Kétlem, hogy az osztrák polgári jogot mélyebben ismerné itt valaki, de ha igen, majd biztos válaszol.
A magyar jog alapján nem, nem lenne esélyed. Magánszemély eladó minden további nélkül kizárhatja a szavatossági igényeket a szerződésben. Ausztriában nem tudom, hogyan van.
Sziasztok! Ha vállalkozóként külföldön veszek egy autót magánszemélytől rejtett hibával, ami késöbb biztosan jelentkezni fog (pl: pár hónapon esetleg pár napon belül vagy már fennt állt a hiba a vásárláskor is csak ugye nem derült ki), akkor vissza tudnám-e kérni a pénzt amit kér érte vagy teljesen esélytelen a dolog? Ausztriai autóról lenne szó. A hirdetésben szerepel, hogy garancia és szavatosság nélkül adná.
Sajnos nem tudok megállapodni a kereskedővel. Négy ajánlatot tett. Javtitasam meg a kocsit és vétel áron visszaveszi. Látatlanban 320e Ft javítási költséget mondott és felesbe vállalunk. Ez azért nem jutányos mert a markaszervizben teli árba 176e Ft a várható javítási költség. Az utolsó ajánlat 200e Ft szólt ebből nekem kb 140e Ft költségem lenne. Az autó lassan 3 hete áll. Az utolsó ajánlat hogy cseréjem ki én otthon.... Sajnos így kénytelen vagyok saját költségrr a javítást elvégezni. A szervizben segítőkészek leírják az elvegzett munkát, csinalhatok képeket. Persze a probléma pontos oka ott fog. Kiderülni. A kereskedő még a problémát sem hajlandó megnézetni. Szóval köszönöm marad a nehéz út
Ha kereskedőtől vetted, akkor meghibásodás esetén az első hat hónapban vélelmezni kell, hogy a hiba a vásárláskor is fennállt, ennek ellenkezőjét az eladónak kell bizonyítani.
Helyedben írnék a kereskedőnek egy levelet, amiben leírod a hibát, és felszólítod hogy javítsa meg vagy fizesse ki a megjavíttatás költségeit. Ajánlottan, tértivevényesen, határidő tűzésével.
Ha nem válaszol vagy elutasít, neked kell pert indítanod. Ha ott nyerni akarsz, akkor viszont sajnos nem teheted meg, hogy megjavíttatod, mert akkor nehezen bizonyíthat az eladó.
Voltam a kocsival márkaszervizbe. Szerintük a a kuplung tárcsa okozza a problémát. A hiba ellenére lehet még használni 5000-15000 km még eg az autót. A váltó automata vagy hülye biztos így én nem tehetek róla. Sajnos az állapot felmérés nem mutatta ki, de így feltételezhető hogy a vásárláskor sem volt jobb bőrbe. Amúgy az első hat hónapban vélemezhető hogy a hiba fenn állt a vásárláskor az ellenkező bizonyitásáig.(ez a kellék szavatosság) Ezt pedig a kereskedőnek a feladata ilyenkor. De ő nem hajlandó rá. Valamit rosszul értelmezek esetleg?
Ilyenkor leírod egy tértis levélben neki, hogy mit szeretnél.
Azért azt hozzátenném, hogy az esélyeid meglehetősen csekélyek. Én speciel simán elhajtanálak, hogy menj oszt pereskedjél. Akkor járhat neked bármi is, ha az eladó hibásan teljesített, vagyis már a vásárlás pillanatában is fennállt a hiba. Ez esetedben nem lehetetlen, de ha 2000 km-t tudtál menni egy autóval, akkor eléégé esélytelennek tűnik bebizonyítani, hogy hibás volt már ekkor is a váltó.
Az igaz, hogy simán elfut egy kézi váltós autó is 200-250ezer kilométert. Általában. De van, amikor kétmilliót is, és van, amikor csak 50.000.-t, vagy éppen ezret. És meghibásodik. Előfordul. Úgyhogy önmagában az, hogy 130ezer km-nél hibásodott meg egy alkatrész, nem jelent semmit.
3 hónapja vettem egy 2007es autót. Kb 2000 km mentem a kocsival és sajnos kiderült hogy váltó hibás, kuplung tarcsát illetve előfordulhat hogy aktuátor kell cserélni. Az autó automata váltós, szekvenciális 5 fokozatú (olyan mint egy automata úgy is kell használni, felépitesben viszont a manuális valóra hasonlít) . Sajnos a hibát egy szimpla allapotfelmeres nem mutatta ki. Mivel automata váltós 130ekm futott autóról van szó úgy érzem nem normális dolog hogy hibás lett, kézi váltós autoim is simán elfutnak 200ekm megbontas nélkül. A kereskedőt felkerestem és olyan ajánlatot tett hogy csináltassam meg az autót és vissza vásárolja, aztán 300e feletti összeget mondott hogy annyiba kerül a javítás és felezzük meg az összeget ez sem volt rám nézve jutányos mivel a markaszerviz lista áron ennek a feléért vegezné el a javítást. Mikor arra kértem hogy csináltassa meg lecsapta a telefont azóta sem érem el sehogyan. Ilyenkor hogyan tovább?
A külföldről érkező autónak az évjárata , mindig a forgalmiban szereplő első forgalomba helyezés dátuma a mérvadó a gyártási dátum ellenében. Tehát a 2017 decemberében gyártott autó , 100% , hogy 2018-as lesz , de lehet akár 2019-es is , ha túltárolt és a piac igy kategorizálja be. Az újabb tipusoknál már nincs pótkerék , csak defektjavitó-készlet, A háromszög , sebkötöző és szőnyeg új autó átvételnél nem kötelező felszerelés, Az más kérdés , hogy egyes autószalonok , tipustól függően ezeket ajándékba adják-vagy sem , vagy külön felszámolják ennek árait.
„Most januárban ügyvéd általi felszólítást kaptunk, azzal, hogy a vevő nem találja a pótkereket, az elakadás háromszöget, és belső szőnyeget”
Nem hinném, hogy a pótkerék kötelező tartozék lenne akármelyik autónál. Én is úgy vettem át az autómat, ami Németországból került behozatalra, hogy nincs benne, sőt még kerékemelő se volt. Viszont volt benne egy kicsi kompresszor és egy Continental defektjavító készlet. Ott - és valószínűleg Ausztriában sem - nem szokás pótkerékkel eladni az autót, mert így az autó is valamivel könnyebb és olcsóbban is tudják egy kicsivel adni, erre kellene esetleg felhívni a tisztelt figyelmét a vevőnek. Mondjuk nem kis tortúrát követően az enyém alatt már van pótkerék, külön kellett mindent egyenként beszereznem, még pótkerék tartó se volt, de nem ez a lényeg.
A többi részére majd az okosoktól megkapod a választ. Én csak laikus vagyok.
Tisztelt Jogifórum tagok! 2019 december 17. -én eladásra került egy 9200 km-t futott gépkocsi, amely 2018-as forgalomba helyezéssel Ausztriából lett behozva. Az autó ausztriai adás-vételin sérültként volt feltüntetve, mert a küszöbnél valóban sérülés volt látható. Ez a sérülés a vevő részére nem lett eltitkolva, így is lett árulva. A gépkocsit családi okok miatt eladásra kínáltuk. az új ára alatt jóval, kb 3 millió Ft-al.A vevő a küszöbön levő sérülés miatt további 50 ezer Ft-ot valamint az első szerviz költségére még 50 ezer Ft-ot alkudott. A vevő megnézte, kipróbálta, majd az adás- vétel megtörtént az autót elvitte. Most januárban ügyvéd általi felszólítást kaptunk, azzal, hogy a vevő nem találja a pótkereket, az elakadás háromszöget, és belső szőnyeget, megjegyzem, ezek a megtekintéskor sem voltak az autóban, valamint az új tulajdonos az autót elvitte dec. 30.-án kötelező szervízre, ahol közölték vele, hogy az autó már nem garanciális, dec. 22 én lejárt az 1 év garancia. Az adás- vételkor még garanciális volt, és ezt szóban közöltük is,Valamint futóműállítást javasoltak, illetve állításuk szerint az autó alulról sérült, több helyen. A kerekek felől morgó hangot hall az új tulaj. Ilyen hang a kipróbáláskor nem volt.Az ügyvédi felszólításban azt kérik, hogy az autót 3 napon belül vegyük vissza, vagy további peres eljárásra számíthatunk. Valamint az évjáratra hivatkoznak, hogy 2018-as nak adtuk el holott 2017 decemberében lett gyártva, de forgalomba helyezés Ausztriában 2018-ban történt. Az eredeti forgalmit amin mindkét adat fel volt tüntetve, e mailban az adás-vétel előtt a vevőnek átküldtük. Kérdésem, mit tehetek, a hiányzó tartozékokat tudta a vevő amikor elvitte a kocsit, az alján levő sérüléseket pedig én sem láttam, és nem tudtam róla. Valójában december végén vitte el nyári gumikkal, fogalmam sincs az elvitel után mi történt az autóval. Valamint a 3 nap után az ügyvéd indíthat-e ellenünk bármilyen jogi pereseljárást? Az ügyvéd hivatkozik a Ptk szerinti szándékos tévedésbe ejtésre.Ptk 6:91 (1) bek. Válaszukat köszönöm.
„Ptk.4:158.§ (1) A szülők gyermekük vagyonát biztosítékadás és számadás kötelezettsége nélkül kezelik. (2) A szülők gyermekük vagyonának kezelése során a rendes vagyonkezelés szabályai szerint, ugyanazzal a gondossággal kötelesek eljárni, mint saját ügyeikben. Ha e kötelezettségüket szándékosan vagy súlyos gondatlanságból megszegik, az ezzel okozott kárt a szerződésen kívül okozott károk megtérítéséért való felelősség szabályai szerint kötelesek megtéríteni.”
Van egy öreg, szinte csak alkatrésznek eladható autó a 16-éves leányom nevén. Kell-e gyámhivatali engedély, ha kb 150ezer forintért most el tudnánk adni?
wers, ezek szerint pl aki autókereskedőtől vesz egy autót, automatikusan kérnie kell az épp aktuális cégbejegyzését, működési engedélyét, hogy épp nincs-e felszámolás, kényszertörlés alatt? Illetve bármilyen jogi csűrcsavart, amiért foglalást jegyeztetnek be egy gépjárműre, de mire elsétál az illető az okmányirodába átírni, addigra már ki van vonva a forgalomból.
Mivel nem vagyok tulajdonos, én nem tudom kivonatni a forgalomból az autót. A tulajdonos meg tudta volna tenni, de ő már leadta a szerződését az okmányirodában.
Azért mentél az okmányirodába, mert vettél egy autót, és át kell íratni. Azt, hogy milyen a kocsi, kitől vetted, azt előzetesen neked kell ellenőrizni, nem a hivatalnak. Hogy mit láttak / nem láttak három hónapja az nem hiszem, hogy bármit számít.
(Egyébként egyszerűbb lett volna átíratnod azonnal azzal, hogy egyből kivonatod ideiglenesen a forgalomból. Szerintem)
„Tehet ilyet egy okmányiroda? Kissé bosszantó.” Irgumburgum. Tényleg észbontóak ezek.
Kissé kacifántos történet: Vettem egy autót kb 2 hónapja, ami motorhibás lett. Oké, nem is ez a legnagyobb gond. :)
Ennek következtében nem tudtam elvinni eredetvizsgára az autót, mivel ki volt szerelve a motor, mobil eredetvizsga meg nincs már 2010 óta.
Ezen a ponton elkezdtem aggódni, mi lesz a 15 napos átírással, elmentem egy bizonyos okmányirodába, ahol is rendes volt a hölgy, és engedte, hogy csak a vagyonszerzési csekket fizessem be, így nem fognak megbüntetni. Ő ott meg is nézte, átíható-e az autó. Igen, átírható, semmi baj.
Az autó elkészült, meglett az eredetvizsga, de még előtte még egyszer rákérdeztem az okmányirodában, hogy tényleg még mindig átírható? Igen.
Ma mentem eredetvizsgára, délután okmányirodába, erre közli velem egy másik hölgyike, hogy a cég, akitől vettem kényszertörlés alatt van, és nem átírható..... De ez már vagy 3 hónapja tudható volt. (nekik, én nem tudom, hogy kell utána nézni)
Az okmányiroda kifizettette velem a vagyonszerzést, eredetvizsgát úgy, hogy nem átírható az autó.
Idegennek eladáskor odaadjátok egymásnak az irataitokat, hogy ellenőrizzétek, és aláírás előtt megnézitek, tényleg az szerepel-e a szerződésben. Ha nyilvánvalóan csak hibás a kitöltés, akkor szerintem simán átmegy az okmányirodán. De ha nem azonosítható be a vevőd, akkor abból még lehet gond. Majd hétfőn meglátod.
Első lépésként az eladástól számított 8 naptári napion belül jelentsd be a közlekedési igazgatási hatóságnál (okmányiroda) az eladás tényét. Ennek elmulasztása szabálysértésnek minősül.
No, de nem is ez a lényeg. Az okmányirodában kiderül, hogy valós-e a vevő, sok kérdésedre választ kapsz. Ne nyomozgass.
Az adásvételi szerződést őrizd, de nagyon, mert azzal bizonyíthatod, hogy mióta nincs a tulajdonodban, illetve a birtokodban a jármű. Ezek után - ha bármilyen jogsértést követnek el a kocsival - mutasd be.
nem feltetlen rejtett hibarol szol a posztom, de ennel jobb topic-ot nem talaltam(ill, ez porog): tegnap sikeresen eladtam az automat, viszont most nezve az adasveteli szerzodest a szemelyi igazolvany-nal mintha hianyozna 1 karakter.. a vevot telefonon/e-mail-en azota nem erem el. ill. google alapjan a cim se tunik elerhetonek..(ami lehet a google hibaja) ilyenkor mi a teendo? marmint ugy nez ki hogy nem valos szemely vette meg az automat. (15 eves opel astra 500 ezer forintert adtam el) lehet tul sok akcio filmet nezek, de mi van ha pl. buncselekmenyhez fogjak hasznalni? az adasvetelin van pontos datum ora ido... mire szamithatok, ill mit tegyek? rendorsegi feljelentes? az auto mar nincs nalam, se a torzskonyv..
Ha magánszemélytől vetted az autót, akkor ugyanúgy felel az eladó a szavatossági igényekért, de neked kell mindent bizonyítani. Lásd : Ptk, hibás teljesítés, 6:157.§ - 6:167.§.
A szerződésben kizárható magánszemélyek között a szavatosság. Nézd meg a szerződéseteket, nincs-e ilyen benne.
Van pár kivétel is a szavatosság alól. Ilyen pl. a kellő gondosság mellett észrevehető hiba, vagy az a hiba, amit közöl az eladó. De ide tartozik az a hiba is, ami az autó életkorából, futásteljesítményéből, általános állapotából várható.
A "körbefújták" az határeset, ma már épeszű autóvásárló rétegvastagság nélkül csak akkor vesz autót, ha nem érdekli, hogy körbe lett fújva. Ez kellő gondosság mellett azért felismerhető. (Arról most ne is beszéljünk, hogy állapotfelmérésre vásárlás ELŐTT visszük az autót, ugye)
Azt, hogy a szervízkönyv nem felel meg a valóságnak, és a km óra számláló is kevesebbet mutat a valós futásteljesítménynél, azt is neked kell bizonyítani. Egyik sem egyszerű, de szakértő esetén, ha tényleg majd dupla annyi van benne, azért lehetséges.
Tegyük fel, hogy tudod bizonyítani.
Ez esetben első körben írhatsz egy (ajánlott, tértis) levelet az eladónak, felsorolva benne a hibákat, hivatkozva a fenti Ptk szakaszokra, és kérheted, hogy X összeget fizessen vissza neked 8 napon belül, vagy ha ezt nem akarja, akkor vegye vissza az autót, és adja vissza a vételárat, szintén 8 napon belül.
Ha nem teszi pert indíthatsz ellene a bíróságon. Majd az igazságügyi szakértővel a bíró eldönti melyik hiba számít tényleg hibás teljesítésnek, mi nem, mennyi a valós piaci ára az autónak, és meghatározza neked az árleszállítást vagy a szerződés felbontását.
A per hosszadalmas és szakértővel költséges is lesz, szóval a megállapodás a legjobb megoldás. De ha nem, akkor perelni kell.
Én két eshetőségre gondoltam: 1. Megtartom az autót, de a 250 ezer km-es ára kevesebb 100 ezrekkel, mint a 150 e.km-esé, ezért pénzt szeretnék vissza. 2. Visszaadom az autót, az eddig kiadásaimmal együtt a vételárat vissza.
Ráadásul a részecskeszűrő is el lett távolítva, szintén kb 2-300 ezer az ára.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.