Sziasztok!
Nekem is lenne a témakörben egy kérdésem.
Adott egy nagy teljesítményű épített hobbigépjármű, amelyről pár éve úgy döntöttem, lecserélem fiatalabb, kisétvágyú családi kasznira, ami kompatibilisebb a törvényekkel, meg több ráció van benne. A hobbigépet -szép évek emlékére- gondoltam megtartom második járműnek, hétvégi autónak, amit néha elővesz az ember ha úgy tartja kedve.
Közben változott minden, fontosabb, racionálisabb célok jöttek, (család, lakáshitel, etc.) szűkült a pénztárca, így az egykoron dicső járműnek mégis mennie kellett. Eddig ideiglenes kivonatásokkal próbáltam a terheket csökkenteni, húzni-halasztani ameddig lehetett, de eljutottam oda, hogy már nyűggé vált az egész, pontot akarok tenni az ügy végére.
Elkótyavetyélni az autót nincs értelme, piaci értéke köszönőviszonyban sincs a valós értékével, ráadásul ilyen pénznyelőre van a legkevesebb érdeklődő a mai gazdasági helyzetben. Ugyanezen okból bontóba sem akartam tolni, hiszen értékes alkatrészekkel van tele a gép, meg amúgy is jó műszaki állapotnak örvend az autó, sok százezret nem dob ki az ember a kukába. Eldöntöttem hogy elbontom magam: az értékes, eladható alkatrészeket kiszerelem, az értéktelen kicsontozott vasat leadom a bontóba. A bontás már a végéhez közelít, azonban közben szembesültem azzal, hogy a regisztrált bontók, akik hivatalos bontási engedélyt adnak ki, csak egészben vesznek át járművet, bontva nem. A MÉH, akit nem érdekel mi van benne, és mi hiányzik, viszont nem ad olyan hivatalos papírt, amivel lemondhatnám a súlyadót, és a biztosítást. Szokásos 22-es csapdája, magyar módra. Mit lehet ilyenkor tenni? Hogyan lehet legálisan elbontani így a gépjárművet? Van regisztrált bontóknak listája? Az NKH oldalán elvileg van, gyakorlatilag nem sikerült meglelnem. Minden ötlet érdekel.
Előre is köszi.