Használtautó, Garancia???


ari1 # 2016.05.30. 13:29

2016 05.10 eladtunk egy seat Ibiza típusú 2004-es évjáratú autót. A kocsit ithon vásárolt 2000 kiloméam 2 éve és 20000 kilometert mentem vele, hibátlanul működött. Garantált 100000 km volt az autóban. Itthon 2015 októberében volt műszakin, úgy adtam el az új tulajdonosának aki megtekintette és kipróbálta. 05.30-n jelentkezett, hogy motorhibás lett az autó és én javíttassam meg, saját költségemre. Az ő szerelője elmondása alapján rossz a kompresszió)
Ilyenkor mi a teendő, hogyan oszlanak meg a költségek?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv ari1

nikcsu30 # 2016.06.06. 10:05

Tisztelt Fórumozók,segítők:
Hozzáértők véleményét várom mihamarabb,mert ügyem nem vár halasztást sajnos :(.
2016.04.01-vel vásároltunk egy 1.2 Fiat Puntot magánszemélytől az otthonában.
Nagyon sürgősen kellett az autó,mivel kismama vagyok és hát a szükséges közlekedéshez kellett egy kocsi(párom külföldön van-nincs itthon mindig),az utolsó pillanatban találtunk rá az interneten, és nagyon megörültünk mivel a lakhelyünkön volt hirdetve. Felhívtuk a tulajt, el is mentünk házhoz megnézni az autót, ki is próbáltuk, párom megnézte a kocsit amennyire tudta,másnapra meg is beszéltük a vételt.Elhoztuk,átírattam,biztosítást kötöttem rá(ami ilyenkor kell ugye),közben már központi zárat rakattunk bele,rádiót,mivel az előző nem működött(de nem is ez a lényeg). Arra lettem figyelmes,hogy nagyon fogy az olaj a kocsiban,mikor elősször megnéztük észre vettük,hogy valahol szórja az olajat,párom ki is cserélte a szükséges alkatrészt,hogy majd akkor most jó lesz,hát de nem :(. Megbeszéltük ,hogy elviszem olajcserére,mert hát az jó ha megtörténik autó vásárláskor meg a szükséges vezérműszíj csere is ráfér,meg akkor nézzék át stb.Meg is beszéltem az autószerelővel,hogy viszem a kocsit,majd mikor odaértem a szerelőhöz,és hogy akkor neki állnak és kicserélik az olajat,hát ugye szerették volna felemelni,de nem lehetett,mert nem volt küszöb alul....,jó akkor megoldják máshogy,végül felemelték,hogy nem szakadt le a kocsi,és lám csodát közlik velem(aki nem ért a kocsikhoz),hogy Te Úr isten ennek a kocsinak a kasznija teljesen el van rohadva....,kész élet veszély ezzel hosszútávon közlekedni,mutogatták,hogy mi minden van elrohadva,ezen nem hogy olajat ne cseréljek,hanem vihetném egyenesen a bontóba :(. Hát én nagyon megrémültem,hogy most ez komoly...Nem kell idő és a vezető oldali ülés meg fog rogyni,ütközni véletlenül se ütközzek,meg belém se jöjjenek,mert akkor szétesik a kocsi,kérdezték is a műszakija mikor jár le,megnéztük,2015.10 hónapban csináltatták meg,ami 2017-is érvényes.Szóval egyből felmerült,hogy egy ilyen állapotú kocsi hogy mehetett át a műszakin????Eladni se tudom senkinek,mert ha történik valakivel valami,akkor engem perelnek be,ami nem hiányzik.
Szóval az a kérdésem,hogy a tulajhoz visszavihetem a kocsit és kérhetem tőle vissza a pénzt,sőt az átírás,biztosítás költségeit is,mivel erről nem tájékoztatott minket,hogy el van rohadva a kocsi alja kész életveszély az autó,főleg,hogy tudta,hogy kismama vagyok,illetve a szerződésben sem sorolta fel a hibáit az autónak....Így átverve érzem magamat,és az is dühít,hogy tudta,hogy nekem kell és babát várok,így nem csak magamért tartozok felelősséggel!!!
Válaszokat előre is köszönöm!!

szmoci # 2016.06.22. 15:32

Tisztelt fórumozók!
Három hónappal ezelőtt vásároltunk a párommal egy kerekedésből egy 15 éves Japán autót. Németországból lett behozva, mi vagyunk az első itthoni tulajdonosai. El hozatalkor apróbb rozsdafoltoktól eltekintve hibamentesnek tűnt az autó. A vételkor az árba belealkudtuk a friss műszakit is. Így is hoztuk el 129 ezer km-rel az órájában. Az eladó egyedül azt javasolta, hogy még tél előtt egy teljes alvázvédelmet, valamint egy olajcserét csináljunk. Kettő és fél hónapig semmi probléma nem volt, se egy zörej, semmi, szépen ment. Sokat igaz nem mentünk vele, csak itt a városban esetleg a közeli faluba. Ez után jelentkeztek a gondok. Mentünk volna a hétvégi bevásárlásra a helyi hiperbe, mikor is odafele éreztem, hogy a fék nem úgy fog mint szokott. Mikor kijöttünk látom tócsa van az autó alatt. Olaj! A fém fékcső ami megy hátra középtájon megadta magát. Ismerősnél, az aknában nem csak ez derült ki, hanem hogy a benzintank (fém) is szivárog alul. Nem csöpög csak szivárog. Valamint hogy a néhány hónappal ezelőtti néhány rozsdafolt megszaporodott. A csövek cseréjénél gyakorlatilag szétmállott az alvázvédelemnek szánt festékanyag. Kicseréltük a fékcsöveket. A tank mivel leszedni nem tudtuk, mert a csavar annyira rá volt rohadva, egy kétkomponensű gyurmával be lett tömve. Javítás után ami kb egy hetet vett igénybe, irány újra a hipermarket. Kijövök alánézek, nem ereszt, nem csöpög semmi. Nagyon jó! Irány haza! Kanyarodok még a parkolón belül a kivezető közlekedő útra, a „fekvőrendőrt” kikerülve. Jobbkanyar... RECCS! Kiszállok. A bal első kerék kifordult. Az alsó lengőkar gömbcsuklója kiugrott. A féltengely kicsúszott. A váltóból az olaj kifolyt.
Elgondoltam néhány órával később, hogy egy hónap múlva megyünk messzebbre a családdal, autópálya blabla... és ez ekkor történik egyszerre. Valahol egy kanyarban, vagy egy bukkanón (kátyún) a bal első ki! Még a lélekjelenlét engedett volna egy kis féknyomot a közeli fa / korlát / szembejövő kamion előtt, de a fék pont nem fog teljesen / teljes erejével. CSATT! Pechre a tank meg szivárog.... Még egy fakereszt az út mentén!
Igazából szerencsések vagyunk! Ez nem így történt! A városon belül kis sebességgel. Se nekünk se másnak nem esett semmi baja. Hálásak lehetünk az őrangyalainknak!
Másnap hívtam a kereskedőt. Elmondtam a sztorit. Sajnálja a dolgot, de Ő csak a jogszabályban rögzített főalkatrészekért felelős ezen időtávon (motor, váltó). Annyit tud segíteni, hogy amit kell cserélni alkatrészt azt Ő ötven százalékos kedvezménnyel meg tudja venni. Ennyi.
Igazából most csak (néhány nap távlatából) azon gondolkozunk, hogy melyik ügyvédhez menjünk. Szerintem jogosan járna vissza a vételár, és lehet megkérdezném / feljelenteném a kocsit vizsgáztatót is. FRISS MŰSZAKIVAL, úgy hogy három hónap leforgása alatt kevesebb mint ezer kilométer után szétesik az autó alattam, szerintem jogos lenne a követelés.
Nem ügyvéd neveket szeretnék a fórumozóktól. Tapasztalatot, ha találkozott már hasonlóval. Valamint leírnám, majd később, hogy ennek mi lett az utóélete.

scytian # 2016.07.12. 07:26

Tisztelt Fórumozók!

Ezúton kérnék segítséget Önöktől!
Három hete egy kereskedésben a kereskedőtől vásároltunk egy Trabantot. Kipróbált állapotban hoztuk el. Sajnos nem tudtunk vele sokat járni, lévén a forgalomból igeiglenesen ki volt vonva. Aztán valamelyik nap, hogy kényszerültünk menni vele, a hátsó felfüggesztésből a lengőkar csavarja kiesett. Beszéltünk az autókereskedővel, aki azt mondta, garanciába megcsinálja. Ez "meg is történt", tegnap mentem az autóért, azt mondták, az autó kész. Ám 3 km múlva ugyanez a probléma ugyanitt előállt. Kérdésem a következő. Köteles-e a kereskedő visszavásárolni az autót? Esetleg létezik-e más módszer a kártalanításunkra? A válaszokat előre is köszönöm!

Tisztelettel

scytian # 2016.07.12. 07:45

Azt elfelejtettem megírni, hogy a hírdetése így szólt, az autó látható hibáin kívűl kitűnő állapotban van.

Sherlock # 2016.07.12. 07:51

Az egy dolog, de ez akkor is egy 25-30 éves 150 ezer Ft-os autó, aminél már az is elég szép teljesítmény, hogy megy. Kivéve ha gyűjtői darab, de a leírás alapján ez nem derül ki. De nem lehet jó tanácsot adni, pont a kocsi értéke miatt, mert ha a kereskedő nem megy bele valamibe, akkor többe kerül a per, mint a kocsi.

scytian # 2016.07.12. 09:02

Tehát akkor az a megoldás, hogy tessék-lássék, megcsinálom, megcsináltatom, aztán tovább adom?

scytian # 2016.07.12. 09:08

"Sokkal előnyösebb jogilag a használtautó vásárló számára, ha az autót kereskedőtől vásárolja. Ez esetben fogyasztói szerződésről beszélünk.
A törvény minimálisan 1 év szavatosságot ír elő, és ettől szerződésben sem lehet eltérni.
Az egy éves szavatosság fogyasztói szerződés esetén azt jelenti, hogy az első 6 hónapban felbukkanó hiba esetében a kereskedő tartozik automatikusan helytállással, ezen kötelezettsége alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a fogyasztó vásárlás után keletkezett. Ennek tipikus esete, ha a fogyasztó a gépjárművet nem rendeltetésének megfelelően használta. Az év második felében (7- 12. hónap) szintén felelősséggel tartozik, ám ha első kereskedő véleménye szerint a hiba a vásárláskor még nem volt meg, a fogyasztó kötelezettsége bebizonyítani ennek ellenkezőjét. Nem szabad azonban azt elfelejteni, hogy az autó használtsági fokából eredő hibákért nem felelhet a kereskedő."

Nos, úgy gondolom, a hátsó futómű nem két-három út alkalmával ment tönkre...

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.07.12. 09:59

Nincs az a bíró aki vásárló mellé állna, hiszen egy öreg autóban bőven megvan az a lefutott táv, amikor a hibák előjönnek. Természetes avulásról beszélek. Addig jó, míg a kereskedő segít valamit, mert ha perre viszed az öreg járgányodat, akkor bukóvári az egész. Tapasztalatból írtam, mert két ismerősöm is elbukta az ügyet. Békéltető testület tagja vígan bekérdezett az ismerősömtől, hogy "magának erre van ideje?" Mit gondolt, hiszen ez a kocsi még jó, hogy nem esett szét. Szóval jók az esélyeid.

scytian # 2016.07.12. 10:03

Köszi a választ

leander35 # 2016.07.22. 18:41

Figyelmeztetésül egy rövidített történet használt autó vásárlással kapcsolatban.

Ismerősöm kinézett egy autót a hasznaltauto.hu-n, majd elmentek megnézni. Az érdi (Kárpitos u. 20.) kereskedésben ismerősöm megnézte az autót (külföldről behozott, még ideiglenes rendszámmal), és a hirdetett adatok alapján letette az 50.000 Ft foglalót, majd az átírásra másnap átutalta a 100.000 Ft-ot.

Az autó még a kereskedésben, átírva nincs.

A kereskedő által megbízott biztosító visszaigazolta az adatokat e-mailben, más évjárattal, más lóerővel, sokkal gyengébb motorral, - egyszóval más adatokkal, mint ami a hirdetésben volt. Ismerősöm hívta őket, hogy ezekkel a paraméterekkel az autó nem fog kelleni. Elmentek megbeszélni, mire a korábban szerződő fiatal kishölgy helyett hárman fogadták őket fröcsögve, fenyegetőzve, hogy még fizessenek 100.000 Ft-ot, a másik 150.000 Ft-on felül, merthogy ők most milyen rosszul jártak. Érvelni, a problémát felvázolni sem lehetett, nem hallgatták meg őket. Ismerősömék telefonon beszéltek jogásszal, rendőrrel, és akivel tudtak, mindezt a kereskedő átkozódásai közepette - akik elmondták, hogy ugyan a vásárlónak van igaza ebben esetben, akár a teljes összeg visszavételére is jogosultak a jogos elállás esetén, de a dolgot csak bíróságon, min. féléves procedúrával, addig ismerősöm nevén az autó forgalmijával, biztosításával stb. - lehetett volna elintézni.

A kereskedő addig variált a számlákkal (többféle adásvételivel, számlákkal próbálkozott átverni őket, további fizetésre kényszeríteni őket), míg legkevesebb 150.000 Ft - tal károsította meg őket. Ezt választották a bíróságra járás helyett, és a békesség kedvéért. A kereskedő és kísérete kifelé menet még a legcifrább átkokat szórta rájuk.

Mindenkit óva intek az Alexandra Car Import Kft. / Pákozd Invest Kft, - 2030 Érd, Kárpitos u. 20. kereskedőtől!

Említeném, hogy már több feketelistán, fogyasztóvédelmi szégyenfalon fenn van az érdi kereskedés (pl. http://www.fogyvedok.hu/…lkozasok.pdf), így nem egyedi a fenti eset.

Messziről kerülni!

guba" # 2016.07.24. 07:44

Ismerősömék telefonon beszéltek jogásszal, rendőrrel, és akivel tudtak, mindezt a kereskedő átkozódásai közepette - akik elmondták, hogy ugyan a vásárlónak van igaza ebben esetben, akár a teljes összeg visszavételére is jogosultak a jogos elállás esetén, de a dolgot csak bíróságon, min. féléves procedúrával, addig ismerősöm nevén az autó forgalmijával, biztosításával stb. - lehetett volna elintézni.

Miért beszéltek jogásszal, ha nem fogadták meg a tanácsát?

Szó sincs róla, hogy egy elállás miatt szükségszerűen bíróságra kellene menni, hiszen a kereskedőnek is érdeke a gyors megegyezés. A biztosítás fizetési kötelezettség sem valódi indok, három ezer forintért ki lehet vonatni az autót ideiglenesen a forgalomból, és akkor már nem kell fizetni.

királyzs # 2016.07.30. 08:05

Kedves Fórumozók!
Csütörtökön vettem egy 2004-es Mazda Mpv-t kereskedőtől. Állítása szerint a kasznit kijavíttatta, minden más teljesen jó állapotban van. Pénteken kiderült, hogy a hátsó teleszkópok sem jók, az alváz pedig tiszta rozsda. Telefonon azt mondta, hogy nem veszi vissza, biztos én csináltam vele valamit 1 nap alatt.Van lehetőségem kikényszeríteni a visszavásárlást? Mivel kereskedő, így törvény szerint 1 év szavatosság terheli.
Válaszokat köszönöm! Király Zs.

leander35 # 2016.08.01. 21:31

Állítása szerint a kasznit kijavíttatta, minden más teljesen jó állapotban van. Pénteken kiderült, hogy a hátsó teleszkópok sem jók, az alváz pedig tiszta rozsda. Telefonon azt mondta, hogy nem veszi vissza, biztos én csináltam vele valamit 1 nap alatt.Van lehetőségem kikényszeríteni a visszavásárlást? Mivel kereskedő, így törvény szerint 1 év szavatosság terheli.

Nyilván nem ismerünk minden kerülményt, de alapvetően ha a vásárló él a szavatossági jogával, akkor a kereskedőtől a hiba kijavítását, a gépjármű kicserélését, ill. árleszállítást kérhet, végső esetben pedig elállhat a szerződéstől.
A kereskedő a szerződésbe sem foglalhatja bele a szavatosság kizárását, ha magánszemélyként vásároltad.
A Ptk szerint fogyasztóként történő vásárlásnál, a vásárlástól számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a hiba oka a vásárlást követően keletkezett.

Előző témában helyesbítés: az Alexandra Car Import Kft. és a Favorit Motors Kft. foglalkozik autókereskedéssel. A másik említett egy ugyanazon ill. alternatív címen is szereplő egyéb tevékenységet folytató cég.

Jelenleg is hirdetnek és szedik a naiv "áldozatokat".

janik76 # 2016.08.29. 15:59

Véleményüket, segítségüket kérem. 07 30-án vásároltam egy használt autót márka kereskedésben (BMW) . Ma azaz 08 29-én összesen 15 napot volt a közvetlen tulajdonomban, 16 napot az szervizében. Vásárlástól számítva 212 km-t tettem meg vele. Amit csináltak rajta: négy féktárcsa és fékbetét. (fémesen reszelt már megvételkor), porlasztó csúcsok (nem indult melegen és nehezen egyébként már a telephelyről távozáskor) szerelés közben egy rugó csere mert törött volt állítólag ez veszélyes is lehet. Mi van hátra? Szerviz alkalmával kiderült, hogy az izzitás vezérlés hibás. Már vásárlás előtt kiderült és igéretet kaptam: a rossz jobb oldali visszapillantó tükör javitasra, a jobb első ajto belső fogo cserére. Ezen kívűl egy alkalommal használt szélvédő mosás során leesett a reflektor mosó fedő lemeze. Ezen javításokért 620.000 ft kérnek. Mikor szavatosságra hivatkoztam azt a választ kaptam. Uj féktárcsa és betét stb- jogalap nélküli gazdagodás! Hogy van ez?

SIM2005 # 2016.08.29. 18:17

Tisztelt Ügyvéd Úr!

2012. március 29-én vettük Citroen C4 Picasso autónkat. A rádiós része a navigációval együtt van vezérelve és most "megbolondult". A rádió magától bejön, 87,5 a sáv, 30 mp-ig megy, utána elmegy, majd 5 mp múlva visszajön. Közben lehet állítani az adókat, szól is, lehet a nyelvet, az időt, stb beállítani, de utána minden elmegy és megint kezdi a 87,5-es alapbeállítással. Tehát nem ment el semmit a memóriájába.
Kérdésem: a rádiót rendeltetésszerűen használtuk, egy karcolás sincs rajta, a debreceni és a miskolci szervíz sem tudja megcsinálni, a kicserélését javasolják, ami nem kevés! Az eladó kereskedővel felvállaltathatom-e a javítást/cserét, mert ez rejtett hiba lehetett??? 4 éves múlt az autó, nem hiszem, hogy ilyen hamar tönkre menne, mi mindenesetre nagyon vigyáztunk a "kicsike" minden porcikájára.
A kereskedő teljesen elzárkózik, azt mondja, neki ebből biztosan semmi baja nem lehet, nem is hajlik még kompromisszumra sem.
MIT AJÁNL, MIT TEGYÜNK?

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.08.29. 23:20

2012 óta eltelt 4 év. 1 éves garancia idő lejárt. Sajnos ezt nektek a Ti költségeteken kell rendbehozni. Vegyél a bontóból egyet, hátha olcsóbban jössz ki.

Andras97 # 2016.09.16. 10:18

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Egy hónappal ezelőtt vásároltam egy Saab 9-3 OG 2.0T típusú járművet.
Az autóval azóta nem tettem meg többet körülbelül 5-600 kilóméternél. Egy erőteljesebb gázadás után egyszercsak elszállt az erő az autóból. Mire a szervízbe értem vele, kiderült, hogy mind a turbó, mind pedig a komplett motor tönkrement, aminek sok alkatrésze el is deformálódótt. A megoldás most komplett motorcsere, turbócsere, amit csak el lehet képzelni. Ennek az ára munkadíjakkal együtt 6-700.000 forintra rúg.
Az autót magánszemélytől vásároltam, a szerződésben nincsen kikötés a szavatosságra vonatkozólag, így úgy gondolom, hogy az él.
Szeretném megtudni, hogy ebben az esetben mire számíthatok a fogyasztói, szavatossági jogaimból kiindulva.
Tisztában vagyok vele, hogy bizonyítanom kell azt, hogy a hibát nem én okoztam, az már az adásvételkor megvolt, így rejtett hibának minősül.
Mivel az autóval nem tettem meg többet 600 kilóméternél a vásárlás óta, úgy gondolom, hogy jó esélyekkel indulok az ügyben, mégis szeretném az Ügyvéd Úr véleményét is kikérni.
Köszönettel:
András

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.09.16. 10:56

Szakértői vizsgálatnak kell kiderítenie, hogy a hiba már akkor fennállt amikor megvetted a gépjárművet. Ügyvédet kell keresni aki az egész eljárást kezdeményezi, lebonyolítja és perre viszi.

Először íratnék egy felszólító levelet jogásszal, hogy Te elállsz a vételtől és kéred vissza a gépkocsi árát az átíratás költségével együtt. Tértivevényesen kell feladni!

ius latratus # 2016.09.16. 14:04

...vagy a javítási költséget követelheti az eladótól, az eladót ugyanis szavatossági kötelezettség terheli.
Vita esetén tényleg a bíróság dönt, hogy az említett hiba mennyire minősül az eladó szavatossági körébe tartozónak.

Andras97 # 2016.09.17. 08:52

Köszönöm a válaszokat!

Utólag átfutottam az adásvételit, és szemet szúrt nekem, hogy ugyan magánszemély adta át nekem az autót, de az eladó helyén egy hivatalos autókereskedő cég áll. Az eladó ezt annyival nyugtázta, hogy családi konfliktus miatt kellett az autót egy ismerőse cégébe iratnia. Igaz a történet vagy sem,
ha jól tudom a PTK szerint ebben az esetben nem adásvétel, hanem fogyasztói szerződés született, amelyre számomra sokkal kedvezőbb szavatossági törvények vonatkoznak. Ha minden igaz, ebben az esetben az adásvételtől számított 6 hónapon belül a törvény minden hibát automatikusan úgy tekint, mintha az már az adásvételkor is létezett volna, így nekem nem kell bizonyítanom, hogy az már megvolt.

Remélem meg tudják erősíteni ezt az elképzelésemet.
Köszönettel,
András

Idézet a PTK erre vonatkozó részéből:

"Szavatosságnál azonban fontos, a fogyasztói szerződésekre irányadó - és a fő szabály alól kivételt képező – szabály, miszerint a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell (úgy kell tekinteni), hogy a hiba oka már a tejesítés időpontjában is megvolt. Ennek értelmében az első hat hónapban jelentkező kellékhiány miatti felelősség alól az eladó fél csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy az eladáskor a termék hibátlan volt, tehát a hiba oka a teljesítés után, a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett."

ius latratus # 2016.09.17. 12:51

Az "elképzelésed" megerősítést is nyerhet, de ez a "családi konfliktusos" katyvasz nem segít előre lépni könnyen, remélem te is érzed.
Nem látom egyértelműnek a kereskedő szerepét ebben, mert mi van, ha pl. a kereskedő csak bizományos értékesítést vállalt?
Akkor ugrott a fogyasztói szerződésből eredő összes "elképzelt" előny.

wers # 2016.09.17. 14:15

Szerintem a gépjármű tulajdonjog átruházási szerződés alapján a vevő az ott szereplő eladóval kötött szerződést. Bizonyára a gépjármű nyilvántartással ez egyezett is, ha átírták az új vevő nevére.

wers # 2016.09.17. 14:20

ius latratus, persze nem biztos, hogy nekem van igazam, ha kifejtenéd, hogyan értetted? Bizományosként hogyan lehetne eladó?

Tamás2016 # 2016.09.18. 06:04

Üdvözlet a Hölgyeknek, Uraknak,

2016. augusztus elején vásároltam magánszemélytől egy 24éves Mazdát. Piaci áron volt a vásárlás, nem volt lényegesen olcsóbb, mint a többi ilyen Mazda a használtautó piacon. 1.5hónap után elvittem egy kwikfit-es nagyszervízre, és ott szembesítettek vele, hogy az autó életveszélyes állapotban van, nem értik hogy 1évvel ezelőtt hogyan kaphatott 2évre műszakit. Az alja teljesen szét van rohadva.
Ez nyilvánvalóan vásárlás előtt is fent állt, de az eladó erről nem tájékoztatott. Állítása szerint ő maga sem tudott erről, és nem akar érdemben foglalkozni vele, megvettem tőle, onnantól az én dolgom. A szerződésben az van, hogy megtekintett állapotban adta át, és műszaki hibáért nem vállal felelősséget. (ebből nem derül ki, hogy meglévőért, vagy a vásárlás után lévőért) Alap esetben az ember azt vélelmezi, hogy a vásárlás utániért, de a szerződésben ennyi van jelenleg. A kérdésem, hogy mivel egyértelműen bizonyítható az, hogy vásárlás előtt is létező állapot volt, és az is hogy a vevő nem tájékoztatott róla (állítása szerint nem tudta, bár ezt kétlem, de bizonyítani nem tudom hogy tudta-e), tudom-e bírósági úton érvényesíteni a szavatosságot?
Előre is köszönöm a meglátásokat.