Közös képviselő felelősségre vonása és egyéb problémák!


MajorDomus # 2014.03.12. 22:46

babos
a hitelesitőtöl elvárható,hogy elolvassa amit aláir.
ha aláirta,akkor annak sulya van!
a hitelesités nem vonható vissza.

Mufurc_nagyon # 2014.03.12. 17:53

Kedves babos!

A kérdés sikamlós.
Amennyiben a levezető elnök jegyzőkönyv vezető két hitelesítő egyetértenek a hibás jegyzőkönyvi rögzitésben, akkor nincs gond. Újat kell írni és kész.

Más esetben, a jelenlegi jogrendszerben a leírt határozat hatályos (sajna).

Gyors változtatás egy követő közgyűlésen.
Lassú, hatályon kívül helyezés bíróságon.

Ilyenkor, ha bizonyítható, ismeretlen tettes ellen közokirat hamisítás miatt feljentés a helyi renőrkapitányságon.

Mivel itt a Ttv. megsértése is tettenérhető a helyi jegyzőhöz kell fordulni, mint a törvényességi felügyelet újonnan kinevezet "felügyelőjéhez";-)


http://levaltas.5mp.eu/web.php?… 2014 okt. látogató > mint 17500
{autodidakta}

Az ütk ne legyen LEVEZETÖ ELNÖK és JKV. VEZETÖ

babos # 2014.03.12. 12:07

Köszi Dezső!

Azért, más hozzászólására is kíváncsi vagyok.
Babos

ragyasdezso # 2014.03.12. 11:40

Olyan nincs hogy visszavont hitelesítés. Ha egyszer aláírta a jkv.-et akkor az hatályos!

babos # 2014.03.12. 11:32

Üdv!

2012. év novemberi közgyűlés után, a hitelesítők aláírták a jegyzőkönyvet, persze elolvasás nélkül. Fontos a bizalom!!!
Majd a jegyzőkönyv kifüggesztése után több tulajdonos is felhívta a figyelmüket, hogy a jegyzőkönyv nem azokat a határozatokat tartalmazza, amit a közgyűlés megszavazott. Ezek után, a mindkét hitelesítő belátta, hogy nem olvasták el valós a kritika,és visszavonta a hitelesítést. Erről írásos dokumentum is van. Mi van ebben az esetben?
Van-e joguk a visszavonásra?
Amennyiben igen, akkor új közgyűlést kell-e összehívni, azonos napirendi pontokkal, vagy a visszavonás semmit sem ér?

Babos

MajorDomus # 2014.03.11. 20:21

az is hülye volt aki kitalálta

morgó11 # 2014.03.10. 15:27

Társasházi tulajdonos 2014.02.27-i bejegyzésére reagálnék: fellebbezni!!! nem lehet a kormányhivatalok törvényességi felügyeleti osztályára. Ha a jegyző nem járt el határidőn belül, a felügyeleti főosztály rábírhatja a válaszadásra, de az adott válasz tartalmát nem vizsgálhatja felül.

MajorDomus # 2014.03.06. 21:14

Amit írsz,az nem igaz!
A fűtés költsége elszámolásra kerül,csak nem a tényleges fogyasztás arányában,mert nincs költség megosztás.

ENNEK HIÁNYÁBAN A SZOLGÁLTATO
LÉGTÉRARÁNYOSAN SZ Á MLÁZ,DE ELSZÁMOLÁS VAN,S A LEADOTT KORREKCIOKAT IS ÉRVÉNYE S I TI!

MajorDomus # 2014.03.06. 21:10

1/ igen
2
/ a pályázati feltételek teljesültek
3*/ nem

Lionking # 2014.03.06. 13:51

Ajánlom mindenkinek a figyelmébe a http://kozosfutes.hu/ oldalon megvehető könyvet, amelyet nagy gondossággal , és főleg szakmailag megalapozott érveléssel, és tudással, készített Kelecsényi Tibor igazságügyi szakértő.

Lionking # 2014.03.06. 13:49

Ide kellene gyűlni azoknak, akik szerint az egész rendszerrel alapvető jogi, szabályozási, és etikai problémák vannak.

https://www.facebook.com/…toKarosultak

senkiobuda (törölt felhasználó) # 2014.03.06. 13:09

Azt a gyenge felfogóképességem mellett nem értem, hogy közösségszinten hogyan lehet ugyanannyi a fűtésdíj, miközben a fogyasztási szokások változtak. Aki ugyanis magasnak találta a végszámla összegét, onnantól takarékoskodott. A közösség összes fogyasztásán is érzékelhető a csökkenés. (Egyébként kell is, mert 5 évig ellenőrzik a pályázati pénz felhasználását, aminek egyik feltétele a fogyasztás csökkenése)
Valaki korrepetálhatna arra vonatkozóan is, hogy kifizettek a tulajdonosok egy összeget azért, hogy felszerelésre kerüljön a költségosztó, amely nem tölti be szerepét. (Nem azért mert hibásan működik.)

Kovács_Béla_Sándor # 2014.03.06. 09:58

Próbáld megérteni: a közösség szintjén egész biztosan ugyanannyi a fűtésdíj.

senkiobuda (törölt felhasználó) # 2014.03.06. 06:49

Tisztelt KBS és MD!

Köszönöm, hogy szinte mindent tudok már a költségosztóról.

Esetleg a kiinduló kérdésre is tudna valaki válaszolni.
Mármint hogy a kk. nem tájékoztat arról (sem), hogy nincs leolvasás, nem a mért értékek alapján számláznak, hanem egy előző időszakban mért adatok alapján számított szorzószám szerint. Ez viszont több esetben jóval magasabb, mint a mérés alapján indokolt lenne. (Hála az itt írtaknak, tudom, hogy nem mér, fogyasztási arányszámot meg ki tudja mit mutat) A költségosztó által mutatott értékeket szinte mindenki lejegyzi, és a többségnél az tapasztalható, hogy kevesebb vonalegységet mutat, tehát kevesebbet fogyasztott.

MajorDomus # 2014.03.05. 21:40

senki

ez meg is történik!

a lakásokban felszerelik a költségmegosztókat
(amelyek nem mérőeszközök,hanem arányszámot mutatnak meg,hogy az épület hőfogyasztásmérőn
leolvasott

mennyiségből ki mennyivel részesedik )
a pincében az uj strangszabályzókat.

ezzel megvalósul. a lakások egyéni fogyasztásának megállapitása,ami az Eu 27 direktiva alapján 2017.január 1-től minden tagállamban kötelező,a Co2 kibocsátás 20%-os csökkentése miatt!

Kovács_Béla_Sándor # 2014.03.05. 18:35

Nem értem, mit akarsz mondani. Állítod, hogy a költségmegosztók igenis mérőeszközök?

senkiobuda (törölt felhasználó) # 2014.03.05. 18:08

"A költségmegosztók tudvalévőleg nem mérőeszközök, nem mérnek semmit."

És tudvalévőleg írták ki a pályázatot?

"I. A támogatás célja
A támogatás célja a távhővel ellátott lakóépületek lakásonkénti hőfogyasztásának
szabályozására és mérésére alkalmas eszközök beszerelése"

Kovács_Béla_Sándor # 2014.03.05. 16:44

Akkor miért van?
Nomen est omen: hogy megossza költséget. (És mellesleg a tulajdonosi közösséget.)

Igen, jól érzed, nem bánnám, ha sünt szarna, aki ezt először kitalálta.

senkiobuda (törölt felhasználó) # 2014.03.05. 16:38

Ja, hogy a költségosztó nem mér? Akkor miért van? Hogy milyen hátránya származhat? Többek között a megelőző leolvasáskor mért adatok alapján számított szorzószám alapján készülnek a számlák. Nos, aki az előző elszámolás után takarékoskodás céljából kisebbre állította, esetleg elzárta, a szabályozót, ugyanannyit fizet, mint annak előtte. Ez bizony hátrány.

Kovács_Béla_Sándor # 2014.03.05. 15:43

A nyertes pályázat egyik feltétele a fogyasztás mérhetővé tétele volt.
A költségmegosztók tudvalévőleg nem mérőeszközök, nem mérnek semmit.

Kovács_Béla_Sándor # 2014.03.05. 15:42

az ebből adódó hátrányok miatt
Miféle hátrányok? A ház hőfogyasztása ettől egy mikrojoule-lal sem lesz több.

senkiobuda (törölt felhasználó) # 2014.03.05. 12:37

Tisztelt fórumozók!

Költségosztó leolvasást/értékelést végző cég felmondta a leolvasás/értékelésre vonatkozó szerződést a lakásszövetkezettel. Erről a tényről a díjfizető tulajdonosokat nem tájékoztatta az elnök. Mivel így nem a mért fogyasztás alapján történik a számlázás, tisztelettel kérdezem, az ebből adódó hátrányok miatt felelősségre vonható- e a kk. A nyertes pályázat egyik feltétele a fogyasztás mérhetővé tétele volt. Az elhasznált hőmennyiség ugyan mérésre kerül, de elszámolásra nem. Hatással lehet- e ez a pályázati feltételek ellenőrzésének eredményére?

MajorDomus # 2014.02.27. 21:37

katalin

először annak nézz utána,hogy társasházról van e szó,mert 6 lakásig a ptk szabályai szerint is működhettek,ami teljesen más
tészta,nincs

közgyűlés,elszámolás,szmsz,stb,igaz képviselő sem!

kérdd el az Alapitó Okiratot!

Társasházi tulajdonos # 2014.02.27. 19:02

Kedves katalin11 !
Kimásoltam a TT-ből a kérdésére választ adó §-okat.

35. § (1) Közgyűlést szükség szerint, de legalább évente egyszer kell tartani. Az éves elszámolásról, a költségvetés megállapításáról szóló közgyűlést évente a szervezeti-működési szabályzatban meghatározott időpontig, de legkésőbb május 31-éig meg kell tartani.
(2)36 Kötelező a közgyűlés összehívása, ha azt a tulajdoni hányad 1/10-ével rendelkező tulajdonostársak a napirend, az ok és a közgyűlési határozatra tett javaslat megjelölésével írásban kérték. Ha a közös képviselő vagy az intézőbizottság elnöke a kérés kézhezvételétől számított 30 napon belüli időpontra a közgyűlést nem hívja össze, azt a harmincadik napot követő 15 napon belüli időpontra a számvizsgáló bizottság, ennek elmulasztása esetén az összehívást kérő tulajdonostársak vagy az általuk írásban megbízott bármely tulajdonostárs jogosult összehívni.
36. § (1) A közgyűlés akkor határozatképes, ha azon az összes tulajdoni hányadnak több mint a felével rendelkező tulajdonostársak jelen vannak.
(2) A határozatképességet a közgyűlés megnyitását követően, továbbá az egyes napirendekről történő szavazást megelőzően a közgyűlés által megválasztott elnöklő személy és a közgyűlési jegyzőkönyv vezetője állapítja meg.
37. § (1)37 Ha a közgyűlés nem határozatképes, vagy a levezető elnök a közgyűlést a határozatképtelenné válása miatt berekesztette, megismételt közgyűlést kell tartani.
(2)38 A megismételt közgyűlést a határozatképtelen közgyűlést követő 15 napon belüli időpontban az eredetivel azonos - a határozatképtelenné vált közgyűlés esetén a közgyűlés berekesztését követően fennmaradó - napirenddel kell összehívni. A megismételt közgyűlés az eredeti közgyűlés meghívójában az eredeti közgyűlés határozatképességétől függő feltétellel a határozatképtelen közgyűlés napjára is kitűzhető, ha a szervezeti-működési szabályzat ettől eltérően nem rendelkezik.

Társasházi tulajdonos # 2014.02.27. 18:56

Kedves katalin11 !

Erre találták ki a társasházi törvény (TT) legutóbbi módosítását. 24/A §. Törvénytelenségeket szedje sorba, másolja ki hozzá a TT megfelelő §-ait, amit megszeget a közös képviselő.
Ha ezzel meg van, a helyi jegyzőnek küldje el, kérjen törvényességi felülvizsgálatot. Ha, azzal nem ért egyet felebezhet a helyi Kormány Hivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztályához. E-mailben is fogadják a beadványát.
Ha, több segítséget kér, írjon.