Használtautó, Garancia???


Miruati # 2018.04.29. 21:10

Mármint nem kérdezték...

Miruati # 2018.04.29. 21:07

Ja, erre a bíró is rákérdezett, hogy megkérdezték e meg csináltatom e az autó, vagy hogy ők csinálják, mondtam nem! Illetve indokolt volt e a 4 befecskendező cseréje, akkor hogy vittem oda az autót kétszer.

Miruati # 2018.04.29. 20:41

Szakértő lennél, ebben az ügyben mit mondanál?

Miruati # 2018.04.29. 20:38

Szakértő megállapítja, hogy márpedig az rejtett hibás volt? Honnan veszi? Másnap nem lehetett bármilyen kontár belenyúlás az autóba amitől a hiba előjött pl. rossz gázolaj? Annyi hozzátartozik a történethez, hogy a márkaszervíz előtt pár hónapot egy szerelőnél állt aki próbálkozott a javítással de nem jött össze neki....

Miruati # 2018.04.29. 20:31

Nem szólított fel a javításra, megcsináltatom e vagy ő csináltatja, ilyen nem volt.

nonolet # 2018.04.29. 20:08

Ez egy SZAVATOSSÁGI vita...

A szerződés szerinti teljesítésért az eladó 1 évig felel.
(azaz: a vevő azt kapta amiről szó volt)

Így azokért a hibákért is,
amik MÁR az eladáskor IS megvoltak.
Azaz a REJTETT hibaként.

Rejtet hiba az,
ami a vevőtől elvárható gondossággal
nem volt felfedezhető az átvizsgáláskor.

- -

Azonban a rejtett hibát a vevőnek kell bizonyítania!!!

Hiba esetén ELŐSZÖR az eladót kell felszólítani a javításra.

Ezt megtette... te sem vitatod.

De HA az eladó nem hajlandó a javításra,
akkor már saját kézbe veheti az ügyet!

Ezért lehetett akár komoly hiba is
lerázni azzal, hogy "nálam még jó volt".

mert így alapot adtál rá, hogy ő javíttassa meg.
Aztán pedig kérje tőled a javítás árát...

- -

A javítás megtörtént és kéri a pénzét, azt állítva, hogy rejtett hibás volt.

Te pedig állítod, hogy de nem volt rejtett hibás és nem fizetsz.

Ebből van a per.

A perben neki KÉT dolgot kell bizonyítania.

1.
A későbbi meghibásodás OKA már az eladáskor megvolt rejtett hibaként.
Ez vita esetén szakértői kérdés.

2.
A javítási költség nem lett eltúlzott.

Mondjuk magába a márkaszervizbe vitelbe nem tudsz belekötni.
Hisz a jog szemében az a HOZZÁÉRTŐ és szakszerű javítás
záloga.
A javítási díj pedig vita esetén szakértői kérdés.

- -

Vagyis,
ha rejtett hibát sikerül bizonyítania,
akkor már eléggé szarul állsz.

Akkor sokba lesz az elhajtása.
A drágább javításba ÉS a perköltségbe is!

Miruati # 2018.04.29. 19:11

Eladtam egy autót (2006 évj., 1.6 dízel) egy kereskedő cégnek, átnézték, stb. adásvételi. Másnap hív, hogy az alapjárat egy kis ideig hidegindításnál egyenletlenül jár. Mondtam nálam jó volt, nem vettem ilyent észre. Telnek a hónapok, 5 hónap múlva felhív újra majd közli, hogy most hozta ki a szervízből fizessem ki a számlát 300e. Ft (4 befecskendező).
Kérdezném, hogy szó nélkül, se papír, semmi beleegyezésem, se nem tudtam, hogy mi van autóval, köteles vagyok egy számlát kifizetni? Tegyük fel, hogy autóval nem sokat mentek. Esélyt nem kaptam, hogy én javíttassam, vagy visszavegyem vagy bármi más, csak egy legdrágább szalon-szerviz számla.
Az ügy már ott tart, hogy 3. alkalommal megyünk bíróságra, most szakértő lett kérve. 2 éve történt az eladás, az autót már tovább értékesítette a cég, nincsenek meg a kiszedett alkatrészek, csak egy számla az egész történetből. Indokolt, hogy én kifizessek 4 új alkatészt egy 10 éves autóba?
A legfőbb kérdésem inkább az, hogy egy szakértő mit fog megállapítani így a levegőben, ami befolyásolhatná az ügy kimenetelét?

hyundai # 2018.04.18. 14:28

Köszönöm...
Teljes átvizsgálás volt ill a szerviz által szükségesnek tartott elemek cseréje...Vezérműszíjra emlékszem a többi papírost még elő kell kotornom...
De támadom őket amint összeguberáltam...
Köszi...

drbjozsef # 2018.04.18. 13:27

hyundai,

Nem valószínű.
Eleve adhat ki valami igazolást a kereskedés is (gondolom, az előírt periódus szerinti karbantartást, olajcserét, szűrőcseréket szeretnék látni), de ennek hiányában sem zárhatja ki a szavatosságot a márkaszervíz. Legfeljebb nehezebb lesz érvényesíteni, ha vonakodnak, de ha nem függ össze a hiba azzal, akkor úgysem számít.
Gondolom olajat, szűrőket, vezérműszíjat cseréltetek a vásárláskor.

hyundai # 2018.04.18. 12:50

2016 őszén(novemberben) vásároltunk egy 2014 tavaszán forgalomba helyezett i40-es Hyndai-t.Teljesen meg voltam elégedve az autóval ezidáig.Ugyanis tegnap az autó meghalt.Motorhiba-motorcsere a megoldás.A szerviz ugyanis kéri az éves szervízelési adatokat.
S az autó bizony nem rendelkezik ilyennel 2016-ból,hiszen az autókereskedésben pihent.
Létezhet,hogy egy ilyenen elbuktuk a garanciát?

Edina1996 # 2018.04.17. 10:27

Kedves nonolet!

Azért nyilvánvaló mert nem én, hanem a szerelőm ért hozzá, és olyan problémák miatt kellett motort cserélni ami évek hosszú munkája eredményezett.
Elhiszem, hogy ha elolvasok 10 oldalt lehet, hogy kérdést kapok a válaszomra, de ez egy fórum, és elég sok az egyedi eset.

Köszönöm a választ!

drbjozsef # 2018.04.17. 05:37

Edina,

nem világos, de ha jól értem, nem autókereskedéstől vetted, hanem egy (nemautós) cég tualjdonában álló autót vettél.

Ezesetben nem fogyasztói szerződést kötöttél, tehát ha szavatossági igényed van, neked kell bizonyítanod, hogy megfelelő gondossággal jártál el (ez motorhiba esetén áltálában nem nehéz), az autó életkorának és futásteljesítményének nem megfelelő az állapota (ha 80.000 Ft a motorcsere, akkor ez már problémásnak hangzik), és hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt (ez problémás lehet).

Írd össze az igényeidet, küldd el tértivevénnyel és válasz határidővel az eladónak. Ha fizet jó, ha nem, akkor gondold át a fentieket, és az alapján döntsd el, hogy érdemes-e pereskedned.

drbjozsef # 2018.04.17. 05:32

TR1107

Nemrégiben jelentkezett egy hiba

Szerinted hogy fogod bizonyítani, hogy 11 hónapig jól működött, mégis fennállt már a hiba a vásárláskor is?

nonolet # 2018.04.16. 18:56

Miért is nyilvánvaló, hogy nem nálad alakult ki?!

- -

DE...

Rád is igaz, hogy:
HA elolvasol ebből a fórumból csak 8-10 oldalt.
Mindent tudni fogsz, amit kell.

Edina1996 # 2018.04.16. 18:47

Tisztelt Cím!

Január hónapban használt autót vásároltam. Az autó cég nevén volt. A vásárlásról adás-vételi szerződés készült, majd számlával is igazolta az eladó a vásárlást.
Az autó most szerelőnél van, mivel csapágy gyanús volt, majd kiderült, hogy komplett motorcserét kell rajta végrehajtani.
A motor szinte teljesen használhatatlan állapotban volt. Gyertyák beletörve, majd a fém kis részecskék az összes többi alkatrészében kárt tettek.
Ez a probléma nyilván nem a nálam lévő 2 hónap alatt alkult ki.
Az “új” használt motor 80 ezer Ft-ba kerül. Természetesen több alkatrészt is kell cserélni, de ezek mind kopó alkatrészek.
Ilyen esetben mit tudok tenni?
Mennyi összeget, vagy egyáltalán tudok e bármilyen támogatást kérni a volt tulajtól?
Mi az az ár amit normális keretek között a volt tulajnak kellene állnia?
Válaszát előre is köszönöm!

TR1107 # 2018.04.16. 16:21

Tisztelt Jogi fórum!

Előre elnézést kérek ha kicsit hosszasan írom le a kérdésemet.
Csaknem 1 éve (2017.05.03.) vásároltam egy használt autót. Hamarosan lejár az 1 éves szavatossági idő amit a kereskedőnek vállalnia kell. (ha jól tudom)
Nemrégiben jelentkezett egy hiba a tolató radarral. Akkor is jelez ha nincs semmi az autó mögött. Elvittem az autót egy márkaszervizbe ahol jelezték az egyik érzékelőt cserélni kell. (kb. 40-50 eft költség munkadíjjal együtt).
Úgy olvastam a szavatossági idő második félévében a vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba ill. a hiba oka fennállt a vásárláskor is.
Ezt a bízonytást ebben az esetben mivel tehetném meg? Visszagondolva a vásárlásra az autó többszöri megtekintése során észrevettük (a barátommal aki segített a választásban), hogy a lökhárítón az egyik tolatóradar szenzor mellett a fekete műanyag "ki van világosodva", mint amikor kicsit feszegetik, nyúlik és elszíneződik a műanyag. Sajnos akkor ennek nem tulajdonítottunk nagy jelentőséget. Sajnos így utólag egyértelmű, hogy korábban valaki már próbálta javítani v. cserélni ezt a szenzort nem nagy hozzáértéssel különben nem sérült körülötte az lökhárító.
Kérdés az, hogy kérhetem-e a hiba elhárítását (javítását) a kereskedőtől. Hiszen ez egyértelműen olyan hiba ami eredhet nem megfelelő használatból. Hiszem a tolatóradart nem használjuk direkt, csak hátramenetbe való kapcsoláskor automatikusan működésbe lép.

Előre is köszönöm a tájékoztatást!

feri1983 # 2018.04.16. 15:25

Tisztelt Jogi fórum!

Vásároltam egy 1997-es Seat Alhambrát egyterűt mert kinőttük az 5 személyes autónkat. Hitelből tudtam ezt is finanszírozni. 2018 február.3.-án. 282 431km-el, azóta mentem vele 2100 km-t, nem használtam összesen max. 1,5 hónapot az autót, mert folyamatosan van valami hibája. Az egyik, hogy az eladó nem tájékoztatott eladáskor, hogy a klíma és az álló fűtés nem működik,a nagy hidegben nagyon nehezen fűtött kicsi meleget, ezek szerintem rejtett hibák amiket az eladó nem mondott el! Azt állította a hirdetésben, hogy rozsdamentes a kasztni, pedig csak szépen volt kozmetikázva és nem látszott rajta, most már hogy lekopott látszik a rozsda sok helyen, a fékpedál kapcsoló is rossz és hol működik hol nem, a bal első fényszóró lámpája is kontakt hibás és az is van, hogy működik, van hogy nem.
Amikor megvettem rögtön kézifék kötelet kellett cserélni.
Következő hibája, mint utólag kiderült,elfolyt a fékolajam, amit nem tudtam meg addig amig elment teljesen a fékem, elvittem szerelőhöz, ahol fő fékhengert cseréltek és az elfolyt fékolajat is. Ez mellett villogott a motorhiba visszajelző is. Rövid időn belül újra elment a fékem ami megint főfékhenger hibája lett, bár ezt cserélték garanciálisan, de mivel kicsimgyerekekkel közlekedtem nem nagyon merek azóta használni.
1,5 hete hoztam el a szerelőtől és megint előjött egy újabb hiba, a kormánykeréknél kanyarodáskor a szervónak búgó hangja van és kiírja hogy Service, és megint valami hibát jelez, ez nem tudom mi lehet nem voltam még szervízbe. Most telt be nálam a pohár, mit tudnék tenni ilyen esetben az autót 700 000ft.-t vettem az átírása kb 80 000ft. Vissza kérhetem az árát? Mert már nem bízok az autóban és nem tudom állandóan szervizeltetni anyagilag nem tudok ennyi mindent kijavíttatni.

Köszönöm a segítséget!

Zolym # 2018.04.16. 15:00

A következő kérdésemre várom a válaszukat.
Egyik ismerősöm egy autókereskedésben külfőldről behozott gépkocsit foglalózott le. A foglalózás előtt ki lett próbálva a gépkocsi és kiderült, hogy a féke valamint az irányjelzőkar nem megfelelően működik, nehéz kirakni az indexet. A kereskedővel közölte a hibákat, aki szóban igéretet tett, hogy ki lesznek javítva a hibák, mivel első forgalomba helyezésnél az NKH-nál kell vizsgáztatni és ott nem lehet semmilyen műszaki hibája a gépkocsinak, mert akkor nem kapja meg a vizsgát.
A szóbeli megállapodásnak kettőjükön kívűl egy kivülálló személy is tanúja volt.
Ezért az lenne a kérdésem, hogy ha a hibák nem kerülnek kijavításra akkor elállhat-e az adásvételtől és a foglalót visszakapja-e. Még annyi lenne a megjegyzésem, ha a hibák fennállnak, akkor a közúti forgalomba nem vehet részt, ezért a kereskedésből a gépkocsit sem tudja elhozni valamint az NKH felelőssége is akkor fennállna, hogy ilyen állapotú gépkocsit átengedett a műszaki vizsgán.

nonolet # 2018.03.31. 16:10

Nagyjából.

Kérem, a (név, adószám) vállalkozást,
hogy
3 munkanapon belül nyilatkozzon arról,
hogy
a .... járműhöz tartozó ... számú/azonosítójú
korábban eredetiben már nála bemutatott
jótállási iratot a vállalkozás által
kibocsátottnak ismeri-e el?

Ha igen, akkor NÁLUK a vállalkozás szintjén
az biztosan érvényes,
mivel akkor az nyilván az Ő saját VÁLLALÁSUK!

Ettől független a második kör, hogy márka szinten is érvényes-e?

Erről a válasz birtokában lehet tovább kérdezni.

- -

Ha a vállalkozás válasza nem, akkor az további kérdéseket vet föl.

- -

Az eredetit csak elismervény ellenében add át nekik.
De előtte készíts róla profi másolatot, magadnak.

fecus # 2018.03.31. 14:03

Köszönöm.

Praktikusan hogyan kell ezt csinálni? Elmegyek Szolnokra, viszem a füzetet és írok egy papírt kézzel, hogy a mellékelt garanciafüzet és a benne szereplő aláírást, bejegyzéseket és bélyegzőt az eredetinek ismeri el?
Vagy van a végén jegyzetek és oda írassam be?
Utána Budapesten is tegyem ezt meg?

Üdv:

FF.

nonolet # 2018.03.30. 22:47

A vállalt jótállást/garanciát a jótállási/garancia papír BIZONYÍTJA!

"az a kereskedő kolléga már nem dolgozik ott aki eladta a kocsit"

Nem számít... a kereskedés az eladó, a kereskedés vállalta.

" és nincs garancia."

Nem ismerik el a saját pecsétjüket és aláírásukat?!
Ugyanmár...

Náluk biztosan garanciás!!!!
Hisz van egy eredeti papírod róla tőlük.

Kérd hát tőlük írásba, hogy a szerintük eredeti-e az a szervizkönyv és a cégjegyzés?

(mivel eddig nem tagadták, már nem igazán tudják majd,
hisz nyilván történtek kötelező szervizek, amik benne vannak a és a rendszerben is)

- -

A központi márka garancia már esetleg lehet más téma...

"A melléklet szerviz füzet semmit sem bizonyít."

Dehogynem, ha valódi... lásd fentebb.

Kérdezd meg a központis embertől,
hogy
szerinte valódi-e a szervizkönyv és a cégjegyzés? (pecsét+aláírás).

Utána lehet tovább támadni...

fecus # 2018.03.30. 21:00

Tisztelt Fórum!

2018 februárban vásároltam egy 2014 októberben üzembe helyezett Peugeot 308 gépkocsit használtan, első tulajdonosától. A kocsihoz megkaptam minden papírt, és láttam hogy a garanciafüzetben a garancia 2019. októberig szólt. Az eredetiségvizsgálatra a szegedi szakszervizbe vittem, és a vizsgálat ideje alatt érdeklődtem, hogy mi a helyzet a garanciával.
Közölték velem, hogy a kocsi nem garanciális, mivel arra csak a 2 éves alap garancia van bejegyezve a számítógépbe. A +3 évre egy szerződéssel kell rendelkeznem.
Megkerestem az eladó autószalont ahol először azt a választ kaptam, hogy az a kereskedő kolléga már nem dolgozik ott aki eladta a kocsit és nincs garancia.
Miután elküldtem a füzetet szkennelve azt válaszolták, hogy ez valami bevezető akció volt és jelzik a központnak, hogy rosszul szerepel a számítógépes rendszerben. Pár nap múlva e-mail-ben kaptam választ, hogy a központ kereskedelmi vezetője azt mondta „Az autónak nincs élő garanciája, és erre az autóra nem is volt rögzítve garancia. A melléklet szerviz füzet semmit sem bizonyít. Sajnos a lejárat után másfél évvel már az esetleges utólagos rögzítés is lehetetlen.„

A kérdésem, hogy van-e esélyem a jogszabályok, és a füzet bejegyzése alapján érvényesíttetni a hátralévő másfél év garanciát?

Köszönettel:

FF.

drbjozsef # 2018.03.27. 11:42

Íratni?

Most már nem mindegy? A kereskedés fog diktálni, ha nem tetszenek a feltételei, bukod a foglalódat.

Foglalót a szerződés biztosítaként kellett volna adni. Nem előre, ismeretlen feltételekre, csak úgy.

Nagyné Marcsi # 2018.03.27. 11:13

Tisztelt Jogi Fórum!

Tegnap autokereskedesben kinéztem egy 2007-es évjáratú használt autót. Körbe néztük, próba kört mentünk. Látszólag hibája nincs, az eladó szerint minden jól működik.
Szerettem volna elvinni a vásárlás előtt egy szervizbe körbe nézetni, de az autokereskedő nem járult hozzá, csak adásvétel után.
Lefoglalóztam az autót.
Ma elhozom és első körben egy szervizbe viszem.
Nem feltételezek rosszat, csak tudni szeretném milyen jogaim vannak!
mire figyeljek? Mit érdemes bele íratni az adásvételi szerződésbe?
Várom válaszukat!
előre is köszönöm!

nonolet # 2018.03.27. 10:04

Rád is igaz, hogy:

HA elolvasol ebből a fórumból csak 5 oldalt.
Mindent tudni fogsz, amit kell.

Mondjuk előre jobb lett volna ...