Használtautó, Garancia???


Pandaronk # 2016.02.12. 11:54

Tisztelt Jogi Fórum!Olyan kérdésem lenne, hogy eladtam a minap egy motorblokkot hengerfej nélkül 70.-ért szerettem volna kapni egy csomó + alkatrésszel együtt, de lealkudta 50.000ft.-ért,odaadtam neki(olaj került a vízbe ezért nem költöttünk rá, de ezt tudta a vásárlóm mert jeleztem,meg látszott is a kakaós anyag)amihez még hozzáadtam egy csomó alkatrész mint pl. nagynyomású szivattyú,lendkerék kuplungszettel egr szelep meg egy csomó apró alkatrész melyet egy dobozzal vitt el a kedves vásárló!Hozzá kell tennem hogy roncs autók vásárlásával foglalkozik a vásárlóm és dugattyúk kellettek volna csak neki!Fényező a szakmája a vásárlómnak, nekem faesztergályos,blokk a 21 éves fiamé volt!
Személyesen jött el érte a vásárló,volt ideje szétszedni,kulcskészletet is biztosítottam neki hogy alaposan átnézze, én nem vagyok szakember, hogy belelássak a motorba!
Tehát mai napon jelzi miután tegnapi nap elvitte az összes alkatrészeket,hogy nem jók a dugattyúk, adjam neki vissza a pénzét!Ezek után köteles vagyok-e neki vissza adni a pénz, miután megtekintette, és megalkudott a blokkra meg egy csomó alkatrészre,amik már eleve magukban megérnék az 50.000ft.-ot?
Én arra is gyanakodom, hogy miután elvitték a blokkot, kicserélték a sajátjuk, rossz állapotú dugattyújukéra, és így neki semmibe nem kerülne a teljes felújítás amihez vette volna alkatrésznek!
Mit tegyek?Vagy mit ne tegyek?Várom megtisztelő válaszát!Tisztelettel Farkas István

guba" # 2016.02.13. 10:47

Tisztelt Farkas István!

A vevője nem csak dugattyúkat vett, hanem egy hibás motor különböző egyéb alkatrészeit is, amelyek általa is tudottan részben hibásak voltak, vagy lehettek. Arra neki a vásárláskor is számítania kellett, hogy egyes alkatrészek a motorba került víz miatt sérülhettek. Ezt a kockázatot ő vállalta. Amikor Ön tájékoztatta az előzményekről és biztosította a lehetőséget, hogy az alkatrészeket nézze át, mérje meg, megtette azt ami a hibátlan teljesítés érdekében tehetett.

Az előadásából nem derül k, hogy a dugattyúk miért nem jók, sérültek, kopottak, vagy egyszerűen nem passzolnak méretben, de egyébként azt gondolom a fentiek alapján mindegy is. Önmagában a dugattyúk esetleges hibája az egész szerződéstől való elállást eleve sem alapozná meg.

fecces # 2016.02.15. 18:52

Tisztelt jogi fórum!

Ez év január 25.én vásároltam egy Citroën C5-ős autót aminek gyártási éve 2013.06.hó. 165.000 km van az autóba. Franciaországból lett behozva ahol az üzembetartó kint kötött +1 év garanciát. 2,5 éves autót vettem 4.000.000 forintért. A próbavezetés alkalmával alapjáratkor hallottam valami hangot ami a motortérből jött és szóvá tettem. Mivel a jármű nem volt forgalomba helyezve azt mondták megnézetik és úgy adják majd át nekem, hogy minden rendben. Átment az autó a vizsgán boldog volt a család. Az autókereskedő azt mondta kB 10.000,- forintos tétel egy tartó bak. Kicsit zavart de csak alapjáraton vibrált az autó. Másnap szervizbe vittem a kötelező cseréket végrehajtatni és átnézetni az autót. Sajnos közölték, hogy a motortartók cseréje csak anyagárban 120.000,- ft.
Kereskedőnek elmondtam mi a helyzet. Megértette, telefonál, érdeklődik, stb, stb.... Következő telefonálásomra közölte, hogy a volt tulaj max. az anyag árának a felét hajlandó kifizetni azaz azt sem mert ő vásárolja meg eredeti alkatrészekben és én fizetem annak a felét és a szerelés költségeit. Citroën szalonban érdeklődtem a meghosszabbított garancia felől, amire azt válaszolták, hogy én itt kifizetem az anyag és a szerelési díjat itthon és Franciaországban ahol a garancia köttetett visszakapom a pénzemet. Ezt közöltem a kereskedővel, de ö ugyanazt mondja mint az előzőekben.
Ráadásul én a kereskedőtől vásároltam, mivel sejtésem sincs kié volt az autó. viszont a kereskedő azt hajtogatja, hogy ö csak közvetítő volt.
Jelenleg tanácstalanul állok. Segítségüket, tanácsukat kérném.

OA0803 # 2016.02.26. 06:55

Tisztelt jogi fórum!

Segítséget szeretnék kérni. Kb. 1,5 hete adtam el az autómat. Az általam ismert hibákról tájékoztattam a vevőt. A vevő kipróbálta az autót. Pár nap múlva megkeresett, hogy baj van az autóval, menet közben leáll. Állítása szerint megnézette szerelővel, alapjárati motor valószínűleg. Ő azt szeretné, hogy vásároljam vissza tőle az autót. Én vissza venni nem akarom, viszont a javítási költségbe mondtam, hogy beszálok és másnap vittem is volna az összeget neki, aki ismételten csak vissza akarja kérni a vételárat. 15 éves autóról van szó, a vételárból is engedtem 50000Ft-ot és a javítási költségbe is adnék, de ő ügyvéddel fenyegetőzik. 2 napja felhívott, hogy az egyik fék is befog. A javításba nem akar belemenni, állapot felmérésre viszi az autót. Ilyen esetben ha feljelent vissza kell vennem tőle az autót? Mi számít rejtett hibának? Ha javításra kerülne a sor akkor minden költséget nekem kell állnom vagy elég, ha bizonyos %-át fizetem? Illetve ha a szerviz a futóműnél kopó alkatrészt is megemlít (pl. Fék, lengéscsillapító, gömbfej stb) akkor azt is meg kellene javíttatnom? Válaszát előre is köszönöm!

PabloAti # 2016.02.26. 11:10

Tisztelt Jogi Fórum!

Másfél éve kereskedőtől vásárolt gépjárművemnek 200 kmnél eltörött a főtengelye (vélhetően anyaghiba a szervíz szerint) 11 és fél hónappal a vásárlást követően. Azt szeretném kérdezni egyrészt, hogy érdemes-e/lehet-e az importőrt/gyártót perelni, ha bizonyítható az anyaghiba? Másrészt, hogy a szavatossági kötelem fennáll-e a kereskedővel szemben, mely úgy tudom 1 év és rejtett hibára vonatkozik (egy főtengelynél bizonyítható-e a rejtett hiba?) és érdemes-e, tudom-e ezt érvényesíteni (viszonylag nagy kereskedőről van szó) figyelembe véve azt is, hogy már fél év eltelt a törés óta és az autó annál a kereskedésnél van szervízben, ahonna egyébként vásároltam?

Válaszukat előre is köszönöm!

KGergő # 2016.03.29. 19:26

Tisztelt Jogi fórum!

Használt, 10 évnél idősebb autóm kapcsán az a családi döntés született, hogy az eladás- drágábbra cserélés helyett rendbe hozzuk amennyire lehet és boldogan használjuk még évekig. ennek első eleme lett volna egy motorgenerál a magas olajfogyasztás és nehezen indulás kiküszöbölésére. A szervizben meg is csinálták, lecseréltek benne sok mindent, volt benne motor blokk felfúrás, dugattyúcsere, főtengely csapágyazás és egyéb apróságok. A szerelőtől úgy kaptam vissza az autót, hogy bemelegedés után először szakaszosan ad csikorgó - sípoló hangot, majd ez szépen átvált folyamatos sípolásba, ami terhelésre (gyorsításra) megszűnik. Ezt azonnal jeleztem a szervizben, ahol azóta elvégeztek egy generátor felújítást mondván onnan jön a hang (hang megmaradt), most épp a kuplung kinyomó csapágyára gyanakszanak.

A kérdésem az lenne, hogy milyen eséllyel indulhatok neki a Jótállás érvényesítésének javítás esetén? Tényleges hibát még nem tapasztaltam azóta (alig használom az autót emiatt), de nem is szeretnék országúton ott ragadni hirtelen megakadt és megdöglött motor miatt, viszont nem is üzemszerű a hang amit hallat magából. A szerviz egyelőre minden egyéb dologra fogja a problémát a motorblokkon kívül amit ők generáloztak.

Válaszukat előre is köszönöm!
KGergő

guba" # 2016.04.02. 05:05

Tisztelt KGergő!

Megoldhatatlan feladat elé állítja kérdésével a fórumozókat.
Ha egyelőre sem Ön, sem a javítást végző szerelők nem tudják megjelölni a hiba okát, akkor gondolja, hogy bárki más fog tudni használható tanácsot adni az alapján hogy egy 10 évnél idősebb kocsiban sípoló hangot hall?

Ha rövid időn belül nem tudják megoldani a problémáját, vizsgáltassa meg másik szakszervizben, és ha egyértelmű, hogy a sípoló hang és az elvégzett javítás rossz minősége között van összefüggés, akkor lehet többféle szavatossági igénye a vállalkozóval szemben.

Karolyi_Laszlo # 2016.04.02. 17:12

Tisztelt Szakértők, fórumozók!

Használtan vásároltam egy Renault Scenic 2., 1.9 dci-t.
2004.01. havi, kb 200e km-t ment. 03.30.-án, szerdán.

Kipróbáltuk 2 alkalommal, az eladó általában nem volt jelen, csak a felesége és csecsemő korú gyermekük.

A próbautakon nem tapasztaltunk bajt, a 2. alkalom után kifizettük (800.000 Ft), aláírtuk.

Majd beültünk, és a műszerfal elkezdett villogni, sípolni. Felhívtam az eladót (ismét nem volt jelen) - azt felelte, ilyenkor meg kell ütni a műszerfalat. Majd változtatott, azt mondta, még sosem csinált ilyet.

Elvittem másnap egy szerelőhöz, aki megjavította 16.000 Ft-ért, és jelezte, ez már volt javítva.

Örültem, és 100 km múlva szétesett a kuplungja (pedál beesett, se kép, se hang, hazavontatás, várakozás).

Összesen 250 km-t mentem vele (csak, hogy megjavítsák a műszerfalat - Veszprém, Budapest oda-vissza).

Ha a teljes kuplungszerkezet tönkrement, az közel a kocsi értéke.

Mit tehetek?

Köszönöm.

Radomer # 2016.04.08. 05:43

Tiszteletem!

Szeretném a segítségüket kérni azzal kapcsolatban, hogy az alábbi esetben érvényesíthetem-e szavatossági igényemet a kereskedőnél?!

3 hónapja vásároltam egy 10 éves használt autót ami 2ezer km megtételét követően 5-7dl olajat evett, tehát a motor felújításra érett. A szerelőmmel egyelőre nem akartunk hozzányúlni, mert ez a művelet 40e-300e is terjedhet attól függően, hogy mekkora a probléma.

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel,
F.Radomér

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.04.08. 09:05

Nem kérés,hanem tájékoztatás miatt írok. Próbáltam vásárolni egy pár éves gépjárművet,amit korábban itthon lett újként beüzemelve. Kevés kilométerrel kínálták szervizkönyvvel,gyári kulcsokkal stb. Stb.
Leellenőriztem ügyfélkapunk keresztül és döbbenten látom,hogy közel 200 ezer különbséggel hírdették. Kinyomtattam a lekért adatokat és vittem bemutatni a leelőlegezett kocsi gazdájának vagyis a kereskedésbe. Kiderült,hogy a szervízkönyv hamis azt utólag panipulálták össze. Kereskedés előttem felhívta a kocsi tulaját és közölte vele,hogy azonnal szállítsák el,mert ha kell rendőrségre mennek feljelenteni. Lehet egy színészi alakítás volt vagy sem,de fő,hogy kiderült a csalás. Ellenőrzéssel kiszűrhető az aljasság.

docse # 2016.04.24. 13:09

Tisztelt Jogi Fórum !

2016.02.20.-án vásároltam egy 10 éves autót egy budapesti autókereskedésben.
Én győri vagyok és sajnos nem akartam sokszor Budapestre menni ez ügyben.
A külföldről behozott autó nagy szervizzel és friss műszakival volt hirdetve, így nem akartam elvinni átnézetni sem. A kereskedésben bizományos autóként volt. Külsőleg nagyon szép állapotban van, így egyből
lefoglaltuk. Irtunk egy foglaló lapot a feleségem nevére mert először úgy volt ő lesz a tulajdonos.
Az autó átvételekor kifizettem a maradék pénzt, de a kereskedő semmit nem adott róla.
Átírták úgy az autót, hogy én mint tulajdonos semmit nem írtam alá. Nem kaptam adásvételit,eredetvizsga
papírt, műszaki vizsga papírt.Így azt sem tudom ki volt a tulajdonos. Sőt 4 nap múlva kiderült, hogy kötelező biztosítást sem kötöttek.
Aztán jöttek az olyan műszaki problémák amivel egy műszakin nem mehetett volna át, ha lett volna
műszakin az autó. Tolatólámpa nem működik, balra index nem működik , hátsó fékpofa teljesen kopott, első lengőkar cserére szorul. Már ráköltöttem százezer forintot, de még nem vagyok a végén.
Természetesen a kereskedő a telefonját már nem veszi fel, emailban annyit közölt, hogy bizományos autó és
nem ő intézte.
Hogyan tudom a szavatosságot érvényesíteni ?

Szomorú örökös # 2016.04.24. 15:09

docse
Ez gyakorlatilag az amatőr gépjárművásárlás csúcsa.
Egyrészt pénzt adni bárkinek papír nélkül nagyon buta cselekedet volt. Másrészt adásvételi szerződésnek mindenképp lennie kellene róla. Feltehetően a műszaki vizsga érvényessége be van jegyezve a forgalmi engedélybe, az sincs meg? Kötelező biztosítást pedig nem kötelező a kereskedőnek kötni rá, az bőségesen elég, ha az új tulaj elballag egy biztosítóhoz és megköti.

Ja, és az eredetvizsga miért is kellene hozzá, amikor azt eleve az átírásnál elveszik, mivel az ahhoz kell?

Szerintem itt szó nincs szavatosságról, hiszen még pontosan azt sem tudod igazolni, hogy mennyiért vetted, sőt azt sem, hogy mikor. És hát eleve kár volt bármit is megcsináltatni az autón, én úgy vittem volna vissza - némi izmos kísérettel természetesen - a kereskedőhöz a kocsit, mint a sicc...aztán ilyen feltételekkel próbálja meg más balekre rásózni.

hedlzoli # 2016.05.05. 13:28

Tisztelt Fórum!

Nemrég vettem egy külföldről behozott autót,kereskedésből.Mint kiderült az autó zabálja az olajat.Ilyenkor ha jól tudom a jogszabályt,a kereskedésnek 6 hónap garanciát kell vállalni mivel ez rejtett hiba.Hogy kell elkezdenem ezt a procedúrát?Kérném hogy segítsenek mit kell tennem ,lépésről lépésre.Előre is köszönöm!

Atis77 # 2016.05.05. 16:12

hedlzoli

rosszul tudod 1 év a gari ha az adásvételin a nepper az eladó.

hedlzoli # 2016.05.06. 08:04

Valaki esetleg bővebb információval nem tud szolgálni?Köszi

guba" # 2016.05.07. 18:08

Két soros tényállás alapján nem lehet használható tanácsot adni. Szavatossági perekben meg kell határozni a hiba okát és keletkezésének idejét. Ezek ténybeli és nem jogi kérdések. Az hogy az autó eszi az olajat nem elég. Mi az oka, hány éves kocsi, mennyit mentek vele, milyen feltételekkel adták el?

Keressen egy ügyvédet!

kallayanna # 2016.05.09. 08:27

Tisztelt Forumozok, Ugyved tarsak!

Április 5.én vettem egy 5 éves opel corsa-t kereskedőtől, aminek az első pillanattól kezdve érdekes motorhangja volt.
Az előszerződésbe belefoglaltuk, hogy az eladó vállalja az átadásig annak a hangnak az eltüntetését.
Elhozatal után nagyjából 30 km-re kigyulladt a motorellenörző lámpa a kocsiban. Egyből telefonáltam, készségesen mondta a kereskedő hogy hol található a szervízük, vigyem be oda másnap. így is történt. a gond, hogy most már 4x kellett vinnem oda mindig a motorellenörző lámpa újabb és újabb kigyulladása miatt ami 100km-en belül felgyullad. A kocsi 1 hónap alatt nagyjából fél hónapot volt csak nálam eleve, mert a többi meg náluk a szervízben.

A KÉRDÉSEM A KÖVETKEZŐ LENNE:
a szerződésben az áll, hogy az eladó szavatosságot nem vállal.

Ellenben úgy tudom, hogy törvénybe van iktatva a kötelező 1 év.

Vissza tudom így jogilag jogosan ha kell perelni azt, hogy adják vissza a pénzem és vegyék vissza a kocsit?

Válaszukat előre is köszönöm szépen,
Üdv,
K.A.

Ádáz01 # 2016.05.09. 13:51

Üdv.
Kérdésem a következő.
Vettem 2015.09.01.-én egy sportmotort kereskedésben vezetett szervízkönyvel hitelre nem kevés pénzért (használt 2008-as). A motor kb 1000km használat után beállt. Előzmények ,hogy már januárban észrevettem hogy a blokk alja össze van pasztázva valami okból plusz ismeretlen helyről szivárog az olaj is. Ezt jeleztem a kereskedésben vissza is vittem hogy megcsinálják garanciával. Elhoztam hogy kész aztán rövid időn belül ugyan azok a tünetek. Megint vittem volna vissza szervízbe de az úton beállt a motorja. Minden utiköltséget saját pénzből álltam. Most a kereskedés megállapította szétbontás nélkül hogy kb 1.000.000 forint a javítási költség amiből nekem 2-300.000 forintot kéne "csak" állnom és megcsinálják. A motor ha jól emlékszem április 15.-én állt meg ,de már januárban elkezdődött a procedúra a hibák miatt. Erről szervízpapír is van. Az ügyet jelentettem már a fogyasztóvédelemnek és tovább is adták a békítető szervezetnek de onnan még nincs hír. Közben történt ez a felajánlás a kereskedőtől. Mit tehetek? Megnyerhetem a pert vagy inkább fogadjam el az ajánlatot hogy fizessek én is ?? Hozzáteszem nagyon nincs fölösleges pénzem a javításra. Köszönöm!

Ádáz01 # 2016.05.09. 17:09

Még annyi ,hogy megnéztem pontosan április 1.-én állt meg a motor amikor vittem volna visza ismét szervízbe.

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.05.10. 07:36

Szerintem fogadd el és fizess te is. Békéltetőkről annyit, hogy nagyon szolgáltatóbarát hírében áll. Testvéremnek volt egy ügye és a kedves békéltető megkérdezte, hogy magának ilyen sok szabadideje van? Erről ennyit. Rásóztak egy full sz.r mobilt amit sajnos el is bukott. Ha javíttatod és beszállsz a kts-be kérj számlát!

Ádáz01 # 2016.05.10. 17:25

Attila111111
Köszönöm a hozzászólásod ,de jelen esetben nem egy mobilról van szó hanem egy közel 2milliós sportmotorról ami hiteles.

Ádáz01 # 2016.05.10. 17:27

Természetesen mindent hivatalosan dokumentáltatok és számlát kérek ez eddig is így történt.

Ádáz01 # 2016.05.10. 17:27

Természetesen mindent hivatalosan dokumentáltatok és számlát kérek ez eddig is így történt.

Tullcsi # 2016.05.25. 16:36

Tisztelt Fórumozók!

2016 januárjában eladtunk egy Renault Espace 2.0 DCI típusú 2009-es évjáratú autót. A kocsit én hoztam haza külföldről, 2000 kilométert mentem vele, hibátlanul működött. Garantált 140000 km volt az autóban. Itthon leszervizeltem, úgy adtam el az új tulajdonosának. Aki március végén jelentkezett, hogy motorhibás lett az autó és én javíttassam meg, saját költségemre. Az ő szerelője elmondása alapján csapágyas lett a motor.
Ilyenkor mi a teendő, hogyan oszlanak meg a költségek?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv Tüllcsi

Tullcsi # 2016.05.30. 10:47

Tisztelt Ügyvéd Úr!

2016 januárjában eladtunk egy Renault Espace 2.0 DCI típusú 2009-es évjáratú autót. A kocsit én hoztam haza külföldről, 2000 kilométert mentem vele, hibátlanul működött. Garantált 140000 km volt az autóban. Itthon leszervizeltem, úgy adtam el az új tulajdonosának. Aki március végén jelentkezett, hogy motorhibás lett az autó és én javíttassam meg, saját költségemre. Az ő szerelője elmondása alapján csapágyas lett a motor ( a karter van tele fémtörmelékkel)
Ilyenkor mi a teendő, hogyan oszlanak meg a költségek? Felájánlottam a vevőnek, hogy fizetem a költségek felét, de nem fogadta el.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv Tüllcsi