„Szigi944 2017.04.05. 11:17
Tisztelt Szakértő !
Az alábbi kérdéssel fordulok Önhöz: 2016. április 26-án született első gyermekem, a munkaviszonyom májusban megszűnt, mert a társaság eladásra került.
Mivel a biztosítási jogviszonyom a CSED folyósítása alatt szűnt meg, ezért jogosult leszek majd a GYED igénylésére is.
Kérdésem az, hogy ha újabb gyermeket vállalunk (az első gyermekkel GYED-en leszek), akkor milyen jövedelem lesz a második gyermekhez kapcsolódó CSED és GYED igénylés alapja ?
Jól gondolom-e, hogy új munkaviszony (pl. napi 4 órában) létesítése esetén az elért jövedelem lehet az ellátás alapja ?
Előre is nagyon szépen köszönök minden segítséget:
Tisztelettel: Erika
”
Kedves Erika!
CSED-re (csecsemőgondozási díj) és GYED-re (gyermekgondozási díj) főszabály szerint csak az jogosult, aki –Tbj. 5. § szerinti- biztosított (pl. munkaviszonyban áll) és a szülést megelőző 2 éven belül rendelkezik legalább 365 biztosításban töltött nappal.
Az új babára csed et tehát csak akkor kaphat, ha az új szülés időpontjában biztosított és a szülést megelőző 2 éven belül rendelkezik legalább 365 biztosításban töltött nappal.
Jól, gondolja, ez esetben az ellátás alapjaként csak az új jogviszonyba elért keresetét lehet figyelembe venni.
Tekintettel arra, hogy 2017.01.01-től ha a csecsemőgondozási díj, a gyermekgondozási díj, a táppénz, illetve a baleseti táppénz kapcsán a kormányhivatal jár el első fokon, akkor a feladatok úgy oszlanak meg kormányhivatalon belül, hogy az elbírálási feladatokat a megyeszékhely járási (fővárosi kerületi) hivatala, ezen belül is annak családtámogatási és társadalombiztosítási főosztálya látja el, míg a folyósítási és jogorvoslati feladatokat főszabály szerint a fővárosi, illetve megyei kormányhivatal végzi, ezért
további kérdéseivel a kormányhivatal megyeszékhely szerinti járási hivatalának családtámogatási és társadalombiztosítási főosztályához
fordulhat.
Ezen túlmenően kérdéseit közvetlenül is felteheti az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásaiért felelős központi hivatal, azaz Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság főigazgatójának (prof. Dr. Mészáros József) a barabas.annamaria@onyf.hu , (ONYF központi iratkezelés) e-mail címen, ahol készséggel állnak a járulékfizető biztosítottak rendelkezésére, illetve a tárgykör megjelölésével érdeklődhet a Kormányzati Ügyfélvonal 1818@1818.hu e-mail címén is.
Ügyféljogokról, hasznos tudnivalókról, illetve a személyes konzultáció kezdeményezésének lehetőségéről és módjáról -CSED, GYED, GYÁP, táppénz és baleseti táppénz igénylése esetén- az alábbi linkre kattintva olvashat:
http://staff.aktaforum.hu/…iewtopic.php?…
Ezen túlmenően lehetősége van személyes konzultációt is kezdeményezni.
Minta személyes konzultáció kezdeményezéséhez itt:
http://staff.aktaforum.hu/…iewtopic.php?…
Az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásaival kapcsolatos panasz és fellebbezés mintákat itt talál:
http://staff.aktaforum.hu/…iewforum.php?f=22