Sajátságos az okfejtésed... Ezen az alapon a középiskola is túl sok mindenfélét oktat (...), érvelésedet követve: feleslegesen, azaz az érettségi bizonyítványt akár már a II. osztály végén oda lehetne adni - tanult- és tud is az a gyerek már eleget...
Azt senki nem mondta, hogy "felesleges" nem lenne oktatva, nem, de az általános ismeretek megszerzése indokolt "a" szakbarbárság mellett.
Monalise1, rátapintottál a lényegre, szerintem rettenetesen rossz a magyar középiskolai rendszer, de most ezt nem fejteném ki ebben a topikban. Egyébként tényleg érdekelne, hogy az ügyvédek hány százaléka emlékszik bármire is EÁJT-ból, vagy MÁJT-ból.. szerintem elenyészően kevesen, és akkor lehet rajta gondolkozni, van-e értelme oktatni.
Anstaltnak igaza van, tényleg teljesen más a németországi oktatás, de minden téren. Sokkal jobb! Az elején kezdve (ált.isk.) a gyerek nem zakkan bele abba a követelményekbe és iszonyatos hajtásba, mint itt Mo-n. A szünetek is sokkal hosszabbak, és nem bánja a gyerek hiába tart tovább a tanév.
én is feleslegesnek tartom, de azzal nem értek egyet, hogy ne oktassák. Ezért egyetem a neve, nem jogász-szakmunkás képző. Ennyi erővel a leghasznosabb tantárgy a dvd-jogtár kezelés lenne, ha lenne ilyen.
Érdekes módon, arra senki se reagalt, hogy pl Németországban mégis, hogy lehet, hogy vannak jó jogászok, amikor nagy részük már nem tanult jogtörténetet. (hozzáteszem, se római jogot) Nem csodálkozom, hogy ennyire rossz a magyar jogi képzés, hiszen gondolom a fórumon a fiatalabb korosztály képviselteti magát, és még ők is ilyen begyöpösödöttek.
Ha azt mondom neked, hogy Szváziföldön semmiféle végzettséget nem írnak elő az ügyvédi tevékenység gyakorlásához, s mégis vannak remek ügyvédeik, akkor te mit reagálsz?
("Burundiban meg egyetem sincs - mégis egész jól megvannak." Ugye?)
Anstalt, nincs olyan egyetem a világon, ahol ne tanitanának "töltelék" tantárgyakat. A jogtörténetet én speciel kifejezetten szerettem, az más kérdés, hogy igen erőteljesen történelemfanatikus vagyok :) Az hogy a magyar jogi oktatás sajnos nagyon elméletcentrikus, ez tény és való, de én nem a német rendszert állitanám példának, inkább az angolszász jogrendszereket, ahol az eslő évtől kezdve (a precedensjogon keresztül) a gyakorlatot tanitják. Hogy kiből lesz jó jogász, azt pedig már végképp nem az egyetem fogja eldönteni, hanem az élet.
Rexor, igazad lehet az angolszász oktatással kapcsolatban, azért a németet állítottam példának, mert azt láttam, ismertem meg 2 féléven keresztül. Biztos van nála jobb, de hogy nagyságrendekkel a magyar fölött van az biztos. Egyébként meg a német jogászok végzés után nem minimálbérért fénymásolnak, hanem átlagban 1200-1400 euros fizetésért csinálják a "Referenderiat"-ot, 4-5 hónapos váltásokkal bíróság, közig szerv, ügyvéd között...
Jelenleg levelező tagozatos jogász hallgató vagyok. Azok véleményét kérdezném elsősorban akik levelező tagozaton végeztek. Az egyik tanársegéd akivel beszéltem említette , hogy a klasszikus jogi pályákra-(bíró, ügyvéd,ügyész, közjegyző) - és az oktatói pályára általában nappalin végzett diákokat részesítenek előnyben. A személyes véleményem az , hogy mindegy a tagozat mert mindannyian elméleti képzésben veszünk részt.Tudomásom szerint még egyik jogi karon sem változtattak ezen . A munkavállalásnál ez mennyire igaz? Valóban kevesebb értékű egy levelezős diploma?
A piac szelektál, egy nappalist sokkal könnyebben felvesznek, mint egy levelezőst. És nem lehet - az esetek nagy többségében - egyenlőségjelet tenni a két tagozat tudásszintje közé. Teljesen más már az indulóhelyzet is: egy nappalis hallgató főfoglalkozásszerűen jár az egyetemre, lsd. ez tölti ki a napjait - már akinek:)-, egy levelezősnél más a helyzet.
Egyetértek Legislatorral. Mi sokszor a nappalisokkal együtt vizsgáztunk, államvizsgáztunk, általános vélemény szerint a nappalisok tudásszintje egyáltalán nem volt magasabb, mint a levelezősöké.
Egyébként nálunk már a legelején közölték, hogy ugyanolyan diplomát kapunk mint a nappalisok, ezért ne várja senki, hogy könnyebb dolgunk lesz a vizsgákon mint nekik, nem fogják figyelembe venni senkinek, ha arra hivatkozik, hogy munkahelyi elfoglaltság miatt nem tudott megfelelően készülni.
Nekem pontosan ugyanolyan diplomát adtak, mint a nappalisokban, nincs beleírva, hogy ez "levelezős" diploma. Egyáltalán magából a diplomából az álláshirdető hogyan tudja megállapítani, hogy az "nappalis" vagy "levelezős"-e? (Ha a jelentkező nem közli ezt magától.)
Egyáltalán a kérdésfeltevés is érdekes, mert ma maga a jogász diploma értéke is megkérdőjeleződik a munkaerőpiacon, persze ez egyre több diplomás szakmára is igaz. A többség, aki beíratkozik a jogi egyetemre, nappalin vagy levelezőn, meg estin az ma azzal számolhat, hogy 5 év szivatás és szenvedés után végül vásárolhat magának egy nagy zászlórudat és arra kitűzheti a díszoklevelét, a másikat pedig hosszú hónapokra vagy évekre a fiókba teheti, mire összejön 1 db normális és az átlagnak megfelelően fizetett, jogi végzettséghez kötött munkahely.
Aki levelezőn végez, a legtöbb esetben munkahellyel rendelkezik és a többségük még a diploma megszerzése után is ott marad hosszú évekig. Ennyivel talán jobb a levelezősök helyzete, mert legalább nincsenek munka nélkül.
A felsőoktatási törvény szerint nem tehető különbséget diplomák között tagozatok alapján. Az egyenlő bánásmódról szóló törvény pedig adott esetben határozottan szankcionálja az álláshírdetőket, ha beírják, hogy nappalin végzett jogászokat keresnek. Persze azt is, ha nemek vagy életkor alapján próbálnak indokolatlanul diszkriminálni. Nade ez csak az elmélet, amit például ez a portál is gyakran figyelmen kívül szokott hagyni, amikor ilyen jogsértő álláshirdetéseket közöl (főleg ügyvédi irodáktól és bankoktól).
Nézzük inkább a gyakorlatot. A jogi diploma utáni elhelyezkedési lehetőségnél az első helyen a kapcsolatrendszer (protekció), a második helyen az életkor, a harmadik helyen pedig az egyéb készségek szerepelnek (beleértve a nyelvtudást és az egyéb diplomák számát és fajtáját és az eddigi munkatapasztalatot). Ígyhát nincs olyan állás, ahol idő maradna azon spekulálni, hogy melyik egyetemen szerezték a papírost és milyen tagozaton. A jogász állások 90 %-a már az első kritérium alapján betelik, aki mást mond, az nem ismeri a helyzetet. Aztán vannak olyan kevésbé szeretett és rosszul fizetett álláslehetőségek, mint az ügyvédjelölti, ahol sok esetben a 2. kritériumból lesz az első. Elvégre egy 26 éves ügyvédke elég ritkán vesz fel maga mellé egy 35 éves bojtárt. Az első két kritérium alapján bármelyik klasszikus jogászi pályára be lehet ma kerülni, senkit nem érdekel a diploma fokozata, tagozata (amit ugye fel sem tüntetnek benne) és az egyetem minősége. Nem egy kollegám van, akik megfelelő kapcsolatokkal rendelkezeve, harminc év alatt simán kerültek be a bíróságra és az ügyészségre fogalmazónak a levelezőn szerzett diplomájukkal. Ha elég fiatal vagy, senki sem fogja soha megtudni a személyügyiseken kívül, hogy nem nappalin szerezted a diplomád, mert fel sem tűnhet. Nyilván ezeken a pályákon az emberi formálhatóság, kezelhetőség minden egyéb szempontot megelőz. 30 fölött inkább csak a köztisztviselői pálya marad, de oda is elengedhetetlen a protekció az éppen hatalmon lévő helyi/országos érdekcsoportokból. A legtöbbünknek persze bőven elég egy befolyásos rokon is.
Szóval semmivel sem más (jobb vagy rosszabb)a helyzet a jogi pályán, mint pl. a közgazdászin és az egyéb teljesen telített szakmákban, ahol évente 5-6 ezer friss diplomás lép a munkaerőpiacra, jól megspékelve mindezt a Magyarország feelinggel..., ami az összes, egyébként logikus törvényszerűségre gyakran fittyet hány (ezért felesleges is az összehasonlítás az angolszász országokkal).
Azért én megszenvedtem ma a MÁJT-on azért a négyesért, levelező ide vagy oda... :) Mondjuk én annyiban irigylem a nappalisokat, hogy nekik a félévben nem három hanem tizenhárom alkalommal van előadásuk, a gyakorlat hetente történik és nem egy zárthelyivel letudott hipotetikus valami, meg az előadó személyisége nekem igen csak fontos. Már nincs semmi sem hátra ebben a félévben, sikerült is elég jól minden, de mindent könyvből és magamtól tanultam meg (vagy újra), szóval így nem teljes a megelégedettség. De talán könnyebb is úgy, hogy "nem vagyok kiesve" a gyakorlatból, nem munka, hanem másik egyetem mellett csinálom ezt..
Legislatornak igaza van, csak amikor már eleve szűrés van (lsd. nappalist veszek fel), akkor eleve hátrány van. Arról már nem is beszélek, hogy egyv idéki karon megszerzett levelező diploma...hááááttt.....mit is mondjak. A dolog ott kezdődik, hogy pl. az ELTEn csak diplomások járhattak levelező képzésre, tehát volt egy szint. A vidéki karokon sokszor érettségivel is be lehet jutni.
Persze a lényeg a végén az ember. De összehasonlíthatatlanul jobb pozícióban van egy nappalis, már akinek sze van, aki eleve úgy csinálja végig az egyetemet (mert általában a szülei finanszírozzák a költségeket és nem kell dolgoznia), hogy képzi magát, különórákat vesz fel (pl. elvégez egy bankkurzust vagy egy adót vagy bármi mást), közben pedig akár még be is dolgozhatja magát valahová csak úgy passzióból és mire a diplomához kerül, már viszonylag "sokat" tud.
Persze a "mass" az nem ez. A nappalisok többsége lustaságból nem csinál ilyet, ezért a tudásszintje megegyezik a levelezősök többségével (akiknek sokszor esélyük sincs a fentebb említettekre), hiszen 5 évig csak ott "ült".
A problémát jómagam nem is ebben látom, hanem az alapvető készségek hiánya terén. Ez a nappalira fokozottabban igaz. Magam pártolnám a jogász képzés megbontását, pontosan azért, hogy az évfolyamok jelentős részét kitevő tömeget el lehessen helyezni "solicitor"-nak, míg a kisebbség a +2 év alatt "barrister"-ré képezhetné magát. Mert ami most van az katasztrofális.
Össze nem lehet hasonlítani egy mai évfolyamot egy 10 évvel ezelőtti évfolyammal. De szép idők voltak azok, amikor 113-115 pont kellett ahhoz, hogy valaki bekerüljön. (de nyithatunk erről külön topikot mert megérne egy misét...)
Andzsinnal egyetértek a fenti peremfeltételek mellett. (Az az 1997-es 113 pontos hússzoros túljelentkezéses korszak az tényleg valami volt...). Igen, biztos, hogy óriásiak a különbségek évfolyamok között is és hallgatók között, végzett jogászok és jogász oktatók között külön-külön és kategórián belül is.
Idén szeptembertől már egyáltalán nem lehet DL tagozat. Ahol van levelező, ott kötelező lesz azt mindenkinek, tehát érettségizetteknek is meghirdetni. (Tudjátok, diszkrimináció... :)
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.