Használtautó, Garancia???


képviselőő # 2012.07.26. 18:26

Kedves wvrobi!
Hasonlóképpen jártam kb fél éve jómagamn is.
Teljesen mindegy hogy saját autóként, vagy bizományosként értékesitette a kereskedő az autót. Mivel te a kereskedőtől vetted, vele kötöttél szerződét, igy vele szemben tudod érvényesiteni a szavatosági igényed. Az már más kérdés, hogy ő tovább érvényesiti e...
Ha kereskedőtől vásároltad az autót 2 év szavatoságot kell hogy vállaljon minde olyan hibára, ami, illetve annak oka már az adásvétel időpontjában fennállt, illetve létezhetet!
A szavatosági igényt minnél előbb irásban (lehetőleg emai-en, vagy tértivevényes levélben )jelezd számára, add tudtára. A szavatosság első évében nem neked kell bizonyitanod a hiba létezését, és azt hogy az már fennáélhatot a szerződéskötés idején, hanem neki, hogy nem!!!
Célszerű az autót márkaszervizben bevizsgáltatni, szakvéleményt kérni, árajánlatot, és erről is tájékoztatni a kereskedőt.
Az hogy bizományban árulta, nem mentség, mert a kereskedőkre nézve sok kötelezettségük van, aminek eleget kellene tenniük, csak sajnos a magyar kereskedők tojnak ezekre. csak hogy egyet emlitsek: állapotfelmérő lap.... és ennek nem csak a kocsi fényezés rétegvastagságmérését kell tartalmaznia. komplett bevizsgálást! MIvel te nem vagy szakamber, laikusként vásároltál autót, kereskedőtől, aki valamilyen módon de éert hozzá, vagy ha nem is,de több tapasztalattal rendelkezik mit te a laikus vevő. Ilyen esetben a kereskedők megpróbálnak lerázni szinte minden esetben, de ne hagyd!
Alapból a kereskedőtől nem lehet kérni a szerződéstől történő elállást, vagyis hogy csináljátok vissza az adásvételt, de köteles kijavitattni a hibát, állni annak költségét. Az én esetemben a márkaszerviz 450.000 ft-os ajánlatot adott a javitásra, a kereskedő pedig azt mondta majd az ő szerelője magcsinálja 150.000-ből. Nem hajlandó kifizetni a márkaszervizt. Egyértelmű volt, hogy a kókány szerelője olcsóbban, de nem szakszerűen javitaná, amit nem fogadtam el. Más a kereskedő érdeke és más volt az enyém. Ő abban érdekelt hogy legolcsóbban legyen megjavitva, én pedig abban voltam, hogy megbizhatóan, és GARANCIÁVAL legyen kijavitva a kocsi.(nem vagyok márkaszerviz párti de ebben az esetben ismerősöm szerint ezt kellet választani) Sok szónak is sok a vége, egy ügyvéd ismerősöm irt egy levelet a kereskedőnek, hogy csakis a márkaszerviz javitását fogadjuk el....
Ezek után a kereskedő ugy gondolta inkább visszacsináljuk a z adásvételet, autó-pénz vissza...
Én vettem egy másik autót mástól, ő pedig megjavitatta a kokler olcsó szerelőjével és ujból árulta.
Kifizette az álltalam kifizetett bevizsgálási költségeket is.
Azóta ha arra kerülne a sor csakis kereskedőtől vennék autót. Magánszemélyel szemben nem biztos hogy behajthatóak a követelések. Ismerősöm szerint a kereskedők nem szivesen mennek bele egy esetleges perbe... nem vet jó fényt rájuk :-) de bepróbálkoznak...
Megemkitettem neki, ha nem oldjuk meg rövid időn belül a problémát, a médiához fordulok, lesátorozok pár ismerősömmel a kereskedés elé egy nagy transzparensel .... a vevői kezébe szórólapot adok leirva az esetet (mégha ez szerinte a jóhirneve csorbitása is, nem érdekel)

Hajrá.
sok sikert.
Nekem sikerült, bár nem volt egyszerű ( 5 hét)

messzelato # 2012.07.31. 07:10

Tisztelt Fórumtársak, Ügyvéd Urak!

Az alábbi kérdésben szeretnék segítséget kérni. Vásároltam pár hónapja egy Ford Transit zárt 5 személyes furgont. A járművet kereskedőtől vásároltam, de bizományban értékesítette. A jármű kilométer órája szerint 220 000 km futás teljesítménye volt. Pár hét után lejárt a forgalmi engedélye, és elvittem műszaki vizsgára az autót. Ott felhívták a figyelmemet, hogy a járműben már a két évvel korábbi vizsgáztatáskor is 40 000 km-el több volt mint a jelenlegi, + a két év futásteljesítése. Egyértelmű, hogy a km számlálót durván visszaállították. Akkor sajnos nem volt módom ezzel az információval behatóbban foglalkozni, mert szerződésem volt egy Németországi munkára, ahová szükség volt az autóra is. Valószínűleg törvény szerű, hogy a jármű Németországban mondta fel a szolgálatot. Nem kevés hányattatáson mentem keresztül mire végre sikerült az autót megcsináltatni, de nem is ez a fő gondom, hanem az hogy a javíttatás kitette az autó vásárlási értékének a felét. Most a kiesett munkaidőről, munkabérről, egyéb járulékos költségekről, kellemetlenségekről nem is szólok. Kérdésem, hogy van-e mód valamilyen kártérítésre, hiszen a csalás, a km számláló visszaállítása egyértelműen bizonyítható. Nekem volt már ilyen típusú autóm, így tudom, hogy ennél a típusnál ezek az alkatrészek kb. 320-350 ezer km-nél adják meg magukat. Ha ismert lett volna a valós futásteljesítmény nem vettem volna meg az autót. Érdeklődve, és főleg reménykedve várom válaszaitokat. Üdvözlettel! Fazekas György

guba" # 2012.07.31. 07:30

Megtévesztésre hivatkozással az adásvételtől számított egy éven belül meg lehet támadni a szerződést. Ehhez tudnia kell bizonyítani, hogy az eladó jobb tudomása ellenére állította, hogy az autóban 220 ezer km van. Én a hibás teljesítésre hivatkozást esélyesebbnek látnám ez alapján a tényállás alapján, persze sokkal pontosabban kellene tudnom, hogy mi a konkrét hiba, az mikor keletkezhetett, hány éves az autó, mennyi volt az ára, milyen feltételekkel kötötték meg a szerződést, stb.

wers # 2012.07.31. 07:42

A szerződésben volt rögzítve a km óra állása?

messzelato # 2012.07.31. 07:52

Tisztelt Guba!

Mindenek előtt köszönöm a gyors reagálást. Ez azért fontos nekem, mert csak ezen a héten vagyok itthon, vasárnap megyek vissza Németországba, és addig szeretném sínre tenni, de legalább is elindítani ezt az ügyet. A kereskedő tanúk előtt állította, hogy valós a jármű futásteljesítése. A járművet egyszerű formanyomtatvány kitöltésével vásároltam, amire a kereskedő felírta saját kezűleg a km számláló állását. ( 217 000 km ) A jármű 10 éves. A felmerült hiba a nagynyomású befecskendező szivattyú ( einspriccpump ) hibája volt. A javító műhely Németországban részletes számlát adott. Mint írtam korábbi járművemnél, ami ugyan ez a típus volt, éppen 320 000km-nél adta meg magát ugyan ez az alkatrész. A jármű vételára 1 200 000Ft volt és napra pontosan 2012. 04. 10-én vásároltam. Bár szerettem volna ÁFA-s számlát kérni, hiszen én mint egyéni vállalkozó vettem az autót, arra hivatkozva nem kaptam számlát, hogy magánszemély az eladó. Igaz közben a feleségem azt is kiderítette, hogy a " magányszemély " eladó szintén vállalkozó, és a gép a kft. használatában volt. Ez azonban nem hiszem hogy bármit befolyásolna. Üdvözlettel! Fazekas György

guba" # 2012.07.31. 08:10

Tisztelt Fazekas Úr!

Attól még, hogy a kereskedő felírta a szerződésre az óraállást, nem biztos, hogy tudnia kellett róla, hogy nem ennyi van az autóban. Mondhatja, hogy ő is elhitte ezt az irreálisan alacsony futást, ugyanúgy, ahogyan Ön. Ezért írtam, hogy hibás teljesítésre hivatkozni esélyesebb, annak a megítélése ugyanis objektív. Igényt meg kell fogalmazni, kötelezettet fel kell szólítani, aztán a válasz függvényében fizetési meghagyás, esetleg per.

messzelato # 2012.07.31. 08:15

Tisztelt dr. Guba úr!

Kérdésem, hogy akkor kit szólítsak fel? A kereskedőt, vagy az autó magánszemély eladóját? Esetleg mind a kettőt, lévén, hogy az autó bizományban volt a kereskedőnél? Válaszát5 megköszönve! Üdvözlettel! Fazekas György

guba" # 2012.07.31. 08:51

A kereskedőt, de ne Ön szólítsa fel, hanem bízzon meg ezzel egy ügyvédet.

farkancs79 # 2012.07.31. 13:50

Tisztelt Ügyvéd Úr

Eset leírás:
2012.07.29.-én du 15:00.-kor használt gépjárművet vásároltunk anyósomnak egy budapesti telephelyről.

A kocsit körbenéztük, beindítottuk, és kb 200 méteres kis kört tettünk vele. Ez alapján úgy tűnt rendben van.

A gépjármű átvételi óraállása 154090 volt a vásárlás pillanatában. A gépjármű 25,6 km megtétele után ( Bizonyítja 3 tanu rajtam kívül, és a kilométeróra bejegyzése) 41 perc múlva erős motorhanggal leállt. (Bizonyítja a fent említett értékesítő cég hivási időpontja, továbbá a személyes autószerelőnk felhívásának időpontja Mint a kihívott szerelő megállapította hengerfejes és motortengelycsapágyas, azaz a javítása több lenne, mint az autóra kifizetett összeg. A sebesség és a megtett út arányban kiszámítható, hogy az átlagsebessége a járműnek kevesebb, mint 40 km / óra.

Ismételten felhívtam az értékesítéssel megbízott céget a problémáról, aki az azonnali visszaszállítástól elzárkózott "azonnali zárás" címszó szerint. (Kihangosított telefon: 4 tanu). A kocsit innentől a szerelő telephelyére vontattuk a szerelővel, mely 14,1 km-re volt az eset helyszínétől. (Bizonyítja aktuális óraállás: 154130).

A panaszemelést a tegnpi napon több ízben telefonon (bizonyítja híváslista szükség esetén részletesen lekért telefonszámla) és írásban megtettem, jelezve, hogy a szerelő hiteles vizsgálati anyagot is ad a kocsi mellé a meghibásods jellegéről (nem 25 km alatt alakul ki. A reakció erre teljes mértékű elzárkózás volt a helyzet permentes rendezését illetően. Sőt, az illetékes partner (Értékesítőt megbízó cég) a lehetséges elérhetőségeit (mail/cím) is megtagadta, és csak kisebb fenyegetőzéssel sikerült kicsikarnom egy mailcímet.

Megjegyzés:
A gépjármű állapotfelmérő lapját (nem tudom, hogy erz kötelező-e, vagy csak ajánlott) nem láttuk. Külön kérdést érdemel - bár ezt a vizsgálatot végző nyomozó dönti el, hogyan kaphatott ilyen állapotban a gépjármű 2 évre műszaki engedélyt.

A szerződést jobban elolvasva (magamat átkozom, hogy ott ez nem tűnt fel) a 4. pontban az alábbiakat találtuk (erre senki figyelmét nem hívták fel): Az értékeítő cég semmilyen fajta garanciát nem vállal az eladott terméket illetően.

Jelen helyzetben az alábbi a kérdésem:
Van-e értelme lépnem bármit is az ügyben, vagy sikerült venni anyósom és saját kis spórolt pénzünkből egy kupac vasat kevés olajjal, sok rozsdával 130.000 Ft.-ért? Ha van orvosság, kérem segítsenek.

Bárkinek javallata van, örömmel hallgatom.

Tisztelettel
Farkancs79

guba" # 2012.08.01. 15:57

Tisztelt Farkancs79!

Van rá orvosság, csak drága és hosszadalmas, de ha végigcsinálja, akkor a végén nagy valószínűséggel visszakapja a pénzét és a költségeit. 130 ezer forintos autónál nem biztos, hogy megéri. Azt nem írta, de feltételezem az előadásából, hogy a "telephely" egy autókereskedőé.

farkancs79 # 2012.08.01. 18:19

Tisztelt Dr. Guba Úr!

A vásárlás napján, tekintve, hogy a kereskedő már telefonon is elutasított, így a szerelő telephelyére vittük a kocsit. Másnap (hátfőn) vitte a szerelőm a kereskedőhöz az autót. Trélerrel.

Mit kell tennem ahhoz, hogy visszakaphassam a pénzt, és az anyósom egy "normális" kisautót kaphasson. Tudom, hogy ez látszatra nem olyan nagy összeg, de nálunk ehhez a pénzhez is komoly gyűjtögetésre volt szükség.
Mire kell számítsak?

Mielőbbi válaszát köszönöm

messzelato # 2012.08.02. 06:58

Tisztelt Dr. Guba Úr! Privát e-mail ment! Üdvözlettel!

guba" # 2012.08.02. 11:23

Tisztelt Farkancs79!

305. § (1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.
(3) A kötelezett a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik (kellékszavatosság).
(2) Fogyasztói szerződés esetében az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A felek ettől eltérő megállapodása semmis.
306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult

  1. elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;

(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
308. § (1) A jogosult a teljesítés időpontjától számított hat hónapos elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági jogait. Ha a dolog használhatóságának legkisebb időtartamát hatósági előírás vagy kötelező műszaki előírás határozza meg (kötelező alkalmassági idő), és ez hat hónapnál rövidebb, az igény érvényesítésére ez a határidő irányadó.

Ez alapján meg kell fogalmazni az igényt, kötelezettet felszólítani, a válasz függvényében további jogi lépéseket tenni. Leginkább egy ügyvéd közreműködésével érdemes belekezdenie.

guba" # 2012.08.02. 11:25

Tisztelt meszelato! Válaszoltam.

farkancs79 # 2012.08.02. 20:16

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Köszönöm szíves válaszát...

Tisztelettel
(Farkancs79)
Évinger Ferenc

guba" # 2012.08.03. 12:47

Szívesen!

arthur60 # 2012.08.14. 20:19

Tisztelt Ügyvéd Úr!

11 napja magánszemélyként eladtunk egy 11 éves személygépkocsit. A vevő 30 km megtétele után telefonált, hogy az autó leállt. Másnap újra beszéltünk, közölték, hogy szerelőnél van az autó kb. 50 ezer forint lesz a költség. Ma ismét telefonáltak, hogy már 140 000Ft-nál tart a javítás. Ezekről a hibákról nekünk nem volt tudomásunk, nálunk nem jelentkezett probléma. Mi ilyen esetben a teendő? A vevő pénz kér a költségek fedezésére. Kötelezhetőek vagyunk erre? Létezik valamilyen határidő, amelyen belül reklamációt el kell fogadnunk? Mi van ha egy hónap múlva újra szerelőhöz kerül a kocsi? Teljesen jóhiszeműen jártunk el, elképzelni nem tudjuk mi történhetett az autóval!!!!
Köszönjük válaszát!

guba" # 2012.08.18. 06:57

A kérdés itt is csak az, hogy mi a hiba oka, és az mikor keletkezett?

zsolt1970 # 2012.08.18. 13:52

Tisztelt Ügyvéd úr!
Augusztus 8.-án adtam el egy 2002.áprilisában forgalomba helyezett Suzuki Swift gépkocsit 495 ezer forintért. Az autót napi szinten használtam, rendszeresen karban tartottam (minden számlám megvan), valamint június elején leműszakiztattam. Véleményem szerint korrekt áron (4 téli gumit felnin adtam hozzá) adtam el, abban a biztos tudatban, hogy az autó maximálisan rendben van. A vevő kipróbálta, az adás-vételt megkötöttük.
Egy héttel később a vevő felhívott, hogy három nappal a vásárlás után az autó alatt olajfoltot találtak, elvitték szerelőhöz, aki azt mondta elromlott a fékerő szabályozó, drága a javítás, a közlekedés az autóval pedig veszélyes. A vevő felhívott fizessem ki a szerelés egy részét. Köteles vagyok-e erre, mint írtam friss műszakis, gondozott autóról van szó, amit a vevő kipróbált.
Segítségét előre is köszönöm.

husze # 2012.08.21. 10:51

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Kérdésem röviden: Vásároltam egy gépjárművet 2012. 06. 20-án egy kereskedésben, amikor az autót átvettem felfedeztem, hogy váltó probléma van. Ezt jeleztem a kereskedő felé, aki készségesen elismerte a hibát és ígérte, hogy kicserélik a váltót. Ez sajnos a mai napig nem történt meg. Ma már a telefont sem volt hajlandó felvenni. Kérdésem az lenne, milyen lehetőségem van, illetve mit tud segíteni egy ügyvéd a helyzet rendezésében. a váltó csere cc 300.000 Ft

Válaszát megköszönve

guba" # 2012.08.22. 18:51

Egy ügyvéd abban tud segíteni, hogy elmondja Önnek, milyen szavatossági igényei lehetnek, és mi az érvényesítésnek a módja. Ha pedig megbízza ezzel, akkor az Ön képviseletében el is jár a kötelezettel szemben.

Sanyi81 # 2012.08.24. 18:00

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Azzal a kérdéssel fordulnék önhöz, hogy Augusztus 21.-én vásároltam egy használt személygépkocsit kereskedőtől. A kereskedő tulajdonjoga a forgalmiba be volt jegyezve. Hazafelé menet olyan 30-40 km után elkezdett forni a víz. Fel lett töltve majd továbbhaladtunk de még kétszer fort fel annyira, hogy már csak vontatva értem haza. A szerelő azt mondja, hogy hengerfejes és hajtókarcsapágyas. Tehát motorikusan vége. Vélelmezhető, hogy a hengerfejprobléma már a vétel pillanatában is fennált. Milyen lehetőségeim vannak a kereskedővel szemben? Az lehet gond, hogy az adás-vételi szerződésben a kereskedő beleírta, hogy "beszámitott autó garancia nincs" ? És erőssen vélelmezhető, hogy az autót már egyszer visszavitték neki mert a forgalmiban kétszeer szerepel beírva 20 nap eltéréssel.

Válaszát előre is köszönöm!
Sanyi

guba" # 2012.08.27. 20:18

Vélelmezhető, hogy a hengerfejprobléma már a vétel pillanatában is fennált.

Vélelmezhető. Hengerfej-probléma esetén ez tipikus jelenség. Mivel légbuborékok kerülnek a hűtővízbe megáll a keringés és rövid úton megforralja a hűtővizet a motor.

Az lehet gond, hogy az adás-vételi szerződésben a kereskedő beleírta, hogy "beszámitott autó garancia nincs" ?

Miután ez fogyasztói szerződésnek minősül, így ez egy érvénytelen szerződési feltétel.

hentzne.eva (törölt felhasználó) # 2012.09.11. 08:21

Üdvözlöm!
Számomra fontos problémával fordulok Önhöz!
2012. szeptember 6-án, azaz 5 nappal ezelőtt kereskedőtől vásároltunk egy használt autót. Kb. 300 km megtétele után az autó hirtelen leállt, szerelő szerint elszakadt az ékszíj.
A gond az, hogy még nem lehet tudni, mekkora a kár, ezért érdeklődnék, hogy ha kb. 300000 ft-os javítás szükséges, milyen lehetőségeink vannak.
A vétel előtt az eladó vállalta az autó kuplungjának cseréjét és a friss műszaki vizsgáztatást. Szerelőnk szerint a kuplung cseréjekor látni kellett az ékszíj minőségét, de erről minket nem tájékoztattak.
Az autót 1150000 Ft-ért vásároltuk.
Milyen lehetőségeink vannak az eladóval szemben?
Mi a teendő?
Válaszát és segítségét előre is köszönöm!
Tisztelettel: H.-né Éva

guba" # 2012.09.11. 11:54

Nema vezérműszíj volt az véletlenül? Ha egy ékszíj szakad el, akkor abból néhány ezer forintos kár keletkezik, de semmiképpen nem 300 ezer.