Használtautó, Garancia???


fazsolt # 2020.01.20. 13:54

Tünet nem volt. Szerdán hoztuk el, pénteken kivillant a lámpa. Beszéltünk az eladóval és elismerte, hogy ez nála is volt.

Azért ez érdekes, hogy egy szakember hogyan tudja megállapítani, hogy hibás volt-e... :( Egypróbát ettől még megér, azt gondolom, bár a kocsi kell és természetesen, szigorúan márkaszervíz

drbjozsef # 2020.01.20. 13:30

fazsolt,

Ja, hogy azt, hogy a hiba már fennállt, amikor megvásároltad? Te nyilván sehogy.

Ha azt gondolod, hogy így volt, esetleg megnézi egy szerelő, és megerősít ebben, akkor célszerű írásban, tértis ajánlott levélben kérni az eladót, hogy javíttassa meg az autót, vagy fizesse ki a javítást.

Ha ezt elutasítja, akkor pert indíthatsz ellene, ahol kirendelnek majd egy igazságügyi szakértőt, aki megszakérti, és eldönti, hogy valóban hibás volt már az autó eladáskor. Ha igen, akkor a perköltséget és az egyéb költségeid megtérítését is kérheted. Ha nem, akkor így jártál.

Ebből következően, ha pereskedni akarsz, ne javíttasd meg az autót. Vagy legfeljebb a márkaszervízben, ahol esetleg a javítás folyamatát dokumentálják is. Különben nem tudsz majd bizonyítani.

drbjozsef # 2020.01.20. 11:56

fazsolt,

Mit?

fazsolt # 2020.01.20. 11:18

Kedves drbjozsef,

Hogyan tudom én ezt igazolni? Kell ehhez egy szakértő?

drbjozsef # 2020.01.20. 10:51

fazsolt,

Kit terhel ilyenkor a felelőség, ha tegyük fel jogos lesz az igény?
Neked az eladóddal van jogi kapcsolatod. Neked vele kell rendezned.

Nekem a hölggyel van kapcsolat (adásvételi szerződés) de még neki is van fél éve. Tovább tudja ő terhelni a költségeket, vagy sem?
Tovább tudja. Ő van a kereskedővel kapcsolatban, ha a hiba már akkor is fennállt, amikor ő vette a kereskedőtől, akkor követelhet tőle.

Vagy én csak azzal foglalkozzak, hogy nekem rendben legyen?
Fogalalkozhasz vele, ha jól esik, akár a világbékével is, de neked egyikre se lesz ráhatásod.

A különbség az az, hogy míg te egy magánszeméllyel vagy jogviszonyban, ezért mindent neked, mint vevőnek kell bizonyítania, addig a te eladód egy kereskedővel, ami esetben az első fél évben vélelemezni kell a hibás teljesítést, és a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy nem volt hibás a jármű. Ez nyilván szakkérdés.

fazsolt # 2020.01.20. 08:44

Tisztelt Segítők!

Vásároltunk egy autót a páromnak, aminek úgy tűnik van egy kis baja. A kereskedőt felhívtuk, de sajna bizományi értékesítés volt, így nyilván neki ezek alapján nincs jogi felelőssége, bár ezt az autót korábban (2019 október?) ő hozta be az országba, adta el egy hölgynek.
A hölgynél előjött a hiba, ami nálunk is, visszavitte a kereskedőnek, aki csak úgy vette be, hogy bizományba. (bár ez a rész még nem világos, hogy miért vitte vissza, miért bizományba, stb)
Adásvételkor nem találkoztunk a hölggyel, így nem tudott ismert hibákat elmondani, adásvételin nem is szerepel.

Több kérdésem is van:
Kit terhel ilyenkor a felelőség, ha tegyük fel jogos lesz az igény? Nekem a hölggyel van kapcsolat (adásvételi szerződés) de még neki is van fél éve. Tovább tudja ő terhelni a költségeket, vagy sem? (Csak a hiba kiderítése több, mint 50000 forintba fog fájni - 9 éves autó)
Vagy én csak azzal foglalkozzak, hogy nekem rendben legyen?

A hiba lehet csak pár 10ezer és az nem érdekel, de lehet több 100e, ez csak akkor derül ki, ha kicserélem az alkatrészt, a hibakód nem egyértelmű, márkakereskedésbe csak pénteken jutok be. (Hibakód alapján az olcsóbb alkatrészek elvileg jók, azt megnéztük)

Az is segítség lehet, ha valaki alvázszám alapján tudna nekem életutat nézni (Ausztriából lett behozva)

Illetve ismer valaki olyat, aki kifejezetten ilyen autó adás-vételi problémákra szakosodott és tud tanácsot adni Vas megyében?
A kereskedő full inkorrekt egyébként, mert a hölgy egy csomó javítást elvégzett a kocsin, mégis olcsóbbért számította be, de persze nekünk rátett 500e forintot.
Tudom, mi is hk voltunk.
Minden segítségért hálás lennék.

Urobi # 2020.01.19. 12:19

Köszönöm a válaszokat! Nagyon megnyugodtam!

Ennyit írtunk az adásvételibe:
A kinyomócsapágy lehetséges hibájáról a vevő tájékoztatva lett!

Tehát ha a kettős tömegű lendkerék is a kuplungszerkezethez tartozik?
Végül is egy normálisan működő autót kapott!

drbjozsef # 2020.01.19. 11:40

Röviden : a gyakorlat az, hogy ha zörög valami, akkor a vevő saját kockázatára veszi meg, lehet ez a hiba 1000 forintos javítás, de lehet egymillió forintos is. Ő dolga.

drbjozsef # 2020.01.19. 11:39

Urobi,

A szavatosság körébe nem tartoznak azok a hibák, amit az eladó közöl a vevővel. A bírósági gyakorlat az, hogy az eladónak a hibajelenséget kell közölnie, ennek ismeretében a vevő a saját kockázatára veszi meg az autót.

Ha zörög valami a kuplungnál, és ezt bele is írtátok az adásvételibe, akkor neked további teendőd nincs. Ha pénzt kér, utasítsd el a követelését, közöld vele, hogy a hiba nem tartozik a szavatossági körbe, egyébként ha nem ért egyet, indítson pert a bíróságon.

(Megjegyzem : sokan nem tudják, de a legjobb lett volna, ha kategórikusan beleírod a szerződésbe, hogy nem vállalsz semmilyen szavatosságot az autókért. Magánszemélyek közötti szerződés esetén erre lehetőséget ad a Ptk. Kereskedő nem adhat el így autót, az semmis lenne, mert a fogyasztó hátrányára nem térhet el a szabályoktól, de magánszemélyek között lehet ilyet.)

Urobi # 2020.01.19. 04:59

Sziasztok!

Eladtam az autómat(Kia ceed 2013)109000km
Rendben volt az autó,kivéve hideg időbe kuplung felől kisebb csapágy hang hallatszott,ami a kuplung kinyomásakor,és egy rövid használat után teljesen elhallgatott!
Szerelő ismerősömmel megnézettem,Ö kinyomócsapágy problémára gyanakodott,amit még nem tartott szükségesnek orvosolni,mivel a kuplung hibátlanul működik,nem csúszik,nem rángat,abban a tartományba végzi a dolgát ahol kell!Majd ha csúszni fog akkor érdemes csak foglalkozni a cserével.
Az autót eladtam,a vevővel közöltem,és bele is írtuk az adásvételi szerződésbe a kinyomócsapágy esetleges hibáját!
A vevő kipróbált az autót(20km tesztút)
Tökéletesen működött minden!
Megtörtént az adásvétel!
1 hét múlva jelzi a vevő,hogy az autót elvitte szak-szervizbe,hogy kinyomozza a reggeli csapágyhang okát.és ott szétszedette.
Ott kuplung szerkezetet kompletten cserélni akarják.szerintük az a zaj forrása ami több százezer forint,és velem akarja fizettetni!
Egy jól működő kuplungú autóval ment el,és ment a szervizbe is,én jeleztem problémát.Kérdésem,hogy
nekem kell fizetni,vagy nem a költségeket?
Ahogy tudom a használt autónál az elhasználódás miatt nem vagyok köteles szavatosságot vállalni a kuplungra.
Majdnem olyan eset,hogy kisebb hibából csinál egy teljes felújítást!

Köszönöm a választ előre is!

drbjozsef # 2019.12.14. 08:03

Cabron_

Csak tudd elfogadni, hogy a használt autó vásárlás kockázat, egy-öt-tizenegy hónap múlva is előjöhet valami hiba, ami nem biztos, hogy érvényesíthető szavatosság kereteiben.

De ha minden lehetőt megteszel, mint például az állapotfelmérés, akkor nyilván jelentősen tudod csökkenteni ezt a kockázatot. (apropó : az állapotfelmérő vállal felelősséget a leírtakért? Ha általa hibátlannak minősített alkatrész hibásodik meg, akkor felé tudsz majd reklamálni?)

Cabron_ # 2019.12.13. 14:34

Végül fel lett bérelve egy állapotfelmérő mókus. 15 pénzt megér egy komplett diagnosztika.

drbjozsef # 2019.12.12. 17:27

Ha nem adnak ilyen lapot, akkor az meg még jobb, hiszen akkor mindent hibátlannak tartanak. Logikusan.

Cabron_ # 2019.12.12. 14:02

Bermudaháromszög:

Ja, csak kérdés, ki mérte fel. Ha a kereskedővel cimbi szervíz, akkor ott vagyok, ahol a part szakad.

Mivel megvan a típus, már elolvastam egy csomó vele kapcsolatos site-ot, plusz youtobe videókat is nézegettünk, és jegyzetelek. Itt meg informálódtam a garancia, szavatosság feltételeiről.
Hasznos volt, már csak azért is, hogy ha esetleg valami meghibásodik az autómon vétel után, ne verjem adott esetben feleslegesen az asztalt.
No, de nem offolok tovább, köszi mindenkinek!

ezmostmi? # 2019.12.12. 11:28
drbjozsef # 2019.12.12. 08:07

Cabron_

Nyilván van ezer tipp, mit hogyan nézz meg.
(pl. totalcar.hu vagy becsületesnepper videók a jutyubon, pl. "Ha megtetszett egy autó, ezt nézd meg rajta")

De ha viszel "szakit" akiben bízol, akkor mindegy. Neki tudnia kell.

wers # 2019.12.12. 07:45

:D kicsit elrontottam az utolsó mondatomat, ki marad az ÉN, mármint én, kocsi analfabéta, egyedül meg se próbáljam.

Cabron_ # 2019.12.12. 07:17

wers:

Persze, viszünk magunkkal szakit, ez alap. Csak informálódom, hátha valakinek van valami jó ötlete, hogy a legkevésbé legyen rizikós. Nyilván tudom, hogy lutri.
Amúgy Honda Jazz a kinézett típus.

wers # 2019.12.12. 06:42

Cabron_, ez mindig lutri.
Mi kb. húsz év alatt négy kocsit vettünk, mindet kereskedőtől. Egyikben sem csalódtunk.

Nem hiszem, hogy a kereskedők alapból üldözendőek, vagy gazemberek lennének. Minket az évek során inkább igaz jó barátok akartak megvezetni az évek során. (akikről meg ilyent hall az ember, azok kerülendők)

Főbb szempontok: Minél fiatalabbat. Néhány típus eleve kilőve, amikre sok a panasz, nagy segítségünkre voltak a szervizünk tanácsai, lista, mikre lehet bérletet venni a szervizbe, és melyek azok, amiknél évekig szinte csak olajcsere.
Továbbá az előző hozzászólásból:

Aki nem ért az autóhoz , a használtnál , ezek hiányában rizikózik” „de jobb ha a szerelőddel mész és Ő vezet

Tehát nem szabad egyedül kocsit venni :D

ezmostmi? # 2019.12.12. 05:50

Cabron

Szerintem Te vagy a kereskedők rémálma.." ..megállapodás esetén elvihessük és hosszabb távon kipróbálhassuk az autót"..:-)))))))))

Mindig a vétel előtt kell elvinni "bevizsgálásra" , nem utólag , ahogy sokan teszik , ebbe egyébként bármelyik kereskedő simán belemegy , mert akkor van esély az eladásra-ellenkező esetben semmi,-hiszen az eladás a végső cél.(bármi is legyen a vizsgálati eredmény).

Visszatérve a "hosszabb (napos-hetes) kipróbálásra" vajmi kevés esélyt látok , mivel a kereskedésekben tárolt autók döntő többsége , költségcsökkentés cimén , forgalomból ideiglenesen kivont-biztositás nélkül várakoznak , melyekre egyutas próba belefér és ajánlott is ezt kérni a viták elkerülése végett , de jobb ha a szerelőddel mész és Ő vezet , akiben megbizol.,( persze van aki a cipőt is 3 hónapig próbálja és utána gondolkodik..:-)))).

Aki nem ért az autóhoz , a használtnál , ezek hiányában rizikózik. Nekik alakult meg az új autó forgalmazók szövetsége , ahol tárt karokkal és teljes szervizszolgáltatásokkal várnak!

drbjozsef # 2019.12.12. 05:30

Cabron_,

nem tudom, hogy ez valóban előny, vagy nem akkora, mint amekkora hátrány, hogy nagyobb az esélye, hogy átvernek, ha átvernek?

Ez elég szubjektív, és mivel nem heti harminc autót vesz az ember, mint kiflit, egy-egy embernek nincs túl nagy mintája. Szerintem a kereskedésben sokkal nagyobb a kockázat, kellő körültekintéssel is nagyobb eséllyel futsz lyukra, cserébe ott az első 6 hónap fordított bizonyítása.

Én, a magam részéről magánszemélytől vennék inkább. Természetesen szopóágra ott is lehet kerülni, nyilván.

hosszabb távon kipróbálhassuk az autót, és elvihessük egy komolyabb átvizsgálásra? Mennyire jellemző, hogy az ilyesmibe belemennek?

Szerződéses szabadság van, megállapodással bármit lehet. Szerintem a jó válasz az, hogy amelyik nem engedi az átvizsgálást, azt rögtön el kell felejteni. Az, hogy több hétre megkapd "kipróbálni", az viszont szerintem nemigen megy sehol sem.

Cabron_ # 2019.12.11. 13:37

Sziasztok!

Visszaolvastam jócskán, szóval nem a szokásos beszart a vett kocsi, mit tegyek kérdést fogom feltenni.

Autóvásárlás előtt állunk, és már egy ideje nézelődök, informálódok. Eddig úgy gondoltunk, hogy magyarországi autót szeretnénk venni magánszemélytől, mert hát a kereskedések átvernek stb. Most már nem vagyok ebben olyan biztos. Kicsit elvesztem az információk tengerében.

Leszűrtem, hogy kellékszavatosság szempontjából kicsit jobb, ha kereskedőtől veszünk autót (figyelve az adásvételire, hogy az eladó valóban a kereskedés legyen), de nem tudom, hogy ez valóban előny, vagy nem akkora, mint amekkora hátrány, hogy nagyobb az esélye, hogy átvernek, ha átvernek?

Másik kérdésem, hogy mind magánszemély, mind kereskedés esetén köthető-e valamiféle előzetes megállapodás (esetleg kaució lerakásával), hogy hosszabb távon kipróbálhassuk az autót, és elvihessük egy komolyabb átvizsgálásra? Mennyire jellemző, hogy az ilyesmibe belemennek?

Köszönöm.

wers # 2019.12.10. 05:03

Bár még egy dolog aggaszt

Ez még semmi ahhoz képest, ha eladnád a kocsit, igen lazán bizonyítja a vevőd, hogy ez a hiba, sőt hibák, már eladáskor fennálltak, és tudsz is róla. Letagadni nem tudod.

Ha nem akarsz ennyit rákölteni (és még ki tudja mennyit), akkor egy út van, a bontó, és véglegesen kivonatod a forgalomból.

Dominik555 # 2019.12.09. 23:09

Akkor ez veszett fejsze..
Bár még egy dolog aggaszt, hogy a hátulját is összetörték, kilett cserélve a csomagtér ajtó, és a lökös!
Persze az eladó erről sem tud semmit, eltitkolta, a tdi feliratot lekaparta egy csavarhúzóval (benzines autó) és egy matricával takarta le, erre még a vételt követő héten rá is kérdeztem, hogy le szabad-e venni, persze erről sem tud semmit..

Dominik555 # 2019.12.09. 18:03

Sziasztok!
7 hónapja vásároltunk egy gépjárművet, 2009-es Golf 6.
Vásárlás után 3 hónappal nehezen vette a sebességet, szerelő kuplungot cserélt benne, de bem oldotta meg teljesen a problémát, lassan kicaeréltek minden munkahengerek, olaj, váltó beállítás.
De nem javult meg, ez benne van a paklivan lenyeltük, mint az eltitkolt hátsó sérülést, vagy a matricával letakart fényezés hibát.
Újra elővettük a váltó témát, és egy kiköszörült azonosítójelű váltó van a kocsiban, lehet nem is a gyári, a kuplungtárcsa is kisebb volt a váltóban mint a lendkerék, ez is bizonyítsa, hogy nem belevaló volt az sem!
A szerelő váltó cserét ajánlott bontott váltó 250.000 Forint!
Ez esetben lehet valamit tenni még? Ezt már pofátlanságnak tartom az eladó részéről!
Köszönöm!