Használtautó, Garancia???


camerlengo # 2011.12.16. 14:22

Üdvözlet!

Kérdésem, hogy egy 150.000.-Ft os Opel Omega(96-os évj.) vétel után motorhibás lett, van-e ilyen esetben garanciára lehetőség?
Köszönettel

01dodo # 2011.12.14. 18:06

Tisztelt Fórumozók, Jogászok!
Vettem egy FORD Focust 2011 dec.09.-én.Márka kereskedésben használtan(banki visszavett)
A következö problémákkal szebesültem 2011 dec.14-én.
Kilométer óra állása átvételkor: 96344 Km FORD FOCUS 1.6 Trend
HIBÁK,HIÁNYOSSÁGOK!
DTC hibajelzések
DTC # 1: D900 Egy kommunikációs hiba (EGR,légtömegmérő stb.)
DTC# 2: 9318 Akkumulátor feszültség alacsony (kevesebb, mint 10 V)
DTC # 3: E200 Érvénytelen adatok kilométer-számláló (Érvénytelen CAN üzenet)
DTC # 4: E510 Hiányzó vagy érvénytelen biztonsági adatok .
DTC# 5: 9601 PATS kapott helytelen Key-kódot Ignition Key Transzponder (Unprogrammed Key)
Hiányosságok ,problémák
Az alsó hűtővédő+motorvédő műanyag burkolat hiányzik (leszakítva).
A vezérmű szíj felső porvédője törött.
A motortér fedél hőszigetelés hiányzik (nem tudom,hogy alap vagy opciós).
Hűtőn alul durva sérülés látható (nagy erejű ütésnyom).
A vezetőoldali ülés háttámla állító műanyag tekerő hiányzott.
A minimális szükséges szerszámok,eszközök nincsenek meg (kerékkulcs,elakadásjelző,mentődoboz ,izzókészlet)
A motor gyorsításkor megtorpan,gyenge és igen magas a fogyasztás 8.6-9.8 l/100km-en.
A sebességváltóban kevés az olaj,esetleg más gond van( gondolom,mivel nagyon csúnya hangja van).
Kuplung zajos, magasan emel ki.(komplett kuplungcsere?)
A riasztó minden ok nélkül riaszt (csak hangjelzés).
Ha a fenti hibákról,hiányosságokról,korrekt tájékoztatást kapunk, ez az adásvétel ,soha nem jött volna létre!
Kérdezem mit tudok tenni?Milyen jogok illetnek meg?

SzabóPeti # 2011.11.25. 17:03

Tisztelt Fórumozók, JogÁszok,
2011.09.16-án vettem egy használt autót kereskedőtől (cégtől). 2011.09.19-én megcsináltam az eredetiségvizsgálatot, csont nélkül átment. Átírattam nevemre. 2011.11.07-én elvittem műszaki vizsgázni, ahol megbukott, mert nem egyezett a motorszám a forgalmiban lévőben. Típusazonos, de elírásról szó sem lehetett. Mentem mindenfelé, mi lehetett, az eredetiségvizsgáló visszaadta a vizsgálat árát, a kereskedő azt mondta, hogy nála ez a motorszám nem volt. Végül előkerestem az előző tulajdonost, akitől a kereskedő vette az autót. Gyakorlatilag 10 percen belül megvolt a számla a motorcseréről (az előző motort leégette).
Az összes műszaki szaki azt mondta, hogy nem annyira nagy gond a motorcsere, írassam át.
Vissza szeretném állítani a szerződés előtti állapotot, amitől a kereskedő természetesen elzárkózott.
Milyen esélyt látnak? Milyen tanácsot tudnának adni?
Köszönettel:
Szabó Péter!

guba # 2011.11.10. 16:28

Vidd el egy másik szervizbe és kérdezd meg, hogy mi a baja a kocsidnak, mert amit mondtak neked az nem tűnik egy koherens magyarázatnak.

bojsika # 2011.11.09. 13:16

1 hónapja vásároltunk egy 7 éves, Renault II Megane Privilege típ. gépkocsit, használt autó kereskedéstől, 1.350.000,-Ft. vételárét. 1 hónapig az autó hiba nélkül működött. A tegnapi napon a gépkocsi motorja nagyon hangos kopogó hangot adott, trélerrel szállíttattuk szerelőhöz, aki közölte, hogy az autó motorhibás. Megállapította azt is, hogy új turbó van szerelve a gépjárműbe és ennél a típusnál a turbó csere után, szinte minden esetben rövid időn belül motorhibás lesz a gépkocsi (még a korábban elromlott turbo okán). Erről minket a kereskedés a vásárláskor nem tájékoztatott. Az előre becsült javítási költség 50-300.000,-Ft. lehet. Az elmúlt hónapban számlákkal igazolhatóan ca. 250.000,-Ft.-ot költöttünk az autóra.
Kérdésem a következő:
Miután a gépkocsit megvásároltuk "meghúzták" az oldalát, karcolások keletkeztek rajta, tehát a karosszériája nem a vásárláskori állapotban van.
Ilyen esetben jogosultak vagyunk-e árleszállítást kérni, illetőleg a elállni a szerződéstől vagy csak a motor javítása kérhető?

guba # 2011.11.02. 12:57

Az apró fémszemcsék úgy kerülhettek a turbóba, hogy korábban vélhetően felújították a motorblokkot, és a forgácsolás következtében belehullott apró szemcséket nem távolították el kellő alapossággal az olajzást biztosító furatokból.
Mindezt egy szakértői véleménnyel lehetne alátámasztani és így követelni a javítással felmerült károdat, ha még van kin követelni, vagy mire ítélet születik még lesz kin végrehajtani.
Igazából nem, tudlak mivel biztatni.

Johniecat # 2011.11.02. 12:41

Tisztelt Guba!
A turbóhibás Citroen Berlingónkkal azóta történt egy s más. A turbót felújító műhelyben kiderült, hogy az autón a kereskedő eladás előtt turbót cseréltetett. Ahogyan azt múltkor is írtam, ez az új turbó kb 1000km után meghalt. Mivel a felújító véleménye szerint nem az ő felelősségébe tartozik a hiba, ezért a kereskedő már csak a felújítás költségének a felét volt hajlandó fizetni (hiszen, ha nem garanciális a meghibásodás, akkor ez számára nem ingyenes). A turbót felújító cég egy írásos anyagot juttatott el a szakszervízbe, hogy milyen munkálatokat kell elvégezni, ill. miket kell még kicserélni ahhoz, hogy a felújított turbó garanciás legyen. Ez nekünk mintegy 95000 Ft-ba került. De azt gondoltuk, most már legalább jó az autónk. Sajnos azonban újabb kb. 1000 km után a turbó újra elromlott. A soproni Citroen szervízben kiderítették, hogy a hibát a motorban lévő apró fémszemcsék okozták, amik még az olajzást is gátolták, és az olajszivattyút is tönkretették. A hiba eredetének kiderítése, és az eddig feltárt hibák javítási költsége eléri a félmillió forintot. A kereskedő pedig gúnyosan azt mondta a telefonba, hogy mehetek, ahová csak akarok, mert ő a recesszió áldozata, és be kellett zárni a kereskedését. Ez annyiban igaz, hogy új néven és telephelyen folytatja a kereskedést (ma 34 autó van a kereskedésben). Mit tehetek én most? Autóm azóta sincs, mert mindkét autónkat beszámíttattuk a Berlingóba, és még banki kölcsönt is vettünk fel, 500000 Ft-unk pedig nincs a javításra.
Üdvözlettel: Johniecat

guba # 2011.09.23. 05:56

Az eladó szavatolja a dolog használhatóságát, a vevőnek pedig bizonyítania kell jelen esetben, a hiba tényét, és hogy a hiba oka már az adásvétel idején fennállt.

porzo # 2011.09.20. 07:56

Várhatok valamiféle segítséget, esetleg választ?

porzo # 2011.09.16. 06:59

Segítséget, tanácsot szeretnék kérni egy gépjármű adás-vétel
ügyében.
2011.09.11. én eladtam a tulajdonomban lévő Mtz 550 típusú lassú
járművet.
A vevő szemrevételezte, kb 45 perc időtartamban próbálta a traktort,
miután a próbaút megtörtént, az eladási árban megegyeztünk és megtörtént
a tulajdonos csere.
Az új tulajdonos a géppel azonnal útra kelt egy váltósofőrrel karöltve
és elindult a kb 130 km es útra.
Másnap, tehát 12.én érkezett a telefon az új tulajdonostól, hogy a gép
elromlott, annak motorjából folyik a hűtővíz. Elmondása szerint ők saját
garázsukban felderítették a hiba okát, fogtak egy sarokcsiszolót és a
motorblokkot csiszolni kezdték, ahol találtak egy kb 5 cm es repedést,
ahol a hűtővíz ki tudott folyni a motorblokkból. Erről nekem
fényképfelvételt is küldtek. Közölték velem, hogy kártérítési igényük
van felém.
Vagy visszahozzák a gépet nekem, én visszafizetem a vételárat, és állom
a többi felmerült költséget, útiköltség, stb, vagy vásárolok nekik egy
másik motorblokkot, amit ők beépítenek és még 30.000 ft. készpénzt
adok.
Kérdésem az lenne, hogy milyen szavatosságot kell vállalni az eladónak
az eladott járműért és mennyi ideig áll fent ez a szavatosság?
A felmerült hibát, repedést én a gépen soha nem láttam, én több mint 2
évig szinte meghibásodás nélkül használtam.Az eladás előtt is kb egy
órával még használatban volt a traktor.
Élhetnek-e ők felém bármilyen kártérítési igénnyel és elfogadható e az,
hogy ők önhatalmúlag gyakorlatilag megköszörülték a motorblokkot és
megállapítottak egy hibát?

guba # 2011.09.06. 16:29

Ha nem akarsz szerelgetni, akkor célszerűbb új motort venned. Ez a hiba nem tűnik súlyosnak, valószínűleg a ventilátor kapcsológombája lehet rossz. Ilyen jellegű hiba esetén nem lehet azonnal elállni, kijavítást kérhetnél először.

nicolaus # 2011.09.05. 09:34

Kedves Guba!

Tegnap (vasárnap) vettem egy egy 180 cm3 használt motort, ami gyönyörűen nézett ki a hírdetésben. Mivel a lakhelyemtől nagyon messzire kellett menni a motorért, ezért már telefonban teljes körű és korrekt tájékoztatást kértem a motorról. Lényeg, hogy a korrektnek tűnő beszámoló után elindultam érte és kipróbálás után kp-ra ki is fizettem a motort. Mikor hazaértem vele természetesen motorozgattam vele és észrevettem, hogy melegedik a motor! Mikor felhívtam az eladót (magánszemély) hebegett habogott és akkor mondta el, hogy a hűtő rendszer már nála is rossz volt és figyelgetni kellett, manuálisan kapcsolgatni a ventilátort..stb. Én szerelgetni nem akarok és visszalépnék a vásárlástól! Szeretném visszakapni az árát és visszaadni a motort! Ő viszont nem nagyon hajlandó! A szerződésben nincs szó ilyesmiről!

Mit lehet ilyenkor tenni?

Előre is köszönöm!

guba # 2011.09.01. 08:01

Szavatossági alapon az eladó saját költségén végzi el a kijavítást.

buslac # 2011.08.31. 09:55

Először is köszönöm, hogy válaszoltál!

Az eladó egy használtautó kereskedés, de az ő beleegyezésükkel ezt az autót elvittük egy Opel márkaszervizbe diagnosztikára. A márkaszervizben nem bonthattak meg az autón semmit, mivel a tulajdonos akkori álláspont szerint a használtautó kereskedés volt. Így a diagnosztika alkalmával nem is vehették észre, hogy törött a klímahűtő. A héten többszöri telefonos egyeztetés után az eladó kereskedés állítólag megnézeti az autót és megpróbálja kijavíttatni a hibát. Ugyanis az új gyári hűtő 120ezer forint lenne.
Tehát a fentiekben leírtak után is köteles az eladó kereskedés részt vállalni a költségekben?
És az véleményed szerint milyen mértékűnek kell lennie?

guba # 2011.08.31. 07:27

Nem derül ki a kérdésből, hogy az eladótól vársz-e kijavítást, vagy attól a szerviztől kártérítést, amellyel a vásárlás előtt átnézetted. Már ha kettő nem ugyanaz a személy. Az eladótól, függetlenül attól, hogy tudott-e a hibáról kérheted a kijavítást, a szerviz viszont csak akkor tartozik kártérítéssel, ha az átvizsgáláskor elvárható gondosság mellett észrevehető lett volna a hiba.

buslac # 2011.08.29. 18:22

sziasztok!

Mi 2011.08.18.-án vásároltunk egy 4éves opel astra h kombit.A vásárlás előtt az autót átnézettük egy opel szalonban, ahol hibát nem találtak amit bontás nélkül megállapíthattak volna.Az autót így nyugodt szívvel vásároltuk meg, többször megkérdeztük a kereskedésben,hogy esetlegesen az autónak van e valami olyan hibája ami törés útján keletkezett.A válasz természetesen "nem" volt, állításuk szerint nagyon szigorú átvizsgálás után vesznek csak be autót.A múltheti melegek miatt használni szerettük volna a klímát a gépjárműben,de nem igazán adta azt a hűvös érzést amit vártunk tőle.Elsőre az a benyomás volt,hogy biztos csak a gázt kell után tölteni,el is vittük büszkén szerelőhöz,aki megállapította,hogy az autó törve volt és megsérült a klímahűtő,ami kb 40ezer alsó hangon plusz töltés plusz munkadíj:)A párommal próbáljuk a legjobb megoldást megtalálni és ebben kérnénk a segítségeteket,hogy ezt a hibáját az autónak (ami nem látható) a kereskedésben észere vehették e?Szerintetek van esélyünk rá,hogy beszállnak a költségeinkbe?köteles e a kereskedő kártalanítani bennünket?
Előre is köszi.

guba # 2011.08.25. 06:46

Egy biztos, ha bármi beleesik, az gyorsan célba ér, és ha eléri a turbo lapátkerekét, azonnal kinyírja, mint ahogy az történt is. A hiba oka ezért vélelmezetten az adásvételt követően keletkezhetett.

guba # 2011.08.25. 06:43

Ha bárki leveszi a légszűrőház fedelét, és kiveszi a filtert, akkor már előfordulhat, hogy egy csavar, vagy alátét beleessen a szűrőházba, amelyet aztán bármikor beszívhat a turbo. Előadtad, hogy a vásárlás után a szűrőket átnézetted, részben talán cseréltetted is.

Johniecat # 2011.08.22. 16:40

És, ha időközben kiderült, hogy ezt a turbót a kereskedő szerelte be az autóba? Ezt ma tudtam meg.

guba # 2011.08.19. 07:04

Ha valóban idegen tárgy került a turboba, akkor nem tudsz szavatosságot érvényesíteni, mert a hiba oka nem az adásvétel előtt, hanem utána keletkezett.

Johniecat # 2011.08.18. 20:21

Kb. 1 hónapja vásároltunk egy 5 éves berlingo-t. Minteg 1000 km mentünk vele.Múlt héten autópályán haladva furcsa zúgást hallottunk, majd az autó 1 percen belül elvesztette az erejét, olyannyira, hogy még a kamionok is meg tudtak előzni. Az első lehajtónál (szerencsére éppen ott volt) azonnal elhagytuk az autópályát, és az első Peugeot (a környéken Citroen nincs) márkaszervízbe mentünk. Ott megállapították, hogy "turbós". Meg is mutatták, hogy lóg a turbó tengelye. A kereskedőt felhívva azt mondta, hajlandó állni a turbó javítási költségét, de a be- és kiszerelés, valamint a járulékosegyebek -Olajcsere pl. - általunk fizetendő. Valamint kérte, hogy a hibás alkatrészt a szervíz neki küldje el postán, hogy azt ő újíttathassa fel. Két nappal ezután felhív, hogy a felújító cég azt állítja, nem az alkatrész volt hibás, hanem emberi mulasztás történt, mert a turbóba bekerült vmi idegen test, alátét vagy csavar. Ezért a kereskedő nem akarja a felújítás költségeit sem állni. Az autón egyelőre csak pollenszűrő cserét és klímatisztítást csináltattunk, azt is márkaszervízben. Erről az igazolást a kereskedőnek elfaxolták. A Peugeot szervízt megkértem, nézze meg a levegőszűrőt, volt-e cserélve. Szerinte a szűrő használt, kb. 3-4 hónap múlva cserélendő. Ezt a véleményt ők is elfaxolták a kereskedőnek. Mit tehetek, hogy érvényesíthessem a szavatosságot? Előre is köszönöm.

guba # 2011.08.18. 04:42

Ennyi adat alapján ezt nem lehet megmondani.

zsolesz00 # 2011.08.17. 15:13

Üdvözlök mindenkit.

Olyan problémám lenne, hogy 2 hete vásároltam egy használtautót egy kereskedönél. Kiprobálásnál semmilyen hiba nem volt. Mikor kifizettem akkor mondták hogy a 2 kulcs közül az egyiknek nem müködik a távirányitója ami nem is volt olyan vészes. Most viszont ki irta hogy mind a váltónak mind a motornak van valami hibája. visszavittem hogy nézzék meg mire kiderült hogy a váltóval van probléma ami 150 ezer ftba kerűl aminre azt mondták hogy a felét kifizetik. Kérdésem hogy ez igy jogszerű hogy a felét nekem kell fizetni vagy öket terheli a javítás költsége?

üdvözlettel
zsolt

guba # 2011.08.15. 06:42

Kérhetitek, hogy javítsa ki.

Manyicska # 2011.08.14. 17:05

Sziasztok!
Márciusban vásároltunk egy 2 éves külföldről behozott Peugeot 308-as személygépkocsit. Kézzel szoktuk az autót mosni, és most a legutóbbi autómosásnál,(legalább is utána vettük észre) láttuk, hogy a kocsi hátuljánál, a lökhárítónál (műanyag rész) több helyen is felhólyagosodott a festék. Két elem összeillesztésénél pedig még el is repedt a festék. Visszavihetjük a kocsit a kereskedőhöz? Erre vonatkozik valamilyen garancia? A férjem szerint lehet hogy hátul törött volt az autó, de ezt műanyag részeknél nem lehet bemérni, vagy cserélték is...
Várom a választ. Előre is köszönöm.