Az autókereskedő visszatekerte 500ezerrel...


pgoszi # 2012.03.09. 16:29

Egyeztetve a kereskedővel az alábbiakat közölte velem:

  • már sok idő eltelt és nincs köze a problémámhoz

Beszélgettünk tovább, a következő kijelentése ez volt:

  • nem tudott az óraállításról és ezért nem érzi felelősnek magát így nem szeretne kártalanítani
  • és az autó nem az övé volt, csak egy ismerősének segített a saját nevén eladni az autót és szintén nem tud segíteni nekem.

Majd felajánlott 45.000 ft-ot kártalanításra árleszállítás címén, ami egy 3 milliós autónál kicsit irreális, és ezt nem szeretném elfogadni, mivel szerintem sokkal több a veszteségem.

Kérdésem az lenne, hogy a szavatossági idő jelenleg mennyi idő? Arra hivatkozik, hogy már eltelt 1 év. Kártérítési igényem ebben az esetben 1 év után is lehet?

guba" # 2012.03.09. 07:58

Az eladóval szemben lehet szavatossági igényt támasztani, ez első sorban árleszállítás lehet. A szerződés megtévesztésre alapított megtámadása merülhetne még fel.

pgoszi # 2012.03.08. 17:20

2010. nyarán vásároltam egy 2005-os évjáratú szgk-it az óra szerint 171.000 km-el. Adásvételi szerződésben rögzítésre került a km-órállás.
Vásárlás előtt az autót átnéztük próba úton voltam vele. Az autó állapota jónak tűnt, alapvetően most is elégedett vagyok vele. Néhány apró esztétikai hibától eltekintve hibátlannak tűnt az autó.
A kereskedő állítása szerint valós km állás szerint szervizeltetem a kocsit (természetesen az olajcseréket szíjcseréket elvégeztettem vásárlás után), majd először az automata váltó ment tökre. A szerelő nem értette a hiba okát ilyen kevés km-nél, de mondván bármi előfordulhat, meg lett csináltatva. Természetesen minden szervizelés dokumentálva van. Néhány napja motor hiba miatt meg kellett bontani az autót. Amikor a motort megbontották szemmel látható volt hogy min. 500.000 km-t futott az autó már. Én kb. 50-60.000 km-t mentem a vásárlás óta.
Ekkor jobban utánajárva a dolgoknak több hetes telefonálgatás után kiderült, hogy hivatalos szervízben nyilvántartva 2009-ben már 350.000 km-el volt szervizelve az autó.
Ha 2009 és 2010 között egy métert sem ment az autó, akkor is közel 200.000-t tekertek az órán.
Ha ezt akkor tudom, nem vásárolom meg az autót.
Kérdés: milyen lehetőségeim vannak az esetleges kártérítésre, kártalanításra? Van e esélyem valamire?
Köszönöm a válaszokat

ÉBka # 2012.02.10. 16:06

Nagyon köszönöm az időd és választ!

guba" # 2012.02.09. 11:10

Igen. Ha az elállás nem is biztos, hogy menne, egy vételárcsökkentést azért jó valószínűséggel mernék prognosztizálni ebben az évjáratban, ilyen mértékű visszaállítás mellett. Még jobb lenne persze, ha egy későbbi hiteles km óra állást is tudnál igazolni.

ÉBka # 2012.02.08. 22:39

Kedves Guba!

Idén januárban vásároltam egy 2006-os évjáratú szgk-it. Adásvételi szerződésben rögzítésre került a km-órállás.
Mielőtt megvásároltam szervízben átvizsgáltattam (nem szakszervíz), diagnosztikát is nézettem. Próba úton voltam vele. Az autó állapota jónak bizonyult és most is elégedett vagyok vele (eddig 800 km-t mentem vele). Mielőtt elmentem, hogy megnézzem a kocsit, az interneten is alaposan utána jártam ennek a márkának, hogy mik a vélemények róla. Ez is tetszett, ezért elmentem, megnéztem. A kereskedő nem sokat tudott a kocsiról (már akkor gondoltam, hogy ez csak egy kereskedői húzás).
Mindegy, tetszett az autó és apró esztétikai hibáival megvettem.
Aztán néhány nap múlva bekeveredtem a márka szervízbe, és ott kiderült, hogy az autóban már 2009 elején ca. 40e km-el több volt, mint a megvásárlás napján.
2009 óta eltelt megint 3 év, így az autóban még kb 90e km-el több (ha nem több) lehet. Így kb 120-130e km-rel több van a kocsiban, jóval 200e km felett kéne állnia a kmórának.
Ha ezt akkor tudom, vagyis ennyivel látom a kmórát nem vásárolom meg az autót.
Kérdés: elállhatok a szerződéstől, és visszakérhetem az eddig ráfordított költségeimet az autó vissza-szolgáltasásával együtt? Ha igen, és ezt kérem is, de a kereskedő eláll tőle, akkor mekkora az esélyem, hogy mégis vissza kapjam az autó árát a költségekkel együtt?
Gondoltam, hogy feljelentem a rendőrségen (ha nem tudunk megegyezni), de perre csak akkor szeretnék menni, ha biztos a helyzetem.
Köszönöm a választ.

Véleményem # 2012.01.14. 17:04
Zoethegenius # 2012.01.12. 14:10

Sajnos olyan országban élünk ahol lassan az agyműtétet is magamon hajtom végre:) de kösz. Túlontúl igazság bajnokának születtem ez van. Tanultam belőle. Én továbbra is azt mondom, nem szabad annyiban hagyni. Valakinek felelősnek kell lennie egy ilyen dolog hátterében.

Véleményem # 2012.01.12. 14:01

Ha a kereskedő fizeti a javítást, akkor szerencséd van. Előrébb lettél ennyivel és anyagilag minimálisan kárpótolva lettél egy ilyen rossz autó után.
Minden mást nézve ilyen feljelentős pereskedős dolgot, ez egy veszett dolog. Ahogy guba leírta kb. annyi értelme van az egésznek.
Az hogy te hajtogatod ezt a 200.ezer km-nél való szervizt meg hogy akkor kell cserélni vezérműszíjat ez egy amatőr dolog. Akkor kell cserélni amikor már tönkre ment elöregedett, amikor használt autót vásárolsz stb.
Km. órát a legtöbb kereskedésben tekergetik, flotta autókban a cég alkalmazottak nem szokták előre tekerni, mert ahol pénz van ott nem számít a km óra állás, amikor új autót kapnak akkor kidobják a régit. Ha egy igényes cégről van szó, akkor költ az autóra hogy biztonságos és megbízható legyen az autó és ezzel a munka végzést segítik.
Sajnálom, hogy így jártál, látom mész az igazadért, becsülendő!

Zoethegenius # 2012.01.12. 13:31

Köszönöm wers így tervezem.

De nem fogom engedni, hogy ők javítsák én kínálom fel a lehetőséget.

Vagy kapok egy másik kocsit min. ezzel a felszereltséggel és azt az ismerősöm vizsgálja be, vagy b verzió, az ismerősöm javítja a kocsit és neki fizetnek, utána meg eladom mert nem akarod azzal sem kiszúrni aki megveszi majd tőlem. Nekik nem adom oda az autót ez biztos.

wers # 2012.01.12. 13:08

Ha elfogadsz még egy tanácsot, ha kész az autó add el S.O.S., vegyél másikat, ill. cseréltesd be a kereskedőnél. Soha nem vegyél cégautót, azokat halálra hajtják, és csak annyit költenek rá, amit muszáj, ha lehet magánszemélytől vegyél (még ha kereskedőn keresztül is), és első tulajtól.

Kocsi vásárláskor vigyék hozzáértőt magaddal, a szerelelő az elsző száz méter után hallotta volna az ékszíjat (szakszervíz már egy éve hallotta), és még látott volna ezt-azt. Vétel után alapszabály, hogy azonnal szervízben alaposan átvizsgáltatni.

Sok sikert!

Zoethegenius # 2012.01.12. 12:59

Köszönöm szépen az eddigieket.

Hogy álljon itt egy pozitív példa.

Kifizeti a javítást a kereskedő.

Hogy hogy értem le, ha kész az autó leírom. Ha valakit érdekel hamarabb privátban megírom.

Aki csak rátalál erre a topic-ra innen üzenem, ne hagyja magát!!!

guba" # 2012.01.12. 11:46

Bárkinek a tanácsát meghallgatom szívesen és meg is köszönöm előre, de egy dolgot eldöntöttem, bármennyire is szélmalomharcnak tűnik, biztosan megteszem a feljelentést és jogi utat is beígérek valószínűleg mindhárom szereplőnek

Mikor ezt az indítást elolvastam, már éreztem, hogy felesleges írnom neked. Szélmalomharc lesz valóban, és sokba fog kerülni. Én szóltam.

Zoethegenius # 2012.01.12. 11:36

Kösz wers, pont ezekre van szükségem. Összegyűjteni minden infót, hogy végül is kinek induljunk neki. A feljelentést megtenni nem nagy ügy, most azt hagyjuk.

Azt viszont kétlem Guba, hogy nekem kellett volna vezműszíjat cserélni 147nél, amikor 200nál kell. Miért is "kellett volna"? Jogilag ez nem áll meg szerintem. Tanácsilag lehet, de utólag már mindenki lehet okos...

Zoethegenius # 2012.01.12. 11:32

Öreg kocsi? Most adtam el a 17!!! éves szakadt Twingomat, benzines, 180e km-el, és SOHA sehol nem hagyott ott. Mitől öreg egy 2006-os autó, de most tényleg?

guba" # 2012.01.12. 11:31

2010.júniusban 121ezer kilométerrel vizsgáztatták. 2010. februárban 152ezer kilométer volt a kocsiban, mindkét adat bizonyítható.

Rendben. Hidd el, nem sokat változtatna ebben az életkorban még az sem, ha tudnál bizonyítani 20-25% eltérést. Az állapot sokkal döntőbb. Ha megnézed az internetet, nincs lényeges (kimutatható)árkülönbség ilyen öreg kocsiknál, a futott km alapján. Éppen azért, mert majdnem mind manipulált.

wers # 2012.01.12. 11:25

nem akartalak jobban felbosszantani, mint amennyire már eddig sikerült.

Tény: nem tudod bizonyítani, mennyivel vetted meg.

Tény: "a kocsiban a vizsga időpontjában 121.000 km van"

Az, hogy a szervízben korábban magasabb állást írtak... visszavágják emberi mulasztással, ráfogják Jakabra, hogy félreírta, azóta ki is rúgták, mert sokat hibázott.

Az kerül ennyibe, hogy a vezműszíj szétverte a komplett motort, a szelepek is odavannak, stb. stb. stb.
Ez már gáz.
Ezt pedig azzal vághatják vissza, miért nem nézetted meg vétel után, kell-e valamit javítani, cseréltetni rajta.
de felháborító ez a - sajnos - elterjedt hozzáállás
Engem is. Hiába adok én Neked igazat, az eladó védekezni fog, ahogy csak tud.

Egy adud van, hogy szólni kellett volna az eladáskor az ékszíjról, hisz tudomásuk volt róla.

Zoethegenius # 2012.01.12. 11:20

Kedves Guba,

2010.júniusban 121ezer kilométerrel vizsgáztatták. 2010. februárban 152ezer kilométer volt a kocsiban, mindkét adat bizonyítható.

Mindkét adat a Petrányinál van.

Nekem 147-el adták el, tehát nem is egyszer csavargattak rajta.

M.

guba" # 2012.01.12. 11:19

egy feltehetően 220e kmes autót nem akarok megtartani de bukni sem szeretnék rajta cca. min. háromkilót.

Ezzel az a probléma, hogy a vezérműszíjat 147 e km esetén is ki kellett volna cseréltetned, mikor megvetted, ha az eladó nem nyilatkozott volna róla kifejezetten, miszerint ekkor és ekkor volt cserélve, és még nem esedékes. Vagyis az ebből eredő igényedet véleményem szerint sem szavatossági, sem kártérítési igényként nem tudnád megítéltetni.

guba" # 2012.01.12. 11:15

Tanulni fogok a hibámból és nem siránkozom, csak a csalást és megtévesztést nem akarok és nem is fogom benyelni.

Én is azt javasolnám pedig, hogy könyveld el tanulópénzként.

valószínűleg 50-70 között lesz visszatekerve

A bíróságon nem elég valószínűsíteni, bizonyítani kell. Ebből 5 ezret tudsz bizonyítani, mert 2010-től az adásvétel időpontjáig "alperesi nyilatkozat szerint a kocsi egy fűtött garázsban parkolt."

Zoethegenius # 2012.01.12. 11:07

Az kerül ennyibe, hogy a vezműszíj szétverte a komplett motort, a szelepek is odavannak, stb. stb. stb.

Igazad van biztassunk mindenkit arra, hogy hajtson fejet a neppermaffiának, senki ne jelentsen fel senkit, sőt most kérek egy számlaszámot hagy utaljak egy kis pénzt a multiknak akik machinálják az órákat, gyanítom flottaszinten. Tökéletesen igazad van. Bocs, de felháborító ez a - sajnos - elterjedt hozzáállás. És most itt nem szeretem nem szeretem kérdésről van szó...hanem megoldás keresésről és arról, hogy egy feltehetően 220e kmes autót nem akarok megtartani de bukni sem szeretnék rajta cca. min. háromkilót.

wers # 2012.01.12. 10:57

Én nem vagyok jogász, és remélem találsz egyet, aki bíztatni fog a feljelentésre.
Csak azért, hogy engem jobban szeress, nem fogom az írni Neked, hogy nagy esélyeid vannak.

Nézzünk akkor előre:
Egy Ford szakszervíz honlapján találtam:
"Fix menüárak* - Focus 1.6 benzines (2001 - 2004) vezérműszíjcsere 37.600,- Ft - Focus 1.6 TDCi (HDI) vezérműszíjcsere vízpumpával 49.900,- Ft "

Akkor mi kerül 200 eFt-ba? Máshol sem szabadna sokkal többe kerülni.

Szerintem arra talán van esélyed, hogy megegyezel velük, mert a feljelentés után képesek évekik nyomozni, pereskedhedsz végeláthatatlan, a kocsid meg öregszik és hóparól hónapra kevesebbet ér.

De ez csak az én véleményem.

Zoethegenius # 2012.01.12. 10:29

wers: nem egészen érted. Nem 10e km óraállás különbségen megy a nyomozás.

  • Focus 1.6 TDCI vezműszíj csere 200e km-nél javasolt, eredetileg 240ről indult, ezt vitték le a hivatalos javasolt 200e-re
  • valószínűleg 50-70 között lesz visszatekerve

Kérlek téged és minden további hozzászólót szépen és tisztelettel, hogy most ne a múlton rugózzunk, hanem a helyzetet szeretném megoldani. Ez a válasz is így jártál hangulatú, én márpedig nem fogom ezt annyiban hagyni. Tanulni fogok a hibámból és nem siránkozom, csak a csalást és megtévesztést nem akarok és nem is fogom benyelni.

A nyomozásom további infókat derített ki.

2010.02 - 152.000 km az autóban, nagyszerviz, ekkor javasolták a vezműszíjcserét (hangosnak találták, lehet már előtte tekergették?), meg akkor látták az olajfolyást is, amit a tulaj akkor nem kért.
2010.06 - a kocsit levizsgáztatják ugyancsak a Ford Petrányinál akitől az előző szerviz infó és km óraállás is van, a kocsiban a vizsga időpontjában 121.000 km van.

Az akkori tulajdonos a Henkel, a kocsit flottában a Next finanszírozta, de mindent a Henkel intézett.

Itt tartok.

Most megyek Petrányihoz és kikérem az összes előzményt hivatalosan, mint jelenlegi tulajdonos.

Ha nem lehet egyezkedni a Henkellel, biztos hogy feljelentés lesz. De azért elővakarok itt még egy céges jogászt is.

Köszönöm a véleményeket továbbra is.

wers # 2012.01.12. 10:01

vezérműszíj nem tartozik a szavatosságba, azt kb. 70-80 km-ként illik kicserélni. Márkaszervíz kb. 2-3 szoros árat fizettet.

Nekem nemrég kellett cserélni, vezérműszíj+görgők olajcsere+szűrőcserékkel 70.000-be került (nem FORD, de hasonló árkategória).

Járhattál volna rosszabbul is, ha 130 km/h-nál elszakad, és szétver egypár dolgot a motorházban. Akár 500.000-nél is járhatnál.
Mikor vetted megkérdezted cserélték-e már? (bár 147.000 ezernél már a második csere is lassacskán esedékesnek tűnhet)

Nem akarlak megbántani, aki használt autót, főként ha flottaautót vesz, bármire felkészülhet. Mikor vetted, vittél magaddal szakembert?
Modjuk azt nem egészen értem, mi értelme volt 10-15.000 km-t visszatekerni, ez annyira nem befolyásolja a vételárat. Vagy 157.000 km-rel nem vetted volna meg?

Zoethegenius # 2012.01.12. 08:37

Kedves témában járók, hozzáértők!

Hasonló cipőben járok, de elég egyértelműen bizonyítható a csalás. Úgy gondolom a használt autót állapotának megfelelően és valósnak tűnő kilométerrel vettem. Sorrendben leírom mi történt.

  • 3 hónapja vettem egy 2006 év végi dízel kombi Focust (1,7)
  • 147e km volt benne, ennyivel árulták, óra is ennyit mutatott
  • múlt pénteken leállt, nem indult
  • elvontattuk abba a márkaszervizbe ahol szervizelték, a folyamatosan vezetett szervizkönyvével együtt
  • megállapították, hogy vezérműszíj, nagyon készségesek voltak, mondták is, hogy belépő 200e a javítás
  • ami még itt kiderült: 2010. februárban volt utoljára ott a kocsi, amikor hivatalosan 152e km óraállást rögzítettek
  • felhívták a tulaj figyelmét, hogy hangos a vezérműszíj, cserélni kellene és olajfolyást is tapasztaltak
  • rögzítve van, hogy a cserét nem kérték
  • flotta autó volt, a flottakezelővel (is) már felvettem a kapcsolatot
  • saját adásvételeimben nincs km óraállás (még ellenőrzöm újra de nincs úgy emlékszem)
  • a lényeg: jelenleg 150.400-on áll az óra
  • a kocsi nincs még 6 éves

Kérdések:

Ha valós a km óraállás, akkor a kocsi, amennyiben vezetett szakszervizkönyves, még szavatos?
Ha feljelentést teszek, és a rendőrség lekéri az eredtvizsgálatnál rögzített óraállást akkor is benne maradok még én is a képben, hogy én tekerhettem vissza, tehát az egyetlen megoldás, ha előkerítem, hogy mennyivel vettem valahonnan papíron?

Bárkinek a tanácsát meghallgatom szívesen és meg is köszönöm előre, de egy dolgot eldöntöttem, bármennyire is szélmalomharcnak tűnik, biztosan megteszem a feljelentést és jogi utat is beígérek valószínűleg mindhárom szereplőnek (Ford, kereskedő, flottakezelő), mert a legfontosabb a dologban, hogy egy valószínűleg 220e km körüli autót semmiképp nem akarok megtartani.

Szóval a cél, hogy vagy javítja nekem valaki és én eladom, vagy kapok egy másik, meghízhatóan valós km óraállású kocsit.

Köszönöm mindenkinek előre is.

Zoe