Használtautó, Garancia???


guba" # 2013.05.18. 07:28

A tényállás részletes ismerete nélkül annyit lehet mondani, hogy valószínűleg igen. Pontosabb válaszhoz látni kellene a szerződést.

megane # 2013.05.14. 03:27

Üdvözlöm!
Az alábbi ügyben szeretnék segítséget kérni.
Öt nappal ezelőtt vásároltunk egy 9 éves diesel autót egy pesti márkakereskedésben. Az állapotfelmérő lapon szerepelt, hogy a motorból folyik az olaj,de a kipróbálás során úgy gondoltuk nincs nagy baj, esetleg egy tömítést kell kicserélni plusz a kopó alkatrészeket. Sajnos kiderült, hogy az autónak rossz a turbója és kisebb alkatrészek is cserére szorulnak, amik a hibákat rögzítő lapon nem szerepeltek. Ezek összességében már jelentős javítási költséggel járnak. A márkakereskedés 6 hónap garanciát vállalt az autóra. Tudjuk ezt a garanciát ebben az esetben érvényesíteni?

Előre is köszönöm.

marika7702 # 2013.05.09. 17:11

segítséget kérek , 2 hete vettem egy autót és elromlót nem is megy már a régi tulajnak felszólító levelet szeretnék írni hogy adja vissza a pénzt vagy csináltassa meg.

monalisa1 # 2013.05.04. 09:27

racsos

Nem írtad mikor gyártották a motort, mert míg egy órát lehet tekergetni addig a gyártási év nem manipulálható. A motorkerékpárt leginkább március-október használják, a közbenső időszakban ritkán vagy egyáltalán se. Egy motor éves futásteljesítménye erős jóindulattal 10-12 ezer kilométer, mindezek alapján - és a majd' 30e km óraállásra figyelemmel - könnyen vélelmezhető, hogy a motor mennyit is tehetett már meg.

racsos # 2013.05.04. 07:09

Köszönöm a felvilágosítást!
Tisztelettel:Olaszy Csaba

guba" # 2013.05.04. 05:13

Használt jármű esetén a kopó alkatrészekre elég korlátozottan lehet szavatossági igényt alapozni. Ez szerintem nagyon két esélyes még akkor is, ha sikerülne bizonyítani, hogy egy ilyen szíjnak mennyit kell kibírnia.

racsos # 2013.05.02. 06:15

szép napot kívánok!
vettem egy BMW 650 cs motorkerékpárt pénteken ,vasárnap elszakadt a rajta levő fogazott szíj. ezeknél a típusoknál lánc helyett van ez a szíj.a motorban óra szerint 29800km van ezeknek a szíjaknak kb. 60000km-et kell elmenni./ha jól tudom/ a szíj ára a motor vételárának kb. 15%-a . van-e az eladónak kötelezettsége velem szemben ill. lehet-e követelésem vele szemben?

guba" # 2013.01.16. 19:40

A szerelőnek az a kötelessége, hogy kijavítsa a hibákat, amiket elkövetett. Kérdés ezek után, hogy egyáltalán képes-e erre. A történet rengeteg kérdést vet fel. Amit meg lehet állapítani, hogy egy elszakadt vezérműszíj rengeteg problémát okozhat, és nagyon sokat okoz is. A dugattyúk beleütnek a szelepekbe, amelyek ettől minimum elhajlanak, de el is törhetnek és attól függően, hogy milyen fordulatonon pörgött éppen a motor a törmelék össze-vissza zúzza a hengerfejet és a dugattyútetőt is akár. De egyes típusoknál nem a szelep törik, hanem a vezértengely, stb. De hallottam már olyan szerencséről is, hogy néhány szelep cseréjével megúszta valaki.

Ha kopogós a hangja, akkor előfordulhat, hogy nincs a helyén a vezérlés, bár akkor csökkenne a teljesítmény is. A víz és az olajfogyasztás is a megnőtt terhelésre utal, nem optimális az égés a motorban.
Vidd el egy normális szerelőhöz, mérjetek emissziót, kompressziót, gyújtást, esetleg teljesítményt ha van rá mód.

Drizzt83 # 2013.01.16. 10:22

Tisztelt Ügyvéd Úr,

Kissé eltérő kérdéssel fordulok Önhoz mint a többi fórumolvasó, sajnos nem találtam hasonló esetet a régebbi bejegyzésekben.

Autómat külföldön vásároltam és saját "lábán" hoztam haza minden gond nélkül( kb 1000 km), mivel azonban használt járműről ( Alfa Romeo 156 2.0 Jts 2002 évjárat ) van szó, el akartam végeztetni az ilyenkor szokásos javításokat ( összes szűrő et olaj csere, valamint vezérműszíj és a hozzá tartozó alkatrészek cseréje). A megbeszéltek alapján a szerelő el is végezte a javításokat valamint elvitte a járművet műszaki vizsgára ( KPMG-s első vizsga). Azonban a vizsgáról hazajövet az új szíj elszakadt. A szerelő vállalta a felelősséget és elmondása szerint kicserélte a tönkrement alkatrészeket.
Azonban azóta sajnos olyan problémák merültek fel amik nem léteztek a javítás előtt, az autónak kopogós hangja van miután bemelegszik azt lehetne hinni hogy egy diesel üzemű autót lehet hallani pedig benzines. Sajnos fogyaszja a hűtővizet és az olajat is mivel kb 450 km megtétele után 0,5 liter olajat és kb 0.7 L vizet kellett utántölteni.

Kérdésem az lenne hogy milyen kötelezettségei vannak a szerelőnek?
Illetve milyen lehetőségeim vannak abban az esetben ha a szerelő nem hajlandó saját költségén elvégezni a szükséges javításokat, melyik szervhez fordulhatok segítségért?

Segítségét köszönöm

guba" # 2013.01.07. 17:58

Ha igaz a használtautóra szóló garancia/szavatosság/jótállás , érdemes e belevágni a jogi történetbe

Egy ilyen ügy eldöntéséhez a bíróság azért rendel ki szakértőt, mert nem rendelkezik a szükséges szakismerettel. A szakértő megvizsgálja a motort, és megállapítja a hiba okát, és annak keletkezési idejét.

Ha tehát a bírónak is szüksége van egy szakértői véleményre a döntéshez, akkor szerinted ki az aki előre meg tudná neked mondani, hogyan döntene? Főleg úgy, hogy te magad sem tudod a hiba pontos okát.

Naki585 # 2013.01.06. 21:13

A hiba oka feltehetően (mivel szakember sem vagyok és a kocsi még a garázsban áll) a következő lehet:
A vezérműházban lévő nagynyomású benzinpumpa hibásodott (elgyengült, anyaghiba, elkopott nemtudom)meg, ezt az egyik vezérműtengelyen lévő "himba" hajtja rugós elven (amin szintén kopás jelei letszanak.Ennek egy darabja letörhetett és bekerült a lánc utjába , elszakitva azt. Cserés a ház, a benzinpumpa, a láncfeszitő,lánc, az egyik fogaskerék a lendkerékkel.Szelepekről még nem tudjuk hogy hajlottak e, nem bontottuk tovább.
Azért nem inditottam el a javitást, mert tanácstalan vagyok melyik utat válasszam. Ha igaz a használtautóra szóló garancia/szavatosság/jótállás , érdemes e belevágni a jogi történetbe, vagy nem sok esély van a javitási költség megtérittetésére az eladóval ami jelen esetben egy autokereskedéssel foglalkozó vállalkozás.
Esteleg Hajdu biharban tudnak e javasolni Igazságügyi műszaki szakértőt ha oda kerül a sor? köszi

guba" # 2013.01.02. 18:36

Kérdésem ,hogy esetleg szakvéleménnyel számlával van e valamilyen lehetőségem a javitás árának megtérittetésére a kereskedővel?

Erre a hiba okának pontos ismeretében lehetne esetleg válaszolni.

guba" # 2013.01.02. 18:35

Rosszul tudom, hogy már nincs olyan, hogy fődarab, hanem az autó alkatrészeit egységesen kezelik?

Ha azt akartad kérdezni, hogy csak a fődarabokra vonatkozik-e szavatosság, akkor a válasz: nem. De a természetes kopásból eredő elhasználódásra általában nem lehet alappal hivatkozni.

Naki585 # 2013.01.02. 10:35

Előző kérdésemet annyival még kiegészíteném, hogy megtudja e valaki mondani hogy Hajdu Bihar megyében (Debrecen) van e valaki Igazságügyi szakértő a témában akit közjegyző kirendelhet? köszönöm.

ASXxX # 2013.01.01. 19:15

Köszönöm a válaszokat.

Azt elfelejtettem leírni, hogy ha fék+Start gombbal indítom az autót, akkor nincs visító hang, viszont ha csúsztatott kuplunggal szépen állok ki a garázsból, a visítás elkezdődik, 10-30 másodpercig tart, majd elhallgat az autó.

Hasonló zaj jön az autómból, ha kinyomott kuplungot szépen lassan visszaengedem.

Bár ha azt mondják, hogy kopóalkatrész és nem fődarab, ezekszerint ezzel nem sok mindent lehet kezdeni?

Rosszul tudom, hogy már nincs olyan, hogy fődarab, hanem az autó alkatrészeit egységesen kezelik?

Naki585 # 2012.12.30. 16:49

Tisztelt Szakértők!

A következő problémával fordulnék önökhöz:
2012.November 30-án vásároltam egy 2007-es évjáratú autót 101500km-rel egy kereskedésből Debrecenben(3.2M).
Minden rendben is volt az autóval a probauton illetve egészen 2012.December 27-éig amikor ugyanis az autón elszakadt a vezérműlánc.A Lánc szakadását valószinüleg a nagynyomású benzinpumpa sérülése okozhatta (ugyanabban a térben van és a darabja bekerülhetett a lánc közzé)ez egyenlőre feltételezés, semmilyen előjele nem volt a dolognak azóta 1050 km-ert tettem meg az autóval.Több dolog tönkrement és cserélni kell rajta (nagynyomású benzinpumpa,lánc,feszitő, az ezeket "takaró ház", fogaskerék+lendkerék, illetve ami egyenlőre még nem derült ki, hogy a szelepek sérültek e)
Előzetes felmérés szerint az autó javitása szelepek, hengerfej nélkül is több százezer Forintra rúg. Kérdésem ,hogy esetleg szakvéleménnyel számlával van e valamilyen lehetőségem a javitás árának megtérittetésére a kereskedővel?A hiba oka valószinüleg fent állhatott már a vásárláskor de jelei nem voltak (esetleg anyaghibára/kopásra tudok gondolni)Segitségüket előre is köszönöm!

guba" # 2012.12.30. 08:06

+1

Ez nem kinyomó csapágy lesz. Az indítás után megszólaló és hamarosan megszűnő nyikorgó, vagy visító hang tipikusan a nem elég feszes ékszíj, vagy bordás szíj megcsúszásától ered, tehát valószínűleg a korábbi diagnózis helyes.

Atis77 # 2012.12.30. 07:24

A kinyomó csapágy nem szokott visitani, főleg nem elhallgatni. Annak akkor van hangja ha ki van nyomva a kuplung. Amúgy meg a kinyomó csapágy nem egyenlő a tengelykapcsolóval, és kopó alkatrész, nem fődarab.

ASXxX # 2012.12.22. 08:16

Tisztelt Szakik!

Vettem egy autót 1 hete, viszont valószínű már most problémám akadt az autóval. Mikor megnéztük, indításnál fütyülő hangot adott ki egy 2-3 másodpercig az autó, majd elmúlt. Azt mondták akkor, h a nyirkos időnek köszönhetően a bordásszíj megcsúszik. Viszont most úgy néz ki, nem a bordásszíj lesz a hiba oka, hanem kuplungkinyomó csapágy. Az autó márkaszervizből lett véve, igaz az ott dolgozó személlyel kötöttem szerződést, a klasszikus magánszemélyek közötti 6 hónapos adásvételi. Az adásvételi a szokásos, nincs kikötve benne az, hogy a vevő lemond a szavatosságáról. Gondolom így a PTK használt termékeiről szóló passzusai a mérvadóak.

Hab a tortán, hogy ugyanott csináltattam vásárlás előtt az állapotfelmérést, a tengelykapcsolóra azt írták, megfelelt.

Elviszem hozzájuk, kivizsgáltatom és ha azt mondják valóban kinyomócsapágy probléma, az orruk alá dörgölném, hogy ott volt bevizsgálva, a problémát az eladó is ismerhette, mivel egy ilyen probléma nem 1 hét alatt szokott jelentkezni.

A mikéntjét még nem tudom, ebben szeretnék segítséget kérni. Hogyan tudnám megfogni az eladót ezzel kapcsolatban? 100.000 HUF-os lesz a javítás anyagi vonzata.

Köszönöm a segítséget!

guba" # 2012.12.13. 14:30

Hogy, mit érdemes csinálni, az akkor derül ki, ha leírod, hogy mi a problémád a kocsival. A szavatossági igények megítélése első sorban a ténykérdéseken múlik.

Atis77 # 2012.12.13. 11:49

antesz

nem kell írni semmit bemész a tulajjal egy márkaszervízbe és átnézeted, leinformálod a km ora állásokat és a szervizeket ennyi.

mobiltel75 # 2012.12.12. 09:19

Kedves szakemberek!

Szavatossági igény érvényesítése ügyében megkíséreltem felvenni személyesen a kapcsolatot 1. körben az autót Értékesítő céggel.

A tulajdonjog átruházási szerződésben szerepel az eladó által vállalt szavatosság, ennek ellenére nem reagálnak. Marad a jogi út.

A családban van jogász. Elegendő ha ő fogalmaz meg egy levelet a cégnek, vagy jobb, ha kifejezetten szakosodott ügyvédhez fordulok?

Utóbbi esetben milyen a témában különösen ajánlott ügyvédeket tudtok javasolni?
Milyen összeg elfogadható egy ilyen felszólító levél elkészítéséért?
Jól-e gondolom-e, hogy ettől a ponttól kezdve a témában minden felmerülő költség a szavatosság igény érvényesítését vállaló felet fogja terhelni?

Köszönöm előre is a segítő válaszaitokat.

antesz # 2012.12.04. 18:00

Tisztelt hozzáértők,

Autó vétel előtt állok. A kiszemelt autó a kilométer számláló szerint korához képest nagyon keveset futott és törésmentes.
Ez a körülmények alapján (1. gazdás autó idősebb házaspártól, jó környezetből, jó benyomást keltő eladótól) hihető lehet, az eladó szóban garantálja a futott kilométereket és hogy az autó sosem volt sérült, karambolos.
Mivel kis hazánkban népsport az autók kilométer számlálójának állítgatása és a javítás eltitkolása mégis szeretném bebiztosítani magam.
Megírná valaki mi az az adásvételi szerződésbe beleírandó jogi formula amivel - ha kiderülne - később is számon kérhetem akár peres úton is az eltérő futásteljesítményt/korábbi sérülést és annak hatásait az eladótól?
Köszönöm.

Kabar # 2012.11.20. 18:29

Jó napot kívánok!

Olyan problémával szembesültem hogy eladtam egy 15 éves autót és egy héttel később a vevő felhívott azzal hogy az autó hengerfejes lett. Azt tudni kell hogy nálam karba volt tartva 2 évig használtam ráköltöttem nemrég 120 000 ft-ot és 300 000 ft ért adtam el.
Ő most megcsináltatta és azt akarja hogy én fizessem ki, nem volt igazságügyi szakértő semmi ami alapján meg állapításra kerülhetett volna hogy mi okozta a meghibásodást. Jóhiszeműen minden hibát elmondtam neki amiről tudtam, de ő jogi útra akarja terelni, ilyenkor mennyi esélye van per nyerésre ez esetben.
Vételkor nem zárkóztam el bármilyen átvizsgálástól, sőt a vevő szakmabeli.

Köszönettel Kabor Kálmán

ius latratus # 2012.09.16. 06:46

Két éve vettem egy 3000ccm-es Renault-t. Láncos.
Ennek ellenére a szakim (nem sufni-service, hanem gépészmérnök, s szervizvezető)nekiállt, s valamit babrált vele, mondván: használt az autó, előélet ismeretlen.
Fékek stb.
Én (ő meg pláne) magasról teszek a gyári értékekre, az ugyanis, kedves egyenes-ági, kizárólag a gyári alkatrészekre vonatkozik, s ki az az istenáldotta zseni, aki egy szíjról megállapítja, hogy az a gyár által ajánlott márka-e, vagy csak egy utángyártott befőttes gumi? Mind az olajnál, mind a kopó alkatrészeknél, de legfőképpen a vezérlésnél igenis első dolog kell(ene) legyen a csere.
Konszernek ide, konszernek oda.