Kötelező felelősségbiztosítás


szasza016 # 2010.03.04. 17:06

SZIASZTOK!

HA VALAKI CSAK ÜZEMBETARTÓ EGY AUTÓN , NEM A TULAJDONOS,ÉS MÁR CSAK 1. ÉVIG TART EZ A HELYZET, MERT ADDIG VAN FORGALOMBAN A GÉPJÁRMŰ.
EZÁLTAL MIVEL JOGSIJA VAN 12 ÉVE DE MÉG NEM VOLT KOCSIJA, A BIZTOSÍTÁST IS A0 -RÓL KEZDI,DE CSAK EGY ÉVIG LESZ ÍGY MERT A KOCSI MÁR ÖREG.
KÉRDEZNÉM, MENNYI IDŐ UTÁN MENNEK FELJEBB A BÓNUSZ FOKOZATOK?
PL: HA VALAKINEK MÁSIK BÓNUSZBAN VAN , AZ NEM ESHET LE X IDŐ UTÁN HA NEM LESZ KOCSIJA?
MIVEL, A MOSTANI KOCSI UTÁN MÁR NEM LESZ MÁSIK, EGY IDEIG BIZTOS.

KÖSZI A VÁLASZT.

derpate # 2010.02.25. 09:31

Köszönöm Monalisa1
Valóban a kamionos problémája. Közben megtudtam, hogy neki kell a kárt a saját telephelyén a saját biztosítójának bemutatni, aki felveszi a kapcsolatot a magyarországi partner biztosítójával. Ők kifizetik a kárt és azután elszámolnak az én biztosítómmal. Így a felelősség biztosításom érvényesül.
üdv.

monalisa1 # 2010.02.24. 18:22

Nem tudom mennyi időn belül kell szemlén bemutatni egy sérült gépjárművet de vélem "annyira sokára nem" hiszen ki tudja azóta mi más is történhetett azzal a teherautóval...

Tehát ha a kamionosnak nem sűrgős az legyen az ő dolga.

Külön csak annyit, hogy a biztosító más telephelyén is megtörténhet a kárszemle hiszen adott esetben többszáz kilométer csak ezért megtenni, drága mulatság lenne.

"Mona"
laikus hzzászóló

derpate # 2010.02.24. 08:19

Segítséget szeretnék kérni. Kárt okoztam külföldi kamionnak (romániai). Elismertem.
Kitöltöttük a kárbejelentőt szabályosan és teljesen.
A kamion viszont európai körúton közlekedik. Elhagyta Magyarországot.
A biztosítóm ragaszkodik a kárszemléhez, ami nehéz lesz, mert a károsult, hogyan mutatná be a kárt ?
Létezhet, hogy nekem kellene fizetni ?!

előre is köszönöm

sixstring # 2010.02.11. 16:34

Véletlen küldtem el 2x a témát, de úgy látom, így sem keltett feltűnést.
Ekkora itt az érdektelenség vagy letiltják a hozzászólásokat!?
Mindenesetre az ügy nem merül feledésbe, teszem amit tenni kell!

sixstring # 2010.02.01. 14:49

Sziasztok!

Nekem hasonló ügyem van mint Iwettkének.
Groupama biztosítóval kötöttem KGFB 2009.06.15.-én.
Sajnos bonyodalmak már akkor elkezdődtek. Megelőzően Posta Biztosítónál lévő KGFB kártörténeti igazolást 3x-i kérésre sem kézbesítették(neten megkaptam, de azt hivatalosan nem fogadják el). Emiatt A00-ra kötötték első negyedévet(6426Ft) és megígérték, amint átadom a B10 igazolást visszamenőleg besorolnak helyes kategóriába.
Az ajánlat/ igazolás/ számla szerint 2009.06.15- 2009.09.14-ig nyújtott biztosítási fedezetet.
Némi Groupamás ráhatással köv. napra kézhez kaptam Postától a B10 igazolást, aznap személyesen továbbítottam illetékesnek.
BIZTOSÍTÁSI KÖTVÉNYT 2009.06.29-én postázták, melyben többek közt A00 besorolásról tájékoztattak... Gondoltam isten malmai lassan őrölnek, majd csak átjavítják ha átfut az ügy. Biztosítós hölgy javasolta is, hogy ne fizessem be azon csekkeket amik A00-ra vonatkoznak.
Következő hónapban váratlanul sorjázni kezdtek a fizetnivalók, 571Ft II. negyedévi díjról, 1142Ft hátralékról, 1142Ft III.negyedévi díjról és még egy III. negyedévi díjról ami már 3213Ft volt. Fentiek fényében ezeket nem fizettem be mert tisztán látszott, hogy valamit nem jól számolnak...
2009.07.20-án kaptam egy felszólítást díjelmaradásról amit megint csak nem értettem, hiszen a bónuszom visszahelyezéséről kellett volna értesítsenek- mint sem elmaradásról- mely addig egy esetben sem történt meg.
2009.10.01. jött a köv. csekk amin már az általam helyesnek vélt IV. negyedéves 3213Ft szerepelt. Befizettem és azt hittem ezzel lezárult a probléma.
2009.10.26-án hivatalos levélben közölték, hogy díj nem fizetés miatt 2009.06.15-én (nem elírás!)megszüntették KGFB-t és vissza soroltak A00-ba.
Innen elkezdtem kilincselni a helyi kirendeltségnél(ahol a biztosítás köttetett), kiderült, hogy MABISZ díjra költötték a szerződéses pénzeimet- csak erről "elfelejtettek" tájékoztatni.

Sajnos én is hibáztam mert nem tudtam, hogy 2X6 hónap -folyamatos!- ideiglenes kivonást követően autómatikusan forgalomba áll az autó és fizetnem kell a biztosítást akár visszamenőleg is. Így 2009 januárjától gyakorlatilag 2009.06.15-ig biztosítatlan volt személygépkocsim. Persze műszaki vizsga hiányában amúgy sem használtam- magánterületen, zárt helyen tároltam.

Mellékesen kérdezem, ha műszaki és zöldkártya hiányában hivatalosan nem vehetek részt közúti forgalomban, akkor mire fel szed bárki is biztosítási díjat és milyen kockázatot visel a biztosító, ha az autó ki sem állhat közterületre (önkormányzat büntet)????
Ezek az intézkedések nekem olyan 10 éve piszkálják a csőrömet, több felújítás alatt lévő autóm érintett, melyek még a 10 éves veterán igazolásos ideiglenes kivonásba nem tartoznak bele, de ritka használaton kívüli darabok. Magyarán potyára fizetek biztosítást, súly/ teljesítmény adót amit esélyem sincs "felhasználni". Véleményem szerint egyik rendelet üti a másikat- vagy ha úgy tetszik nincsenek összhangban- és kb. arra találták ki, hogy jól megkopasszák a polgárt. Illetve bürokratikus módon bele kényszerítenek végleges forgalomból történő kivonásra...

Folytatván eredeti történetet,nagyjából tisztáztuk biztosítónál, hogy mindkét fél hibázott. Hiányos tájékoztatásuk miatt csúszott a díjfizetés nem szándékosan... Kértem nézzenek utána, mit lehet tenni a B10 visszaállítása érdekében és hátralékaim rendezése ügyében.
2 hónapig járkáltam hozzájuk érdeklődni, de folyamatos ígéretek és türelemre intésen kívül csak az idő múlt hasztalan. Elvileg Pesten akadt el a történet nem itt vidéken, de közben átcsúsztunk az új évbe és még most sem kaptam választ. Időközben kötöttem új szerződést másik biztosítónál. Ami nem biztos, hogy szabályos, de ilyen eljárás után már ez sem érdekel- Groupamához nem megyek vissza.

Kérdéseim:

1, Önhibán kívüli díj nem fizetés miatt- illetve mindkét fél hibája esetén- megszűnt biztosításnál, lehet-e reális esély jogorvoslatra?
Mert ugye minden hátrányát én az ügyfél "élvezem" fenti bonyodalomnak, biztosítót látszólag semmi sem kötelezi, érdeke sem fűződik ahhoz, hogy bármit lépjen ügyem korrekt rendezésében.

2, Díj nem fizetés miatti megszűnés után elvesztett bónuszokon túl az elmaradt díjakat is meg kell fizetni?
Magyarán bukom a bónuszt és ugyan úgy behajtják az elmaradásokat?
Itt jegyezném meg azok számára akik hasonló cipőben járnak, 2010-től változott a rendelet, nem bónusz veszik el hanem napi díjat számolnak fel ami 1,3 Suzuki esetében nagyjából. 300Ft/nap.

3, Biztosító visszadátumozhatja-e felmondást a szerződéskötés napjára? 4 hónap után szabályos-e egy ilyen értesítés?

5, A biztosító minden esetben fel kell-e szólítson díj fizetés elmaradásának pótlására?
Mennyi ennek átfutási ideje hivatalosan?
Ugyanis nálam 1x szóltak utána fizettem majd megvárták míg ennek fedezet lejárt és megszüntették biztosításom.

6, Köthet-e a biztosító KGFB olyan személlyel akinek biztosítás fizetési hátraléka van pl. fent említettek okán?
Tudtommal meg sem köthették volna a szerződést, csak, ha elmaradt díjakat rendezem...

7, Biztosító köteles-e világosan tájékoztatni ügyfelét a befizetett összegek más célú felhasználásáról és egyéb ügyfél pénzét érintő tranzakciókról?

8, Szerződésszegésnek minősül-e ha a biztosító befizetett összegeket nem szerződésben foglaltakra használja fel, illetve erről nem tájékoztatja ügyfelet?

9, Jogszerű-e, hogy a visszadátumozott szerződésbontás miatt újra kifizessem a már rendezett KGFB díjamat?

10, Biztosító hány hónapig húzhatja az ügyemet válaszadás nélkül?
4. hónapja nincs semmilyen válasz.

11,Miért kell ugyan ott megkötnöm a biztosítást( dij nem fizetés törlése matt)ha önhibámon kívül teszik ki a szűrömet?
Erősen emlékeztet fent panaszolt módszerekre. Ügyfél lényegében kiszolgáltatott a jogalkotás- konkrét esetben biztosítók- kényének-kedvének.

12, Hogyan fordulhat elő, ha az ügyfél bármi okból nem teljesíti a szerződés feltételeit megbüntetik, ha biztosító nem teljesíti szerződésben foglaltakat nem történik semmi?

E kérdéshez kapcsolódó jelenleg is fennálló ügy, mely átfedésben áll fent leírtakkal.
Pontosság kedvéért, Allianz biztosító, flotta biztosítás.
Tavaly szeptemberben eladtam autóm, másikat aznap ideiglenesen kivonattam. Minden dokumentumot továbbítottam Allianznak kb. 3x, azóta sem jelentkeztek és az éves 3-3 havi vissza járó biztosításomat sem utalták vissza! Egyébként évek óta ezt játsszák- biztosítási évfordulón túl, több hónapon keresztül.
Tavaly személyesen panaszt tettem helyi fióknál melynek hatására 1-2 héten belül megkaptam az összeget(össz. kb. 6 hónapot csúszott), de sem késedelmi kamatot sem elnézést nem kértek. Idén annyiban változott a hozzáállásuk, hogy most már helyi fiókból sem tudják az ügy előmenetelét segíteni. Egyszerűen közölték, hogy az ilyen ügyfelek pénzét elköltötték tavaly novemberi kampányra, várjak türelemmel és 2 hét múlva próbálkozzak személyesen.

Egyetlen kérdésem maradt, hol itt a jogállam, egyenlőség és demokrácia???

Válaszaitokat, segítségeteket előre is köszönöm!
Akinek hasonló félben lévő ügye van az jelentkezzen nálam alábbi postafiókon:
6string@freestart.hu

sixstring # 2010.02.01. 14:48

Sziasztok!

Nekem hasonló ügyem van mint Iwettkének.
Groupama biztosítóval kötöttem KGFB 2009.06.15.-én.
Sajnos bonyodalmak már akkor elkezdődtek. Megelőzően Posta Biztosítónál lévő KGFB kártörténeti igazolást 3x-i kérésre sem kézbesítették(neten megkaptam, de azt hivatalosan nem fogadják el). Emiatt A00-ra kötötték első negyedévet(6426Ft) és megígérték, amint átadom a B10 igazolást visszamenőleg besorolnak helyes kategóriába.
Az ajánlat/ igazolás/ számla szerint 2009.06.15- 2009.09.14-ig nyújtott biztosítási fedezetet.
Némi Groupamás ráhatással köv. napra kézhez kaptam Postától a B10 igazolást, aznap személyesen továbbítottam illetékesnek.
BIZTOSÍTÁSI KÖTVÉNYT 2009.06.29-én postázták, melyben többek közt A00 besorolásról tájékoztattak... Gondoltam isten malmai lassan őrölnek, majd csak átjavítják ha átfut az ügy. Biztosítós hölgy javasolta is, hogy ne fizessem be azon csekkeket amik A00-ra vonatkoznak.
Következő hónapban váratlanul sorjázni kezdtek a fizetnivalók, 571Ft II. negyedévi díjról, 1142Ft hátralékról, 1142Ft III.negyedévi díjról és még egy III. negyedévi díjról ami már 3213Ft volt. Fentiek fényében ezeket nem fizettem be mert tisztán látszott, hogy valamit nem jól számolnak...
2009.07.20-án kaptam egy felszólítást díjelmaradásról amit megint csak nem értettem, hiszen a bónuszom visszahelyezéséről kellett volna értesítsenek- mint sem elmaradásról- mely addig egy esetben sem történt meg.
2009.10.01. jött a köv. csekk amin már az általam helyesnek vélt IV. negyedéves 3213Ft szerepelt. Befizettem és azt hittem ezzel lezárult a probléma.
2009.10.26-án hivatalos levélben közölték, hogy díj nem fizetés miatt 2009.06.15-én (nem elírás!)megszüntették KGFB-t és vissza soroltak A00-ba.
Innen elkezdtem kilincselni a helyi kirendeltségnél(ahol a biztosítás köttetett), kiderült, hogy MABISZ díjra költötték a szerződéses pénzeimet- csak erről "elfelejtettek" tájékoztatni.

Sajnos én is hibáztam mert nem tudtam, hogy 2X6 hónap -folyamatos!- ideiglenes kivonást követően autómatikusan forgalomba áll az autó és fizetnem kell a biztosítást akár visszamenőleg is. Így 2009 januárjától gyakorlatilag 2009.06.15-ig biztosítatlan volt személygépkocsim. Persze műszaki vizsga hiányában amúgy sem használtam- magánterületen, zárt helyen tároltam.

Mellékesen kérdezem, ha műszaki és zöldkártya hiányában hivatalosan nem vehetek részt közúti forgalomban, akkor mire fel szed bárki is biztosítási díjat és milyen kockázatot visel a biztosító, ha az autó ki sem állhat közterületre (önkormányzat büntet)????
Ezek az intézkedések nekem olyan 10 éve piszkálják a csőrömet, több felújítás alatt lévő autóm érintett, melyek még a 10 éves veterán igazolásos ideiglenes kivonásba nem tartoznak bele, de ritka használaton kívüli darabok. Magyarán potyára fizetek biztosítást, súly/ teljesítmény adót amit esélyem sincs "felhasználni". Véleményem szerint egyik rendelet üti a másikat- vagy ha úgy tetszik nincsenek összhangban- és kb. arra találták ki, hogy jól megkopasszák a polgárt. Illetve bürokratikus módon bele kényszerítenek végleges forgalomból történő kivonásra...

Folytatván eredeti történetet,nagyjából tisztáztuk biztosítónál, hogy mindkét fél hibázott. Hiányos tájékoztatásuk miatt csúszott a díjfizetés nem szándékosan... Kértem nézzenek utána, mit lehet tenni a B10 visszaállítása érdekében és hátralékaim rendezése ügyében.
2 hónapig járkáltam hozzájuk érdeklődni, de folyamatos ígéretek és türelemre intésen kívül csak az idő múlt hasztalan. Elvileg Pesten akadt el a történet nem itt vidéken, de közben átcsúsztunk az új évbe és még most sem kaptam választ. Időközben kötöttem új szerződést másik biztosítónál. Ami nem biztos, hogy szabályos, de ilyen eljárás után már ez sem érdekel- Groupamához nem megyek vissza.

Kérdéseim:

1, Önhibán kívüli díj nem fizetés miatt- illetve mindkét fél hibája esetén- megszűnt biztosításnál, lehet-e reális esély jogorvoslatra?
Mert ugye minden hátrányát én az ügyfél "élvezem" fenti bonyodalomnak, biztosítót látszólag semmi sem kötelezi, érdeke sem fűződik ahhoz, hogy bármit lépjen ügyem korrekt rendezésében.

2, Díj nem fizetés miatti megszűnés után elvesztett bónuszokon túl az elmaradt díjakat is meg kell fizetni?
Magyarán bukom a bónuszt és ugyan úgy behajtják az elmaradásokat?
Itt jegyezném meg azok számára akik hasonló cipőben járnak, 2010-től változott a rendelet, nem bónusz veszik el hanem napi díjat számolnak fel ami 1,3 Suzuki esetében nagyjából. 300Ft/nap.

3, Biztosító visszadátumozhatja-e felmondást a szerződéskötés napjára? 4 hónap után szabályos-e egy ilyen értesítés?

5, A biztosító minden esetben fel kell-e szólítson díj fizetés elmaradásának pótlására?
Mennyi ennek átfutási ideje hivatalosan?
Ugyanis nálam 1x szóltak utána fizettem majd megvárták míg ennek fedezet lejárt és megszüntették biztosításom.

6, Köthet-e a biztosító KGFB olyan személlyel akinek biztosítás fizetési hátraléka van pl. fent említettek okán?
Tudtommal meg sem köthették volna a szerződést, csak, ha elmaradt díjakat rendezem...

7, Biztosító köteles-e világosan tájékoztatni ügyfelét a befizetett összegek más célú felhasználásáról és egyéb ügyfél pénzét érintő tranzakciókról?

8, Szerződésszegésnek minősül-e ha a biztosító befizetett összegeket nem szerződésben foglaltakra használja fel, illetve erről nem tájékoztatja ügyfelet?

9, Jogszerű-e, hogy a visszadátumozott szerződésbontás miatt újra kifizessem a már rendezett KGFB díjamat?

10, Biztosító hány hónapig húzhatja az ügyemet válaszadás nélkül?
4. hónapja nincs semmilyen válasz.

11,Miért kell ugyan ott megkötnöm a biztosítást( dij nem fizetés törlése matt)ha önhibámon kívül teszik ki a szűrömet?
Erősen emlékeztet fent panaszolt módszerekre. Ügyfél lényegében kiszolgáltatott a jogalkotás- konkrét esetben biztosítók- kényének-kedvének.

12, Hogyan fordulhat elő, ha az ügyfél bármi okból nem teljesíti a szerződés feltételeit megbüntetik, ha biztosító nem teljesíti szerződésben foglaltakat nem történik semmi?

E kérdéshez kapcsolódó jelenleg is fennálló ügy, mely átfedésben áll fent leírtakkal.
Pontosság kedvéért, Allianz biztosító, flotta biztosítás.
Tavaly szeptemberben eladtam autóm, másikat aznap ideiglenesen kivonattam. Minden dokumentumot továbbítottam Allianznak kb. 3x, azóta sem jelentkeztek és az éves 3-3 havi vissza járó biztosításomat sem utalták vissza! Egyébként évek óta ezt játsszák- biztosítási évfordulón túl, több hónapon keresztül.
Tavaly személyesen panaszt tettem helyi fióknál melynek hatására 1-2 héten belül megkaptam az összeget(össz. kb. 6 hónapot csúszott), de sem késedelmi kamatot sem elnézést nem kértek. Idén annyiban változott a hozzáállásuk, hogy most már helyi fiókból sem tudják az ügy előmenetelét segíteni. Egyszerűen közölték, hogy az ilyen ügyfelek pénzét elköltötték tavaly novemberi kampányra, várjak türelemmel és 2 hét múlva próbálkozzak személyesen.

Egyetlen kérdésem maradt, hol itt a jogállam, egyenlőség és demokrácia???

Válaszaitokat, segítségeteket előre is köszönöm!
Akinek hasonló félben lévő ügye van az jelentkezzen nálam alábbi postafiókon:
6string@freestart.hu

onlinedij # 2009.09.27. 17:23

Véleményem szerint nem felelős, mivel nem lett volna szabad beengedi a vizsgabiztosnak, illetve nem járt el körültekintően, amikor az indulásra megadta a jelet.

A kötelező biztosításra történő kárrendezés ezután lehetséges.

www.onlinedij.hu

kagylo5 # 2009.09.21. 20:18

Kérném, hogy aki tud, a történetem elolvasása után válaszoljon a kérdéseimre:

Műszaki vizsgabázis, első forgalomba helyezés előtti műszaki vizsga, érvényes köt.biztosítással rendelkező próbarendszámmal ellátott utánfutó. /Próbarendszám kötelező bizt. díja: 13.000,-Ft/hó!!/
A vizsga rendben lezajlott,az elektromos kapu felhúzása után a vizsgabiztos intésére a férjem elindult kifelé.
Az utánfutó magasabb volt, mint az autó és a kapu 2 alsó lamelláját megrongálta. 25 év alatt kb. 1000 alkalommal volt ezen a vizsgabázison, soha nem volt problémája.
Kérdéseim:
1./ Önök szerint hibás-e a kár bekövetkezésében a férjem? /
2./ Ha hibázott, akkor a biztosító kifizeti-e a próbarendszám kötelező biztosítására a kárt?
3./ Megteheti-e a biztosító hogy a vontató személygépkocsi kötelezőjére akarja kifizetni a kárt, csökkentve a bónus-malus besorolást?
4./ Ha megteheti, akkor miért kell az utánfutóra is biztosítást kötni?
5./ A bónus-malus besorolást érintheti-e egyáltalán a károkozás, ha nem közúti közlekedés során keletkezett?
6./ Pl.: ha egy utánfutó parkoláskor nem jól van rögzítve, elgurul a helyéről és mondjuk megrongál egy parkoló autót, akkor a biztosító az utánfutó kötelezőjére fizet?

A vizsgabázis 100.000,-,+ Áfát, a kár felét kéri tőlünk. Nem szeretnénk ujjat húzni velük, hisz ezután is odajárunk vizsgáztatni, de azt sem szeretnénk, ha a bónus-malus besorolás ez miatt csökkenne.
Megköszönöm a válaszokat.

monalisa1 # 2009.07.24. 19:44

Köszönöm. Nekem amióta világ a világ minden biztosíti ügyemet az Allianz - ill. jogelőd Állami Biztosító intézi, elégedettségemmel.

"Lisa"
laikus hozzászóló

S.Á. # 2009.07.24. 12:32

Kedves monalisa1!

Az olcsó biztosító nem biztos, hogy rossz is. Erre példa az idei évfordulós váltás, ahol az ügyfeleink több mint harmada az Allianzot választott, mert az nyújtotta számára a legkedvezőbb kötelezőt. Természetesen velük is akad probléma, de jóval kevesebb, mit mondjuk egyéb kicsi (vagy nagyobb) biztosítóval, akiket nem szeretnék megnevezni.

Schmidt Ákos
www.riskonline.hu

S.Á. # 2009.07.24. 12:25

Kedves Iwettke!

Sajnos ilyen ügyfelünk nekünk is volt többi is aki rossz helyre tette azt a bizonyos pipát a kármentességi engedménynél. A megoldás tényleg az volt, hogy felbontotta az ügyfél és a Genertel a szerződést és év közben "elengedte" másik biztosítóhoz. Ez nem ment nálunk sem mindig zökkenőmentesen, de megoldottuk.
Az is hozzá tartozik, hogy sajnos volt aki mondjuk áprilisban tudta újra kötni és így lemaradt pl. az Allianz évfordulós kedvezményéről, mert az lett volna a második legkedvezőbb.
Én azt javaslom, hogy egy levelet tértivevényesen postázz a Genertelnek, amelyben leírod a körülményeket. De ennél valóban jobb megoldás lenne, ha vagy személyesen vagy az alkuszon keresztül intéznéd, mert az, hogy év közben más biztosítóhoz szerződsz valóban nem teljesen jogszerű, így félő, hogy az írásos kérést el fogják utasítani!

Schmidt Ákos
www.riskonline.hu

(ID) # 2009.07.08. 08:17

(ide is)

T. Szerkesztőség!

Kérdésem a következő:-van egy házaspár, kik élnek-éldegélnek, vagyis gyűjtögetik közös vagyonukat. mígnem egyszer csak az útjaik elválásában egyeznek meg. az eddig közösen összegyűjtött vagyont, civilizált emberhez méltón megosszák. a gépjármű, mely egyikük nevén szerepelt, de nem különvagyon az egyikük tulajdonába kerül. ennek a gépjárműnek van-volt egy kötelező gépjármű-felelősségbiz­tosítása, melynek megszerezhető vagyonaként, magas bónusz lehetőségre tettek szert. a bírósági végzés nem tesz külön említést a „bónuszról“, mert egyikük sem gondolta, hogy ez nem természetes megosztás!
vagyis a biztosító nem helyezi át a házasság közös-vagyonaként megszerzett bónuszpontokat a válófelek közös-megállapodása szerint. miért, hiszen a 1952. évi IV. törvény szerint ahogy az autó közös, úgy a bónusz pontok is közös szerzeménynek számítanak.
vagy nem?

(ID) # 2009.07.08. 08:16

(ide is)

T. Szerkesztőség!

Kérdésem a következő:-van egy házaspár, kik élnek-éldegélnek, vagyis gyűjtögetik közös vagyonukat. mígnem egyszer csak az útjaik elválásában egyeznek meg. az eddig közösen összegyűjtött vagyont, civilizált emberhez méltón megosszák. a gépjármű, mely egyikük nevén szerepelt, de nem különvagyon az egyikük tulajdonába kerül. ennek a gépjárműnek van-volt egy kötelező gépjármű-felelősségbiz­tosítása, melynek megszerezhető vagyonaként, magas bónusz lehetőségre tettek szert. a bírósági végzés nem tesz külön említést a „bónuszról“, mert egyikük sem gondolta, hogy ez nem természetes megosztás!
vagyis a biztosító nem helyezi át a házasság közös-vagyonaként megszerzett bónuszpontokat a válófelek közös-megállapodása szerint. miért, hiszen a 1952. évi IV. törvény szerint ahogy az autó közös, úgy a bónusz pontok is közös szerzeménynek számítanak.
vagy nem?

monalisa1 # 2009.06.19. 13:29

A szabadság problémád esetleg akként hidalható át, ha valaki ismerőst megkész, hogy helyetted és nevedben eljárjon az ügyben. (Kell hozzá megbízás/felhatalmazás és 2 tanú aláírása.) Természetsen vinnie kell magával az összes létező papírt.

Kívánok minden jót.

Külön írom: egy "olcsó" biztosítónak lám ez az átka...

Iwettke # 2009.06.19. 08:24

Nem tudok szabadságot kivenni, mert olyan helyen dolgozom, ahol egész nyáron szezon van, és nem engednek el... egyébként a genertel-nek egyetlenegy "kirendeltsége" van, egyébként mindent e-mail-ben kell velük intézni...

Írtam nekik még egy "könyörgő" levelet, hátha megsajnálnak...

Royal # 2009.06.17. 20:41

Iwettke

Az internet marhajó dolog, de a példád bizonyítja, hogy nem lehet mindent online elintézni. Mielőtt teljesen belebonyolódsz, és összekuszálod a dolgokat, sőt törvénytelenségekbe kezdenél, érdemes egy utolsó próbát tenni.

1-2 nap ügyintézős szabit kivenni, és utánamenni személyesen. Én elsőkörben összeszednék minden biztosítással kapcsolatos papírt, megjelennék a Genertel kirendeltségeinek valamelyikén személyesen, és vázolnám a dolgot. Ha adminisztrációs hiba történt, nyilván vannak dokumentumok a kezedben, amelyek alátámasztják ezt, innentől kezdve szerintem megoldható kavarás nélkül is a dolog.

Iwettke # 2009.06.17. 07:04

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni.

Ott kezdődik a történet, hogy a MÁV Biztosító ügyfele voltam. Amikor tavaly augusztusban kiderült, hogy át kell menni másik biztosítóhoz, átmentem a KÖBE-hez. Év végén - mikor lehetőség volt rá - átkötöttem a kötelezőmet a Genertel-hez (mert ez volt a legolcsóbb). A Netrisk-en keresztül - online - csináltam, és "mellécsúszott" egy pipa (esküszöm nem szándékos volt, csak figyelmetlen voltam), miszerint bepipáltam, hogy az előző biztosításom 2008.07.01. előtti. Idén - miután befizettem az első negyedévet a Genertelnek - kaptam tőlük egy levelet, hogy megvonják a kármentességi kedvezményemet, mert az előző biztosításom nem 2008.07.01. előtti, hanem későbbi; majd a duplájára emelték a díjamat. Írtam a Netrisk-nek, hogy akkor most mitévő legyek. A Netrisk kommunikált a Genertellel és azt mondták, hogy szüntessem meg a biztosításomat, és menjek át egy másik biztosítóhoz - közös megegyezéssel. Faxoltam hát a Genertel-nek, és közben online kötöttem egy új biztosítást a netrisk-en. Kb. egy hónapra rá küldött a Genertel egy csekket plusz 4200 Ft-ról, amit én be is fizettem nekik. Majd még egy hónapra rá küldött kártörtéteni igazolást, amin a megszűnés oka díjnemfizetés. Tegnap beszéltem a Netrisk-kel, és közölték, hogy a Genertel azt állítja, hogy küldtek nekem még csekket, amit be kellett volna fizetnem ahhoz, hogy ne díjnemfizetés szerepeljen a kártörténetimen. Majd közölte a netrisk, hogy vegyem fel én a kapcsolatot a Genertellel, mert ők már nem tudnak mit csinálni. Felhívtam hát a Genertel-t, ugyanazt mondták, mint a netrisk, illetve még annyit, hogy kössem újra náluk (mert ugye jogszabály alapján, ha díjnemfizetés miatt szűnik meg a biztosítás, akkor csak ugyanahhoz a biztosítóhoz lehet újrakötni), és kérjek bónuszmegtartást. Tegnap újra is kötöttem online - de a netrisket már kihagytam, a genertel weblapján kötöttem - és párhuzamosan írtam nekik egy levelet, amiben kértem őket, hogy tartsák meg a bónuszomat. Ma reggel kaptam tőlük a választ, hogy mivel nem fizettem be a fennálló tartozásomat (amit ugye nem kaptam kézhez, tehát nem is tudtam volna befizetni), ezért nem hajlandóak megtartani a bónuszomat.

Kérdésem az lenne, hogy kihez forduljak, hogy meg tudjtam tartani a bónuszomat. Illetve, hogy bizonyítsam be, hogy nem kaptam meg a bizonyos levelet a csekkel; vagy lehet-e kérni a biztosítótól, hogy ŐK bizonyítsák be, hogy kézbesítették nekem a levelet. Esetleg tud-e valaki valamiféle kiskaput?

Olvastam valahol, hogy ha adásvételivel (mondjuk a férjem nevére) kérem a kártörténetit, akkor azonnal kiadják úgy, hogy rajta vannak a bónuszok, ez igaz? És ha csinálok visszadátumozott adásvételit, az jó?

Kérlek segítsetek, mert már teljesen tanácstalan vagyok...

Köszönöm előre is,
Iwettke