Használtautó, Garancia???


Dr.Attika # 2018.06.07. 15:07

Ilyen bonyolult tényállás esetén nem internetes fórumon kellene jogi tanácsot kérni, hanem egy ügyvédet kellene megkeresni.

BBMK # 2018.06.07. 12:10

Sziasztok!
Van egy hosszabb történetem:
2018.januárban vásároltam a Budapest Autószalontól egy 4 éves Opel Insigniat. A gépjárműre kötöttem a vásárlással egy időben egy MAPFRE biztosítást, illetve a cég Váci úti szervízében elvégeztettem a 120.000 km-es nagyszervízt is.
2018. márciusában jeleztem a szervízben, hogy gond van az autóval, miszerint induláskor rángat, üt az autóban valami, ez a problema főleg elinduláskori nyomaték leadásnál jelentkezik.
Ennek megoldásaként volt egy differenciálmű olajcsere a szervízükben 2018. áprilisban, majd ezt követően a Váci úti szervízből át lettem irányítva az Opel Szigetbe (ez az azonos tulajdonosi körhöz tartozó márkaszervíz), ahol kiderült, hogy korábban a hajtóműben cseréltek olajat és ezért nem oldódott meg az eredeti probléma.
Az Opel Szigetnél történt újbóli hibafeltárás kapcsán, már május eljén járunk, azt az információt kaptam, hogy remélhetőleg a differenciálműolaj, -szűrő, -tömítés cseréje megoldhatja az eredeti gondot, de ennek a költségét nekem kell állnom, mert az olajcsere nem garanciális probléma. Mint ez számomra először a vásárlás óta kiderült, 60.000 kilométerenként egyébként is cseréltetni kell ezt a folyadékot. Ezt a 120.000 km-es nagy szervíznél nem említette senki és nem is csinálták meg valószínűleg.
Illetve az Opel Szigetnél a hibák kiolvasásakor találtak egy baloldali érzékelő hibát is, amit kiütöttek a gépkocsi komputeréből, de azóta a parkoló asszisztens nem működik.
A differenciálműolaj, -szűrő, -tömítés cseréjének díját kifizettem, de ez a javítás továbbra sem oldotta meg a problémát, úgyhogy írásban is jeleztem most már a kereskedő felé, hogy a szerződéstől el kívánok állni.
Az a problémám, hogy telefonon eddig érdemi döntéshozóval nem tudtam beszélni, csak az értékesítővel, aki viszont nem igazán tesz semmit. Feladtam egy ajánlott, tértivevényes levelet a fenti tartalommal és jeleztem, hogy ha jövő hét közepéig nem sikerül a visszavásárlást elintézni, akkor a fogyasztóvédelemhez fordulok. Ezeken kívül, szerintetek hogyan tudom még rávenni arra, hogy érvényesíteni tudjam a jogomat és visszakapjam a pénzt az autóért cserébe?
Nagyon köszi a válaszokat!

drbjozsef # 2018.06.05. 08:30

Mérlegel.

Ha szavatossági jogot akar veled szemben érvényesíteni, akkor hozzád kellett volna fordulnia először, és téged kellett volna felszólítania, hogy javítsd ki vagy cseréd ki (itt ugye értelemszerűen utóbbi nem játszik), hogy szerződésszerűen teljesíts. Vagy árleszállítást (= itt a javítás költsége kb.) adj neki.

Ahogy mindenkinek ezt kell tenni, ha vesz valamit, ami hibás teljesítés lesz : az eladóhoz fordulni.

De ettől még bizonyíthatja a hibát, csak sokkal nehezebb, ha már hozzányúlt valaki.

Miruati # 2018.06.05. 06:35

Én még annyit had kérdezzek az ügyemmel kapcsolatban:

A vevő elmondása szerint hozzányúlt az autóhoz, próbálta házilag javítani, majd egy szerelőhöz vitte aki 4 hónapig nem tudta megjavítani majd ezt követte a márkaszerviz amit fizessek ki.

Mikor kell szavatosságot vállalnom egy eladott autóra?

Én úgy gondolnám, hogy az átadás pillanatában lévő autóra vállalok, tehát amihez hozzányúltak erre nem hivatalos személyek arra is?

Ha veszek valamit a boltban és belenyúlok, magam javítgatom, utána nem vihetem vissza szavatossággal nem?
Ez itt nem alapszabály???
Remélem a bíró mérlegel ilyet.

nonolet # 2018.06.04. 13:05

Mééé csak a felét?

Vigyél egy ilyet is magaddal ...kitöltve és vetesd át!
Az igényed a DÍJTALAN kijavítás legyen rajta.

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/…l_140521.pdf

- -

Törekednie kell a mielőbbi kijavításra.
Ez a gyakorlatban 15 nap, utána már lehet sürgetni.

A bírói gyakorlat szerint 30 napot kell kivárnod.
Aztán akár el is állhatsz a vételtől.

Böbe80 # 2018.06.04. 12:52

Beszéltem a kereskedővel.azt ajánlotta fel hogy válalja a javítást viszont csak a felét fizeti a költségeknek.Azt mondta vigyembe és "majd " megnézik.Nemtudom ilyenkor mennyi ideig kel úgymond türelmesen várni míg kicserélik a váltót,gondolom nem sietik el.

Miruati # 2018.06.04. 07:49

Böbe80,
na mit válaszolt a kereskedő?

Böbe80 # 2018.06.04. 04:11

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!Ma vissza viszem az autót és megpróbálom kiharcolni az igazam.Nagyon hasznosak voltak a hozzászólások mégegyszer köszönöm.

nonolet # 2018.06.03. 19:55

"nincs fél év garancia a váltóra és a motorra"

Ne is garanciát/jótállást akarj.

Hanem szavatossági alapon lépj fel!

szavatosság = nem azt kaptam amiről a szerződés szól

Hanem egy rejtet hibás autót, ami MOST romlott el,
mert
az eladáskor már meglévő!!!! rejtett hibája előjött.

Annak bizonyítása, hogy "de nem volt rejtett hibás"
Az első 6 hónapban a vállalkozás dolga.

(ha valóban ő az eladó és te magánszemélyként vetted)

- -

Nem rejtett hiba, HA

  • tájékoztatott róla bizonyíthatóan!!!

pl. szerepel a KÖTELEZŐEN adott "állapot lapon"
Kaptál állapot lapot?! egyáltalán.

  • a vevőtől jogosan elvárható gondossággal észlelni kellett volna
  • a hiba "időszerű"

azaz a hasonló korú-futású autók esetén
MÁR számítani lehet rá, hogy bármikor előjöhet ez a hiba

drbjozsef # 2018.06.03. 19:05

Akkor mond meg neki, hogy Te egy cégtől vásároltad az autót, tehát közöttetek fogyasztói szerződés köttetett, ami szerint az első 6 hónapban vélelmezni kell, hogy a hiba már a vásárláskor is fennált, úgyhogy ha úgy gondolja, hogy ez nem igaz, akkor neki kell bizonyítania, és ettől a Ptk. és a fogyasztóvédelmi törvény alapján a fogyasztó hátrányára eltérni érvényesen nem lehet, szerződéseben sem.

Tehát a hibás teljesítésre tekintettel be kell vinned az autót hozzá, és neki kell megjavíttatnia. Ne csináltasd meg Te, mert nem fogja elfogadni, és nem fogja kifizetni. Ha ésszerű határidőn belül nem javítják meg, akkor elállhatsz a szerződéstől.

Böbe80 # 2018.06.03. 13:31

Erre direkt rákérdeztem mert azért vásárlás előtt körbe informálódtam mir kel oda figyelni, és a cég nevén volt az autó egyébként egy németből behozott autóról beszélünk.Az elengedett összeg azt fedezte hogy a hírdetésben úgy szerepelt 2020.04 ig van műszaki kifizetés után miután megkaptuk a forgalmit abból derült ki hogy csak 2019.01ig van rajta.plussz kipufogó csere gumi csere így bőven ráköltöttem az elengedett ár összegét.

drbjozsef # 2018.06.03. 11:39

Böbe,

Cégtől vetted az autót, vagy csak egy cégnél? Ki az eladó a szerződésben?

Böbe80 # 2018.06.03. 09:44

Üdv!Olyan helyzetbe kerűltem amiből nemtudom mi a legjobb kiút.Vettem egy opel zafirát,másfél hónapja a vételarból alkudtam 200000 ft mert voltak rajta olyan hibák amiket mi laikusak kivűlről azzonnal láttunk. Nem is volt gond a kereskedő is azzonnal elfogadta az ár ajánlatomat. Es mos jön a fekete leves pár napja a váltóm fura hangokat ad ki elvittem szerelőhöz mert napról napra romlott a helyzet azt mondta teljes váltó csere!Hívtam a kereskedőt aki azt mondta mossa kezeit engedett az árból ezért nics fél év garancia a váltóra és a motorra ahogy vásárláskor megegyeztünk.Annyit szeretnék tudni van e valami lehetőségem hogy vállalja a kereskedő a javítást vagy bebuktam a váltó csere árát? Köszönöm a válaszokat.

dell # 2018.05.21. 20:11

nonolet:
Olvastam én is a cikket.

ezmostmi? :
Kicsit megnyugtattál, már mások is mondták ezt. Én is gondoltam erre, mert vadi újnak tűnik a tágulási tartály, ergo nemrég volt hűtőfolyadék csere, amit te is írtál. Az apró buborékok azonban nem néha-néha hanem folyamatosan jönnek. Egyébként nem BMW.
A hengerfejesedést még nem állapította meg senki, csak gyanú van rá. Ennek szeretnék utána járni.

Azzal tisztában vagyok, hogy az esélyem nem sok és azzal is, hogy a jóindulatukra vagyok bízva. De azért írtam erre a fórumra, hogy naprakész legyek és felkészült ha odáig fajul a dolog...

nonolet # 2018.05.21. 17:18

Kapcsolódó cikk...
https://totalcar.hu/…pere_kivanja

"A jármű vevőjét az adásvételkor nem terheli megvizsgálási kötelezettség.
Ha azonban a jármű hibáit megismerte vagy felismerhette, avagy a jármű tulajdonságai alapján számításba kellett vennie, akkor az eladó felelőssége nem állapítható meg.

A jármű átadását követően hat hónapon belül felismert hiba esetén az eladó kereskedőnek kell bizonyítania, hogy az adott adásvételi szerződés alapján milyen tulajdonságú, milyen minőségű járműre kellett a vevőnek számítania.

A bizonyítás szempontjából annak van jelentősége,
hogy
a kifogásolt hibákra konkrétan kellett-e számítania
a vevőnek a gépkocsi korának és használtságának tudatában."

ezmostmi? # 2018.05.21. 15:22

dell
..komolyan gondoltad,hogy visszaviszed a németországi araboktól vásárolt autót és tőlük követeled a vételárat,netán a javitást? :-)))))))))
...kiváncsi lennék az eredményre.:-)))))))
...különben ember legyen a talpán,aki 2 perc alatt megállapit és meg is erősit egy kezdődő hengerfejesedést (a néha.néha felbukkanó apró buborékot a vizpumpa általi cirkuláció is okozhat,nem kell egyből a betonfalnak futni,amennyiben valóban ez a hiba,kiszürhető a belső fűtés megszűnésével,erőteljesebb buborékképződéssel hideg motornál visszatérő oldal lezárásával látható a kiegyenlitő tartály kinyitásakor..ha bmw-ről beszélünk,nagy az esély erre,speciális a hűtőrendszer kialakitása,különleges a légtelenitési folyamat,hozzáértést igényel,igy egy korábbi mezei hűtőcserénél is produkálható a fenti hiba..igy az esetek 90%-ánál a hozzá nemértés a ludas,,)
De...minek a megbizott? utazz ki,keress magadnak,vállald magad,,,vagy vigyél ki szerelőt,,,
..bocs a vau...

nonolet # 2018.05.20. 18:27

"ráadásul ezt ki kellett volna szúrniuk még Németországban, ha kellő körültekintéssel vizsgálják át a kocsit. Jól gondolom?"

...és, ha akkor MÉG jó volt?!
150 km alatt 3X is hengerfejere lehet hajtani egy autót.
Pláne ha már nem fiatal és sokat futott.

De ezt neked is észre kellett volna venni az ÁTVÉTELKOR!!!! a vevőtől elvárható gondossággal.

- *-

"Gondolom csak úgy bontathatom meg, ha erre az eladó(k)tól írásban engedélyt kérek. (márkaszervizben)"

Így csinálnám magam is.

- -

Egy biztos ne indíts magas lóról.
Légy határozott, de rugalmas.
Nem igazán neked áll a zászló...

dell # 2018.05.20. 09:53

nonolet, még egy kérdésem lenne, ha nem haragszol!

Egy másik szerelő azt mondta, hogy esélyes, hogy átégett valamelyik hengerfej tömítés, netán repedt a hengerfej. Én erre eddig azért nem mertem gondolni, mert nem fogy a hűtővíz ami nem olajos, szép tiszta, nem ereget vízgőzt a kipufogó és a motorolaj is normálisnak tűnik. Azonban gázadásra apró buborékok jelennek meg a hűtővíz tartályban.

Ezt kizárni/megerősíteni, csak a motor megbontásával lehet, azt mondták. Na most itt jönnek a kérdések:

  • Gondolom csak úgy bontathatom meg, ha erre az eladó(k)tól írásban engedélyt kérek. (márkaszervizben)
  • Ha kiderül hogy hengerfejes, akkor az már egy komolyabb probléma a katalizátor mellett. A motor gondolom fődarabnak számít, ráadásul ezt ki kellett volna szúrniuk még Németországban, ha kellő körültekintéssel vizsgálják át a kocsit. Jól gondolom?

Amennyiben kiderül a nagyobb gond, valószínűleg még a regadó és az egyéb ügyintézési költségek bukásával is jobban járok, ha visszaviszem a kocsit és kérem vissza a pénzt, amennyiben erre van mód.

nonolet # 2018.05.18. 20:08

..ez a kitétel azért eléggé korlátoz téged.

Hisz a katalizátor hiba szabad szemmel nem észrevehető.

Ráadásul, ha nem volt hiba kód korábban, akkor vélhetően nálad romlott már el.
A katalizátor esetén ez azért megeshet.
Pláne idősebb autó esetén.

HA netán volt már korábban is ilyen hibakód és bizonyíthatóan kiütötték az már érdekesebb kérdés.

- -

Igazából nem sok jogi esélyed van, szerintem.

Inkább méltányossági alapon lehet valamiféle egyezségre jutni (pl. költség megosztás), ha lehet.

dell # 2018.05.18. 19:01

Köszönöm a segítségedet!

Nekem is az itthoni szervizes verzió a szimpatikus természetesen.

Egyébként a szerződés ezen része a következő:

"Megbízott a Közvetítő bevonásával vállalja, hogy a Megbízó által kiválasztott gépjárművet a helyszínen
megtekinti, kipróbálja és tájékoztatja a Megbízót a gépjármű szabad szemmel látható, és felismerhető
tulajdonságairól, állapotáról."

Úgy gondolom, hogy ez alapján a kérdésedre, miszerint ki felel az autó eladótól való átvételkori állapotáért, a válasz hogy a közvetítő és a megbízott (német cég).

Ha sikerül szóban megegyeznem velük, hogy vállalják a javítás költségeit, akkor gondolom a helyes sorrend az írásban történő megerősítés. Majd a javítás. Végül az általam kifizetett szervizszámla szerinti (vagy ahogy megegyezek velük) összeg átutalása tőlük nekem. Jól gondolom?

nonolet # 2018.05.18. 18:10

Ha belemegy és úgy döntök vállalom a herce-hurcát elszállíttatom a kocsit az eladóhoz (németo.) ahol megjavítják és vissza szállíttatom.

Vagy
Elfogadja az itthoni árajánlatot.
és fizeti az itthoni javítást.
(célszerűen a márkaszerviztől kérj ajánlatot)

Ami ugye vélhetően olcsóbb lesz a kintinél.
Pláne, hogy a 2x-i szállítás is elmarad.

-

"A közvetítő cég gondolom semmilyen módon nem fog engem kárpótolni..."

Ezt most még nem tudhatjuk.

Egyébként pedig csak van velük is valami szerződésed. Amiben vállaltak-LEÍRTAK ezt azt az autóról...

Vagy nem ők vizsgálták át?
Akár nevedben, akár a saját nevükben.
Merugye mi nem tudjuk mire adtál pontosan megbízást nekik.
Miről szólt a nekik adott megbízásod és
annak megfelel-e az Ő!!! teljesítésük feléd.

Azaz: ki felel a megbízásod szerint
az autó eladótól való átvételkori állapotáért?

  • ők

vagy

  • te
dell # 2018.05.18. 13:05

Hát sajnos ennyire hülye voltam.

Tanácsodra visszaolvastam vagy egy évet mind a kettő fórumon.

Amit felfogtam:

  • Csakis az adásvételin szereplő német cégnél érvényesíthetek bármit.
  • Attól, hogy beleírták a szerződésbe az idézett részt, a szavatosságot kötelező jelleggel vállalnia kell.
  • Mivel külföldi a cég, nehéz vagy konkrétan lehetetlen lesz bármit is érvényesítenem a dologból.
  • Semmiképpen ne "bontsam" meg az autót, maximum szemrevételezéses hibakeresést illetve diagnosztikát végeztessek a szóba jövő szervizekkel.

Amit ezek alapján tennem kell:

  • Elvinni a kocsit szervizbe, ahol megállapítják a konkrét problémát.
  • A konkrét problémával felkeresni a "közvetítő" illetve az eladó céget, egy levél kíséretében, miszerint szeretném ha megjavítanák az autót a szavatosság keretein belül, mivel a hiba fennállt már vásárláskor is.
  • Ha belemegy és úgy döntök vállalom a herce-hurcát elszállíttatom a kocsit az eladóhoz (németo.) ahol megjavítják és vissza szállíttatom.

Jönnek a kérdések:

  • A földrajzi távolság miatt netzes külföldi kereskedőtől szavatosságot követelni? (szállítás költsége) Vagy esetleg egyéb bonyolító tényező is van?
  • Az esélytelen, hogy én megjavíttatom és a számlát kifizetik (nekik se lenne rossz, mivel az itthoni szervizdíjak csak olcsóbbak)?
  • Használni használhatom az autót?
  • A "közvetítő" cég gondolom semmilyen módon nem fog engem kárpótolni...

Még pár tény:
Relatív ritka autót vettem, ami a magyar piacon gyak. nincs vagy csak borzalmas állapotúak. A magyar és a német piaci ár felett vásároltam a kocsit, mondván h nincsen hibája, korához képest jó állapotú. A nyíregyházi cég akivel kapcsolatban voltam és intézte az egészet, sok autót hoz be "megrendelésre" külföldről, jellemzően fiatalabb nagy értékű autókat. Mivel holnap is megnézetem egy új szervizben, ezért azt beszéltem a "közvetítő" céggel, hogy jövőhéten kedden beszélünk róla. (aki eddig a kapcsolattartó volt ott, az akkor jön vissza szabiról)

Ha esetleg a felmerülő kérdésekre tudsz válaszolni, akkor hálás lennék! (másnak is)

Előre is köszönöm!

nonolet # 2018.05.18. 09:49
nonolet # 2018.05.18. 09:47

"én pedig ettől a német társcégtől vásároltam az autót."

Aki ennyire hülye, miközben
azzal van tele az internet,
hogy NE így oldja meg a vételt.

Nos, az intézze a német eladóval az ügyet ...

- -

Okosodáshoz olvass el ebből a fórumból 20-25 oldalt...
Mindent érteni-tudni fogsz amit kell.

dell # 2018.05.18. 09:15

Üdvözletem mindenkinek,

Sajnos problémám van.
Május 17. vettem egy autót egy nyíregyházi cégtől. Illetve nem tőlük vettem konkrétan, ők csak az ügyintézők voltak, mivel az autó Németországból lett behozva az én kérésemre. A nyíregyházi cég a német társcégével vásárolta meg a kocsit és én pedig ettől a német társcégtől vásároltam az autót.

A szerződésben volt egy ilyen pont:
8./ Megbízott nem felelős a gépjármű szabad szemmel nem látható és fel nem ismerhető hibájáért. A Megbízott
kifejezetten kiköti, hogy a Megbízó érdekében megvásárolt gépjármű rejtett hibájáért felelősség nem terheli, amit a
Megbízó a jelen szerződés aláírásával tudomásul vesz.

Miután átvettem a kocsit, hazafele jövet (Bp.) 150 km után ledadog a motor, hibakódok tömkelege stb. kb 15ször álltam félre a maradék úton, mert mindig előjött valami SOS hibakód.
Azóta voltam szervizben, megállapították gyári diagnosztikával, hogy a katalizátor a halálán van, cserére szorul. Ennek a díja munkadíjjal együtt 630 ezer forintos árajánlatot kaptam (a kocsi vételára regadóval, szállítási költséggel, ügyintézői díjjal stb. 2,3 millió forint volt).

Olvastam sok helyen, hogy 1 évig elvileg jár nekem szavatosság a kocsira.
Na most a fent idézett rész a szerződésből engem ebből kizár? Így ne is reménykedjek semmire az eladó kereskedéstől?

Beszéltem velük, el bagatelizálják a dolgot, miszerint filléres szenzorcsere kell csak. Mielőtt "keménykedni" kezdenék, szeretném tudni, hogy ha esetleg bíróságra kerülne az ügy, akkor milyen esélyem lenne.

Előre is köszönöm a válaszokat!