Használtautó, Garancia???


ASXxX # 2012.12.22. 08:16

Tisztelt Szakik!

Vettem egy autót 1 hete, viszont valószínű már most problémám akadt az autóval. Mikor megnéztük, indításnál fütyülő hangot adott ki egy 2-3 másodpercig az autó, majd elmúlt. Azt mondták akkor, h a nyirkos időnek köszönhetően a bordásszíj megcsúszik. Viszont most úgy néz ki, nem a bordásszíj lesz a hiba oka, hanem kuplungkinyomó csapágy. Az autó márkaszervizből lett véve, igaz az ott dolgozó személlyel kötöttem szerződést, a klasszikus magánszemélyek közötti 6 hónapos adásvételi. Az adásvételi a szokásos, nincs kikötve benne az, hogy a vevő lemond a szavatosságáról. Gondolom így a PTK használt termékeiről szóló passzusai a mérvadóak.

Hab a tortán, hogy ugyanott csináltattam vásárlás előtt az állapotfelmérést, a tengelykapcsolóra azt írták, megfelelt.

Elviszem hozzájuk, kivizsgáltatom és ha azt mondják valóban kinyomócsapágy probléma, az orruk alá dörgölném, hogy ott volt bevizsgálva, a problémát az eladó is ismerhette, mivel egy ilyen probléma nem 1 hét alatt szokott jelentkezni.

A mikéntjét még nem tudom, ebben szeretnék segítséget kérni. Hogyan tudnám megfogni az eladót ezzel kapcsolatban? 100.000 HUF-os lesz a javítás anyagi vonzata.

Köszönöm a segítséget!

Atis77 # 2012.12.30. 07:24

A kinyomó csapágy nem szokott visitani, főleg nem elhallgatni. Annak akkor van hangja ha ki van nyomva a kuplung. Amúgy meg a kinyomó csapágy nem egyenlő a tengelykapcsolóval, és kopó alkatrész, nem fődarab.

guba" # 2012.12.30. 08:06

+1

Ez nem kinyomó csapágy lesz. Az indítás után megszólaló és hamarosan megszűnő nyikorgó, vagy visító hang tipikusan a nem elég feszes ékszíj, vagy bordás szíj megcsúszásától ered, tehát valószínűleg a korábbi diagnózis helyes.

Naki585 # 2012.12.30. 16:49

Tisztelt Szakértők!

A következő problémával fordulnék önökhöz:
2012.November 30-án vásároltam egy 2007-es évjáratú autót 101500km-rel egy kereskedésből Debrecenben(3.2M).
Minden rendben is volt az autóval a probauton illetve egészen 2012.December 27-éig amikor ugyanis az autón elszakadt a vezérműlánc.A Lánc szakadását valószinüleg a nagynyomású benzinpumpa sérülése okozhatta (ugyanabban a térben van és a darabja bekerülhetett a lánc közzé)ez egyenlőre feltételezés, semmilyen előjele nem volt a dolognak azóta 1050 km-ert tettem meg az autóval.Több dolog tönkrement és cserélni kell rajta (nagynyomású benzinpumpa,lánc,feszitő, az ezeket "takaró ház", fogaskerék+lendkerék, illetve ami egyenlőre még nem derült ki, hogy a szelepek sérültek e)
Előzetes felmérés szerint az autó javitása szelepek, hengerfej nélkül is több százezer Forintra rúg. Kérdésem ,hogy esetleg szakvéleménnyel számlával van e valamilyen lehetőségem a javitás árának megtérittetésére a kereskedővel?A hiba oka valószinüleg fent állhatott már a vásárláskor de jelei nem voltak (esetleg anyaghibára/kopásra tudok gondolni)Segitségüket előre is köszönöm!

ASXxX # 2013.01.01. 19:15

Köszönöm a válaszokat.

Azt elfelejtettem leírni, hogy ha fék+Start gombbal indítom az autót, akkor nincs visító hang, viszont ha csúsztatott kuplunggal szépen állok ki a garázsból, a visítás elkezdődik, 10-30 másodpercig tart, majd elhallgat az autó.

Hasonló zaj jön az autómból, ha kinyomott kuplungot szépen lassan visszaengedem.

Bár ha azt mondják, hogy kopóalkatrész és nem fődarab, ezekszerint ezzel nem sok mindent lehet kezdeni?

Rosszul tudom, hogy már nincs olyan, hogy fődarab, hanem az autó alkatrészeit egységesen kezelik?

Naki585 # 2013.01.02. 10:35

Előző kérdésemet annyival még kiegészíteném, hogy megtudja e valaki mondani hogy Hajdu Bihar megyében (Debrecen) van e valaki Igazságügyi szakértő a témában akit közjegyző kirendelhet? köszönöm.

guba" # 2013.01.02. 18:35

Rosszul tudom, hogy már nincs olyan, hogy fődarab, hanem az autó alkatrészeit egységesen kezelik?

Ha azt akartad kérdezni, hogy csak a fődarabokra vonatkozik-e szavatosság, akkor a válasz: nem. De a természetes kopásból eredő elhasználódásra általában nem lehet alappal hivatkozni.

guba" # 2013.01.02. 18:36

Kérdésem ,hogy esetleg szakvéleménnyel számlával van e valamilyen lehetőségem a javitás árának megtérittetésére a kereskedővel?

Erre a hiba okának pontos ismeretében lehetne esetleg válaszolni.

Naki585 # 2013.01.06. 21:13

A hiba oka feltehetően (mivel szakember sem vagyok és a kocsi még a garázsban áll) a következő lehet:
A vezérműházban lévő nagynyomású benzinpumpa hibásodott (elgyengült, anyaghiba, elkopott nemtudom)meg, ezt az egyik vezérműtengelyen lévő "himba" hajtja rugós elven (amin szintén kopás jelei letszanak.Ennek egy darabja letörhetett és bekerült a lánc utjába , elszakitva azt. Cserés a ház, a benzinpumpa, a láncfeszitő,lánc, az egyik fogaskerék a lendkerékkel.Szelepekről még nem tudjuk hogy hajlottak e, nem bontottuk tovább.
Azért nem inditottam el a javitást, mert tanácstalan vagyok melyik utat válasszam. Ha igaz a használtautóra szóló garancia/szavatosság/jótállás , érdemes e belevágni a jogi történetbe, vagy nem sok esély van a javitási költség megtérittetésére az eladóval ami jelen esetben egy autokereskedéssel foglalkozó vállalkozás.
Esteleg Hajdu biharban tudnak e javasolni Igazságügyi műszaki szakértőt ha oda kerül a sor? köszi

guba" # 2013.01.07. 17:58

Ha igaz a használtautóra szóló garancia/szavatosság/jótállás , érdemes e belevágni a jogi történetbe

Egy ilyen ügy eldöntéséhez a bíróság azért rendel ki szakértőt, mert nem rendelkezik a szükséges szakismerettel. A szakértő megvizsgálja a motort, és megállapítja a hiba okát, és annak keletkezési idejét.

Ha tehát a bírónak is szüksége van egy szakértői véleményre a döntéshez, akkor szerinted ki az aki előre meg tudná neked mondani, hogyan döntene? Főleg úgy, hogy te magad sem tudod a hiba pontos okát.

Drizzt83 # 2013.01.16. 10:22

Tisztelt Ügyvéd Úr,

Kissé eltérő kérdéssel fordulok Önhoz mint a többi fórumolvasó, sajnos nem találtam hasonló esetet a régebbi bejegyzésekben.

Autómat külföldön vásároltam és saját "lábán" hoztam haza minden gond nélkül( kb 1000 km), mivel azonban használt járműről ( Alfa Romeo 156 2.0 Jts 2002 évjárat ) van szó, el akartam végeztetni az ilyenkor szokásos javításokat ( összes szűrő et olaj csere, valamint vezérműszíj és a hozzá tartozó alkatrészek cseréje). A megbeszéltek alapján a szerelő el is végezte a javításokat valamint elvitte a járművet műszaki vizsgára ( KPMG-s első vizsga). Azonban a vizsgáról hazajövet az új szíj elszakadt. A szerelő vállalta a felelősséget és elmondása szerint kicserélte a tönkrement alkatrészeket.
Azonban azóta sajnos olyan problémák merültek fel amik nem léteztek a javítás előtt, az autónak kopogós hangja van miután bemelegszik azt lehetne hinni hogy egy diesel üzemű autót lehet hallani pedig benzines. Sajnos fogyaszja a hűtővizet és az olajat is mivel kb 450 km megtétele után 0,5 liter olajat és kb 0.7 L vizet kellett utántölteni.

Kérdésem az lenne hogy milyen kötelezettségei vannak a szerelőnek?
Illetve milyen lehetőségeim vannak abban az esetben ha a szerelő nem hajlandó saját költségén elvégezni a szükséges javításokat, melyik szervhez fordulhatok segítségért?

Segítségét köszönöm

guba" # 2013.01.16. 19:40

A szerelőnek az a kötelessége, hogy kijavítsa a hibákat, amiket elkövetett. Kérdés ezek után, hogy egyáltalán képes-e erre. A történet rengeteg kérdést vet fel. Amit meg lehet állapítani, hogy egy elszakadt vezérműszíj rengeteg problémát okozhat, és nagyon sokat okoz is. A dugattyúk beleütnek a szelepekbe, amelyek ettől minimum elhajlanak, de el is törhetnek és attól függően, hogy milyen fordulatonon pörgött éppen a motor a törmelék össze-vissza zúzza a hengerfejet és a dugattyútetőt is akár. De egyes típusoknál nem a szelep törik, hanem a vezértengely, stb. De hallottam már olyan szerencséről is, hogy néhány szelep cseréjével megúszta valaki.

Ha kopogós a hangja, akkor előfordulhat, hogy nincs a helyén a vezérlés, bár akkor csökkenne a teljesítmény is. A víz és az olajfogyasztás is a megnőtt terhelésre utal, nem optimális az égés a motorban.
Vidd el egy normális szerelőhöz, mérjetek emissziót, kompressziót, gyújtást, esetleg teljesítményt ha van rá mód.

racsos # 2013.05.02. 06:15

szép napot kívánok!
vettem egy BMW 650 cs motorkerékpárt pénteken ,vasárnap elszakadt a rajta levő fogazott szíj. ezeknél a típusoknál lánc helyett van ez a szíj.a motorban óra szerint 29800km van ezeknek a szíjaknak kb. 60000km-et kell elmenni./ha jól tudom/ a szíj ára a motor vételárának kb. 15%-a . van-e az eladónak kötelezettsége velem szemben ill. lehet-e követelésem vele szemben?

guba" # 2013.05.04. 05:13

Használt jármű esetén a kopó alkatrészekre elég korlátozottan lehet szavatossági igényt alapozni. Ez szerintem nagyon két esélyes még akkor is, ha sikerülne bizonyítani, hogy egy ilyen szíjnak mennyit kell kibírnia.

racsos # 2013.05.04. 07:09

Köszönöm a felvilágosítást!
Tisztelettel:Olaszy Csaba

monalisa1 # 2013.05.04. 09:27

racsos

Nem írtad mikor gyártották a motort, mert míg egy órát lehet tekergetni addig a gyártási év nem manipulálható. A motorkerékpárt leginkább március-október használják, a közbenső időszakban ritkán vagy egyáltalán se. Egy motor éves futásteljesítménye erős jóindulattal 10-12 ezer kilométer, mindezek alapján - és a majd' 30e km óraállásra figyelemmel - könnyen vélelmezhető, hogy a motor mennyit is tehetett már meg.

marika7702 # 2013.05.09. 17:11

segítséget kérek , 2 hete vettem egy autót és elromlót nem is megy már a régi tulajnak felszólító levelet szeretnék írni hogy adja vissza a pénzt vagy csináltassa meg.

megane # 2013.05.14. 03:27

Üdvözlöm!
Az alábbi ügyben szeretnék segítséget kérni.
Öt nappal ezelőtt vásároltunk egy 9 éves diesel autót egy pesti márkakereskedésben. Az állapotfelmérő lapon szerepelt, hogy a motorból folyik az olaj,de a kipróbálás során úgy gondoltuk nincs nagy baj, esetleg egy tömítést kell kicserélni plusz a kopó alkatrészeket. Sajnos kiderült, hogy az autónak rossz a turbója és kisebb alkatrészek is cserére szorulnak, amik a hibákat rögzítő lapon nem szerepeltek. Ezek összességében már jelentős javítási költséggel járnak. A márkakereskedés 6 hónap garanciát vállalt az autóra. Tudjuk ezt a garanciát ebben az esetben érvényesíteni?

Előre is köszönöm.

guba" # 2013.05.18. 07:28

A tényállás részletes ismerete nélkül annyit lehet mondani, hogy valószínűleg igen. Pontosabb válaszhoz látni kellene a szerződést.

yogee # 2013.05.23. 21:50

Én ezt a levelet irtam a kereskedönek:
Tisztelt Kereskedő!
Ezúton tájékoztatom önöket, hogy amit önöktől vettem személygépjárművet a benne lévő kilométer nem valós! A hivatalos szervizben lekértük a km szervizeket. Az előző tulaj igazolta e-mailon az autó eladásakor a valós leadott kilométert. Az autóban a kilométer vissza lett tekerve tehát engem önök megtévesztettek. Mindez januártól már bűncselekmény, az autók kilométeróra-állását ugyanis indétől adásvételkor és műszaki vizsgakor is rögzíteni kell. Az adatok az Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalába kerülnek, ahonnan bárki, visszamenőleg lekérdezheti őket.
Az önök által kitöltött adásvételin a kilóméter 137 ezer, ugyan akkor a vizsgán ami idén márciusban történt 289 ezer szerepel! Továbbá a vizsgapapirokat nem kaptam kézhez. 3 napon belül kötelesek a vételárat illetve az autóval járó költségeket visszatériteni számomra. A holnapi nap az autót vissza visszük és ezzel egyidejüleg a költségeket kérnénk vissza. Amennyiben ez nem történik meg büntető feljentést teszek szándékos megtévesztés miatt! Várom mihamarabbi válaszukat hogy tudjam milyen irányba intézkedjünk.
Ami aggaszt hogy nem veszik vissza és nem is válallnak gareanciát a kocsira. Amit vállalnak hogy 50 ezret vissza téritenek.
Ilyenkor mi a célszerübb?

mikuska2 # 2013.05.24. 07:53

Üdv!
A gondunk a következő lenne:2012 12.27-én vásároltunk egy autót,kipróbáltuk,elmondta az eladó a hibáját,ami legalábbis szerinte lehetett,ugyanis az autó néha nem nagyon,de kicsiket rángatott,aztán abbahagyta és ment tovább,mindegy legyen vegyük meg!az adásvételit úgy írtuk,hogy az autót sérültnek tüntettük fel,mert festési hibái is voltak a fél autót kellett újrafényezni...de még ezek árán is úgy gondoltuk,hogy belefér!
Elvittük a festés legyen meg az 180ezer ft körül volt,de azt hozzá kell tenni hogy 4! hónap után ahol új a festés természetesen rozsdás az autó.
A következő legyen a motor,találtunk egy váci szerelőt elég komolyat,5hét után hívott hogy 435ezer lenne akkor EDDIG!most elhoztuk tőle mert mentek vele Ausztriába dolgozni,jelenleg az 1200 km-t 140 liter benzinből teszi meg ami egy 2000-es motortól nem éppen a legjobb!A váci tag azt mondta még kb félmillió amit a kocsira kell költeni!
Arról nem is beszélve,hogy szedett ki olyan csövet a motorból,ami egy gázcsőből volt megcsinálva úgy hogy egy sárgaréz vízvezeték cső volt belemaszekolva!

Kérdés az,hogy fordulhatunk e valamiféle segítséghez?Az eladó természetesen nemmel passzol :( tőle ne várjunk pénzt...

MEGOLDÁS???
Köszi előre is

faqanal # 2013.05.27. 06:16

Szép napot!
2013.01.25.-én vásároltam 4éves egy OPEL VECTRA 1.9 cdti típusú személygépkocsit.
A vásárlást követően az autón javításokat kellett végrehajtani, mivel az menetközben rázott, valamint a klíma nem működött.
Az autót a rázkódás miatt szerelőhöz vittem, aki megállapította, hogy a jobb oldali féltengely görbe volt, ami ki lett javítva, valamint a diagnosztikai vizsgálat során kiderült, hogy a 3. henger porlasztója rossz, azt cserélni kellett.
Mivel a járművet télen vettem a fűtés működött, de a klíma bekapcsolását követően kiderült, hogy nincs benne gáz, a hűtő lukas/el van rohadva/ , valamint a klímavezérlő villanymotor hiányzik.
A hátsó ablakemelők nem működnek.
A jobb oldali tükröt sem lehet állítani.
Az autóban többször elment a töltés, valószínű a generátor rossz.
Diagnosztikai vizsgálat során az ARG kipufogó szelepnél hiba kódot jelzett.
Az autóval kb. 4000 km-t tettem meg, mivel sokszor szerelőnél volt.
Felhívtam az eladót, aki közölte velem, hogy most nem ér rá és lecsapta a telefont!
Kérdésem az lenne jogosan kérem a hibák javítása után keletkező költségek megtérítését!

Hanna0603 # 2013.06.08. 17:34

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Pár napja vásároltunk egy használt autót, melyről egy héten belül kiderült, hogy olyan hibája van melynek javítása több százezer forintba kerülne. A kérdésem az, hogy kérhetjük a kereskedéstől a vételár visszafizetését, és az átíratási díjat is visszaigényelhetjük e, vagy csak az autó javítását kérhetjük tőlük. Emellett abban a két napban amíg nálunk volt az autó olajcserét is csinált rajta a saját szerelőnk, annak az összegét is visszaigényelhetjük e, abban az esetben ha a vételárat visszakaphatjuk.

guba" # 2013.06.11. 20:03

Első körben a kijavítást lehet kérni, ha a hiba nem volt nyilvánvaló és a kocsi életkorából, elhasználtságának mértékéből adódóan nem kellett vele számolnod. Ha olcsón vettél öreg kocsit, akkor ne lepődj meg, ha kell rá költened.

metRS # 2013.06.25. 17:17

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Június 14-én vásároltam egy 2008.02 havi használt motorkerékpárt márkakereskedésből, a saját motorom (szintén ugyanolyan gyártmány) beszámításával, melyet elkezdtem használni és a mai napig (kb. 1,5 hét) semmi hiba nem volt vele. Az átvétel előtt a jármű átvizsgálása (80.000-es nagy szerviz) megtörtént. A mai napon Montenegróban túráztunk (volna) és megálltunk pihenni, amikor a kipufogóra ráfolyt olaj füstjét éreztem és láttam. Kb. 1500 km-t tettem meg azóta vele, hogy nálam van. Ezt követően kerestünk egy autószerelő műhelyt, hogy legalább szerszámunk legyen, ha olyan a hiba (szimering stb.) kijavítjuk. Miután szétbontottuk a hiba forrásáig a motort, láttuk, hogy a váltómű ház felső része ki van szakadva. Hozzávetőlegesen 1,5 cm hosszúságú, háromszög alakú részen fel van nyílva az öntvény ház. Feltehetően valamilyen alkatrész a szervizelés során benn maradt (de akkor az eddig miért nem jelentkezett), vagy letört egy darab a váltóműből és az lyukasztotta át a házat belülről, mert egyértelműen látszik, hogy belülről kifele van hajolva az anyag, és a felette lévő alkatrészek miatt kívülről nem is lehetne hozzáférni. Jeleztem a márkaszerviz (tőlük vásároltam) felé a hibát, ahol nem voltak túl készségesek, pedig nem kis cégről van szó. Érdeklődtem a jótállás ügyében, de azt a tájékoztatást kaptam, hogy ezt csak szavatossági feltételek mellett lehet javítani, ha önerővel is beszállok. Kérdésem az lenne (tekintve, hogy a váltó, vagy annak a háza tudomásom szerint fő darabnak számít), hogy mikor beszélünk garanciáról, jótállásról, szavatosságról? Továbbá mennyi ideig érvényes, mire kötelezett az eladó ebben az esetben? Mivel holnap hazaszállítom a járművet, egy trailer jön értem otthonról és szállítom a szervizbe, szeretném tudni, hogy milyen feltételeket szabhat számomra az eladó, akit feltehetően terhel valamilyen kötelezettség.

Köszönöm segítségét!