Használtautó, Garancia???


nonolet # 2018.03.27. 10:02

Először is ilyenkor nem FOGLALÓ-t adunk.
Hanem csak ELŐLEGET!!!!
Legalábbis ép ésszel eljárva...

A különbséget gondolom tudod.
(ha nem akkor nézz utána, hasznos tudás)

- -

Arra figyelj nagyon!!!!, hogy

1.
Valóban a KERESKEDŐ vállalkozás legyen az eladó a szerződésen.
Mégpedig az akinek a neve a számlán is szerepel.
(a vállalkozás neve a forgalmiban is benne kell legyen kézzel beírva, pecsételve)

Azaz ne az előző tulajdonostól vedd meg!!!!
(bizományosi, megbízási konstrukcióban)

Mivel: csak így minősülsz "Fogyasztó"-nak.
Ami egy esetleges szavatossági igéyn esetén nagyon nem mindegy.

2.
Legyen a valóságot tükröző "Állapot felmérő lap" !
Ezt kereskedőnél kötelező kapnod, de szeretik átbaszni a vevőt a hibák trükkös feltüntetésével.
Sőt már a nézelődésnél látnod kellet volna!!!!!
Nem adták oda?!

3.
Ne írja bele a szerződésbe, hogy "nem vállal szavatosságot" vagy, hogy "lemondasz a szavatosságról.
Ezt a kereskedő nem teheti meg csak a magán eladó.

De ugyebár MÁR aláírtad a szerződés!!!
Hisz adtál foglalót is ...
Azon utólag módosítani már nem sima ügy, vazze!

- -

"Az autokereskedő nem járult hozzá, csak adásvétel után."

Hát elég nagy marha vagy...
Alapos gyanúra ad okot.

Így ugye MÁR a TIÉD az autó és utólag fogsz reklamálni ha valami kiderül a szervizben.

Eső után köpönyeg!

Ép ésszel MÉG a szerződés kötés előtt visszük el átnézetni.

Ha nem lehet, akkor esélyes, hogy nem érdemes megvenni...

- -

Remélem, hogy nem basztak át, mert erősen esélyes.

Nagyné Marcsi # 2018.03.27. 09:37

Tisztelt Jogi Fórum!

Tegnap autokereskedesben kinéztem egy 2007-es évjáratú használt autót. Körbe néztük, próba kört mentünk. Látszólag hibája nincs, az eladó szerint minden jól működik.
Szerettem volna elvinni a vásárlás előtt egy szervizbe körbe nézetni, de az autokereskedő nem járult hozzá, csak adásvétel után.
Lefoglalóztam az autót.
Ma elhozom és első körben egy szervizbe viszem.
Nem feltételezek rosszat, csak tudni szeretném milyen jogaim vannak!
mire figyeljek? Mit érdemes bele íratni az adásvételi szerződésbe?
Várom válaszukat!
előre is köszönöm!

nonolet # 2018.03.20. 15:41

HA elolvasol ebből a fórumból csak 5 oldalt... mindent tudni fogsz, amit kell.

Lengyi # 2018.03.20. 14:27

Tisztelt Jogi Fórum!

Nemrég vettem egy használt autó kereskedésben egy gépkocsit. Már a kereskedésben kipróbáltuk az autót és találtunk egy hibáját ami miatt az eladó vissza is adott a a vételárból, mondván hogy helyben, ill. a közeli szervizben nem lehet megjavítani. Miután elvittem egy márkaszervizbe kiderült hogy az autó hátulja törött is volt, amit az eladó nem mondott el. Valahol hallottam, hogy fél évig lehet reklamálni az eladónál, illetve kérhetek további árcsökkentést. A kérdésem az lenne, hogy ez igaz-e, illetve milyen lehetőségeim vannak?

Üdvözlettel: L. Csaba

Szomorú örökös # 2018.03.04. 18:51

b_tom09

Az autókereskedős cikk nem idevágó, mivel az eladó magánszemély.

Nem emlékszem, hogy jeleztem volna bármilyen módon, hogy rianne felé szól a posztom.
Szimplán ebbe a topikba való, azért idevág.

rianne # 2018.03.04. 18:14

Köszönöm a válaszokat!

b_tom09 # 2018.03.04. 15:32

rianne

Hozza vissza az autót, tiszta sor.

23 eves autót nem javítunk márkaszervízben, az illető madárnak néz!

Az autókereskedős cikk nem idevágó, mivel az eladó magánszemély.

nonolet # 2018.03.04. 12:26

rianne

A már hengerfejesség a vevő által
az ÁTVÉTELKOR általában felismerhető hiba,
ha
a tőle elvárható gondossággal jár el...
(belenéz a bemelegedés után a vízhűtőbe)

Kivárta és megnézte?!

- -

De az is igaz, hogy a rejtett hibáért
az eladó akkor is felel, ha nem tudott róla.

Feltéve, hogy: a hiba MÉG idő előtti az autó állapothoz-korához-futáshoz képest.

Egy 23 éve sokat megért autónál ugyebár... ez bármikor előjöhet.

Pláne, ha a még HIDEG motort rögtön jól meghajtják!!!! esetleg (ami ez estben elég valószínű).
Ráadásul hibátlanul ment még ~50 km-t...

Miközben: az sem kizárt, hogy KAMUZNAK és ráraktak egy másik (hibás) hengerfejet.

- -

Tehát...

1.
Hozzák VISSZA ŐK
mégpedig
MEGBONTÁS MENTES!!!!! állapotban, ha panaszuk van.
Ez az Ő feladatuk és költségük, hisz a törvény szerint a hibás autót az szállítja, akié! és ez már az övéké jelenleg.

Szóval NEEEEE piszkálják, ne szedjék szét.
MAJD TE elviszed a szerelőhöz...

2.
A beleegyezésed nélkül NE vigyék szervizbe!!! ne járulj hozzá.
Hanem vigyék vissza neked.

Jelezd, hogy a javíttatás KIZÁRÓLAG te dolgod!
Ezért ne kavarjanak... mert, ah mégis
akkor nem fogod elismerni az igényüket.
Pláne, ha meg is piszkálják az engedélyed nélkül.

3.
Egyébként pedig nekik kell per képesen BIZONYÍTANI,
hogy

  • a hiba vagy annak a rejtett oka MÁR az átadáskor fennállt

ÉS

  • az a vevőtől elvárható gondossággal nem volt felismerhető

ÉS

  • a hibának az autó korához-állapotához-futásához képest

még nem szabadna előfordulni...

- -

Szóval, ha panaszuk van

  • pereljenek nyugodtan

DE!!! ADDIG az autót ne piszkálják meg,
hanem majd CSAK a szakértő bontsa meg :-)

VAGY esetleg

  • hozzák vissza a saját költségükön

és majd TE elviszed a szervizbe, ahol
(akár a jelenlétükben) kiderül, hogy mai az ábra.

Szomorú örökös # 2018.03.04. 11:32

Ez szerintem tipikusan ide való cikk:

https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/…tokereskedo/

rianne # 2018.03.04. 10:11

Tisztelt Uram!

Visszaolvastam a fórumon, de pár kérdésem még maradt. A héten eladtam egy 23 éves terepjárót, melynek hibájáról nem tudtam. Tájékoztattam a vásárlásnál a vevőt, hogy ez egy 23 éves autó, nem egy rallybajnok, ők azt mondták, hogy az autópályán szeretnének hazamenni, mert úgy gyorsabb. (egy öreg terepjáróról van szó, mi soha nem mentünk vele 90km/ óránál többet).
Később telefont kaptam, hogy elment a fűtés a kocsiban, de még tovább mentek, majd felforrt a víz, még így is tovább mentek az első pihenőig.
Éjjel több felforralás után hazaértek, majd közölték, hogy vegyem vissza az autót, mert rejtett hibája volt, és hengerfejes. Innen jól vitték el, nem tudtak volna megtenni 50km-et autópályán. Felajánlottam árleszállítást, de ő azt mondta, hogy elviszi szakszervízbe és én fizessem, a kb 250e Ft-os javítási költséget, de innen jól vitték el az autót.
Most azt akarják, hogy trailerrel visszahozza az autót. Köszönettel!

nonolet # 2018.02.27. 07:50

Azokért hibákért felelsz, amik
NEM tipikusak MÉG az adott korú, futásteljesítményű autóknál.

Azaz amiknek nem kéne MÉG előfordulniuk.
Mivel ezek az elvárható állapotba nem férnek bele...

nonolet # 2018.02.27. 07:48

A vevő pereljen, ha úgy érzi tud bizonyítani.
Aztán majd a bíróság eldönti... kinek van igaza.

selarpi # 2018.02.27. 07:26

Kedves. Andrea28. Nagyon köszönöm válaszát és hogy tanácsolta a visszaolvasást. Ezt meg is tettem, de némi aggodalmam van azzal kapcsolatban hogy a vevő folyamatosan zaklat telefonon. Most bemutatott egy adatlapot amit egy szervizben kapott, és számitógépes lekérdezést csináltak. Ott néhány hiba valóban olvasható, de ezekről én sem tudtam. Az eladás pillanatában nem volt ráutaló jel. Tudom a bizonyítás a vevőt terheli, aki fenyeget ügyvéddel, igazságügyi szakértővel. Nem tudom valóban mit tegyek. Az autó szerintem korának maximálisan megfelel. Vezetett szervizkönyv, rozsdamentes.stb. .tehát a konkrét kérdés: a használódásból előforduló kalkulálhatóhibákért tartozom e felelősséggel akkor is ha az nem volt látható, érzékelhető az eladás előtt, és az eladás pillanatában?

szGabor85 # 2018.02.23. 17:26

Az ügyem megoldódott: idő közben a per előkészítő levél megtette hatását, kaptam egy vételár leszállítást, peren kívül. :)

selarpi # 2018.02.22. 08:26

Tisztelt Uram!
Az a kérdésem, hogy a mult héten eladtam egy Audi A4 Quatrot, 1997 es évj. 137 ezer km. vezetett szervízkönyv, garázs, stb. A hirdetési ár 850 ezer Ft volt, a vevő 750 ezerre lealkudta. Néhány nappal később jelentkezett, hogy szerinte az olajnyomással baj lehet, és vegyem vissza, vagy én fizessek 80 ezer Ft-ot. kb ennyi a javítás. Én ezt megkérdőjelezem, már csak azért is , mert az autó kipróbált hibátlan állapotban volt. Ha nem lett volna olajnyomás, csörgött volna, stb. Mi a teendő? Kérem a segítségét.
Tisztelettel, Selmeci Árpád

szGabor85 # 2018.02.08. 21:43

Még egy kis infó az előzőhöz:

A márkaszervizes kollégák tapasztalata az, hogy ilyen esetben külső szoftverrel voltak eltüntetve a hibák.

Pontos diagnózisunk még nincs, de lehet, hogy komplett üzemanyag rendszer (Porlasztók, magasnyomású stb) csere is szükséges lesz.
Az EGR pedig szintén szoftveres úton volt kiiktatva.

Most futom a köröket a gyárnál és az importőrnél, hogy ők a jegyzőkönyvekből meg tudják-e állapítani a szoftveres beavatkozás tényét.

szGabor85 # 2018.02.08. 21:17

Tisztelt Fórumozók!

Vágig olvastam az itt leírtakat, mégis szeretnék egy megerősítést kérni.

Vasárnap vásároltam magánszemélytől egy 8 éves, 200e km-t futott gépjárművet, melyet előzetesen az alvázszáma alapján lekérdeztem (márkakereskedésben dolgozom, nem volt nehéz).

Valósan végig szervizelték, rengeteg dolog cserélve lett rajta, így mertem elmenni érte 300km-t.

Az autó átvizsgálására egy szerelő (e.v) és egy diagnosztikai kollégám is magammal vitte, plusz elvittük a gyári diagnosztikai készüléket.

Az autót kipróbáltuk, 1-2 apróság volt rajta, de azon kívül teljesen rendben volt, az eladó szerint hibamentes autót vásároltam meg.

Már a hazaúton egy "Rail nyomás alacsony" hibaüzenettel leszabályozott az autó. (A gyári készülékkel tudtuk a legelső parkolóban ellenőrizni)

Tájékoztattam az eladót, hogy ez történt, meglepődött... állítólag.

Az autóval vasárnap este egyből a márkakereskedéshez álltunk be, hogy másnap az online diagnosztikai készülékkel meg tudjuk nézni, hogy mi a baja.

Másnap reggel az online készülék automatikusan lefrissítette az autó szoftverét, egyből 3. HS hőmérséklet jeladó hibát mutatott... (Szoftverfrissítéstől nem lehet baja semmilyen alkatrésznek)

Gyorsan kicseréltük, majd végig akartunk menni a szoftver adaptáción.

Az adaptálás nem ment végig, mivel EGR és Rail nyomás alacsony gondokkal küzd az autó.

Mindezekről tájékoztattam az eladót, aki erre letiltott facebookon, telefonon pedig közölte, hogy ne zaklassuk, ő hibátlan autót adott el.

Az autóhoz senki sem nyúlt azóta sem, bent áll a hivatalos márkaszervízben. A gyáridiagnosztikai rendszerek jegyzőkönyvei a hibákról mentésre kerültek.

Ügyvéddel beszéltem, azt mondta, hogy közjegyzőn keresztül kérjünk szakértőt, aki rögzíti az autó állapotát, felmérjük a valós hibáit és ezt követően kezdhetünk perbe, az autót pedig megjavíttatom.

Köszönöm a válaszokat.

A kérdésem a következő lenne: belevágjak, van esélyem?

nonolet # 2018.01.21. 13:57

kijan

Mit tehetsz...?

Nos, elolvasol ebből a fórumból pároldalt FIGYELMESEN.
Mondjuk úgy 10-t legalább.

Ami után felkészült leszel a jogaidból és levered az eladón a károd.

Az utolsó fillérig, ha átvert.

Dr.Attika # 2018.01.21. 10:06
kijan # 2018.01.21. 05:45

Kedves Fórumozók!
Másfél héttel ezelőtt vásároltam egy használt Opel Astrát, Opel márkakereskedésben. Mondták, hogy az autó makulátlan, nem volt fényezve, átnézett az autó, nincs semmi baja. Megdöbbenésemre, mikor kötöttem rá Cascot, a felmérés során a szakértő rétegvastagságmérővel megállapította, hogy több eleme fényezve volt az autónak. Ezután már gyanakodni kezdtem, és elvittem az autót egy másik márkaszervizbe átvizsgáltatni, ahol a szerviztörténetet megnézve rögtön látták, hogy javítva volt a fényezés. Valamint megállapították, hogy főtengely szimeringet és vízpumpát cserélni kell, ami kb. 100 000 Ft. Mit tehetek ilyen helyzetben? Az autót visszavinni már nem akarom, de a 100 000 Ft-os javítás azért sok, főleg, hogy márkakereskedésben vettem az autót, még ha használtan is...

drbjozsef # 2018.01.17. 06:58

KBS

„Az autószerelő nyilatkozata aki megjavítja esetleg az autót nem sokat ér,”
Nana.

Nem azt írtam, hogy semmit, egy tanú a sok közül, de ha megjavította az autót, tehát a per eldöntéséhez szükséges szakkérdés megválaszolásához a kirendelt szakértőnek már nincs lehetősége, akkor az a bizonyítást igencsak kérdésessé teszi.

Például :

A pervesztés másik oka, hogy a kérdéses váltó szétbontott alkatrészeit a szerviz a költözést követően elveszítette, így azt már senki nem tudta megvizsgálni, márpedig a bizonyítási teher Ákosra hárult, hiszen magánszemélytől vásárolta a kocsit.

Idézet innen : https://totalcar.hu/…o_orra_esik/

Itt nem javíttatta meg a vevő, direkt megőriztette, hogy megvizsgálható legyen, csak elvesztette a szervíz. Pedig a szerelő itt is mondhatta volna a perben, hogy én láttam, rossz volt, csak most nem találom. De ez nem sok.

nonolet # 2018.01.16. 22:09

kolosa11

Olvass el ebből a fórumból pár oldalt... meglesz válasz.
(mondjuk, ha megtetted volna, már nem is kérdeztél volna)

- -

Röviden: a vevő dolga a bizonyítás, pereljen, ha akar.

A leírtak alapján aligha nyerhet nyert.
Mondhatni kizárt.

kolosa11 # 2018.01.16. 19:47

260000 annyit is írt az óra!

kolosa11 # 2018.01.16. 18:20

Tisztelt Fórumozók! Nekem egy olyan problémám van hogy 2017 szeptemberében eladtam magánszemélyként egy autót! Meggyőződésem volt arról hogy az autó teljes mértékben kifogástalan állapotban van mint műszakilag mint motorikusan is! a vevőnek eleget téve mindent elfogadtam amit kért! Elvittük a kocsit állapotfelmérésre, minden jó volt rajta! 12 éves autóról van szó! Napokban felkeresett hogy az autó motorja tönkre ment és fizessem ki neki a javítás költségét mert motorhibásan adtam el neki az autót! És közölte hogy csak 9000 km-t ment az autóval azóta amióta megvette,tehát a motor már akkor is rossz volt! Természetesen finoman elküldtem,és közöltem vele hogy én ugyan már nem fizetek neki semmit, mert nálam az autó hibátlanul működöt! Most perrel fenyeget és olyan dolgokat állít amiket én soha nem mondtam neki! Mi a véleményük erről?

Kovács_Béla_Sándor # 2018.01.13. 12:28

Az autószerelő nyilatkozata aki megjavítja esetleg az autót nem sokat ér,
Nana.