azóta sem indul. Hívtam az eladót hogy baj van szeretném vissza a pénzt vagy javítassa ki ugyanis nem 1 napra veszek autót. Nem gondoltam hogy baj lenne az autóval ugyanis fiss műszakis. Az eladó elzárkózik, szerinte ez már az én bajom. Mit tudok tenni ebben az esetben? Köszönöm

wers # 2019.05.28. 11:37

24 éves. Pasinál nem rossz kor.

drbjozsef # 2019.05.28. 12:01

a szerződésbe bele írtuk hogy az autónak rejtett hibája nincs

Honnan tudtátok mind ilyen kifejezetten és egyértelműen, hogy REJTETT hibája nincs? :D

drbjozsef # 2019.05.28. 12:06

talpaimihaly,

A szavatossági igények érvényesítésének a Polgári Törvénykönyvben meghatározott szabályai vannak. Hibás teljesítés, kellékszavatosság, olvasd el a Ptk-ban, 6:157§-6:167§.

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?…

Az általad leírtak alapján igencsak nehéz dolgod lesz.
Inkább azt mondanám, sajnos peched van.

Először is érdemes írásban a hiba és az igény (javítás, csere, javíttatás költsége) megjelölésével bejelenteni a szavatossági igényt az eladódnak.

Másodsorban a hibás teljesítést magánszemélyek jogügyleténél a vevőnek kell bizonyítani, és bizonyos esetekben mentesül is az eladó a felelősség alól. Ilyen például, az, ha a vevő a hibát ismerte, vagy a kellő körültekintés mellett ismernie kellett volna.

Egységes a bírói gyakorlat abban, hogy amennyiben a gépkocsi életkora, futásteljesítménye, általános állapota (használtsági foka) alapján következtetni lehet bizonyos hibákra, az ezzel járó kockázat a vevőt terheli és az eladó mentesül a szavatossági felelősség alól.

Ha elhajt az eladó, mehetsz bíróságra, de a fentiek alapján nem lesz könnyű dolgod.

Zoli770 # 2019.06.13. 21:22

Nyolc hónapja vásároltam egy gépkocsit aminek a motorja tönkrement .

A gépkocsit kereskedésben vásároltam !

Email,szóbeli formában megkaptam hogy vállalnak 6+6 hónap garanciát a gépkocsira !

Idézet : Körbe van mérve,

  • Sajnos a tolatóradar az minket is megtévesztett
  • Természetesen a fődarab garanciát a rejtett hibákra (szerintünk nincs ilyen!)vállaljuk ahogy azt a törvény is előírja 6 hónapig de mi ezt 6+6 hónapra vállaljuk.

Várlak Délre, a kocsi kész van!
Tisztelettel,:

Szabó János

Kereskedelmi Igazgató

Rövid hiba leírás : előzés közben a motor beállt , a kereskedő telephelyére szállíttattam ,ahol megállapították a hibát , elmondásuk szerint nem kapott elég kenést, olajat a motor ezért tönkre ment. Durván 750,000Ft os javítási költséget mondtak telefonban.

Én akkor visszanéztem a kapott dokumentumokat ,emil-eket és email ek között megtaláltam a 6+6 hónap garanciát ,amit azonnal emailben jeleztem nekik.

Idézet: Szia!
Nem találom a kölön 6+6 hómapos garancia papírt a kocsi papírjai között ahogy az vásárólva lett és a hirdetésben is igy szerepelt ! Ne a törvényben előírt garanciára gondolok ami természetes ,hanem ami külön fel volt tüntetve a hirdetésben. Nem kaptam meg! A mia napig így vannak fent az álataltok hirdetett gépkocsik és az információ is az hogy külön garanciát adtok !
Motor ,váltó , fő alkatrészek , csak akkor ez most az én esteemben hogy van?

Várom válaszotokat hogy tovabb tudjak lépni az ügyben ,nekem mindegy milyen írányba .

Köszi Zoli
Szia !

ebben a levélven pontosan le van irva hogy vállaljátok a garanciát!

Kérném ezek szerint a tovabbiakban eljárni.

Kelt . 2018.08.10.

Szia Zoli!

Minden szerviz náluk volt csináltatva ,természetesen számla nincs róla de email ben megvan minden és árajánlatban is.

Mit tudok tenni mi a következő lépés mert az emali óta nem jelentkeznek . Postai levél, stb?

Köszönve megtisztelő segítséget válaszát.

aprilismajus # 2019.06.14. 05:48

Kedves Zoli770, nemcsak a szerződés alapján érvényesítheti szavatossági igényét, hanem a Ptk. szerint is, használt dologra egy év a kellékszavatosság, s ennél rövidebb idő érvényesen nem köthető ki - 2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről, 6:163. § (2) bekezdés.

drbjozsef # 2019.06.14. 07:12

Zoli770,

Igen, a következő lépés a postai levél, nyilván tértivevényes. Hivatkozz (dátumszerűen) az emailokra, illetve a Ptk előzőben adott passzusára.

De ha nincs megegyezés, pereskedni neked kell majd.