Használtautó, Garancia???


guba" # 2014.05.16. 12:11

A vevőt terheli a bizonyítás abban a tekintetben, hogy az "autó sérült volt, szerviz igényes" szerződési kitétel mely fennálló hibákra vonatkozott. Ha ezt nem tudja bizonyítani, akkor az összesre.
Nem közúti veszélyeztetés.
Mivel légzsák nélküli autókkal is lehet közlekedni, ezért nem követelmény a vizsgán.

sptq1980 # 2014.05.17. 15:51

Tisztelt Jogi Fórum,
2013. decemberében vásároltunk egy autót zártvégű lízingel magánszemélyként, kereskedéstől. Jelentkezett egy rejtett hiba az erőátviteli rendszerben, mivel 6 hónapon belül történt az adásvétel, ezért szeretném érvényesíteni a garanciális igényemet. A kérdésem az lenne, hogy a vásárláskori ptk. szerint jelenthet e problémát, hogy a zártvégű lízing esetén a tulajdonos a lízingcég,én csak üzembentartó vagyok (tehát a tulajdonos valójában nem természetes személy).

Köszönöm.

sptq1980 # 2014.05.17. 15:59

Tisztel Jogi Fórum,

2013. Decemberében vásároltam egy autót zártvégű pénzügyi lízingre magányszemélyként, autókereskedéstől. Előkerült egy rejtett hiba az erőátvitelben,
szeretném érvényesíteni a 6 hónapon belüli garanciát. Jelenthet-e gondot a vásárláskori PTK fogyasztói szerződésekre vonatkozó előírásai alapján,
hogy a zártvégű pénzügyi lízing miatt az autó tulajdonosa a lízingcég(nem természetes személy), én csak üzembentartója vagyok?

köszönöm.

guba" # 2014.05.21. 17:54

Jelenthet gondot, de meg kell nézni a szerződést, hogy a hibás teljesítésből eredő jogait engedményezte-e a lízingbe adó a lízingbe vevőre.

sptq1980 # 2014.05.22. 04:58

Köszönöm! A szerződésben a garanciára vonatkozó engedményezés szerepel. Decemberben érvényes PTK. szerint (amikor a szerződés létrejött) amennyiben kereskedőtől vásároltuk, tekinthető-e fogyasztási szerződésnek az adásvételi szerződés? (Hiszen a lízingcég szerepel ,mint vevő. Ha jól tudom, akkori PTK szerint nem természetes személy esetén is tekinthető fogyasztási szerződésnek.)Köszönöm.

balaazs # 2014.05.22. 09:20

Tisztelt Jogi Fórum!

Használt autó vásárlás előtt állok, kereskedőnél ki is néztem egy példányt. Az általa "mindig használt" adásvételi szerződésben szerepel egy kikötés, miszerint "az eladó a járműre szavatosságot nem vállal".
Kérdésemre azt mondta, hogy ez nem befolyásolja a törvény által előírt 6 hónapot (én úgy tudom 1 évet ír elő), mivel szerződéssel nem lehet a törvényt felül írni, és ez egy szokásos formula a szerződésekben.

Kérdésem az lenne, hogy ez valóban igaz-e, és nem befolyásolja az autóra vonatkozó szavatosságot, és ha nem, akkor lehet-e valamilyen egyéb hátsó szándék e mögött a kitétel mögött.

Válaszát előre is köszönöm!

Üdvözlettel
B

cmyk # 2014.06.25. 11:13

Idén, február végén vásároltunk használtan egy kereskedőcégtől egy 2006-os Jaguár S Type típusú autót.
Egy hónapi használat után sajnos traileren szervízbe kellett vinni.
A szakszervíz az autó átvizsgálása után sajnos nem tudta megállapítani a problémát, viszont a másik szervizben (szintén szakszervíz), a tegnap kapott információk szerint részecskeszűrő-katalizátor-turbó probléma miatt 1,8 millió forintért javítanák meg az autót (immár három hónapja van használtaon kívül az autó, ennyi idő alatt sikerült realizálnia a problémát a két szervíznek).

Kérdésem, hogy hogyan, mely hivatalos szervhez, milyen formában lehet fogyasztóvédelmi témában fordulni, kötelezi-e egyáltalán bármilyen szabályozás a kereskedőcéget anyagi helytállásra, kompenzációra.

AdaMM87 # 2014.08.17. 20:22

Tisztelt Jogi Fórum!

Szeretném kérdezni, hogy a kereskedőház a 6 hónap garanciát kikerülheti a PTK 314 paragrafus 2. Pontjára hivatkozva? Hogy ugy állapítja (csökkenti)meg az árat hogy megváltja a hibás teljesítését? És ennek következtében megtagadja a jótállást?

Köszönöm válaszát!

Üdvözlettel!

Rintintin1121 # 2014.08.23. 10:47

Tisztelt jogi fórum!

vásároltam kereken egy hónapja az egyik autókereskedéstől egy autót,ez az autó egy renault thali 2003/9 kiadású jármű...közel 167000km el vettem,én egy hónap alatt 600km mentem az autóval ami meghibásodott,zörgött ésleállt!Elvittem egy szervízbe ahol azt mondták első ránézésre,hogy jeladó hiba de utólag kiderült nagyobb a probléma!A kérdéswm az lenne,hogy a kereskedés köteles e foglalkozni a meghibásodott autóval vagy sem...illetve hamegcsináltatom és számlával igazolom a baját akkor a kereskedés megtéríti e a javítás költségeit...erre van e vmilyen törvény?

Válaszát előre is köszönöm

m-kriszta # 2014.08.25. 20:07

Tisztelt Jogi fórum!

2014.08.09-én vásároltunk egy 1999-es évjáratú diesel autót,(mellyel 300km-t hazautaztunk és nem volt jele hibának) 4 nap használat után nem indult el. Megnézettük egy szerelővel,aki közölte hogy több,mint 100000ft-ba kerülne a javítás.Ezeket a felmerülő hibákat a kereskedő nem közölte velünk.
A kérdésem az lenne,hogy az adás-vételi szerződésbe a kereskedő belepecsételte hogy: "A használt autó eredetéből a rejtett hibákért az eladó felelősséget nem vállal.Az autót megtekintett,kipróbált állapotban vette át." Ilyenkor is vonatkozik rá a szavatossági kötelezettség vagy sajnos ezzel bevédte magát és nem tudunk reklamálni nála???
Mi a teendő ilyen esetben??

Válaszát előre is köszönöm!
Kriszta

bocsika1 # 2014.08.26. 15:06

Tisztelt jogi fórum!
Egy 2 éves Aveó tulajdonosa vagyok most hiba üzenetet küldött az autó elvittem a márka szervizbe ahol megállapították a hibát! Azt az információt kaptam hogy mivel a 15000km-es olaj cserék nem a márkaszervizben voltak cserélve hanem egy másik szervizben így elveszítettem a garanciámat. Amikor megvettük azt mondták hogy olaj cseréhez nem kell márka szerviz. Létezik ez?? A szerviz könyvben nem találok rá utaló rendelvényt

guba" # 2014.08.27. 20:00

m-kriszta, vonatkozik rá, viszont a hibák tényét neked kell bizonyítanod.

Megnézettük egy szerelővel,aki közölte hogy több,mint 100000ft-ba kerülne a javítás.

Ez ahhoz nem lesz elegendő. Konkrét hibát kell megnevezni és olyat, amely nem olyan természetes kopásból ered, amelyre a kocsi kora alapján eleve kellett számítanod.
Valami ilyesmit akart az eladó is a szerződésbe írni, csak nem túl szabatosan sikerült.

guba" # 2014.08.27. 20:02

bocsika1, amennyiben a hiba oka nem abból eredeztethető, hogy az olajcserét esetleg nem szakszerűen végezték el, úgy nem vesztetted el a jótállást.
És ennek az ellenkezőjét az eladónak kell bizonyítania.

szollosi # 2014.09.03. 19:24

Tisztelt Jogi Fórum!

Vásároltam egy használt autót.
Két éves koráig az importőr használta,tőlük,hivatalos márkakereskedőtől vettem meg.
Végig náluk szervízeltettem,ennek nyoma van aszámítógépes rendszerükben.Sajnos elvesztettem a szervízkönyvet. Erre hivatkozva nem akarnak garanciális javítást végezni.(kijelző csere 420.000 ft.)
A garanciaszerződésem 2016-ig él.
Mit tehetek?

Köszönettel:
Szolo

guba" # 2014.09.04. 18:30

Ha szerződésen alapuló jótállásról van szó, akkor a szerződés feltételeit kellene ismerni. Ettől függetlenül jogszabály alapján is lehet mód fogyasztói szerződés esetén a jótálláshoz hasonló feltételekkel szavatossági igényt érvényesíteni.

zsu200@freemail.hu # 2014.09.05. 22:17

Tisztelt jogi fórum

Nekem egy olyan kérdésem van önök felé hogy 2 hete vettem magánszemélytől egy használt autót, ami 14 éves. az eladó elmondta hogy légkondit fel kell tölteni meg hogy kisebb sérülések vannak a hátsó lökhárítón, a motor viszont teljesen üzemképes, ezt is hirdette, és erre tanúim is vannak. A problémám: pár nappal ezelőtt az autó minden előzmény nélkül megállt a főúton. Szerencsére nem történt baleset. hívtam az autómentőket be is vitték a szervizbe ahol szétszedték megnézték kiderült hogy motorhibás az autó, az olajjal is gond van sűrű szinte csíríz sűrűségű olaj volt benne, azért ment eddig de annak egy része is elment belőle. a szerelők szerint az autó közúti forgalomra nem alkalmas. igazolást kaptam arról is hogy ezek a hibák már a vásárlás előttről származnak. felhívtam az eladót hogy adja vissza a pénzemet, vagy szálljon be a javításba, ami kb, 300,000 ft erre ő elég "szépen" elküldött a búsba. kérdésem az lenne hogy feljelenthetem e azért hogy az autót balesetveszélyes állapotban adta el, és hogy ha perre viszem a dolgot akkor meddig húzódhat el a döntés?
Válaszukat előre is köszönöm.

pistike81 # 2014.09.16. 19:49

Tisztelt jogi fórum,

eladnám autómat, amire még garancia van (több mint féléves). A kérdésem az lenne, hogy ha az autó meghibásodik az új tulajdonosnál, engem terhel-e valamilyen felelősség? Az autó garanciális feltételei természetesen adottak, szervízkönyv rendben van, a kötelező szervízek el lettek végezve.

Előre is köszönöm a választ.

guba" # 2014.09.17. 13:39

Zsu200, a kérdésből csak ez nem derül ki, hogy mi a hiba oka, így legfeljebb el lehet hinni a szerviznek, hogy olyan ok, amely valóban már az adásvétel idején is fennállt. Ez persze nem jelenti azt, hogy minden ilyen okra feltétlenül lehetne szavatossági igényt alapozni.

guba" # 2014.09.17. 13:43

Feljelenteni nem érdemes, a polgári per elhúzódásáról pedig semmit nem lehet mondani. Egy éven belül hasonló ügyekben ritkán születik elsőfokú ítélet, de nem kizárt.

szpoke # 2014.09.18. 07:09

Tisztelt Guba!

2014 márciusában vásároltam egy 9 éves autót. A vásárlást követően 500 km-en belül előjöttek a hibák. Erőteljes füstőlés, gyenge dadogó motor, 3000-es max fordulat. 1. autószerelő légtömegmérőt cserélt, mert koszos, olajos volt. 2. autószerelő nem tudta vezérelni az egr-t (nem mozgott benne a bizgentyű). Utána kiderült, hogy nincs benn a részecskeszűrő, pedig úgy vettem, hogy nincs kiiktatva, viszont a vezérlésből nincs kivéve. Akssi cserel volt mert egy mecsbox aksit tett bele a tulaj, az autószerelőtől megtudtam, hogy ebbe az autóba legalább 72-74 A aksi kellene, helyette volt benne 44 A... Most kiderült, hogy az autónak a teljes szoftvere szar, nem a gyári szoftver van benne, 190 hibakód kijelzést letiltottak, elkezdték tuningolni, de félbehagyták, Újra kell rakni a szoftvert és csak utána lehet teljes diagnosztikát csinálni. Kisebb dolgok lettek benne cserélve, pl. stabilizátor, olaj, tempomat és ajtó világítás újra bekötés, de ezek kevésbé érdekelnek mert nem olyan nagy összegek voltak, viszont a többi már több mint 400.000 ft-ba van és még mindig nem jó az autó, az autószerelők és az igazságügyi szakértő elmondása alapján ezek az alkatrészek valóban rosszak és cserére szorultak. Igazságügyi szakértő véleményében leírtan a részecskeszűrő nélkül az autó forgalomban nem vehet részt, mert gyárilag az autóhoz tartozik, kiiktatni nem szabad. (környezetvédelmi előírás miatt). Már a hazafelé úton észrevettem, hogy a kuplungnál csúsztatáskor, pl emelkedőn felfelé surlodó, csikorgó hang van. Az első autószerelő kuplungcserét + kettőstömegű lendkerék cserét mondott. Ügyvéd által már írtunk az eladónak (6 hónapon belül elküldtük), persze mindentől elzárkózik (magánszemély). Mivel az autót használnom kellene ezért amit lehet megjavíttattam, de minden alkatrészem és számlám megvan. persze ettől függetlenül nem tudom használni, mert mindig kiderül valami ami rossz rajta. Kérdésem az lenne, hogy bíróságon tudom-e érvényesíteni az eddigi javításokat és a még hátralévő javításokat vagy teljes visszavétel + ráköltött összeg? Szakértői vélemény szerint a kuplung szett és a részecskeszűrő cseréje több mint 750.000 Ft-ba kerülne. + az eddig ráköltött kb. 400.000 Ft. (egr, légtömegmérő, szoftver + munkadíjak). A teljes összeg eléri az autó vételárának költségét... Válaszát előre is köszönöm.

guba" # 2014.09.19. 18:14

Tisztelt Szpoke!

Egyértelmű választ nem tudok adni a kérdésére.

Ha vett egy 9 éves kocsit 350 ezer megtett km-rel, akkor a teljesen reális, hogy részecskeszűrőt, vagy egr szelepet kelljen benne cserélni. Ezek "kopó" alkatrészek, tehát lehet a cseréjüket tervezni, arra számítani érdemes.
Nyilván sok függ attól, hogy milyen feltételekkel szerződött, és a szóbeli tájékoztatásból mit tud bizonyítani.

Ettől függetlenül az a benyomásom, hogy nem a megfelelő szerelőkkel javíttatta az autót. A hibát ki kell olvasni és nem ki kell találni. Ha feleslegesen kicseréltet egy légtömegmérőt, azért biztos hogy nem az eladó fog szavatolni. Továbbá levitézlett öreg gépekbe nem érdemes drága új alkatrészt venni, attól ugyanis a kocsi se jobb, se értékesebb nem lesz. (kivétel fék és kormány)

Példa: Egy 9 éves Mercedesbe lehet venni 40 ezer forintért egr szelepet bontva, és minimális manuális érzékkel rendelkező személy maga is kicseréli fél óra alatt. És most higgye el, hogy ebben semmi túlzás nincsen. Ha nem tudja hol keresse a kocsiban, akkor az interneten még videót is talál róla, magyarázó szöveggel.

Ezzel együtt természetesen nem ajánlanám bárkinek, hogy maga kezdje el javítgatni a kocsiját, de akkor a minimális körültekintést gyakorolja legalább a szerelő kiválasztásánál, ha már az autó kiválasztásánál ezt elmulasztotta.

cikre # 2014.09.23. 18:23

Tisztelt Ügyvéd Úr!
Abban szeretném a segítséget kérni,hogy a párom 3 nappal ezelőtt eladta az autót. Semmi bajáról nem tudtunk, a vevő pedig 3 óra hossza nézelődés után megvette. Adás-vételi szerződést írtunk. 3 nap elteltével felhívott a vevő,hogy elromlott a generátor és megveszi a generátort, mi pedig fizessük ki.Fizessük ki az összeget vagy mit lehet tenni? Egyébként 15 éves autóról van szó.
Előre is köszönöm válaszát

guba" # 2014.09.24. 19:17

Ne fizessék ki!

Miért fizetnék ki? Honnan tudja, hogy tényleg elromlott? Miért az egész generátort fizetné ki? Lehet, hogy csak szénkeféket kell cserélni rajta, lehet hogy feszültség szabályzót, lehet hogy diódahidat, állórészt, forgórészt, de hogy mindent, az biztos, hogy nem.

K2330 # 2014.09.25. 20:53

Én csak fórumozó vagyok

zsu200@freemail.hu :

De azért egy használt autó vásárlás után nem megnézni az olajszintet legalább... szerintem azon simán kellet volna látszódnia, ha valóban ennyire rossz az olaj.

zauci # 2014.09.28. 06:26

Tisztelt Szerkesztőség!
2014.09.24-én (3 napja)vásároltam 2008-as évjáratú vezetett szervizkönyves autómat (Mercedesz 180 T) Az autó egy Vas megyei kereskedésben volt kiállítva, állításuk szerint külföldről hozták be. Mikor megtörtént a honosítás, kértem őket, hogy küldjék el elektronikusan, hogy mikor megyek az autóért, a biztosítást megköthessem. Ekkor láttam, hogy a honosítási dokumentumban. a műszaki vizsga érvényessége 2016.01.16-ig van (friss műszakival átadom szlogen).
Hanem a döbbenetem csak a hazafelé úton történt. Éreztem, hogy az autó mintha fékeződne és enyhe fék zaj jött be az utastérbe. Gondoltam, mikor hazaérek ismét átnézem, hiszen örültem, hogy a kezelőszervekkel boldogulok.
Hazaérve, mind a négy féktárcsa forró volt,
Vásároltam féktárcsa tisztító spray-t, és mind a négy tárcsát, féknyeregre ráfújtam. Hazajövet, kb 50 km volt.
Ezután közlekedtem vele városba, 6 km-et. Kiszálltam az autóból, és a féktárcsák ismét ugyanolyan forrók voltak (nehezen, vagy szinte nem állná a kéz), de elszíneződve nem volt egyik esetben sem. Azt nem értem, hogy ez a probléma müszaki vizsgán hogy-hogy nem derült ki?
Most ott tartok, hogy elviszem az autót helyi márkakereskedés szervizébe, hogy a hiba okát keressék meg
De mit mondjak az eladó kereskedőnek? Az adás-vételi szerződésen egy magyar magánszemély (Baranya megyei) neve van feltüntetve, 11.300 eurós vételárral. A regisztrációs adót sem tudom, hogy bevan-e fizetve, nálam nincs papír róla.
Mivel pénteki nap révén nagyon siettem, már este volt és egész héten távol voltam, így ezekről a kérdésekről igazából a fékprobléma után gondolkodtam el.Bizonyítani csak azzal tudom, hogy tőlük vásároltam az autót, hogy megbíztam őket az autó átírásával, valamint egy részösszeget utaltam számlájukra 09.22-én közleménybe megjegyezve az autó típusát és hogy részösszeg.
Tisztelt Jogi Fórum!
Röviden a kérdésem: MIT TEGYEK?
Válaszukat köszönöm!