Ittas vezetés


nihil # 2006.05.24. 19:45

Tisztelt Fórum!
21 éves büntetlen előéletű nappali tagozatos EÜ-i hallgató vagyok,harmadéves.
Személykocsival egy település belterületén véremben 1,47 ezrelék alkohollal,villanyoszlopnak csapódtunk,én vezettem.Hárman ültek az autóban rajtam kívül.Az anyósülésen lévő személy 8 napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedett,a többieknek és nekem semmi bajunk,a villanyoszlop helyreállítási díját előreláthatólag 300e Ft-ban állapította meg kárszakértő.Az autó édesanyám nevén volt.Egyéb egészségi és anyagi kár nem keletkezett.Az anyósülésen ülő személy rántotta el a kormányt,amit ő beismer és a hátul ülők is és én is!
Mi várható büntetőjogilag?Mit tehetek?
Tisztelettel!

ObudaFan # 2006.05.24. 20:25

Együtt kell működni a hatósággal, vallomást kell tenni, az enyhítő körülmény is, és minél gyorsabban tisztázódik az ügy, annál hamarabb vége lesz az eljárásnak is. Jogosítványnak viszont jó időre vége.

Traffic # 2006.05.28. 17:36

T. Nihil!

Teljes mértékben igazat adok ObudaFan-nak.

Azon elgondolkodtam azért, hogy az utas (jobb első) közrehatása a baleset bekövetkeztében a Nihil terhére rótt bűncselelmény jogi minősítését megváltoztathatja. A balesetért az utas felelős véleményem szerint, ezzel önmagának okozott súlyos sérülést, így szabálysértést követett el.

Tekintettel arra, hogy Nihil a balesetért, ezáltal a súlyos sérülésért sem felelős, így csupán a járművezetés ittas vagy bódult állapotban bűncselekmény alapesetéért vádolhatják meg.

Várom a véleményeteket!

Műkedvelő # 2006.05.28. 18:09

T.Traffic!

Véleményem szerint jó a megközelítés.
Csak árnyalhatja a felelősséget, az a kérdés, hogy miért nyúlt az utas a kormányhoz?!
Mert ha esetleg a baleset elhárítás a cél...
De gondolom itt nem erről van szó!

Tudtommal az önmagának okozott sérülésért
nem tartozik felelősséggel senki.
Tehát hiába szabálysértés.

A kárrendezési része az más, természetesen.

Traffic # 2006.05.28. 18:23

T. Műkedvelő!