internet, szerződés


Szisz636 # 2017.12.07. 10:51

En kérdeztem az új szolgaltatót a szerződésről, hogy nem az ő nevük van rajta. Aztán mondtak, hogy nem kell újat alá irni. Mert ügyvéd àltal lett a szerződések átvétele.
A lakcímem változatlan. Jól van megadva. Az email cím régi volt, es az új email címet szinten tudta a regi szolgáltatóm.Még sem azt adta meg.
Viszont se emailben nem jött arról, se levélben semmi, hogy új céghez kerülünk.Mert beléptem a regi emailbe már csak azért is, hogy en vagyok e a hülye es vegig néztem nyárig vissza menőleg. Semmi tájékoztató egyiktől se.
Ezt az egészet úgy tudtam, meg mert az új cég azt a két havi díjat akarja amit a réginek küldtem. Mert különben lekapcsolják a szolgaltatast. Ezzel hivtak persze. Akkor diktáltak le az új szerződés azonosítóm. Hogy akkor tudjam.
Most meg akkor ezek akarják tőlem. A másik cég meg nem valaszolt.
Azt is kérdeztem toluk hanyadikaval vették át a szerződest stb.
Annyit mondtak a szeptemberi havi díj a reginek jart. Októbertől nekik.
Csak senki nem írt erről semmit.

Szomorú örökös # 2017.12.07. 11:00

Szisz636

Azt írtad, hogy átutalással fizetsz minden hónapban. Szerintem a másik cégnek bőségesen elég lenne a két átutalást bemutatni, hogy nincs elmaradásod, nem? Követeljék ők a jogelőd cégtől, hogy hol a zsé. Ha meg lekapcsolják, azzal maguknak ártanak szerintem, mert ahogy átvették a szerződéseket, úgy a teljes, régi szerződés állomány befizetéseit is át kellett volna venniük és nem emailben értesíteni téged a változásról, hanem szigorúan papír alapon, mivel az email még nem igazán tartozik a hivatalos kategóriába. Én ezt laikusként így gondolom, de egy ügyvéd lehet ugyanerről tájékoztatna.

Szisz636 # 2017.12.07. 11:12

Szomorú örökös
Igen, ebben van valami!a szamlakivonaton ott van.
Hisz akkor a régi cég tudta, hogy az újnak jár az. Tovább kuldhette volna. Mindig bele írom a megjegyzésbe is a szolgaltatasi cimet mindent. Véletlen se legyen kavarodas. Szóval beazonositható...
Meg fogom ezt probalni. Hogy a két cég jatsza le. Mert ezt ők kavarták meg.

nonolet # 2017.12.07. 13:46

Amíg nem küldnek saját fejléces számlát az új cégtől,
addig semmi közöd hozzájuk... havidíj ügyben.

Mégis miért fizetnél nekik tőlük kapott számla HIÁNYÁBAN !?

Bizonyítsák, hogy: van//volt számlájuk, amit kiküldtek neked...

Addig ne akarjanak semmilyen pénzt tőled.

Ennyi.

- -

Most, hogy sejted: van valami kavarás...
A régi cég számláját se fizesd be a jogalap ellenőrzése nélkül.

nonolet # 2017.12.07. 13:47

Mármint a következő, esedékes számlát...

Unatko # 2018.01.19. 19:48

Sziasztok.
A segítségeteket szeretném kérni. Egy másik topicban feltettem a kérdést, de utána rájöttem hogy lehet hogy nem oda kellett volna...
Előfizettem egy ismerkedős oldalon egy kétnapos premium szolgáltatásra. Webkártyával fizettem. Kb. 1200,- Ft volt . De ez a szolgáltatás a két nap letelte után automatikusan meghosszabbodik 6 hónapra. Ha ezt nem akarod, jelezni kell. Jeleztem is nekik a support oldalon is, két nyelven és e-mailben is. (Megvan a visszaigazoló válaszuk e-mailben).
De mi van, ha nem veszik figyelembe, és állandóan automatikusan vonogatni akarják a díjat? Mit tudok tenni? Mi a megoldás hogy a továbbiakban ne akarják levonogatni automatikusan a díjakat?
Megszüntetem, lenullázom a webkártyám? (Alig van rajta amúgy pénz, csak netes vásárlára használom) Vagy mi a megoldás ilyen esetben? Köszönöm a válaszotokat!


Soha ne hagyd abba a csüggedést!

nonolet # 2018.01.19. 20:43

Végső soron a chargeback...

Unatko # 2018.01.20. 07:50

Köszönöm. De mi van akkor, ha nem akarom a procedúrát? Nem érdekel a levont pénz. A továbbiakban ne tudjanak.
Csak kiregisztrálok, a webkártyát meg lenullázom (megszüntetem).
Úgy hiába akarnak vonogatni. Csak azt az adatot tudják. Vagy kutakodhatnak tovább?


Soha ne hagyd abba a csüggedést!

drbjozsef # 2018.01.20. 11:17

A kérdéseidre egyszerű a válasz, csak azzal nem vagy előrébb. Mi van, ha nem akarod? Akkor nem akarod. Kutakodhatnak-e tovább? Persze, mi tiltaná meg? Hogy fognak is vajon, azt meg rajtuk kívül senki se tudhatja.

Ha az a kérdés, hogy a webszámodból beazonosíthatnak-e, akkor minden bizonnyal igen. HA tovább akarják vinni az ügyet, meg fognak találni. Addigra a most esedékesnél egy olyan 20-30-szoros összegre számíts. Ha.

Ha jelezted, és visszaigazoló emailod is van, akkor nem izgulnék. Ha mégis levonják, akkor chargeback, ha nem, akkor ennyi. Ha mégis izgulsz, igen, ürítsd le a webkártyád és kész.

Unatko # 2018.01.20. 12:03

Köszönöm. És akkor mi van ha kiregisztrálok/hibernálok, vagyis nem veszem többé igénybe a szolgáltatást. Akkor is követelhetik a tagsági díjat előre? (Mert már most sem tudják levonni, nincs a számlán annyi pénz) Az igazoló e-mail megvan, amin megírtam - és megkapták - hogy nem kérem a hosszabbítást. De még nem válaszoltak.


Soha ne hagyd abba a csüggedést!

nonolet # 2018.01.20. 16:32

Írj egy tértivevényes lemondó levelet is... és postázd.

Ez a biztos és igazolható módja a lemondásnak.

drbjozsef # 2018.01.20. 18:48

Gondolom a határidő rég lejárt, tértis levél már elkésett.

Feltételezem, egy webes szolgáltatást emailban kell lemondani, és ez nyilván benne van az ÁSZFjében. Ha visszaigazolást is kaptál (elég az automata noreply is, hogy megkapták) az időben küldött emailről, akkor nincs minek zsizsegni.

Vadsuhanc # 2018.01.20. 19:15

Az ismerkedési oldal üzemeltetőjének .."telephelye.." Magyarországon van ?

Unatko # 2018.01.21. 07:15

Igen kaptam vissza igazoló e-mailt a prémium szolgáltatás lemondásáról és arról is hogy magát a regisztrációt és a tagsagomat töröljék. És fel is függesztettem a profilt.


Soha ne hagyd abba a csüggedést!

Unatko # 2018.01.21. 19:06

Közben megjött az e-mail tőlük hogy törölték a Prémiumot és nincs további költség ami engem terhel. De töröltetem is magam, mert egy átbaszás az egész sajnos. Köszönöm a segítségeteket!


Soha ne hagyd abba a csüggedést!

blac # 2018.01.29. 16:51

Üdvözlük mindenkit!

Egy fogyasztóvédelmi jogi probléma kapcsán kérnék segítséget, vagyis inkább véleményezést - úgy sejtem erre ez a topik a megfelelő hely.

Még január elején az árukereső oldaláról eljutottam egy informatikai kiskereskedelmi cég honlapjára, ahol igen kedvező áron hirdettek egy régi típusú számítógép monitort - 5:4-es képarány, 17 colos átmérő, igazi kifutó típus, gyártani már nemigen gyártanak ilyet, gondoltam eladják a készletet.

Délután megrendeltem, a honlapjuk küldte is a mailemre a választ, hogy a rendelést fogadta a rendszerük, felsorolták a részleteket, fel volt tüntetve a honlapjukon szereplő ár ill. a házhoz szállítás és a fizetés módja, várható ideje.

Ennek ellenére másnap írtak ill. telefonáltak is, hogy törölték a rendelésemet (gondolom valaki rosszul írhatta be az árat), így jártam.

Arra hivatkoztak, hogy az ÁFSZ-ük szerint még nem jött létre köztünk a szerződés, tőlük kapott első levél csak egy tájékoztató anyag volt.

Írtam a kerületileg érintett kormányhivatalnak - elvileg ők az illetékesek fogyasztóvédelmi ügyekben - de tőlük azt a választ kaptam, hogy mivel nem előre fizettem, nem ért kár.

Kereskedelmi diplomám van, kb. egy évtizede szereztem, és mi úgy tanultuk fogyasztóvédelem tárgyból, hogy bizony a kereskedő az általa megadott fogyasztói áron köteles kiszolgálni a vevőt/értékesíteni a vevő felé, nem mondhatja azt, hogy "bocs, rosszul van árazva".

Én tudom/emlékszem rosszul, vagy esetleg változott a jog, vagy mégiscsak én tudom jól, és a cég jogtalanul járt el?

Előre is köszönöm a felvilágosítást.

BL

ferko05 # 2018.01.29. 20:50

Üdv Mindenkinek!

Vaterán értékesítek termékeket vállalkózőként.
Minden eladásom utén számlát adok. Kaptam egy fogyasztóvédelmi ellenőrzést, ahol megállapították hogy nem tüntetem fel az ASZF-emet. Az adataimat, nevem, szákhelyem stb... Köteleztek hogy ezeket megtegyem. Viszont a Vatera szabályzata tiltja az adatok megadását. Rengeteg vállalkózó, cég, utazási cég árul vaterán. Senkinek nincs fent ASZF-e. Adatai sem. Kifejezetten tilos vaterán ezeket megadni. Az lenne a kérdésem mit tehetek most? Jogszerű a fogyasztóvédelem megrovása? Becsületes kereskedő vagyok, de nem tudok a határozatnak eleget tenni,vaterán fzikailag kivitelezhetetlen. Ilyen alapon a jófogáson sem árulhatna akkor egy vállakozó sem sem mert ott sem tudnak ASZF-et felölteni. Előre is köszönöm a válaszokat.

nonolet # 2018.01.29. 22:02

Webáruház esetén a szerződés a visszaigazolással jön létre. Addig csak ajánlat.

Lásd: eu direktíva és magyar jog.

- -

"Kereskedelmi diplomám van"

ÉS?!

Mondjuk akkor legalább kiderült,
hogy sajnos gyenge a szaktudásod ...
ha nem vagy képes ezt az ügyet max 15 perc alatt felderíteni az interneten szabadon elérhető
jogforrások alapján.

Mondjuk, aki így összekutyulja

  • a távollévők közötti on-line ügymenetet
  • a kiskereskedés off-line ügymenetével

annak tényleg bőven van mit frissíteni a tudásán.
Mert nagyon lemaradt szakmailag...

drbjozsef # 2018.01.30. 06:15

blac,

a visszaigazoló email még nem jelenti a szerződés létrejöttét :

http://magyarefk.hu/…eskotes.html

A kereskedő köteles a fogyasztó online megrendelését haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül elektronikusan visszaigazolni, ami a gyakorlatban egy automatikus válasz e-mail megküldését jelenti. Ez az e-mail jellemzően a megrendelés feltételeit (termék neve, ár, szállítási feltételek stb.) erősíti meg.

A szerződés akkor jön létre, tehát amely időponttól kezdve abból a felekre nézve jogok és kötelezettségek származnak, ha a kereskedő a visszaigazolást követően egy újabb e-mailben (ez a gyakoribb) vagy például telefonon értesíti a fogyasztót a megrendelés teljesítéséről, a termék postára adásáról (a futárcégnek való átadásáról) vagy az üzlethelyiségben való átvétel lehetőségéről.

blac # 2018.01.30. 08:43

@drbjozsef

Köszönöm a választ!

Úgy emlékeztem, hogy ha a kiskereskedő ajánlatot tesz arról, hogy egy bizonyos árut X forintért ad, akkor azt a fogyasztónak csak el kell fogadnia, és a szerződés létrejön.

Ezek szerint az elektronikus kereskedelemben nem.

Furcsa.

@nonolet

Neked is köszönöm a választ, a kioktatást viszont megtarthatod.

Azt írtam, hogy 10 éve kereskedelmi diplomát szereztem, nem azt hogy a szektorban dolgozom.

nonolet # 2018.01.30. 10:38

kb. sosem jó ötlet az ilyen gyorsan változó témákban a diplomám van róla villantás...

99,9%-ban lyukra fut vele az illető, mert
kiderül, hogy a tudása hiányos, megkopott.

blac # 2018.01.30. 11:10

Ez nem villantás. Fogyasztóvédelemből konkrétan esettanulmányok voltak hasonló - igaz nem e-kereskedelmes kérdésben.

reader # 2018.06.27. 15:09

Üdvözlök mindenkit!

A netszolgáltató a szabályzatuk szerint 30 napon belül köteles válaszolni a panaszlevelekre. Ezt sorozatosan megszegik, olykor 1,5-2 hónapokat is késnek a válaszok. Elintézik annyival, hogy "elnézést a késői válaszért".

A kérdésem az lenne, hogy kihez lehet fordulni ilyen esetben?
Az NMHH foglalkozik ilyesmivel?

Ugyanis a 1,5-2 hónap csak az első levelük szokott lenni. Az jó szokás szerint valami sablon lerázós szöveg, bemásolt jogszabályokkal, hogy ettől menjen el a sok hozzá nem értő panaszos kedve. Aki kitartóbb, annak 2-3 levélváltás akár fél évig is elhúzódhat így. Ez viszont tarthatatlan. Ha tőlem megkövetelik, hogy tartsam a fizetési határidőket, akkor én is elvárnám, hogy ők is tartsák a 30 napot. Nem kedvtelésből szoktam néha panaszlevelet írni, hanem mert valamilyen gond van a szolgáltatásukkal, számlázásukkal, stb. Eddig még mindig nekem volt igazam a végén, csak dolog kivárni.

Előre is köszönöm az útmutatásokat!

Szomorú örökös # 2018.06.27. 19:41

reader

Ha ennyire szar az a net, akkor miért nem váltod le egy megbízhatóra? :-O

reader # 2018.06.28. 00:09

Visszakérdezek: Mi a garancia, hogy a másik megbízhatóbb lesz? (De ahogy írtam előzőleg nem a net sebességével van a fő gondom, hanem magával az ügyfélszolgálat hozzáállásával. Szóval nem technikai kérdéseket szeretnék megvitatni. Arra lennének más fórumok is az adott terület hozzáértő szakembereivel.) Én arra lennék kíváncsi, hogy jelen esetben kihez lehet fordulni? Ki van felettük? Én az NMHH-ra tippelek, de nem láttam sehol sem egyértelműen leírva, többek között azért is kérdeztem meg itt. De úgy látszik eddig még más sem tudja ezt.

Biztos vagyok benne, hogy nem csak én járok ebben a cipőben. Ráadásul több olyan ismerősöm is van, akiknek a környékükön nincs más versenyképes kábeles szolgáltató. (Fel van osztva a piac.) Esélye sincs választani.