Használtautó, Garancia???


wers # 2018.06.28. 11:02

jó húsz éve egy autóelekrtonikai cégnél dolgoztam, egy kormánykapcsoló rajzát nézegettük, és kérdeztük a német technológust, hogy az a kütyü miért műanyag? Miért nem alu vagy réz? Válasz: mert akkor sose menne tönkre.

Gabben30 # 2018.06.28. 10:56

Ez viszont tényleg nagy igazság.. pedig a gyartók össze tudnának rakni olyan autót a mai technológiákkal, amely igencsak több évtizedig auto maradna... csak ez igy nagyobb üzlet..

wers # 2018.06.28. 10:56

? na igen. Azért én tudok jó pár alkatrészt neves kocsikba, amiken az elmúlt 20 évben nem változtattak.

drbjozsef # 2018.06.28. 10:48

wers,

a most tíz éves autódat hidd el, nem mai gyártástechnológiával csinálták.
(Kivéve, ha Marty McFly-tól vettél repülő autót)

wers # 2018.06.28. 10:35

:) akkor jó. Nem vicceltem. Meg úr sem vagyok.

Gabben30 # 2018.06.28. 10:31

Nem, nem neked!! :)

wers # 2018.06.28. 10:23

A mai gyártási technológia mellett egy autó életkora max 10 év.
Ez rossz hír. Az én kocsim most múlt 10 éves. Még nincs benne 100.000 Km. Na talán nem dőlök tőrbe emiatt, szerintem még fogom tudni használni egy darabig.

Uraim elnézést a kifejezésért de ne vicceljünk már! :)
:)) nekem is szólt?

drbjozsef # 2018.06.28. 10:22

A mai gyártási technológia mellett egy autó életkora max 10 év.

Érzed az ellentmondást a mondatban?

Gabben30 # 2018.06.28. 10:12

Uraim elnézést a kifejezésért de ne vicceljünk már! :)

Majdnem 1millió forintos autórol beszélek.. arrol érdeklődtem..senki ne mondja azt, hogy 700ezerért csak kuplerájt lehet venni... ha az ember házat újít fel, mellette nem teheti meg azt hogy 3-5millióért 2éves audit vagy Fordot vegyen...
Munkába járni pedig kell a kocsi!! És ha lenne is 3milliónk autóra, akkor se vennék melóba járni.. napi 100-160kamion fordul meg itt, a parkolo mellett megy a kamion forgalom... por-kosz-mocsok stb... se fedett parkolo, se egy fa, nyaron az égető nap, télen a só, a jég, stb... had ne soroljam... erre a célra ha lenne autóra sok millióm se vennék drágát... szóval javítani is van pénz, fenntartani is... a kérdésem arra iranyult, amiket lentebb olvastam... hogy fő alkatrész rejtett hibájánál kereskedőtöl vásarolva élnek e azok a jogaim, mint másnak, aki 4millióért vásárol 6éves autót...FŐ alkatrészröl, km állásról,hengerfejröl és stb....
A szervizes azt mondta hogy nem fogja bemocskolni a nevét azzal hogy valótlant állít az autórol... a kereskedés bérli tőlük a helyet... előttem fogja tesztelni...
De majd alakul valahogy..

Üdv mindenkinek...

Dr.Attika # 2018.06.28. 09:47

Nem győzöm leírni, de még utoljára megteszem. A mai gyártási technológia mellett egy autó életkora max 10 év. Működik az tovább is, de gyakori a meghibásodás és a javítás költségei is elég sokba kerülnek a mai magyar kereseti viszonyokhoz képest. Az vegyen autót akinek jövedelmi viszonyai lehetővé teszik annak fenntartási, javítási költségeit.

wers # 2018.06.28. 09:39

Szerintem még az egy hónapot is.

drbjozsef # 2018.06.28. 09:24

Mondjuk az tuti, hogy a kereskedéssel egy udvarban lévő szerelőnek egy lyukas garast nem adnék a felmérésére.

drbjozsef # 2018.06.28. 09:23

De azt, hogy egy hónap múlva lesz hengerfejes, azt nem nagyon.

wers # 2018.06.28. 08:29

Azért egy jó szakember azt, hogy hengerfejes-e, meg tudja állapítani.

Gabben30 # 2018.06.28. 08:19

Na de mind1, viszont Nonolet, ezt az allapot lapot el fogom kérni....köszzi az infot

Gabben30 # 2018.06.28. 08:18

18éves opel kifogastalan állapot, 132.000km.. 700.000ft...

Szóval ezen az áron aki autót akar venni, az semmi jóra ne számitson...
Mármint kinek ennyi pénze van, az szívjon ha vasarlas után előjön valami...

Hiába 700.000ft az autó, ha hengerfejes, akkor nem tehet semmit, ha egy ócskavas, csak a vevő elöl el van rejtve a hiba akkor sem tehet semmit... ha keves kilometerröl kiderül hogy rengeteg, akkor is megszivta

Benyeli azt kész... Szuper

nonolet # 2018.06.28. 07:51

Egy 18!!!!!! éves opelnél ....mégis mit remélsz?!!

Gyakorlatilag ne remélj semmit!!!

ALAPOSAN nézd át az állapot lapot.
(kereskedőnek kötelező állapotlapon közölni a hibákat)

Aztán nézd át az autót is vedd meg, ennyi.
HA valami mégis kibukik utólag, az alighanem marad a te kockázatod.

Egy ilyen öreg vacaknál már bármikor bármi elromolhat.
Ez van.

Gabben30 # 2018.06.28. 07:02

Üdv a Tisztelt tagoknak...

Jó ideje böngészem a fórumot, mivel autó eladasban - vásárlásban vagyok..vagyis az eladás mar megvolt, a vásarlás talán a napokban össze jön..
Kinéztem egy G Astrát, célnak, munkába stb megfelel.. feltünően csodás állapotú az autó kivül és bellül.. és természetessen kevés kilóméteres! :) 18évessen szebb állapotban van, mint az eladott 11éves...valoban kifogastalan, gyönyörű, hibamentes... mondjuk az ara is picit az átlag felett van...
Tegnap megnéztem, kiprobáltam, alá néztem, olajat, féket, menet közbeni viselkedést... amit tudtam... a mai nap, mivel egy udvarban van a kereskedés egy opel szervízzel, megbeszéltem a szervízzel hogy elvégeznek egy állapot felmérést... (az eladó kereskedés is ugy hirdeti autóit, hogy lehetőseget biztosítanak állapot felmérésre is...
Szoval a mai nap ha oda ertem, megnézetem velük, klímát stb...ami elmaradt, kipróbálom, és ha jónak látom, megvásároljuk.... az eladó = egy kereskedés, adasvételen ahogy tegnap kértem hogy mutasson egy anno eladott autórol, cég neve szerepel... szóval a cég az eladó, magánszemély lesz a vevő...

Namost.. ha esetleg az autón lenne a közeljövőben valami nagyobb meghibásodás (nem pl kerékcsapágyra, generátorra, önindítóra stb) gonolok, hanem az autó esetleg hengerfejes lenne, vagy adagoló vezerlő, vagy valami hassonló... (mert tényleg furcsan kifogastalan állapotú, olaszországi import, kevés kilometeres).... akkor adott a lehetőség, amit itt olvasok többször, hogy a kereskedőnek szavatosságot kell vállalnia az eladott autóra? Ha en elviszem a szerelőmhöz, aki sajnos vasárláskor nem lesz ott, (nem vállal olyat a sok munkája miatt) és felrakja gépre, és valami ördöngös nagy hibát talál,vagy a kilometer allás mást mutat... fordulhatok a kereskedőhöz hogy az autónak igenis van komoly problémája, és kötelessége vállalnia a javítást, vagy a vetelárbol utolagossan kérem hogy adjon vissza belőle a nem valos óra állás miatt??
Ebben az esetben, ha kiderülne valami komolyabb hiba az autórol, akkor jól értelmezem az eddig olvasottakat hogy az eladonak kötelessége bizonyítani, hogy nála pl még nem volt hengerfejes az autó?
Nem akarok hintába kerülni, remélem jól fogok eljárni...
Köszönöm ha válaszolsz...

Dr.Attika # 2018.06.24. 07:30

Igaz. Arra gondoltam, hogy cégtől vásárolt.

drbjozsef # 2018.06.23. 11:28

A törvény azt a megdönthető vélelmet állítja fel, ha a vásárlástól számított 6 hónapon belül jelentkezik a hiba, akkor már a vásárláskor is fennállt.

Ez kizárólag a fogyasztási szerződések esetén igaz, ha magánszemély cégtől vásárol.

Minden más esetben, ahogy a kérdező esetében is aki magánszemélytől vásárol, nincs ez a vélelem, a vevőnek kell bizonyítania az első naptól, hogy a rejtett hiba a vásárláskor is fennállt.

Dr.Attika # 2018.06.23. 09:03
petyaz # 2018.06.23. 08:53

A motorhibát a biztosító szakértője is dokumentálta fotókkal is anno, fen állt a hiba megvásárlásakor, mivel olyan mechanikai sérülések voltak a motorban ami nem 150-km alatt keletkezik.

Dr.Attika # 2018.06.23. 08:07

A rejtett hibáért akkor felel az eladó, ha az már a vásárláskor megvolt. A törvény azt a megdönthető vélelmet állítja fel, ha a vásárlástól számított 6 hónapon belül jelentkezik a hiba, akkor már a vásárláskor is fennállt. Ekkor az eladónak kell bizonyítani, hogy nem állt fenn. Ha 6 hónapon túl jelentkezik a hiba, akkor a bizonyítási kötelezettség megfordul és a vevőnek kell bizonyítani, hogy az eladáskor is fennállt a hiba.

Dr.Attika # 2018.06.23. 08:01

Az egyesbíró csak magával tud tanácskozni. Ha bírói tanács van, akkor nyilván tanácskoznak és szavazás után meghozzák a döntést.

Miruati # 2018.06.23. 06:42

Hogyan zajlik egy ilyen bírósági per? A bíró otthon egyedül töpreng, hogy kinek adjon igazat? Vagy mint bíróság többen összeülnek aztán megvitatják?