Használtautó, Garancia???


wers # 2012.09.11. 12:02

vélhetően valóban vezérműszíj lesz az, amit nem "látni kell", hanem km óra szerint cserélni.
Használt autó vásárlás esetén ez kell legyen az első kérdés, volt-e cserélve, mikor. Persze itt feltételezzük, hogy a km óra a tényleges futást mutatja.

hentzne.eva (törölt felhasználó) # 2012.09.11. 12:03

A bordásszíj szétment, bedarálta a vezérműszíj és ebből van a probléma.

guba" # 2012.09.11. 15:50

Szerelőnk szerint a kuplung cseréjekor látni kellett az ékszíj minőségét, de erről minket nem tájékoztattak.

A bordásszíj nem ékszíj, eddig ékszíjról volt szó. De, nem a szóhasználaton van a lényeg, hanem hogy mit hajtott az a szíj, amely elszakadt. A vezérműszíj minden koncsinál egy viszonylag zárt térben fut, pontosan azért, hogy ne kerülhessen az útjába semmi idegen tárgy. Tehát nem tűnik valószínűnek hogy ez lett volna az ok. Ha viszont mégis ezt fogadnánk el a hiba okának, akkor a helyzeted annyival is rosszabb, hogy az eladónak ehhez nincsen köze, mivel a hiba oka az adásvétel után keletkezett. Az pedig, hogy neki szükségszerűen látnia kellett volna, hogy az a szíj el fog szakadni, nem áll meg. Egy generátor szíjnak nincsen nyilvántartott ciklusa, tehát ez neki nem lesz felróható sem. Ha pedig olyan tré volt a szíj, akkor nektek is látnotok kellett volna.
Ebben az ügyben, ha ennyi bizonyíték áll rendelkezésetekre, akkor én sajnos sok jóval nem tudlak bíztatni.

véső (törölt felhasználó) # 2012.09.11. 17:44

http://totalcar.hu/…s_csattanas/
míg a vezműlánc soha az életben el nem szakad, max csörög-zörög.

guba" # 2012.09.11. 19:24

A vezműszíjat sokan bordásszíjnak nevezik.

Ebből kiindulva ez a mondat végképp értelmetlenné válik:

A bordásszíj szétment, bedarálta a vezérműszíj és ebből van a probléma.

guba" # 2012.09.12. 05:12

Én elhiszem neked, hogy a hölgyek konyhanyelvi szóhasználatában a kocsiban lévő összes szíj "ékszíj", csak egy hiba okának elemzésénél pontos megnevezéseket célszerű használni. Erre reagálva született már az első hozzászólásom is. Ha jól látom, akkor az én véleményemnek, meg a te hozzászólásodnak van egy metszete: a tényállás pontosításra szorul.
Nekem megtiszteltetés, hogy ezt te is megerősíted.:)

Mufurc_nagyon # 2012.09.12. 05:39

Kedves egyenes.ági!

A szíj azért szíj mert hajlítható és úgy visz át nyomatékot az egyik tengelyről a másikra.

A "bordás" szíj megnevezés félrevezető.
Azért mert nem derül ki, hogy a borda futásirányú vagy arra merőleges.
A vezérmű szíjakra az a jellemző, hogy a nyomatékot a "bordák" fogak közvetítik nem a súrlódás, mint az ékszíjaknál. Míg az ékszíjaknál a megcsúszás nem ritka jelenség, addig a fogazott szíjaknál nagy baj lenne, mert a dugattyú a szelepeket szétverné és és már is itt az 500eFt javítás.
Azt hiszem a zajnövekedés a fogazott szíjakra nem jellemző, keveri a vezérmű láncokkal.

Én vitatkoznék a "szakadás nem szokásuk" állítással.
Míg a vezérmű láncoknál a lánckeréken való átugrás a jellemző hiba, addig a fogazott szíjaknál a szakadás.
Ezért kell cserélni a futás teljesítmény függvényében. Aki szeret sportosan vezetni (extrém erős gyorsítás/ erős motorfék) az megérheti, hogy a kísérleti fáradásos tesztek által meghatározott értéket hamarabb eléri, mint a javasolt csere km futásban mérve.
Összefoglalva az eladó csak akkor tehető felelőssé, ha a gk. futásteljesítményét eltitkolta.
Amennyiben igazolni tudja a fogazott szíj cseréjét és a csere-cikluson belül volt a gk. az eladás pillanatában az eladó korrektül járt el és a bekövetkezett meghibásodásért álláspontom szerint nem felelős.
A korszerű gk.-k kb 80 ekm futás után szorulnak fogazott szíj cserére.
Meg szeretném jegyezni, hogy a fogazott szíjakat pont azért alkalmazzák a robbanó motoroknál, hogy halkabb legyen a működésük.


http://levaltas.5mp.eu/web.php?… 2014 okt. látogató > mint 17500
{autodidakta}

Az ütk ne legyen LEVEZETÖ ELNÖK és JKV. VEZETÖ

Atis77 # 2012.09.12. 16:22

Kuplung cserének mi köze a szíjakhoz? Általában pont a motor másik oldalán vannak.Hidd el a szerelő lesz@rja azt amivel nem bízták meg, tapasztalat. És akárhány kocsit vettem mindig az volt az első hogy olaj és szíjak cseréje egészen addig míg a nissan-okat megvettem, mert azok láncosak, 400e km-ert kibírnak.

patrol # 2012.09.12. 16:48

Atis77 nekem is Nissanom van és nem láncos még csak nem is szíjas...fogaskerék vezérlésű,de volt rés vezérlésű "autóm" is már ha a Trabantot autónak lehet tekinteni,nem jogi értelemben.

patrol # 2012.09.12. 17:14

Nah kitárgyaltuk a szíjas és láncos vezérlés előnyeit és hátrányait...maradjunk annyiban elszakadhat mindkettő annyi különbséggel ha a lánc szakad el akkor még az olajteknőt is kilyukasztja.
Az "után feszegetés" pedig már nem szükséges pár évtizede mert automata a szíj és lánc feszítés,szépen néznénk ki ha "ledobná a láncot mint az orosz kemping bicikli"
Azonban a bordás szíj és a vezérműszíj az két külön fogalom!
A bordás szíj az ékszíj és ékszíjtárcsán fut.
A vezérműszíj pedig a fogazott vezérmű fogaskereken fut.Ez remélem egyszerű mint a faék :-)

Mufurc_nagyon # 2012.09.13. 05:21

Kedves Hozzáértők!

Összfoglalva
A vezérmű tengely hajtása lehet fogaskerekes, láncos és fogazott szíjas.
A fogaskerék kopik, a lánc és fogazott szíj nyúlik.
A feszítés ma már automata, de a feszítési út korlátozott.

A gyári ajánlásnak megfelelően kell párban (lánc-fogaskerék, szíj fogazott tárcsa) cserélni.

Diesel motor nyomatéka és főtengely szög-gyorsulása lényegesen magasabb a benzinesnél.
Ezért itt inkább a lánc a divat.

A jobb konstrukcióknál a motor "csak" leáll, mert a dugattyú felső holtpontjánál sem érnek a szelepek a dugattyúba.
De ez kevés tip. nél valósul meg a magas kompresszió viszony igény miatt.

Tehát a vezérmű hajtás rendszer meghibásodása futásteljesítmény és igénybevétel függő.
(kivéve a gyevi bíró és az anyaghibás eseteket)

Az eladó csak akkor "felelős" a bekövetkezett meghibásodásért, ha a gk. futásteljesítményét meghamisította és nem cserélte a vezérmű hajtás elemeit a gyári javaslatnak megfelelően.


http://levaltas.5mp.eu/web.php?… 2014 okt. látogató > mint 17500
{autodidakta}

Az ütk ne legyen LEVEZETÖ ELNÖK és JKV. VEZETÖ

Mufurc_nagyon # 2012.09.13. 05:23

bocsi
A jobb konstrukcióknál a motor "csak" leáll, mert a dugattyú felső holtpontjánál sem érnek a szelepek a dugattyúba.

természetesen nyitott szelepek esetén.


http://levaltas.5mp.eu/web.php?… 2014 okt. látogató > mint 17500
{autodidakta}

Az ütk ne legyen LEVEZETÖ ELNÖK és JKV. VEZETÖ

guba" # 2012.09.13. 06:48

Dízel motornál ez szinte kizárt. Akkora káros teret feltételez ugyanis, hogy a kompresszióviszony már nem lenne elég az öngyulladáshoz, tehát nem működbe a motor.

guba" # 2012.09.14. 04:24

Ezért NEM ÍRJÁK ELŐ SZÁM SZERINT kőbe vésve a szíjcserét, hanem azt a szerelőre bízzák, miután az megnézte.

Olyanról is hallottál, hogy az olajakat sem kell lecserélni, szűrőket sem, sőt a gumikat, meg a fékbetéteket sem? Igaz, hogy ez egy jogi fórum, de finoman már legalább négyen jeleztük, hogy hülyeségeket beszélsz.

Mufurc_nagyon # 2012.09.14. 06:41

Kedves Hozzáértők!
Kérem segítségüket egy röntgent szemű gk. szerelő felkutatásában, aki meg tudja mondani, hogy az vezérmű meghajtás automata feszítője már lassan felütközik és evvel lehetőséget ad a lánc árugrásra vagy a fogazott szíj bedarálására;-)
Ha már szétszedtem mindent, hogy hozzáférjek én már kicserélném azt a pár alkatrészt (úgy nyolcvan ekm körül);-)


http://levaltas.5mp.eu/web.php?… 2014 okt. látogató > mint 17500
{autodidakta}

Az ütk ne legyen LEVEZETÖ ELNÖK és JKV. VEZETÖ

patrol # 2012.09.14. 06:53

Ezektől a válaszoktól Éva nem lesz okosabb,legfeljebb betekintést nyer a motorvezérlés rejtelmeibe és buktatóiba.

véső (törölt felhasználó) # 2012.09.14. 19:57
véső (törölt felhasználó) # 2012.09.14. 20:13

http://rs1.sze.hu/…OBD_EOBD.pdf

igen, tudom, Te ettől még többet is tudsz...

guba" # 2012.09.16. 05:55

Nem az a lényeg, hogy 100 ezer , vagy 200 ezer a szíj csereciklusa egy adott típusnál, hanem az, hogy idejében kicseréld. Ha pedig veszel egy használt autót, akkor nem tudod, hogy előtte mikor cserélték, jó eséllyel azt sem, hogy pontosan mennyi lehet a kocsiban. Ezért első dolgod: cserélni a vezérműszíjat. Ez nem bekövesedettség, hanem józan belátás, mivel a csere költsége kb. 10%-a annak a kárnak, amit egy szakadás okozhat. Tévedsz egyébként a szemrevételezéssel is. A szíjak fáradására sokszor semmilyen külső jel nem utal, éppen ezért kell bizonyos km, vagy eltelt idő után kritika nélkül cserélni.

ius latratus # 2012.09.16. 06:46

Két éve vettem egy 3000ccm-es Renault-t. Láncos.
Ennek ellenére a szakim (nem sufni-service, hanem gépészmérnök, s szervizvezető)nekiállt, s valamit babrált vele, mondván: használt az autó, előélet ismeretlen.
Fékek stb.
Én (ő meg pláne) magasról teszek a gyári értékekre, az ugyanis, kedves egyenes-ági, kizárólag a gyári alkatrészekre vonatkozik, s ki az az istenáldotta zseni, aki egy szíjról megállapítja, hogy az a gyár által ajánlott márka-e, vagy csak egy utángyártott befőttes gumi? Mind az olajnál, mind a kopó alkatrészeknél, de legfőképpen a vezérlésnél igenis első dolog kell(ene) legyen a csere.
Konszernek ide, konszernek oda.

Kabar # 2012.11.20. 18:29

Jó napot kívánok!

Olyan problémával szembesültem hogy eladtam egy 15 éves autót és egy héttel később a vevő felhívott azzal hogy az autó hengerfejes lett. Azt tudni kell hogy nálam karba volt tartva 2 évig használtam ráköltöttem nemrég 120 000 ft-ot és 300 000 ft ért adtam el.
Ő most megcsináltatta és azt akarja hogy én fizessem ki, nem volt igazságügyi szakértő semmi ami alapján meg állapításra kerülhetett volna hogy mi okozta a meghibásodást. Jóhiszeműen minden hibát elmondtam neki amiről tudtam, de ő jogi útra akarja terelni, ilyenkor mennyi esélye van per nyerésre ez esetben.
Vételkor nem zárkóztam el bármilyen átvizsgálástól, sőt a vevő szakmabeli.

Köszönettel Kabor Kálmán

antesz # 2012.12.04. 18:00

Tisztelt hozzáértők,

Autó vétel előtt állok. A kiszemelt autó a kilométer számláló szerint korához képest nagyon keveset futott és törésmentes.
Ez a körülmények alapján (1. gazdás autó idősebb házaspártól, jó környezetből, jó benyomást keltő eladótól) hihető lehet, az eladó szóban garantálja a futott kilométereket és hogy az autó sosem volt sérült, karambolos.
Mivel kis hazánkban népsport az autók kilométer számlálójának állítgatása és a javítás eltitkolása mégis szeretném bebiztosítani magam.
Megírná valaki mi az az adásvételi szerződésbe beleírandó jogi formula amivel - ha kiderülne - később is számon kérhetem akár peres úton is az eltérő futásteljesítményt/korábbi sérülést és annak hatásait az eladótól?
Köszönöm.

mobiltel75 # 2012.12.12. 09:19

Kedves szakemberek!

Szavatossági igény érvényesítése ügyében megkíséreltem felvenni személyesen a kapcsolatot 1. körben az autót Értékesítő céggel.

A tulajdonjog átruházási szerződésben szerepel az eladó által vállalt szavatosság, ennek ellenére nem reagálnak. Marad a jogi út.

A családban van jogász. Elegendő ha ő fogalmaz meg egy levelet a cégnek, vagy jobb, ha kifejezetten szakosodott ügyvédhez fordulok?

Utóbbi esetben milyen a témában különösen ajánlott ügyvédeket tudtok javasolni?
Milyen összeg elfogadható egy ilyen felszólító levél elkészítéséért?
Jól-e gondolom-e, hogy ettől a ponttól kezdve a témában minden felmerülő költség a szavatosság igény érvényesítését vállaló felet fogja terhelni?

Köszönöm előre is a segítő válaszaitokat.

Atis77 # 2012.12.13. 11:49

antesz

nem kell írni semmit bemész a tulajjal egy márkaszervízbe és átnézeted, leinformálod a km ora állásokat és a szervizeket ennyi.

guba" # 2012.12.13. 14:30

Hogy, mit érdemes csinálni, az akkor derül ki, ha leírod, hogy mi a problémád a kocsival. A szavatossági igények megítélése első sorban a ténykérdéseken múlik.