külföldi munka


Krisztiáná # 2007.04.12. 15:46

Üdv.

Érdeklődnék melyik az az ország ahol az egyik fül sükettsége nem számít fogyatékosságnak és dolgozhatok hajón mint pincér??

Köszönettel

T r a v e n # 2007.04.13. 09:54

Kedves Krisztián!

Hallássérült személy felszolgálókénti alkalmazása képtelenség.
Azonnali pályaelhagyást javaslok...

Maple-Leaf # 2007.04.16. 07:57

Azonnali pályaelhagyást javasolsz? Mire alapozva? Volt már valaha dolgod hallássérült emberrel?

Nekem volt egy siket évfolyamtársam az egyetemen, elvégezte a jogot, mindenből ragyogóan levizsgázott. Egyszerűen fantasztikusan tudott szájról olvasni. Mindent megértett, soha nem kérdezett vissza, hogy mondjuk újra.

Nem látom akadályát, hogy egy ilyen tehetséggel rendelkező ember miért ne dolgozhatna akár pincérként ha már jogászként igen.

the big cat # 2007.04.16. 08:20

Szerintem nem létezik olyan ország, amelyik nyíltan diszkriminálna a pincéri munkakörben hallássérülteket. Én sem látom be, miért ne lehjetne pincér valaki, főleg ha csak egyik fülére süket. a feleségem audiológus, olyasmiket áttam, amit az emberek nem is gondolnának.

Az egy másik kérdés, hogy a negy szemályszállítóhajó flották rendszerint olyan ország zászlaja alatt hajóznak, amelyekben amunakjogi jogvédelmenek se híre, se hamva.

Krisztiáná # 2007.04.17. 08:18

Az egyik fülem rossz a másik 100%-os.Tökéletes a hallásom a másikkal.Hollandiában dolgoztam hajón,de felmondtak a fülem miatt.Nem hinném,hogy el kéne hagynom a pályát,mivel itthon nem volt gond az iskola elvégzéséhez ez a problémám.Csak kerestem volna valami jogi információt és lehetőségeket.Köszönöm a hozzászólásotokat.

Krisztiáná # 2007.04.17. 08:20

Ui.Bárzongoristaként visszavárnának a hajóra:-)Itt nem gond a halláskárosodás.Beethovent azért nem merik megtagadni:-)))))

the big cat # 2007.04.17. 10:05

Szerinetm ha a holand jog alapján volt a munakszerződésed, akkor ezért simán perelhettél volna, és nyertél is volna. Ez durva és megalapozatlan diszkrimináció.

the big cat # 2007.04.17. 10:05

Sőt ha még nem évült el, szerintem akár most is perelhetsz, érdemes lenne holland jogásszal konzultálnod.

Loren # 2007.04.17. 11:43

Azért vigyázat, a hajó speciális "állatfajta". Attól, hogy hollandiai partok mentén hajóztál, akár ecuadori illetőségű is lehet. Azaz akkor nem érvényesek rá a Holland szabályok, ecudori munkajogászt meg hiánycikk errefelé!

SZóval, érdemes megfigyelni, milyen színű zászló lengedezik a hajórúdon, ezzel általában hamar kideríthető melyek országnak dolgoztál!

Lehet, hogy könnyebb megtanulni zongorázni....

Zsékettő # 2009.07.04. 06:33

Szerte a világban többezer (ha nem több!) magyar gürizik, sokszor embert próbáló körülmények közt.

Érdemes lenne ezt a topicot felpörgetni, sok tanulsággal járna.

Kezdve ott, ahogy Loren említette, bizony a flották a legegzotikusabb országok zászlaja alatt futnak.
Bahamák, Costa Rica, Ecuador, Bolívia.

A folyami hajózás sem kivétel.Többnyire svájci catering cégek, régebben Luxemburgba bejelentett melósok (de jó is volt a régi szép idők!Normális TB-r fizettek az ember után, az adót vissza lehetett igényeln
  • >ez mondjuk adócsalás volt.), újabban Ciprus a menő, mióta EUtag lett.Töbnyire nem fizetett adók.Multicégnél fizetett biztosítás (pl. Allianz stb.)
Nulla nyugdíj.

A munkaszerződéseken csak kiskapuk tátonganak, azok is a jó ciprusi munkajogi szabályok szerint megfogalmazva.
Per és hasonlók?Felejtsd el, kiárt, h lenne bármilyen esélyed.

Beteg leszel?Ha normálisabb cégnél vagy, szerencsés esetben 50-100%-a a fizudnak kapod addig, míg vissza nem jössz.ROsszabbik esetben a szabijaidból is kanyarintanak egy keveset, vagy az egészet.Utána jön a fizetetlen munkanap...Ha olyan a dolog, h látni, ebben a szezonban már nem tudsz visszaszállni (kartörés, a csúszós konyhán gyakori a pincéreknél), simán felmondanak.
Túlóra?
Addig kell dolgozni amíg munka van.Ha ez éppen egy adott 24 óra alatt 8-10-12-16-20óra?Senkit nem érdekel.

Miért választják mégis sokan?A nagy lemorzsolódás miatt relatíve könnyű a "darálóba" bekerülni.Az alapfizetés cégenként változó. 600-1000euró közötti.Elsőre soknak tűnhet, de ha elosztja az ember a havi 300-400 órával(!), rögtön más a kép.

Biztos mindenki tudna mesélni finom történeteket.Talán van aki jobban a színfalak mögé lát.

A zászlóról: nem mond sok mindent, folyamon pl. új országba érve cserélik az adott országéra...
Ami a hátuljára van pingálva, csak az számít!

Dödölle1 # 2009.07.05. 07:54
A zászlóról: nem mond sok mindent, folyamon pl. új országba érve cserélik az adott országéra… Ami a hátuljára van pingálva, csak az számít! ------
Némi hozzászólás.

Amit leírtál az valószínűleg így van, nekem csak a Dunával és magyar jogszabályokkal kapcsolatban van ismeretem/tapasztalatom.

Folyamon jogszerűen:

Hátul (a hajó farán) mindíg a annak az országnak a lobogója va felhúzva amelyik államban van bejegyezve a hajó.

Elöl pedig mindíg annak az országnak a lobogóját kell felhúzni, amely ország területén a külföldi hajó tartózkodik.

(Lásd: Hajózási Szabályzat)

Példa: Magyar hajó, Magyarország területén napfelkeltétől napnyugtáig a fő helyen (általában a hajó farán, vagy a híd mögötti felső fedélzet hátsó harmadán lévő árbócrúdon) a magyar lobogót köteles felhúzni.

Ha ez a hajó kilép Szlovákiába, úgy előre köteles a Szlovák lobogót felhúzni, ha osztrák vizekre ér, úgy a Szlovák lobogót lehúzza és osztrákot húzza fel, ha átár Németoszágba, úgy a német lobogót, ha a Duna-Rajna-Majna csatornán kijut Hollandiába, úgy a holland lobogót köteles felhúzni. --------
A fentieket magyar hajó esetében a Hajózási Szabályzat (kormány rendelet) szabályozza.

Úgyanígy kötele eljárni minden, a Dunán hajózó idegen állam hajója is.

Üdv. :)