Az autókereskedő visszatekerte 500ezerrel...


Marcipán002 # 2011.11.04. 10:05

Kérem valaki aki már járt hasonló helyzetben, vagy jártas ilyen ügyekben válaszoljon, hogy milyen lehetőségünk van.

A történet a következő:

Páromék vettek egy VW Transit-ot,egy hónappal ezelőtt.. majd egy millióba került, igaz hogy idős autó, de motorikusan kiváló állapotban volt.. 240.000 km óraállással. Elvitték még ott szerelőhöz átnézetni, olajcsere stb... elment 9000km-t ameddig náluk volt, de egy hete megállt 300km-re az út szélén, ahonnan trélerrel tudták csak hazahozni, szétment a váltója. ez potom 60ezerbe kerül.
Majd a saját szerelő közölte ugye hogy a váltó hullott darabokra, ami alsó hangon 160ezer, plusz kb egy százas a teljes helyrehozatal... de nem is ez a lényeg, hanem hogy azt mondta / nem tudom milyen módszerrel nézte meg, de márkaszerviz/ hogy ebben az autóban alsó hangon 700ezer kilométer van, ami azt jelenti hogy minimum 450ezret visszatekertek benne...jelen esetben milyen lehetőségeink vannak egy perhez? vagy ahhoz hogy visszaadják az autó árát, plusz a szerviz/anyag díjat?
Természetesen viszik az autót szakértőhöz, aki dokumentálja hogy valóban több van benne mint ami a papírokon szerepel.
Ilyen esetben fel lehet jelenteni a kereskedést a rendőrségen? Mert szerintem ez bűncselekmény.

Marcipán002 # 2011.11.04. 10:36

Szerencsére benne van a szerződésben mennyivel vették meg!!!
és ha a valós kilométert mutatta volna, akkor tuti h nem kell az autó.

találtam egy bejegyzést, ami esetleg másnak is ad némi reményt, ha így járt mint mi:

Dr. Újvári Zoltán hozzászólása:
Jelen helyzetben a törvény lehetőséget biztosít mind polgári jogi, mind büntetőjogi számonkérésére. Amennyiben a fenti tényállás alapján Ön bejelentést tesz ismeretlen tettes ellen az illetékes rendőrkapitányságon, abban az esetben a rendőrség megindítja az eljárást és ha fel tudja deríteni az elkövető kilétét, akkor nagy az esély, hogy csalás gyanújával fog vádemelési javaslatot küldeni az ügyészségnek.

Kárigényét polgári peres eljárás keretében az Önnel jogviszonyban álló gépkocsi eladóval szemben tudja érvényesíteni. Kérhet hibás teljesítés címén árleszállítást, mivel a gépkocsi a kilométer túlfutásra tekintettel a szerződéskötés pillanatában nyilvánvalóan kevesebbet ért, mint a szerződéses vételár. De, ha bizonyítani tudja, hogy a tényleges kilométer futás tudatában nem vásárolta volna meg a gépkocsit, abban az esetben el is állhat a szerzősétől és kérheti az eredeti állapot helyreállítását.

Marcipán002 # 2011.11.04. 11:32

Most beszéltem egy igazságügyi szakértővel, hogy pontosan mondja el mi a teendőnk, amilyen gyorsan tudtam jegyzeteltem, így leírom, hátha hasznos az infó másnak is:

1 alváz szám alapján márkaszervizben le kell kérni az adatokat.
2. meg kell nézni a vásárlásnál kapott hivatalos papírokat,forgalmit hogy a kereskedő volt a tulaj, vagy csak bizományba vette át az autót! Ez azért fontos, mert akkor előveszik az előző tulajt is!
3. Megnézni, hogy az előző tulaj mennyi ideig használta az autót, ha csak egy évet akkor az széttárhatja a karját, hogy ő is így kapta, nem tud semmiről semmit, de ha évekig, akkor nagy valószínűség szerint az utolsó tulaj+a kereskedő a hunyó.
4. rendőrségen ismeretlen tettes ellen feljelentést kell tenni, kárbejelentés/csalás, akik hivatalból kirendelnek egy igazságügyi szakértőt, így nekünk nem kell érte fizetni, majd az megvizsgálja, és papírozza hogy valóban vissza lett forgatva az óra... elindul a per, bebizonyosodik hogy csaltak, majd a csaló fizeti a perköltséget, és minden díjat amit kell. Plusz ugye visszakapod az autód árát meg amit ráköltöttél.

azt mondta a szakértő akivel most beszéltem, hogy ugyan maga ellen beszél, de ne kérjek rögtön igazságügyi szakvéleményt mert sok sok pénzbe kerül, a rendőrség úgyis elvégezteti ezt a műveletet. De a feljelentést mindenképpen tegyük meg!

Hát ennyi... remélem h segített valamit :)

guba # 2011.11.04. 12:06

Marcipán, amit a szakértő mondott neked, az egy tündérmese.
Haszonjármű egy milláért, 240000 km-rel...Leírom a valóságot:

Feltetted magadban a kérdést, hogy ha valaki csak 5 milláért vesz újonnan egy munkaeszközt, akkor mit fog vele csinálni? Használja éjjel nappal, mert van munkája és ezért vette. Első 4-5 évben megy vele átlag 100 ezret, majd eladja valakinek, akinek van egy tengődő vállalkozása, és bízik benne hogy majd felfut. Az is megy vele éves szinten 40-50 ezret, és amikor már kezd fáradni a Büszke, akkor ő is továbbadja. Ilyenkor már javítgatják, tákolják, sokszor kerül új gazdához.Minden alkalommal, amikor legittelik, meg lemázolják, akkor visszaállítanak az órán 200 ezer km-t, és mire kóbor apácaként beleszalad valaki, már egy olyan géppé válik, amelyik szinte egész életét egy fűtött garázsban töltötte, letakarva.

guba # 2011.11.04. 12:09

bebizonyosodik hogy csaltak, majd a csaló fizeti a perköltséget, és minden díjat amit kell. Plusz ugye visszakapod az autód árát meg amit ráköltöttél.

Ez a legszebb történet, amit valaha hallottam. :)

Marcipán002 # 2011.11.04. 12:20

Guba!

Tökéletesen igazad van!!!!
De!
Tisztában voltunk vele, hogy nem mai csirke! No problem.
Azzal is tisztában voltunk, hogy valamennyit visszatekertek, mert ez a mai átlag/helyzet/szokás/ki hogyan fogalmazza meg finoman....
Na de nem 500ezer kilométerrel!!!!
Ugyanis ha ezt sejtettük volna, akkor NEM VESSZÜK MEG!!!!
Valamennyit lenyelünk, legyen 100-150 ezer visszatekerve... na de nem 500!
És itt nem a naivitásról van szó, mert elég alaposan végig nézték az autót... és nem a szervizeléssel van baj, hisz költeni kell rá, ok, öreg az autó!!!
Hanem arról van szó, hogy felháborító, mennyire hülyének nézik az embert ma Magyarországon! És mert megtehetik, meg is teszik! De ne velünk! Igazán senkivel sem!
Valahol el kell kezdeni hát mi most elkezdjük! Ha másra nem arra jó lesz, hogy a rendőrség tudni fog róla, ez az autókereskedő sáros!!!

guba # 2011.11.04. 12:42

Büntetőeljárásban kétséget kizáróan kellene tudni bizonyítani, ki mikor és mennyivel tekerte vissza az órát, és ez forintosítva mennyi kárt okozott. Az sem egyértelmű, hogy mikori értéken számoljuk a kárt. Ha több éve történt a cselekmény, akkor a büntethetősége jó eséllyel elévült, ráadásul a kocsi értékének csökkenésével az akkori kár, mára szinte jelentéktelenné csökkent. Öreg rokkák esetében nem az óraállás, hanem a kocsi műszaki színvonala határozza meg az értékét, ezért polgári jogi alapon is nehéz kimutatni az értékcsökkenést. Nem is beszélve arról, hogy nincs is referenciajármű, mert amivel összehasonlítanád, annak az óraállása sem korrekt valószínűleg.

Marcipán002 # 2011.11.04. 12:53

Jelen esetben számomra ez amit írtál azt feltételezi, hogy a kereskedők büntetlenül megtehetnek bár mit a haszon reményében. Mert úgysem tudják bebizonyítani a polgárok, hogy kár érte őket, hogy ha be is tudnák , hosszú és pénzben "fájdalmas" eljárással, tehát széttárjuk a kezünket és lenyeljük a békát?
Tudom, értem hogy amit írsz igaz/reális de sajnálatos módon éppen ezért tart itt ez az ország, hogy ugyan bár kicsiben, de ezeket a "csínyeket" büntetlenül meg lehet úszni...igazán sajnálom hogy ez a magyar mentalitás...és hogy egy kalap alá vesznek ezzel engem is. Minket is. Akik megpróbálnak tisztességesen dolgozni, élni ebben az országban.

guba # 2011.11.04. 13:54
Marcipán002 # 2011.11.04. 14:19

Nagyon szép... végigolvastam... erre csak azt tudom mondani hogy hál Istennek nem vagyunk egyformák.
Mi most adtunk el egy Volkswagen Passat VI PD TDI Comfortline-t

VALÓS 112ezer kilométerrel, ezt csak onnan tudom, hogy a Mi családi autónk volt.! Évjárat: 2005-06
80ezer kilométernél vezérműszíj cserével, új fékpofákkal, gravírozottan. Nem tekertünk semmit sehova. Mindenből valóban a lehető legjobbat kapta, és tökéletes állapotban volt!
2.200.000.- valóban úgy nézett ki mintha szalonból hoztuk volna ki.

Bementünk egy Ford szalonba, mert venni akartunk autóbeszámítással egy új Ford Focus-t.
az autókereskedő mondott erre alig 1 milliót, elmagyarázta hogy ez egy szar autó... no komment..
nehogy már sajnáljam a kereskedőket...
persze, vannak idióta vásárlók, nem vitatom. De az is tény, hogy a páromék nem kergettek hiú álmokat mikor megvették az autót... pontosan tudták, hogy egy öregebb kecske, de még használható. Arra amire kell...

Nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy a rendszer háborít fel. És az hogy a kereskedő nem világosítja fel a vásárlót mit kap. Amennyiben megtette volna, nem kell az az autó. Ennyi.

guba # 2011.11.04. 14:35

A cikket azért hoztam példaként, mert éppen egy kereskedő írta, aki abból az ördögi körből próbál kitörni, amit írtál. Ne sztereotip módon gondolkodjunk. Te is leírod, hogy azért ilyen a rendszer, mert a kereskedők büntetlenül megtehetnek bármit. Senki nem bizonyította még, hogy a te autódat a kereskedő manipulálta volna.

Marcipán002 # 2011.11.04. 15:01

Valóban nem... mert még csak ma tudtuk meg a csodás hírt...
de abban biztos lehetsz, hogy lesz folytatása.

http://www.hasznaltauto.hu/…h2_0-5181499

nézd meg ezt... a kilométerórát is...

amúgy egy pont ilyet vettek...

Marcipán002 # 2011.11.16. 14:15

Megkérdeztem a fogyasztóvédelmet, ott azt mondták, hogy szavatosságot kell vállalnia az autókereskedőnek, és a számlát állnia kell. Hivatkozott a polgári törvénykönyvre, de sajnos nem találom azt amely ránk vonatkozna. Nekem viszont arra kellene hivatkoznom, amikor megpróbálom érvényesíteni az autókereskedőnél az igényemet.
Aki tudja, bemásolná nekem ide a megfelelő cikkelyt?
Előre is köszönöm!

guba # 2011.11.16. 15:13

Aki tudja, bemásolná nekem ide a megfelelő cikkelyt?

Beszéltél jogásszal, igazságügyi műszaki szakértővel, a fogyasztóvédelemmel - mint ahogy itt előadtad - és mindenütt azt mondták neked, hogy igazad van, és van keresnivalód. Ezek szerint én vagyok az egyetlen, aki ezt nem javasolta. Most mégis nekem kéne megmondanom, hogy mire nincs értelme szerintem hivatkoznod? :O
Ptk.305.§(1),(3),306.§ (1)-(3)

Marcipán002 # 2011.11.16. 18:58

Kedves Guba,
a hangnem figyelmen kívül hagyásával, Köszönöm a passzus bemásolását!

guba # 2011.11.16. 21:42

Nem hiszem, hogy lehetne kifogásolni valód a hangnemmel, legfeljebb te is az a fajta vagy, aki egyszerűen nem tudja megemészteni, ha egy jogász azt mondja, hogy nem nagyon van esélyed a sikerre. Mindig fogsz találni olyat is, aki azt mondja, amit hallani szeretnél, de majd rá fogsz jönni később, hogy én tettem neked szívességet.

cat981 # 2011.11.17. 10:42

Marcipán002,
hidd el sokkal rosszabb az, ha egy pénzedre éhes ügyvéd azzal hiteget, hogy bizony lehet keresnivalód atémában, majd simán, vagy évek elteltével (mert ennyiel kell számolj ha perre viszed) elvesztitek a pert és közli veled hogy nagyon sajnálja ő mindent megtett egyben benyújtja neked a borsos ügyvédi számlát, illetve fizetheted a perköltségeket is.
Amit írtál "tündérmesét" annak egy az ezerhez az esélye vagy még annyi se, de kívánom Neked hogy sikerüljön ha mégis belevágsz, de nem véletlen alakult ki az a kép erről az egész dologról melyet az elején Te is nagyon jól elírtál (hogy tulképp a kereskedő gyakorlatilag azt csinálhat amit akar). ha scak néhány sikeres per lenne ilyenekből annak hidd el híre menne és precedest teremtene, de évek óta erre nincs példa, legalábbis szem előtt.
Egyébként az is nagyon szomorú ha a nevezett hatóságok tényleg ennyire búzdítják az így pórul jártakat az intézkedések megtételére, holott nagyon jól kellene tudniuk, hogy nagyon kevés esélyük van az igazuk bizonyítására.

Zoethegenius # 2012.01.12. 08:37

Kedves témában járók, hozzáértők!

Hasonló cipőben járok, de elég egyértelműen bizonyítható a csalás. Úgy gondolom a használt autót állapotának megfelelően és valósnak tűnő kilométerrel vettem. Sorrendben leírom mi történt.

  • 3 hónapja vettem egy 2006 év végi dízel kombi Focust (1,7)
  • 147e km volt benne, ennyivel árulták, óra is ennyit mutatott
  • múlt pénteken leállt, nem indult
  • elvontattuk abba a márkaszervizbe ahol szervizelték, a folyamatosan vezetett szervizkönyvével együtt
  • megállapították, hogy vezérműszíj, nagyon készségesek voltak, mondták is, hogy belépő 200e a javítás
  • ami még itt kiderült: 2010. februárban volt utoljára ott a kocsi, amikor hivatalosan 152e km óraállást rögzítettek
  • felhívták a tulaj figyelmét, hogy hangos a vezérműszíj, cserélni kellene és olajfolyást is tapasztaltak
  • rögzítve van, hogy a cserét nem kérték
  • flotta autó volt, a flottakezelővel (is) már felvettem a kapcsolatot
  • saját adásvételeimben nincs km óraállás (még ellenőrzöm újra de nincs úgy emlékszem)
  • a lényeg: jelenleg 150.400-on áll az óra
  • a kocsi nincs még 6 éves

Kérdések:

Ha valós a km óraállás, akkor a kocsi, amennyiben vezetett szakszervizkönyves, még szavatos?
Ha feljelentést teszek, és a rendőrség lekéri az eredtvizsgálatnál rögzített óraállást akkor is benne maradok még én is a képben, hogy én tekerhettem vissza, tehát az egyetlen megoldás, ha előkerítem, hogy mennyivel vettem valahonnan papíron?

Bárkinek a tanácsát meghallgatom szívesen és meg is köszönöm előre, de egy dolgot eldöntöttem, bármennyire is szélmalomharcnak tűnik, biztosan megteszem a feljelentést és jogi utat is beígérek valószínűleg mindhárom szereplőnek (Ford, kereskedő, flottakezelő), mert a legfontosabb a dologban, hogy egy valószínűleg 220e km körüli autót semmiképp nem akarok megtartani.

Szóval a cél, hogy vagy javítja nekem valaki és én eladom, vagy kapok egy másik, meghízhatóan valós km óraállású kocsit.

Köszönöm mindenkinek előre is.

Zoe

wers # 2012.01.12. 10:01

vezérműszíj nem tartozik a szavatosságba, azt kb. 70-80 km-ként illik kicserélni. Márkaszervíz kb. 2-3 szoros árat fizettet.

Nekem nemrég kellett cserélni, vezérműszíj+görgők olajcsere+szűrőcserékkel 70.000-be került (nem FORD, de hasonló árkategória).

Járhattál volna rosszabbul is, ha 130 km/h-nál elszakad, és szétver egypár dolgot a motorházban. Akár 500.000-nél is járhatnál.
Mikor vetted megkérdezted cserélték-e már? (bár 147.000 ezernél már a második csere is lassacskán esedékesnek tűnhet)

Nem akarlak megbántani, aki használt autót, főként ha flottaautót vesz, bármire felkészülhet. Mikor vetted, vittél magaddal szakembert?
Modjuk azt nem egészen értem, mi értelme volt 10-15.000 km-t visszatekerni, ez annyira nem befolyásolja a vételárat. Vagy 157.000 km-rel nem vetted volna meg?

Zoethegenius # 2012.01.12. 10:29

wers: nem egészen érted. Nem 10e km óraállás különbségen megy a nyomozás.

  • Focus 1.6 TDCI vezműszíj csere 200e km-nél javasolt, eredetileg 240ről indult, ezt vitték le a hivatalos javasolt 200e-re
  • valószínűleg 50-70 között lesz visszatekerve

Kérlek téged és minden további hozzászólót szépen és tisztelettel, hogy most ne a múlton rugózzunk, hanem a helyzetet szeretném megoldani. Ez a válasz is így jártál hangulatú, én márpedig nem fogom ezt annyiban hagyni. Tanulni fogok a hibámból és nem siránkozom, csak a csalást és megtévesztést nem akarok és nem is fogom benyelni.

A nyomozásom további infókat derített ki.

2010.02 - 152.000 km az autóban, nagyszerviz, ekkor javasolták a vezműszíjcserét (hangosnak találták, lehet már előtte tekergették?), meg akkor látták az olajfolyást is, amit a tulaj akkor nem kért.
2010.06 - a kocsit levizsgáztatják ugyancsak a Ford Petrányinál akitől az előző szerviz infó és km óraállás is van, a kocsiban a vizsga időpontjában 121.000 km van.

Az akkori tulajdonos a Henkel, a kocsit flottában a Next finanszírozta, de mindent a Henkel intézett.

Itt tartok.

Most megyek Petrányihoz és kikérem az összes előzményt hivatalosan, mint jelenlegi tulajdonos.

Ha nem lehet egyezkedni a Henkellel, biztos hogy feljelentés lesz. De azért elővakarok itt még egy céges jogászt is.

Köszönöm a véleményeket továbbra is.

wers # 2012.01.12. 10:57

Én nem vagyok jogász, és remélem találsz egyet, aki bíztatni fog a feljelentésre.
Csak azért, hogy engem jobban szeress, nem fogom az írni Neked, hogy nagy esélyeid vannak.

Nézzünk akkor előre:
Egy Ford szakszervíz honlapján találtam:
"Fix menüárak* - Focus 1.6 benzines (2001 - 2004) vezérműszíjcsere 37.600,- Ft - Focus 1.6 TDCi (HDI) vezérműszíjcsere vízpumpával 49.900,- Ft "

Akkor mi kerül 200 eFt-ba? Máshol sem szabadna sokkal többe kerülni.

Szerintem arra talán van esélyed, hogy megegyezel velük, mert a feljelentés után képesek évekik nyomozni, pereskedhedsz végeláthatatlan, a kocsid meg öregszik és hóparól hónapra kevesebbet ér.

De ez csak az én véleményem.

Zoethegenius # 2012.01.12. 11:07

Az kerül ennyibe, hogy a vezműszíj szétverte a komplett motort, a szelepek is odavannak, stb. stb. stb.

Igazad van biztassunk mindenkit arra, hogy hajtson fejet a neppermaffiának, senki ne jelentsen fel senkit, sőt most kérek egy számlaszámot hagy utaljak egy kis pénzt a multiknak akik machinálják az órákat, gyanítom flottaszinten. Tökéletesen igazad van. Bocs, de felháborító ez a - sajnos - elterjedt hozzáállás. És most itt nem szeretem nem szeretem kérdésről van szó...hanem megoldás keresésről és arról, hogy egy feltehetően 220e kmes autót nem akarok megtartani de bukni sem szeretnék rajta cca. min. háromkilót.

guba" # 2012.01.12. 11:15

Tanulni fogok a hibámból és nem siránkozom, csak a csalást és megtévesztést nem akarok és nem is fogom benyelni.

Én is azt javasolnám pedig, hogy könyveld el tanulópénzként.

valószínűleg 50-70 között lesz visszatekerve

A bíróságon nem elég valószínűsíteni, bizonyítani kell. Ebből 5 ezret tudsz bizonyítani, mert 2010-től az adásvétel időpontjáig "alperesi nyilatkozat szerint a kocsi egy fűtött garázsban parkolt."

guba" # 2012.01.12. 11:19

egy feltehetően 220e kmes autót nem akarok megtartani de bukni sem szeretnék rajta cca. min. háromkilót.

Ezzel az a probléma, hogy a vezérműszíjat 147 e km esetén is ki kellett volna cseréltetned, mikor megvetted, ha az eladó nem nyilatkozott volna róla kifejezetten, miszerint ekkor és ekkor volt cserélve, és még nem esedékes. Vagyis az ebből eredő igényedet véleményem szerint sem szavatossági, sem kártérítési igényként nem tudnád megítéltetni.

Zoethegenius # 2012.01.12. 11:20

Kedves Guba,

2010.júniusban 121ezer kilométerrel vizsgáztatták. 2010. februárban 152ezer kilométer volt a kocsiban, mindkét adat bizonyítható.

Mindkét adat a Petrányinál van.

Nekem 147-el adták el, tehát nem is egyszer csavargattak rajta.

M.