Forgalomból történő végleges kivonás. De hogyan??


drbjozsef # 2017.12.07. 18:41

Vadsuhanc,

de miért kötelezné őt? A hagyatéki hiányában egyelőre semmi köze az autóhoz.

flamin,

akkor nem marad más, mint a Vadsuhanc által is javasolt rendőrség. Ha az üzembenntartó is édesapád volt, tehát papíron semmi nyoma azoknak, akik használják - bár a kötelező biztosításból még kiderülhet valami, de ahhoz sem juthatsz csak úgy hozzá -, akkor más út nemigen van.

Vadsuhanc # 2017.12.07. 18:58

Kedves drbjozsef !

A 2003. évi XCII. törvény 35.§ (2) bekezdés alapján...

Ha az adózó az esedékes adót nem fizette meg és azt tőle nem lehet behajtani, az adó megfizetésére határozattal kötelezhető:

  1. az állam kivételével az adózó örököse az örökrésze erejéig, több örökös esetében örökrészük arányában,
drbjozsef # 2017.12.07. 19:56

Érdekes.

Mi öt évig pereskedtünk, addig állt az autó, és se kötelezőt, se súly(teljesítmény)adót, se semmit nem keresett rajtunk senki. Azóta sem. Ki se vonattuk, hiszen nem is tudtuk, mert nem voltunk tulajdonosok még.

nonolet # 2017.12.07. 20:03

Vadsuhanc

De még nem örökös... csak lehetséges örökös, egyelőre.
(a hagyatéki eljárás végéig)

Vadsuhanc # 2017.12.08. 04:33

Kedves drbjozsef !

Januártól ebben az esetben sem fognak és nem is tudnak kérni semmit senkitől. A bejegyzett tulajdonos elhalt nem jogképes örököse a gépkocsinak pedig még nincs.

Az elhalt jelenlegi adótartozását viszont a törvény szerint ilyen módon az örökössel lehet megfizettetni.

Vadsuhanc # 2017.12.08. 04:35

Kedve nonolet!

A kérdező már örököse az elhaltnak csak a gépjármű nem szerepelt a hagyatéki eljárásban.

wers # 2017.12.08. 05:28

Valaki biztos, hogy fizette a kötelezőt, különben kivonták volna a forgalomból. Akkor pedig gépjárműadóval sem zaklatnának.

nonolet # 2017.12.08. 08:38

Tehát a gépjárműnek NEM örököse még.

nonolet # 2017.12.08. 08:40

"fizette a kötelezőt, különben kivonták volna a forgalomból."

Vagy csak elakadt a biztosítónál/önkorinál az ügy.

wers # 2017.12.08. 09:01

Nem szokott elakadni. Bár ami elromolhat....

vi078 # 2018.01.30. 10:34

Kedves Fórumozók!

Érdeklődnék, hogy egy bontó mondhatja-e egy kivonásra szánt szgk-ra, hogy nem vonja ki, keressek meg egy masik bontót, mert nem lát magának üzletet benne, mivel alkatrész terén nem keresett az adot tipus. Létezik -e erre vmi törvényi szabályozás?

nonolet # 2018.01.30. 10:41

Mondhatja.
Szabad piac van...

Ilyenkor keresel másikat
vagy
TE fizetsz a bontósnak az átvételért+bontásért.

(30-50 eFt a szokásos tarifa ez esetben)

Rita10 # 2018.12.05. 11:21

Kedves Tagok!

Tizenéve elidegenítési tilalmat tett bank az autómra. Vh. nem volt erre.

Jelenleg totálkáros balesetes az autó, szeretném bontóba leadni. Forgalmi, törzskönyv birtokában (ill törzskönyv elvesztési nyilatkozat) bontó átveszi, átveheti-e?

wers # 2018.12.05. 12:01

Még ha a bontó át is veszi, kiadja az igazolást, a bank nélkül nem fogják véglegesen kivonni a forgalomból. Előbb őket keresd, addig semmit.
Ideiglenesen kivonathatod, hogy ne kelljen addig is adót és biztosítást fizetned.

talárnélküli # 2018.12.22. 10:34

Üdvözlöm a Fórum tagságát. Az a kérdésem, hogy egy akkreditált bontó milyen állapotú és felszereltségű autót köteles átvenni végleges kivonásra? Egyáltalán van-e ilyen kötelezettsége? A gyártónak kötelező átvenni a roncs autót is. Vannak olyan bontók amik márkákhoz kapcsolhatók? Azért tettem fel ezt a sok kérdést, mert a saját tulajdonú azonos évjáratú autómból ki szeretnék szerelni egy - két használható dolgot és utána leadni a bontóba. Megtehetem - e ezt vagy elutasíthatnak? Köszönöm a válaszokat.

wers # 2018.12.22. 16:09

egy akkreditált bontó milyen állapotú és felszereltségű autót köteles átvenni végleges kivonásraegy akkreditált bontó milyen állapotú és felszereltségű autót köteles átvenni végleges kivonásra

Nem köteles.

A gyártónak kötelező átvenni a roncs autót is.

Viccelsz? Nem.

autómból ki szeretnék szerelni egy - két használható dolgot és utána leadni a bontóba

Ha hiszed, ha nem, a bontós is pénzből él. Majd megmondja neked, hogy a lefosztott kocsidat milyen feltételekkel veszi át, és ad róla igazolást.
Legrosszabb esetben elhajt máshová. Vagy tesz ajánlatot mennyit kell fizetned, hogy átvegye, és kiadja az átvételi bizonylatot.
Nincs olyan jogszabály, ami arra kötelezné a bontóst, hogy bármit átvegyen.
Gondolom a célod a kocsid végleges kivonása. Ahhoz kell a bontós igazolása, vagy külföldi személynem kell eladnod.

szebi76 # 2019.03.07. 16:36

Tisztelt Jogosok!

A problémám a következő: a tulajdonomban lévő személygépkocsi műszaki érvényessége lejár, műszakija csak akkor lehetséges ha új alvázszámot üttetek be ugyanis a korróziónak köszönhetően az alvázszám át lyukat. Ennek a költsége kb. 80000 ft lenne, de én már nem akarok ennyit költeni az autóra, szóval szeretném végleg kivonatni a forgalomból. Csakhogy ehhez a procedúrához szükséges lenne egy hivatalos átvételi elismervény a bontó részéről, amit az alvázszám részleges hiánya miatt nem tud kiállítani, és a gépjárművet emiatt nem tudja átvenni.
Mit tudok tenni ebben az esetben? Hogyan szabaduljak meg az autótól anélkül hogy nagy költségbe verjem magam?
Válaszokat előre is köszönöm

wers # 2019.03.08. 08:22

Jogszerűen végleges kivonás a magyar forgalomból két úton lehetséges

  1. bontó hiteles igazolása, hogy átvette, és megsemmisíti
  2. a gépjármű külföldre történő kivitele, ami vagy egy külföldi lakóhellyel rendelkező személy/cég mint vevő, vagy a tulajdonos szándéka a gépjármű külföldön történő forgalomba helyezése - itt kell bizonyítani, vagy lenyilatkozni a kitelepülést vagy szándékát.

Első esetben végleges a kivonás, második esetben átmeneti, azaz akkor lesz végleges mikor a magyar hatóság értesítést kap a külfölditől a forgalomba helyezésről. Nem feltétel hozzá a Z rendszám igénylése.

Royal # 2019.07.22. 21:43

Kedves Wers

„Ha hiszed, ha nem, a bontós is pénzből él. Majd megmondja neked, hogy a lefosztott kocsidat milyen feltételekkel veszi át, és ad róla igazolást.”

Ez szuper. Ezekszerint ha a kocsimon átgangol egy fullra rakott pótos ifa, és szó szerint szarrá törik, akkor a teóriád szerint az örökre a nevemen marad, mert a bontó profitérzékenysége miatt, már csak azt hajlandó átvenni, amin keresni is fog. Én úgy gondolom, hogy a bontó ebben az ügymenetben hatóságként és hulladékkezelőként működik közre, nem profitorientált vállalkozásként. Tisztába kéne tenni: bontóba általában nem több milliós sérülésmentes szalonállapotú autókat visznek az emberek, hanem olyat ami roncs. Roncs definíciója: hiányos, rozsdás, törött, nem felel meg a műszaki követelményeknek, elrohadtak a hatósági azonosítók, menthetetlen szerkezeti állapotban van, és/vagy a piaci értékének sokszorosát kéne rákölteni, egyszerűen nem éri meg üzemben tartani. Mivel az állampolgárnak ilyenkor a bontó az egyetlen törvényes lehetősége, hogy megszabaduljon a nevén lévő autóhulladéktól, nem tagadhatják meg az autó átvételét, vagy ha igen, akkor a törvényi szabályozással valami baromi nagy probléma van. Ez olyan, mintha az autóbuszvezető nem engedne felszállni, mert ő megválogatja az utasait. Vagy olyan, mintha a kukás ezentúl nem lenne hajlandó elvinni a kommunális szemetedet, mert nem dobtál be neki a kukába egy kiváló állapotú led tévét. Nonszensz.

„bontó hiteles igazolása, hogy átvette, és megsemmisíti”

Szebi76 kollégát és engem is az érdekelne, mivan, ha bontó megtagadja az átvételt. Hová lehet fordulni ilyenkor?

Edömér # 2019.07.23. 06:32

Kedves Royal,
"Én úgy gondolom, hogy a bontó ebben az ügymenetben hatóságként és hulladékkezelőként működik közre, nem profitorientált vállalkozásként." - ez nem így van. A bontó nem hatóság, nincsenek hatósági jogosítványai, nem más, mint egy hulladékhasznosító cég.
Megtagadhatja, sőt meg is kell tagadnia a gépjármű átvételét, amennyiben az nem azonosítható 100%-osan. Ez teljesen jogos elvárás. Ha nem így lenne, legálisan adhatnák el pl a lopott autókat a bontókban, miután azonosíthatatlanná tették az azonosítószámokat.
"Ez olyan, mintha az autóbuszvezető nem engedne felszállni, mert ő megválogatja az utasait" - simán megválogathatja, ha nem felelsz meg az utazási feltételeknek. Értsd: nincs jegyed/bérleted, ittas vagy, koszos satöbbi.
"mivan, ha bontó megtagadja az átvételt. Hová lehet fordulni ilyenkor?" Sehova. Gondoskodj róla, hogy a kocsi azonosítható legyen.

Royal # 2019.07.23. 07:59

Olyan mintha senki sem akarná megérteni a problémát... A bontó nem autópiac, és engem nem különösebben érdekel hogy keres-e a bontó rajta vagy nem. Ha én törvény szerint akarok eljárni, és a nevemen lévő autóroncstól meg akarok szabadulni, akkor bontóba KELL vinnem. Nincs választási lehetőségem. Ehhez képest odaviszem, és fintorognak, hogy ez a kocsi nem szalonúj. Ez komoly? Miért, mit vártak? Bontóba a végstádiumban lévő menthetetlen autók kerülnek, adott esetben akár olyanok is, amin egy épkézláb eladható alkatrész nincs. Hulladék! Értéktelen fémhalmaz. A tulajdonos PONT azért adja ott le, és nem az autópiacon. Ez a bontó létjogosultsága, alapvető értelme, létezésének egyetlen célja, hogy a hulladékká vált autót átvegye, feldolgozza, és igazolást állítson ki erről. Nem hiszem el, hogy ezt az összefüggést senki nem érti!

Megtagadhatja, sőt meg is kell tagadnia a gépjármű átvételét, amennyiben az nem azonosítható 100%-osan.

A fenti idézettel tökéletesen egyetértek. Viszont az a helyzet, hogy az azonosítószám, mondjuk egy közúti baleset következtében sérülhet, vagy idősödő autónál, egyszerűen megeszi az idő, elrohad, olvashatatlanná válik, és ez ellen -akármilyen gondos is vagy- tenni nem lehet. Mintha erre a lehetőségre nem gondoltak volna a törvényhozók, legalábbis még senki sem mondott rá értelmeset, mi a teendő ilyen esetben. Azért az elég abszurdan hangzik, hogy az idők végezetéig fizetni kell az adókat, járulékokat egy olyan autó után, ami már annyira szar, hogy a bontó sem veszi át.

Royal # 2019.07.23. 09:18

"A bontós nem hatóság, hogy megtegye amit előírnak neki, hanem egy vállalkozás."

És az senki szerint sem probléma, hogy vállalkozások kénye, kedvétől, hasznától függ egy hivatalos törvényes ügymenet? Ha megéri neki, akkor le kerül a nevemről a roncs, ha nem éri meg neki, akkor meg így jártam? Milyen eljárás ez?

"Lehet, hogy meg tudsz vele egyezni, hogy mennyiért veszi át. Vagy keress egy másikat"

Ha az alvázszám olvashatatlanná vált, senki nem veszi át semennyiért. Ha törött hiányos értéktelen roncsot viszek, húzzák a szájukat. Mutyisztán, itt is hálapénzt kell fizetnem a bontónak, hogy megtegye ami egyébként a kötelessége lenne? Probléma a hulladékfeldolgozónak, hogy csak hulladékot kap? Akárhányszor felmerült ez a kérdés, valaki gépiesen beírta, hogy "de a bontón keresztül vezet az út". OKé, értettem, de jussunk már ki ebből a végtelen ciklusból, és arra adjon valaki választ, merre kell indulni, ha a bontó megtagadja az átvételt. Mit lehet akkor csinálni?

Edömér # 2019.07.24. 07:42

Royal, szerintem te nem érted: arról neked kell gondoskodni, hogy a kocsid azonosítható legyen. Te használod, neked kell karbantartani, és a mindennapi biztonságos közlekedési feltételek biztosításán kívül ide tartozik az azonosíthatóság kérdése is. Nem közlekedhetsz rendszám nélkül, és tenned kell róla, hogy az egyedi azonosító jelek (alváz- és motorszám) kiolvashatóak legyenek. Ha ez baleset vagy korrózió okán nem lehetséges, megvan a hatósági eljárási lehetőség ennek pótlására (vagy kapsz újat). Hogy ez esetleg pénzbe kerül? Igen, ez így van. Még az is lehet, hogy fizetned kell, hogy átvegyék tőled. Valahol ez is természetes. Ha nincs kinyerhető érték belőle, ellenben munka , idő- és pénz ráfordításával lehet megsemmisíteni a roncsot (annak egy része veszélyes hulladék!), akkor miért várod el, hogy a bontós ingyen (vagy ráfizetéssel) dolgozzon neked?

Royal # 2019.07.25. 00:38

Kedves Edömér,

"arról neked kell gondoskodni, hogy a kocsid azonosítható legyen. Te használod, neked kell karbantartani”"

Én ezt magától értetődőnek tekintem minden gépjárművemnél, amit üzemeltetni szeretnék, azonban mint mindennek, az autónak is lejár egyszer az életciklusa és hulladékká válik. Ha ez bekövetkezik, már nem akarom üzemeltetni a továbbiakban, ill. pénzt sem szeretnék rá költeni. Mi ebben a topikban ezekről a hulladékká vált gépjárművekről cserélünk eszmét, nem azokról az autókról, amelyeket üzemben szeretnénk tartani.

Biztos vagyok benne, hogy ebben az országban minden csak pénz kérdése, már azt is megszoktam, hogy minden levegővételért fizetni kell, így természetesen nem kívánom ingyen a hulladékom kezelését sem. De ugye azt te sem gondolod komolyan, hogy a kidobnivaló hulladékot először lakatoltassam ki, újítsam fel, hogy legyen hová beütni az új alvázszámot, valag pénzért üttessem be a számokat, vizsgáztassam le, kérjek új forgalmit a megváltozott alvázszámhoz, majd végül adjak egy valag pénzt a bontónak is, hogy ők is keressenek egy kicsit a bolton. Aki ezt az ügymenetet komolyan gondolja, és helyesli, azt csókoltatom. Egyébként ha tényleg ez a metódus, akkor ez egy kontraproduktív eljárás: ugyanis a kilakatolt autót új alvázszámmal, friss műszakival, miért dobjak ki a kukába, hiszen így már az autópiacra is vihetem, vagy használhatom tovább boldogan. Remélem te is érzed mennyire nincs értelme ennek.

Ha ez baleset vagy korrózió okán nem lehetséges, megvan a hatósági eljárási lehetőség ennek pótlására (vagy kapsz újat)

Ha hatósági eljárás keretében meg lehet állapítani az autó eredetiségét, és lehet kapni új számokat, akkor valószínűleg az is megoldható lenne, hogy az eredetiség tisztázása után mondjuk további hercehurca (és anyagi ráfordítás) nélkül kidobhassam a kukába az autóhulladékot. Persze tudom, tudom, magyarországon vagyunk, ahol a kockát gurítják, a gömböt meg cipelik. Meg persze ez a hivatali pingpongozás is jó bolt sokaknak.

Szomorú örökös # 2019.07.25. 05:16

Royal

Igaz, ez a történet nem most volt, hanem még a múlt évezredben, de anno én simán kivonattam a forgalomból a totálkárosra tört autómat. Ezt követően az udvarban elkezdtem az alkatrészeit eladni, kiárulni. Majd mikor már egy épkézláb eladható része se maradt, akkor jeleztem a MÉH telepen, hogy volna egy roncsom, amit le szeretnék adni nekik. Ekkor simán kijöttek egy kocsival, felpakolták és elvitték, majd be kellett mennem, mert kaptam még érte egy kis pénzt is kilóra.

Nem kizárt, hogy ez már jóval másként működik manapság, innen a probléma!