"ez szakkérdés, nem jogi kérdés, de ha 1300 km után jelentkezik a hibajelenség, akkor igen kicsi eséllyel tudnád bizonyítani a hiba okának már vásárláskori fennállását."
Mi van akkor, ha tudom bizonyítani - igaz, csak egy fényképpel egy számítógépes lekérdezésről -, hogy már a vásárlás előtti kilométeróra állásnál jelzett hibaüzenetet a chip?
„minden valószínűség szerint már régebb óta fennáll,”
Ez alapján nem. Ez kevés. És őszintén szólva nem is életszerű, még ha nem is kizárható. Ez szakkérdés, nem jogi kérdés, de ha 1300 km után jelentkezik a hibajelenség, akkor igen kicsi eséllyel tudnád bizonyítani a hiba okának már vásárláskori fennállását.
Február közepén vásároltam egy 10 éves autót 1,8 millió forintért, igazolt 80 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, magánszemélytől. Az eladó tájékoztatott róla, hogy az autó korábban törve volt, megmutatta róla a számlákat is. (Nem nála tört össze, így vette.) Testvéremmel ketten átnéztük, aláfeküdtünk, mentünk vele egy hosszabb kört, hibátlannak bizonyult. Múlt csütörtökön az automata váltó "megállt", majd többszöri próbálkozás után elindult. Tegnap reggel vittem szakszervízbe, ma reggel pedig közölték, hogy az automata váltó elektronikus vezérléséért felelős chip (computer) hibás, aminek a cseréje lehetséges csak. Ez több, mint 300 ezer forintba kerülne. 1300 km-et mentem vele összesen. A szakszervíz álláspontja szerint a chip-en sérülés nem látható, nem a törés miatt keletkezett a hiba, azonban minden valószínűség szerint már régebb óta fennáll, minthogy nálam van. Elvileg lehet vele menni, de nyilván mihamarabb cserélni kellene a chipet. Az eladót múlt héten felhívtam, amikor a hibát tapasztaltam és ma szeretnék neki írni, hogy találjunk ki valamit, mert szerintem ez kellékszavatossági kérdés, mert a futásteljesítmény alapján nem lehetne baja az autónak és már neki is kellett tapasztalnia hibaüzenetet. Azt tudom, hogy nekem kell bizonyítanom, ami nyilván nehéz ügy. Meg azt is, hogy senki sem jós. Amennyiben nem kíván részt vállalni a javíttatásból az eladó, van szerintetek értelme pert indítani?
Ha az, hogy az eladónak csak a vásárláskor fennállt hiba esetén van szavatossági felelőssége, akkor igen, csak arra van.
Jogos-e az igényetek? Nem túl valószínű, ahhoz a (valós!) futásteljesítményt és életkort is kellene tudni, vita esetén műszaki szakértő döntene a bíróságon.
Ha 1500 km-t mentél az autóval hibamentesen, akkor szerinted lehetett hibás az autó az eladáskor?
Fő alkatrész hibásodott meg? Mem számít milyen alkatrész VOLT ROSSZ A VÁSÁRLÁSKOR - kivéve a kopó alkatrészeket, mert arra eleve nem is vonatkozik a szavatosság.
Ha szerinted neked van igazad, pert indíthatsz bíróságon, kb. a javítással összevethető nagyságrendű perköltséggel, és bizonytalan kimenetellel. Így vagy kénytelen eljárni, ha az eladó nem fogadja el az igényedet.
Ráadásul magánszemély eladó esetén a vevőnek kell mindent bizonyítania - legfőképpen, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt. Nem lesz könnyű esetedben.
Április 2-án vásároltam egy személygépkocsit magánszemélytől. A vásárlás előtt lekérdeztük a nyilvántartásból a gépkocsit, a tulaj is hasonlóképpen nyilatkozott kérdésekre. Az eltelt egy hónap alatt 1500 km -t tettünk meg a gépkocsival, mikor is rángatni kezdett. Szervízi vizsgálat után: magasnyomású és porlasztók cseréjét mondták, ami 600 e ft. 3 millió forintért vásároltam az autót, az eladó úgy nyilatkozott, hogy nincs semmi baja az autónak. Most úgy nyilatkozik, hogy nem akar a javítási költségben részt venni. Kértük gondolja át, mert trélerrel vissza visszük az autót és kérjük vissza a vételárat, mivel fő alkatrész a meghibásodott dolog és így használhatatlan az autó. Ennek bizonyára voltak és kellett, hogy legyen már előjele. A kérdéseim: hogyan kell eljárni, mikor vissza viszem a gépjárművet (nyilván átírattam, biztosítást kötöttem rá, eredetvizsga, olajcsere és a kötelező szervizes dolgok). Köszönöm a segítséget! Így még nem jártam. :(
Hozzáértő véleményére lennék kíváncsi! Kereskedőtől vásároltam egy használt tehergépkocsit, ami a hazaúton motor hobát jelzett. A szervízben azt mondták, injektort kell benne cserélni. Kérdés: Ez az alkatrész bele tartozik a főalkatrészek szavatosságába? A kereskedő teljes mértékben elutasító! Azt mondta, hogy nem menjek 90-nél gyorsabban, ha csak a fölött jelzi a hibát... Hihetetlen!!!! Tudok bármit is csinálni? Köszönöm a segítséget!
Írd meg neki szépen egy tértivevényes levélben, hogy az autó vételára a korának, állapotának és futásteljesítményének megfelelő volt, álláspontod szerint az igénye nem tartozik a szavatosság körébe, ezért az igényét elutasítod.
Ha akar, majd pert indít.
Ha az autó alja nem volt letaknyolva és szépen lefestve, hogy ne lehessen látni a rozsdát, tehát direkt tüntetted el, és a vevő kellő gondosság mellett sem ismerhette fel a hibát, akkor semmi esélye nincs bíróságon.
De egy 20 éves autó esetén szerintem akkor sincs, ha az tényleg szét volt rozsdálva és lefestve. Vele jár.
jo estét ,segitséget szeretnék kérni ,januárban levizsgázott a Nissan személykocsim igy vette meg tölem egy uriember az auto 20 éves mát 220 e ft volt az ára ,ma kaptam töle egy levelet hogy szét van rohadva az alja ,és hogy én igy adtam el ,én erröl nem tudtam ,mi a teendöm ezzel kapcsolatban kérem segitségét üd Erzsike
Ha konkrét hibákat nem írtatok a szerződésbe, akkor ez lényegében egy nagy semmi.
Úgyhogy az általános szabályok élnek. A vásárláskor már fennálló hibákért szavatossággal tartozol, de hogy ilyen volt egy adott hiba, azt a vevőnek kell bizonyítania. Ezen hibák alól kivétel a kopó alkatrészek elhasználódása, az IGAZOLHATÓAN közölt hibák, a kellő gondosság esetén felismerhető hibák, és az autó általános állapotából, futásából várható hibák.
A vevő első sorban kijavítást kérhet, vagy a javítási költség megtérítését.
Üdv mindenkinek. Múlt héten értékesítettem magánszemélyként az egyik gépjárművemet. Az autó nem volt hibátlan, ezért a hibákról a vevőt tájékoztattam, illetve az adásvételi szerződés megjegyzésének rovatában külön feltüntettem, hogy a vevő a gépjármű hibáiról tájékoztatva lett. A vevő megkeresett telefonon, hogy az autónak több hibája van mint amiről én tájékoztattam (ami kizárt). Nem nyujtott be semmiféle igényt még, de tartok attól hogy ez idővel bekövetkezik. Az érdekelne hogy van e lehetősége a vevőnek jelen helyzetben elállni a szerződéstől, illetve milyen kötelezettségeim vannak nekem eladónak ebben a helyzetben. Válaszokat elore is koszonom
minenki hibátlan 15 éves autót akar venni? Csinltasd meg és örülj hogy csak ennyi a baja. egy töröt rugó nem feltétlen érezhető ahogy egy szivrgó vagy pcit kopott kormánymű sem. Nem új a kocs kocsi.
Tegnap vásároltam, egy Opel Merva 2005-s gépkocsit, sajnos a helyszínen nem volt lehetőség az állapotfelmérésre, csak külső szemrevételezés, egy próbakör volt. Egy óra múlva jutottam el az eredetvizsgára, és egy állapotfelmérésre.
Találtak egy törött rugót az első futóműben, hibát a kormyányműben, és más apróságokat.
Az eladót felhívtam jeleztem a hibákat, persze esküdözik, hogy ezek nem voltak addig amíg a tulajdonában volt az autó.
Mit tudok tenni jogilag, javíttassam meg a hibákat, aztán a számlát próbáljam kifizettetni az aladóval.
Szavatossági igény megfogalmazásában azzal érdemes próbálkozni, amelyik hiba már a vásárlás pillanatában is fennállt, és az ténylegesen hiba törvény vagy a szerződés szerint. Hogy rejtett vagy nem rejtett nem számít - legfeljebb annyiban, hogy a nyilvánvaló, kellő gondosság mellett felismerhető hibák nem tartoznak a szavatosság körébe.
Meg még pár másik, a kopó alkatrészek (a fékbetét/féktárcsa igen, de a kormánymű szerintem nem, de nem vagyok szakértő), vagy a jármű korából, futásteljesítményéből adódóan várható hibák. A hat éves, 180+ezer km már eléggé határeset bizonyos alkatrészekre, pl. a fűtésre nyilván nem.
Ha fogyasztói szerződést kötöttél, akkor az első hat hónapban vélelmezni kell, hogy a hiba fennállt a vásárláskor, és ennek ellenkezőjét az eladónak kell bizonyítania.
Szépen írjál össze mindent, aztán vagy elismeri, vagy megegyeztek valami köztesben ami neked is megfelel, vagy indíthatsz pert. Itt majd ő bizonyít a fentiek szerint.
Kíváncsi vagyok, hogy a szavatossági igény megfogalmazásában mivel érdemes próbálkozni es mi az ami egyértelműen az. Sok infót olvastam róla es nem egyértelmű. Pl "az a biztos ha elviszem allapotfelmeresre" Elvittem (utólag allapotfelmeresre opel szakszervizbe, ahol pl a majdnem leeső feneklemezt "nem vettek észre" a gumis szerint kuka féktárcsát es nulla fék betétet "nem vették észre" de egy egy centit deformálódott kasztni elváltozást az emelési pontnál igen. Na mindegy ez lehet csak az Opel szervizt minősíti, de kb. nem lettem volna előrébb ha elotte történik.
Ugye azt mondjak hogy a kopo alkatreszek kopnak a kormanymu az olyan. Proba uton es azota is gyunyoruen megy a kocsi. Ellenben emelőn a kerek oldaliranyba kb 4centit lotyognek es a jobb elso spiralrugo el van torve a gumi támasz szétszakadva. Ez most kopo alkatresz vagy kozlekedesre alkalmatlan allapot, merthogy vizsgan nem megy at.
Bagatel a gumiszenzort nem veszi a kocsi. Gumis nem tudta feltanitani a komputerevel ugy, hogy a szenzorok működnek, majd az opel megoldja. Opel megesküdött, hogy sikerült nekik csak menjek vele 50km-t es megjelenik az adat. Nem jelent meg. En letojom a gumiszenzort de vizsgán ezt is ellenőrzik. es az opel szerint a vevoegyseg hibasodhatott meg ami nem olcso. Es ha vizsgan nem megy at kozlekedesre alkalmatlan
Hatso futes nem megy. amire az volt a valasz hogy ha bemelegszik menni fog. Azóta se megy.
Ket eleg fontos hibakod elojott ket nappal vasarlas utan ami torles utan ket nappal ujra elojott. Vasarlas elott kitoroltek nyilvan szerintuk azota hibasodott meg.
A fentiek javitasi koltsege pontonkent 100-150eFt Ezek miert nem rejtett hibak? Ertem en hogy nem adta irasban, hogy ha bemelegszik futeni fog meg nincs hangfelvetelem rola tehat bizonyithatatlan ilyen alapon mindegyik. A hutoviz minimum alatt volt a vasarlas koveto nap, toltes utan elfogyott 20 km utan, szo nelkul cserelte a hutot ( a hutoviz azota is fogy kisebb mertekben). Azt miert ismerte el? En kesz vagyok ezeket megjavitattni de kivancsi vagyok ebbol mi lehet egyertelmuen az o felelosege. Es ha nem is rejtett hibakent de ugy hoyg forgalomban nem hasznalhato autot adott el ugy hogy az hasznalhato vagy ez nem erdekes?
„Milyen formában tudassam az eladóval? (Email, Facebook, sms)” Igazolható formában, aminek még ma is leginkább a tértis levél felel meg. Mégiscsak hivatalos a megkeresésed.
„Ha utólag tértivevényes levélben tájékoztatom és át is veszi, le tudja tagadni a levél tartalmát?” Le tudja, a térti nem szól a tartalomtól, de az elég erős vélelem, hogy nem habókra levelezel. Küldj neki két tanúval aláíratott levelet.
Februar 5.-en vásároltunk egy 2015/10 havi Opel vivaro 1.6 dcti típusú kisbuszt 185 ekm-el családi használatra 4 millió forintért kereskedőtől, az adásvételin cégnév és pecsét van. Nem volt vásárlás előtti állapot felmérés, annyira jo allapotunak tunt az autó, magyar szervizkönyv, magyar elso forgalomba helyezes.
Még az olajszintet vagy hűtővizet sem ellenőriztem. Ezt a kovetkezo nap láttam, hogy mindkettő a minimum alatt van. Visszamentem a kereskedésbe, ahol feltöltöttek. Hazafele 20 km alatt elfogyott belőle, ezután kérte vissza a kereskedő az autót és kicserélte újra a vízhűtőt februar 12.-en. Eddigre már az "Check injection system" es a "Check auto polution system" üzenet is megjelent, a tempomat nem működött. Kertem hogy, ha már a szervizbe van az autó, ami állítólag az ö szervize, akkor nézzek át. Mikor visszakaptam azt mondtak semmi egyéb problémát nem találtak, az üzeneteket a hűtő problémára fogtak. Ez már gyanús volt hiszen egyiknek sincs köze a hűtővízhez es a ket üzenet is megjelent ket nap múlva újra, ezért elvittem az opelbe egy állapot felmérésre.
Ott a következőket állapítottak meg. A ket hibaüzenet es a tempomat hiba oka A beszívott levegő hőmérséklet szenzor es a hűtőfolyadék előfűtés vezérlő meghibásodása.
Kormány és felfüggesztés, nyomtávrúd, rúdfej, stabilizátor szilentek cseréje mindkét oldal szükséges. Jobb első spirálrugó törött, csillapító gumibak szakadt. Szerintük közlekedésre alkalmatlan az állapot, de vizsgán biztos nem megy át. Vezetés közben annyit éreztem vásárláskor, hogy a kormánynak nagyobb a holtjátéka, de azt hittem a vivaro az ilyen a másik autónk után. Az irányt tökéltessen tartja.
Első ködlámpák nem működnek nem izzócsere, hanem régebbi törés miatt lehet gond vezetékekkel. Ezt nem ellenőriztem vásárláskor
Hátsó kabin fűtés, nincs. Vásárláskor nem ellenőriztem, azaz a fűtést igen, de ez egy külön fűtés rendszer.
Abroncsnyomás érzékelőt független gumis se opel szerviz nem tudta megoldani. Állítólag vizsgán kötelező.
Első lökhárító, szépséghibája ket oldalt nem illeszkedik, több centimétert kiáll, mert a fulek eleresztették. Erre eladáskor azt mondta hogy valami alkatrészt rendelt amivel megoldja, de amikor elvittem már azt, hogy nem jött meg az alkatrész majd holnap, de azután mikor a szervizükben volt behúztak kábel kötözővel A mar említett hűtővíz fogyás, mintha továbbra is fennállna, de sokkal kisebb mértékben, de a légtelenedésre hivatkozik a kereskedő, bár azóta kb. 250 km-t mentünk Ami még kérdés az olaj miért volt minimum alatt. Utántöltöttük, azóta nem látszik fogyás.
A fentiek közül mi minősíthető rejtett hibának? Mint említettem 2 hét telt el vásárlás óta es ezt mind egy heten belül közöltem a kereskedővel, aki a hűtővízzel kapcsolatos problémán kívül nem ismeri el fellelőségét
„A tulajjal is tudatnom kell? (vagy csak a tulajjal)” Igen, kellett volna, vele szemben léphetsz csak fel. Még egyszer : a kereskedővel nem vagy jogviszonyban.
Milyen formában tudassam az eladóval? (Email, Facebook, sms) Ha utólag tértivevényes levélben tájékoztatom és át is veszi, le tudja tagadni a levél tartalmát? Ha esetleg pert fontolgatnék, melyik megoldás volna a hivatalos?
„Az adásvételin nincs szó sem hibáról, sem sérülésről. Számít ez valamit?” Igen, ez számít, mert hivatalosan nem közöltek veled akkor hibát. Ez jó, mert ha törve volt, ráadásul úgy, hogy az a rendeltetésszerű használatot akadályozza, akkor azért szavatossággal tartozik az eladó. Meg minden hibáért, amely már eladáskor is fennállt, és nem következik az autó általános állapotából, nem kopó alkatrész, nem ismertetett hiba.
Viszont, mivel az eladó magánszemély, ezért per esetén neked kell bizonyítanod mindent.
„A kereskedőnél személyesen jártam másnap, de arról, hogy szakemberekhez vittem, nem tájékoztattam sem szóban, sem írásban. Kifutottam az időből? Milyen formában és hogyan kellene vele ezt közölnöm?” Nem futottál ki az időből, de ha hibás teljesítést vélelmezel, akkor az eladóhoz kellett volna fordulnod. Nem a kereskedőhöz, hiszen nem vagy vele semmilyen jogviszonyban.
„A tulajjal is tudatnom kell? (vagy csak a tulajjal)” Igen, kellett volna, vele szemben léphetsz csak fel. Még egyszer : a kereskedővel nem vagy jogviszonyban.
„Az autó sérüléséből adódó beázást rejtett hibaként kell értelmezni? Ha igen, a továbbiakban mik a teendőim?” Teljesen mindegy, a hiba az hiba, nincs olyan, hogy "rejtett", legalábbis szavatossági igény szempontjából.
„Az utastérben a beázás miatt, lehetnek további problémák. (az elektronikai alkatrészekre gondolok) Ezzel is számolni kell?” Ez műszaki kérdés. Talán igen.
„Ki tartozik felelősséggel?” Legfeljebb az eladód, vagy ő sem. A leírásod alapján ő minden bizonnyal igen.
„Nekem, mint átlagembernek észre kellett volna vennem a vizes szőnyegeket? Neki tájékoztatnia kellett volna?” A kellő gondosságba azért ez talán beletartozik, igen, minimum határeset. Ha nem volt kifejezetten elrejtve (felül száraz, és nem könnyen felszedhető).
„Kiderült, hogy meg van repedve… Látnom kellett volna a repedést?” Jellegétől függ. Egy repedést talán nem, nagyítóval azért nem kell átnézni, de ha külső szemrevételezéssel látható, akkor igen.
„A kereskedő elvállalta volna az autó rendbetételét. Ezzel elismerte, hogy hibázott?” Nem. Nem is hibázott, hiszen nincs hozzád köze.
„Ha bizományban értékesítette, mikor átvette, kötelessége átnézni, hogy mit ad el?” Nem kötelessége, de ha bizományba veszi be, és úgy Ő (!) értékesíti, akkor neki is érdeke, hogy ne cseszegessék később. De nem ez történt.
„Álló helyzetben jelzi az autó, hogy az akkumulátor le fog merülni, szerintem cserélni kell. Elviszem bevizsgáltatni, ha bebizonyosodik, hogy nem jó, felemelhetem a hangom a kereskedőnél?” Nem. A kereskedőnél nem. Az eladónál.
„Az autó nagyon tetszik, megválni nem szeretnék tőle, de jelen állapotban használhatatlan, penészes, vizes autóba nem fogom az 5 éves kislányomat beültetni, ezért gondoltam a mielőbbi rendbetételt, ráadásul még törött is volt, ami csökkentette az autó árát. Van esély rá, hogy kárpótlást kapok valamelyik féltől?” Van. Esély mindig van, de hát ki tudja mennyi. Ha önként nem, pereskedhetsz, aminek szintén nem bizonyos a kimenetele.
„A kereskedéstől kapott foglalós papír számít? Mert az összeg azon 3.300.000 Ft, a valós vételár, viszont az adásvételi szerződésen csak 2.900.000 Ft szerepel. Az adásvételin nincs szó sem hibáról, sem sérülésről. Számít ez valamit?” Nem nagyon, ha végülis nem tőlük vetted meg az autót.
„A 2.900.000 Ft-os ár alacsony egy ilyen típusú autóért. Mondhatják azt, hogy így is olcsón vettem, az állapota tükrözte az árat? Vagy ez nem számít?” Ha az autó egyébként rendben van, és egy 8 éves BMW általában még nem egy rom, akkor számít, a nem ismertetett, nem nyilvánvaló hibákért felelnie kell - ha nem zárta ki az eladó a szerződésben a szavatosságot. Magánszemély megteheti. Nincs ilyen benne?
„Sajnos nem tudtam még „tesztelni” az autót, így az esetleges motorikus problémákkal nem tudtam még szembesülni, viszont mivel az eleje törött volt, bármi lehetséges. Ha utólag kiderül, hogy bármi gond lenne, időben leszek még?” Igen. Ha nincs eltérő megállapodás, egy év a szavatossági igény elévülése.
A kereskedőbe vetett bizalmam elveszett, ráadásul nem is szakember és ha Ő szedte volna szét, a sérülés sem derült volna ki... Jelenleg a karosszériásnál van,az utastér lemezig szétszedve. Mondjam nekik, hogy rakják össze így és vigyem vissza a kereskedésbe ahol újra szétszedik? Fizessek két helyen? Onnan már csak kitakarítva, rendbe rakva fogom elhozni.
Tanácsot szeretnék kérni egy megvásárolt autóval kapcsolatban. 2021.01.25-én autóvásárlási szándékkal, a lakhelyemtől 20km-re lévő Eger városba mentünk. A kereskedésekben lévő autók között szétnézve megpillantottunk egy 2012-es évjáratú BMW F11 520d-t. Az autót még aznap le is foglalóztam, ami az egri kereskedés telephelyén volt megtekinthető. Az autó vételára 3.299.999 Ft volt és ebben az árban is állapodtunk meg a kereskedés ügyvezető igazgatójával. Azt mondta, hogy rendben van az autó, így nem alkudtam az árból. Az előzetes foglaló 200.000 Ft volt, amit átadtam a kereskedőnek. Kaptam egy papírt, (Adásvételi szerződés előzetes foglalója) amin a kereskedés pecsétje a kereskedő aláírásával ellátva található az eladónál. Arról volt szó, hogy az autó átvételekor széttépjük, semmisnek tekintjük, viszont az eredeti példány nálam maradt. Ők intézték az átírást, amit Én utólag rendeztem a gépkocsi átvételekor, a teljes összegen felül. Sajnos aláírtam 4 helyen egy üres adásvételit, mert szerintük ez kellett, hogy zökkenésmentesen menjen a papírozás. A gépkocsin hitel volt, amit a tulajnak rendeznie kellett a törzskönyv miatt, ezért nem hozhattam el, pedig szerettem volna készpénzért megvásárolni. 2021.02.02-án szóltak, hogy átvehetem az autót. Az adásvételi szerződés már egy magánszemély nevére szólt, viszont az összeg, (ami sajnos elkerülte a figyelmem), 2.900.000 Ft. Nem igazán foglalkoztam vele, hisz örültem az autónak. Mikor hazaértem az autóval és megálltam a ház előtt, hogy megmutassam a családnak, (maximum fél óra telhetett el amíg az autó leállított motorral, lezárva állt) észrevettem, hogy belülről nagyon vizesek az ablakok, így azt gyanítottam, hogy víz lehet az utastérben. A szőnyegek alá nyúlva, a lábrészeknél állt a víz az autóban mindenhol, (elsők, hátsók) viszont kellemetlen szagot nem éreztünk. A hátsó ülést felemelve vizesedést észleltünk, mellesleg nagy mennyiségű penészt is észrevettünk.(Úgy gondolom, a penész pár óra alatt nem keletkezhetett) Az autót, amennyire lehetett átnéztük egy (nem szakember) ismerőssel, viszont kellemetlen szagot nem éreztünk, így a szőnyegeket nem tapogattuk meg. Kérdeztem a kereskedőtől többször is, hogy rendben van-e az autó, a válasza az volt, hogy persze, teljesen! Az akkumulátor le volt merülve, Ő „bikázta” be és az autó jelezte is a hibát és tárolta. Kérdeztem, hogy rendben van-e, váltig állította, hogy igen! A kereskedő sürgetett, hogy siessünk, mert dolga van. Az autó kipróbálásánál sem vettünk észre különösebb problémát. A kormány egy kicsit jobbra állt, ha egyenesen haladtunk. Kérdeztem, hogy mi lehet, azt mondta, hogy biztos nagy kátyúba ment a tulaj. Kérdeztem, hogy volt-e törve az autó, azt válaszolta, hogy NEM! A jobb első Xenon lámpa belseje vizes volt, azt mondta a kereskedő, hogy csak ki kell szárítani. Körbe mérte rétegvastagság mérővel. A motorháztetőn volt egy minimális eltérés, és a csomagtér ajtón egy nagyobb, mondván, hogy valamikor belementek… Hozzáteszem, hogy az autó megtekintésekor az ablakok nem voltak bepárásodva. Az akkor készült fotóimon ez látszik. Mivel a kereskedés már aznap zárva volt, ezért csak másnap (2021.02.03) tudtam visszavinni személyesen megmutatni, reménykedve, hogy útközben nem lesz baj az az autóval a beázás miatt. A kereskedő megnézte és azt mondta, hogy a vízelvezetők (panoráma tető) vannak eldugulva és típushibára hivatkozva, az ajtók alján lévő vízkivezető nyílások eltömődtek, amiatt ázhatott be, de ezt nem vette észre. Felajánlotta, hogy majd Ők (saját kezűleg) szétszedik és kitakarítják, viszont azt nekem kell fizetnem. Azt mondta szóljak, ha ott bírom hagyni 1-2 napra az autót. Elgondolkodtam azon, hogy 1-2 nap kevés lenne a rendbetételre, mert teljesen szét kell szedni az autó belsejét és ha nem egy szakember szedi szét és takarítja ki, hanem egy kereskedő, (vagy ki tudja ki) milyen károk keletkezhetnek bontáskor, ráadásul még fizessek is. Az ismerőseim ajánlottak egy autókarosszériást Egerben, mellette pedig van egy autókozmetika. Megkérdeztem, hogy azonnal el tudják-e vállalni, mert a hideg sem tesz jót egy beázott, vizes autónak és a penész sem várhat, ezt azonnal meg kell szüntetni. A kereskedőt erről nem tájékoztattam. 2021.02.08-án el is vittem óvatosan közlekedve, ahol másnap szét is szedték és kiderült, hogy az eleje nagyon törött volt, ez csak akkor derült ki, mikor már teljesen szét lett szedve. Azt mondta a karosszériás, hogy a kormányösszekötőnél nem volt a helyére téve egy nagy tömítés, ráadásul el van ott vetemedve valami a sérülés miatt, és nem lehet visszatenni normálisan a helyére és ott ázik be, illetve ömlik be a víz, valószínűleg ezért nem állt a kormány középen. (A kereskedő erről nem tájékoztatott.) Ha minden igaz, készítenek egy szakvéleményt, ami írásban és képekkel is dokumentálni fognak. Az előző tulajt kérdezte sérülésről a karosszériás, és annyit mondott, hogy elől volt egy kis koccanás (a lökhárítót fújták) és hátul (lökhárítót fújták) viszont azt észrevette, hogy esőben nagyon párásodnak az ablakok. Én nem beszéltem és nem is találkoztam a tulajjal.
Ha lehetséges, szeretnék néhány kérdésemre választ kapni, mert sajnos tanácstalan vagyok.
Kérdéseim a következők lennének:
A kereskedőnél személyesen jártam másnap, de arról, hogy szakemberekhez vittem, nem tájékoztattam sem szóban, sem írásban. Kifutottam az időből? Milyen formában és hogyan kellene vele ezt közölnöm?
A tulajjal is tudatnom kell? (vagy csak a tulajjal)
Az autó sérüléséből adódó beázást rejtett hibaként kell értelmezni? Ha igen, a továbbiakban mik a teendőim?
Az utastérben a beázás miatt, lehetnek további problémák. (az elektronikai alkatrészekre gondolok) Ezzel is számolni kell?
Ki tartozik felelősséggel?
Nekem, mint átlagembernek észre kellett volna vennem a vizes szőnyegeket? Neki tájékoztatnia kellett volna?
A Xenon lámpa kiszáradását követően visszavizesedett és nem működött, a fedélzeti számítógép hibát írt, majd a következő indításnál újra működött, valószínűleg a víz nem tett jót vele. Utólag a jelenleg is megtekinthető ügyfélkapun keresztül megnéztem az eredetvizsgán (Ők intézték) készült fotókat, amiken már akkor sem működött, tehát nem mondott igazat. Kiderült, hogy meg van repedve… Látnom kellett volna a repedést?
A kereskedő elvállalta volna az autó rendbetételét. Ezzel elismerte, hogy hibázott? Ha bizományban értékesítette, mikor átvette, kötelessége átnézni, hogy mit ad el?
Álló helyzetben jelzi az autó, hogy az akkumulátor le fog merülni, szerintem cserélni kell. Elviszem bevizsgáltatni, ha bebizonyosodik, hogy nem jó, felemelhetem a hangom a kereskedőnél?
Az autó nagyon tetszik, megválni nem szeretnék tőle, de jelen állapotban használhatatlan, penészes, vizes autóba nem fogom az 5 éves kislányomat beültetni, ezért gondoltam a mielőbbi rendbetételt, ráadásul még törött is volt, ami csökkentette az autó árát. Van esély rá, hogy kárpótlást kapok valamelyik féltől?
A kereskedéstől kapott foglalós papír számít? Mert az összeg azon 3.300.000 Ft, a valós vételár, viszont az adásvételi szerződésen csak 2.900.000 Ft szerepel.
Az adásvételin nincs szó sem hibáról, sem sérülésről. Számít ez valamit?
A 2.900.000 Ft-os ár alacsony egy ilyen típusú autóért. Mondhatják azt, hogy így is olcsón vettem, az állapota tükrözte az árat? Vagy ez nem számít?
Sajnos nem tudtam még „tesztelni” az autót, így az esetleges motorikus problémákkal nem tudtam még szembesülni, viszont mivel az eleje törött volt, bármi lehetséges. Ha utólag kiderül, hogy bármi gond lenne, időben leszek még?
Sajnos nem vagyok teljesen tisztában a jogaimmal, ezért is kérek jogi segítséget Öntől.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.