Tisztelt Fórum Olvasók!
A közelmúltban itt a fórumon felmerült a személyes megkeresések kérdésköre, amivel kapcsolatban az alábbiakat szeretnénk tisztázni.
A követelés-kezelés során hitelező/szolgáltató és adós/ügyfél közös érdeke, hogy a tartozás rendezése érdekében felvegyék a kapcsolatot egymással, az esetleges kérdéseket megbeszéljék és egy olyan megállapodást kössenek, amelynek teljesítése során az adós a tartozását megfizeti.
Ezért a követelés-kezelő társaságoknak mindent meg kell tenniük annak érdekében, hogy elősegítsék az adós önkéntes teljesítését. Az adósokat ezért szólítják fel írásban, keresik meg telefonon és ahol a korábbi kapcsolatfelvétel sikertelen volt, keresik meg személyesen.
A személyes találkozó célja is az, hogy az adós teljesítését egy minden fél számára elfogadható, közösen kidolgozott megoldással segítse elő.
A nem együttműködő adós esetében, a tartozás érvényesítésének további lehetséges módja, hogy a hitelező fizetési meghagyásos/peres eljárást indít, amelynek akár végrehajtási eljárás is lehet a következménye, ami jelentős eljárási költségekkel növelheti meg a tartozást.
Fizetési nehezségek esetére vonatkozó tájékoztató anyagukat a http://www.eos-faktor.hu/index.php?… címen olvashatják és további információkat találhatnak a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének holnapján: http://www.pszaf.hu/…ek_tajek.pdf
Az EOS Faktor Zrt. továbbra is nyitott arra, hogy az ügyfelek kérdéseire egyedi választ adjon. Ezért kérjük, hogy kérdésüket, beazonosításra alkalmas adatokkal együtt juttassák el a jogiforum.blog@eos-faktor.hu címre.
Tisztelettel, EOS Faktor Zrt.