Használtautó, Garancia???


beltline # 2017.09.14. 20:10

Te vagy az ügyvéd? Szerintem nem...

Szomorú örökös # 2017.09.15. 04:53

beltline

A legnagyobb jóindulattal, laikusként írom neked, hogy ha 17 éves autótól rozsdamentességet vársz el, akkor nagyon balga vagy. Ezért nem vonhatod kérdőre a kereskedőt, aki eladta. Már akkor gyanakodni kellett volna, amikor kiderült az a bizonyos "kutya-dolog", de ti ennek ellenére hittetek neki. Tényleg kár volt. Én nem mondom azt, hogy ezért magadra vess, de hogy ügyvéden keresztül akarod megoldani a történetet? Szerintem inkább hagyd, mert el fogod bukni a dolgot. Próbálj meg békében közelíteni az eladóhoz, nem fenyegetőzni feléje, mert azzal szerintem épp az ellenkezőjét fogod elérni.

Én most egy ennél 2 évvel fiatalabb autót birtoklok. Ez volt az első olyan vásárlásom, ahol gyakorlatilag sikerült körültekintően és jól vásárolni. Sokat árul el a jármű nyomon követhető története is, ha egyáltalán lekövethető. Pl. nagyon gyanús, ha egy 2000-es körüli évjáratú autónak új típusú uniós rendszáma van, mert akkor már az is befigyelhet, hogy agyonhajtott német vagy osztrák autóról van szó (előző autómmal így jártam). Az enyémet pl. Magyarországon helyezték üzembe, minden dokumentációját megkaptam, nagyon sokáig hátul rajta volt még az eladó kereskedés matricája is. Szóval sok minden lehet, amelyet figyelembe kell venni, amikor autót vásárolsz. De hogy 17 évesen tip-top rozsdamentességet vársz el egy autótól, az valóban roppant érdekes.

beltline # 2017.09.15. 06:16

Rendben. Írok egy rövid történetet aztán itt vége is. 1. nem kereskedőtől vettem, ezt már írtam az első levelek közt. 2. Van egy 1992-es e36 325i-m. A garázsban áll, OT lesz belőle. Csak annyit kell tudni róla, hogy a főnökömtől kunyeráltam el. 5 évig fűztem, hogy adja el nekem mert bele sem ül. Semmilyen rozsda nincs sehol. Csak a bal oldali első ablak kapcsolója nem gyári

drbjozsef # 2017.09.15. 08:05

Ja, hogy garázsban áll, és az előző tulaj sem ült bele, gondolom ott is garázsban állt, és nem rozsdásodik? Míg a rendszeresen használt 17 éves meg igen? Érthetetlen.

Magánszemélytől vásároltál, neked kell bizonyítani. Azt, hogy a rozsdásodás már fennállt, nem lesz nehéz. Azt, hogy erről nem tájékoztatott, már határeset, vagy elhiszik a tanúdnak, vagy nem, vagy ő is hoz tanút, hogy de mondta. Azt, hogy kellő gondossággal jártál-e el, ahelyett, hogy hittél neki, azt nehéz lesz bizonyítani.

Egyszóval, zaklathatod az eladót levelekkel, hogy vegye vissza, vagy adjon kedvezményt, mert becsapott, de ha le se szarja, akkor legfeljebb perelhetsz, és a fentiek alapján elég véleményes a végeredmény.

Döntsd el Te. Érdemes-e sok költséggel pereskedni, de csak
viszonylag nem túl magas eséllyel megnyerni. Sajnos más út nincs.

Legközelebb vigyél hozzáértőt, ha Te nem értesz hozzá, és rögzíts minden beszélgetést.

Ja, nem vagyok ügyvéd, csak laikus olvasó.

beltline # 2017.09.15. 08:22

Köszönöm!!! Téged vártalak. Le van fényképezve az a szöveg egy fórumról ahol ez hangzik el és ott a becenevén található e-mailen folyt a beszélgetés az indulásunk előtt.
Egy kérdező." Tényleg rozsdamentes?"
az eladó:" Tényleg, tudom, hogy ritka"
A dátum látszódik a beszélgetésnél, 3 hónapja történt. Csak ezért mentem el az autóért. Ez nem változtat az előző leveledben leírt véleményedről?

drbjozsef # 2017.09.15. 08:28

De, egy keveset igen, így talán könyebben bizonyítható az állításod, de a bíróságon a bíró szabadon mérlegelheti a bizonyítékokat, nem tudhatod, mennyire esik latba egy screenshot.

Arra jó esetleg, hogy a delikvensnek levélben megemlítsd : ha nem fizet, perelni fogsz, és a vásárláskor a tanú előtti hazugsága mellett a hirdetésben leírt rozsdamentességről is van fényképed. Hátha az hat.

De abban nem változott a dolog, hogy Neked kell perelni. Ami nem olcsó, és továbbra is határeset. Kimagyarázza magát, hogy nem is úgy gondolta, Te viszont nem voltál a helyzethez elvárhatóan gondos. Úgyhogy van kockázat a pereskedésben.

A felszólítást érdemes megírni, hátha hat, és akkor visszakozik, nincs pereskedés. Aztán ha mégsem, majd meglátod utána.

beltline # 2017.09.15. 10:01

Rövid leszek, nem nekem írta. Ja, dehogynem a fórumon vettem. Azt egyébként hogyan lehet? Köszi, hogy ismét írtál

beltline # 2017.09.15. 10:51

Nem személyesen vettem, a postás hozta és csak aláírtam, hogy átvettem. Én kiszálltam...

nonolet # 2017.09.15. 12:52

" Le van fényképezve az a szöveg egy fórumról ahol ez hangzik el"

Ugyanmár... nevetséges vagy ezzel az érveléssel.

NEKED kell átvenni, mint vevőnek kellő körültekintéssel.
A fórum szöveget az eladó és a bíró is magasról szarja le...

NEKED kell az állapotot a szerződésben rögzíteni.
Ha nem vagy naiv-hülye vevő.

Beleírtad, hogy rozsdamentesen veszed?
Pedig fontos volt ez neked, akkor ...miért nem?!!!

beltline # 2017.09.15. 16:07

Figyelj nepper! Beszélj már egy ügyvéddel erről azért. Nehogy rosszul járj amikor ezt valamikor másnak is el szeretnéd sütni.

Patikusevi # 2017.09.21. 18:23

Sziasztok!
Ki tudna segíteni?
Egy Hyundai I10-em van, 2 éves, garanciális. Én vagyok az első tulaj. Bedöglött a klímám, nem hűt. Ma voltam SZAKszervízben, telefonon felvették a problémát. Ma bevittem, ismét elmondtam mi a hiba. Egy óra múlva közölték, nem sérülésből ered a hiba, de nekik nincs ilyen klímagázuk, vigyem oda, újabb telephely. Ezért fizettem 2500 forintot. Azt mondták, hogy a klíma valóban garanciális LENNE, de olozhatja a bajt pl kavicsfelverődés, arra nem vonatkozik. De ők nem tudják, mi a hiba, addig nem is mondanak semmit...
Miért fizettem? Hisz ezt ők nyilván azonnal tudták, hogy nem tudják felmérni a hibát!!!!
Mire van az 5 éves garancia, ha semmire sem vonatkozik???? Azért vettem új autót, mert garanciális, elvileg!
Most akkor mi van? Bocs, valóban szőke szőkenő lennék?
Évi

nonolet # 2017.09.21. 18:39

A garancia idő alatt
csak akkor
nem ingyenes a javítás,

HA

nyilvánvalóan

  • rongálás történt
  • nem szakszerű kezelés okozta a hibát

nem nyilvánvalóan, de bizonyíthatóan

  • rongálás történt
  • nem szakszerű kezelés okozta a hibát
  • a fogyó/kopó cucc a "szokásos élettartamát" kibírta

Minden más esetben garanciában kell javítani.

-

"Miért fizettem?"

Na miért?!! mert valóban szőke nő vagy...
Aki a semmiért is fizet, mert azt mondják neki: "fizess".

drbjozsef # 2017.09.22. 06:13

Patikusevi,

elviszed a szakszervízbe, ahova ők mondják, hogy hova vidd a garanciális autót, és megcsináltatod.

Ha fizettetni akarnak veled javítást, jelezd, hogy az autó garanciális. Ha hivatkoznak valamire, akkor kérd, hogy vegyenek fel jegyzőkönyvet, és írd le, hogy az autó garanciális, kifizeted amit kérnek, de bírósági úton vissza fogod követelni a javítás árát (különben nem adják vissza az autót). Persze érdemes első körben megegyezést preferálni, ha tényleg meg tudják mutatni és magyarázni (akár autószerelő ismerőssel menj), hogy miért nem garanciális a javítás, akkor lehet, hogy neked kell fizetni a javítást. Nem minden hiba garanciális egy még gariidőn belüli autónál sem.

A garanciaidőn belül nekik kell bizonyítani, hogy olyan sérülésből ered a hiba, ami nem tartozik a garanciális javítás körébe.

Aztán eldöntheted, hogy ha eléggé biztos vagy benne hogy nem padkáztál/ütköztél, vagy nem kavicsút végén laksz ahova százzal szoktál beállni, akkor közjegyzőnél kibocsáttathatsz fizetési meghagyást a szervíz ellen, hogy fizessék vissza a javítás árát. Ha nem teszik, de ellentmondanak, neked kell perelni - ott viszont nekik bizonyítani.

Az a baj, hogy ha szökkenő vagy, akkor van rá esélyed, hogy megpróbáljanak lehúzni, porbacseresznye alapon. Ne hagyd magad. Ha nem ralizol a Mátárában minden hétvégén az erdőben, egy kavicsfelverődésnek azért nem kellene szétvernie a klímacsöveket (persze, előfordulhat).

nonolet # 2017.09.22. 08:17

Szerintem: nem tilos kavicsos úton használni az autót...
(aligha van ilyen kitétel a kezelésiben)

Tehát ez nem elég jó kifogás a garancia megtagadására.

A klíma csöveket a kavics felverődéstől megvédeni
a gyártó feladta lett volna a tervezés-gyártás során.

HA nem tette, akkor állja a garanciát, ennyi.

-

Mivel nincs szó

  • sem rongálásról
  • sem tiltott használati módról
drbjozsef # 2017.09.22. 09:17

Egyébként szerintem is, alapesetben ha valamilyen olyan külső behatás miatt lett hibás, amit a gyártó is kivédhetett volna, az megint csak a garancia körébe tartozik. Persze ebből is lehet kivétel, de azt bizonyítsa a szervíz, ha akarja.

drzi # 2017.10.02. 18:58

Hello mindenki.
Én fordított helyzetben vagyok. Én adtam el pár napja egy kisebb értékű autót. Muszakilag rendben van de a kaszni az rohad, ezt jeleztem os a vevonek. A mai napon hívott h vagy küldjem el neki a kocsi fele árát vagy vissza hozza. Arra hivatkozva h sokkal jobban rohad mint gondolta illetve valószínűleg cserébe volt a hátsó rész egy régebbi törés miatt. Én mondtam neki h nem szeretném vissza venni és sajnos már a pénz se áll rendelkezésemre. Úgy zárjuk a beszélgetést h holnap feljelentést tesz. Mit várhatók? Illetve annyi bibi még van h az adasvetwlirol lemaradt a születési dátuma

nonolet # 2017.10.02. 21:10

HA VAN

  • bizonyítható nyoma, hogy közölted vele az autó állapotát

és/vagy

  • az állapot a vevőtől elvárható gondossággal felismerhető volt
  • és/vagy a korával arányos

Akkor ne foglalkozz vele... jelentsen fel.

-

Mondjuk érdekes kérdés, hogy miért is jelent fel?
Csalásért?... hát az eléggé vicces lesz.

Hisz sima szavatossági kérdésről van szó, ami polgári peres ügy csak.

redjohn # 2017.10.03. 11:07

Üdv!
Bocsánat, ha kissé hosszúra sikeredik a történet ...

Az autómat 2015. júniusában vásároltam, 2 év alapgaranciát és 3 év extra garanciát kaptam hozzá.
A kötelező éves szervizeket egy arra jogosult, független szervizben végeztettem el az előírt időben, ahol a szervizfüzetbe pecsételtek.
A múlt héten az autó meghibásodott, a hibakódok az üzemanyag szivattyú hibájára utalnak.
Az autót garanciális javításra a legközelebbi márkaszervizbe vittem.
A munkafelvevő közölte, hogy mivel nem márkaszervizben végeztettem el az eddigi két kötelező időszakos szervizt, ezért nem garanciális ügyintézés keretében fogják javítani.
Ismereteim szerint EU-s jogszabály alapján a kötelező szervizeket elvégeztethetem független szervizben is. Továbbá, véleményem szerint az eddig elvégzett kötelező szervizek alkalmával az üzemanyagrendszert semmiféle munkafolyamat nem érintette, ezért annak meghibásodása esetén a garanciális javítás jogát nem veszíthettem el.
Ezt hallva a munkafelvevő közölte, hogy mindezek ellenére úgyis el fogják utasítani a garanciális igényemet, továbbá ezt úgysem a márkaszerviz dönti el, hanem a hazai márkaképviselet szakembere.

Milyen jogorvoslati lehetőségem van, ha a garanciális igényemet elutasítják és a márkaszerviz kéri a javítás költségének kifizetését?
Megtegyem-e a kifizetést és azt követően jogi úton követeljem vissza az összeget?
Ha nem fizetem ki a javítás költségét visszatarthatja-e a szerviz az autót a vitás kérdések tisztázásáig?

Köszönettel:
Veress János

nonolet # 2017.10.03. 11:23

Andrea28

Nem kell komolyan venni.

Pereljen, ha akar és bizonyítson...

Nem fog vagy, ha mégis szinte biztos, hogy veszít.

drbjozsef # 2017.10.03. 14:15

Andrea,

önmagában az, hogy nem tudott a hibáról, vagy az, hogy gondos gazda volt, karbantartotta, együtt nézették át, mind nem nagyon számít. Ha a hiba már a teljesítéskor is fennállt, akkor szavatosság alapján követelhetné a javítás árát a vevő, ha rejtett hiba volt akkor is (illetve pláne, hiszen a nem rejtett hibáról tájékoztatja ésvagy kellő gondossággal felfedezhető, így már nem tartozik a szavatosság keretei közé). Szerencsére magánszemély esetén a vevőnek kell bizonyítania a fentit, ami a leírásod alapján nem könnyű, ha egy csepp esze van a vevőnek, legfeljebb fenyegetőzik a perrel, és nem fogja elindítani. De ha mégis, akkor a bizonyítási teher rajta van.

Ha fél évig használta, és csak most jött elő hiba, azt roppant kicsi eséllyel tudja bizonyítani, hogy a vásárláskor is megvolt. Nem lehetetlen, van ilyen hiba, de nem valószínű.

Én is azt mondanám neki, hogy nem ismerem el a hibát, hibákat, én szerződésszerűen teljesítettem, ha nem ért egyet, pereljen ha akar.

Petra86 # 2017.10.09. 08:54

Üdv!

Lenne egy olyan problémám, hogy 2016.01.30-án vettem egy használt autót egy márkakereskedésnél és használat közbe derült ki egy rejtett hiba, hogy eszi az olajat (nem csöpög, nem füstöl, tiszta a motortér és a kipufogó is..) Nos, felhívtam a márkakereskedést, hogy 1 éven belül vagyok, mi ilyenkor a teendő. Mondták hogy vigyem be és ott tudok beszélni a főnökkel. Pénteken szóltam is nekik, hogy akkor ma reggel be is viszem. Erre ma reggel a főnök be se jött, és csak annyit mondott a kollégáknak, hogy mondják meg nekem, hogy fél év garancia volt rá. Amikor megvettem még 1 év volt???Most meg???Kicsit felháborodtam, mert én úgy tudom, hogy kötelezően előírt 1 év garancia van. Mit tudok tenni?
Válaszát előre is köszönöm.

Petra86 # 2017.10.09. 09:17

az előzőnél elrontottam a dátumot.
2017.01.30-án vettem a kocsit.

nonolet # 2017.10.09. 09:31

Ha kaptál rá garanciát, akkor van garancia jegyed is...

DE!
Használt autóra NINCS KÖTELEZŐ garancia.
Csak önként vállat van, amit a garanciajegy igazol.

garancia/jótállás = nem romlik el

- -

Más kérdés, hogy van rá egy év SZAVATOSSÁG!
(ami ugye nem azonos a garanciával/jótállással)

szavatosság = jó VOLT az ÁTADÁSKOR

A szavatosság ideje alatt
a vevőnek!!! kell bizonyítania, hogy

  • a hiba vagy annak az oka (rejtet hiba)
  • már az eladáskor IS!!! fenn állt

KIVÉVE,

  • HA "Fogyasztó"ként vásárolt
  • ÉS még nem telt el 6 hónap.

Mert ekkor az eladónak kell bizonyítania,
hogy az autó az eladáskor hibátlan volt.
Vagy csak a vevő által ismert/felismerhető hibái voltak.

Nos, az olaj fogyasztást mint egy
MÁR az eladáskor is fennállt/nemlétező hibát
utólag bizonyítani kb. lehetetlen.

Pláne, hogy maga az olajfogyasztás NEM IS HIBA!
Hisz még a gépkönyv is ad meg rá elfogadható mértéket.

Azaz csak a TÚLZOTT (a gépkönyvi értéket IS meghaladó) olaj fogyasztás hiba.
De még ez is elérhető durva motorhasználattal is.

Továbbá a motort akár pár perc alatt is tönkre lehet úgy vágni, hogy enni kezdje az olajat.

Szóval, a hibás teljesítés (rejtet hiba) bizonyítása kb. reménytelen a vevő részéről túlzott olaj fogyasztás
címén.

-

A dátum amit írtál, nyilván téves!

De mi a valós dátum?

Nert,

  • HA!!! még a 6 hónapon is belül vagy
  • ÉS "Fogyasztóként " vetted az autót
  • AKKOR más helyzet... sokkal jobb!

Hisz, akkor az eladónak kell bizonyítania, hogy

  • a hiba nem volt még meg az eladáskor
  • megvolt ugyan, de a vevő tudott róla és úgy vette meg
  • a vevőnek a szokásos gondossággal eljárva észre kellett volna vennie az átvételkor
  • a vevő szakszerútlen használata okozta
  • a vevő rongálása okozta

HA ezek közül nem tud semmit bizonyítani, akkor
a "Fogyasztó" nyert és ingyen kell a hibát javítani.
(vagy kártéríteni, visszavenni)

Fogyasztó = aki

  • vállalkozástól (adószámos!!! eladó)
  • MAGÁN személyként vásárolt

Tehát megnézni, hogy a szerződésen

  • ki is az eladó (vállalkozás?!)
  • mikori a dátuma pontosan
  • ki a vevő (magánszemély?!)

...és ha "Fogyasztó" vagy még a 6 hónapon belül.

Akkor rátudod verni jó eséllyel az eladóra a javítást/kártérítést/elállást, ha valóban
túlzott az az olajfogyasztás...

A valóban túlzott: úgy 1 deci/1000 km fölött kezdődik.

nonolet # 2017.10.09. 09:37

2017.01.30-án vettem a kocsit.

Akkor kb. buktad is az ügyet...

Mert 6 hónap után már neked kellene bizonyítani,
hogy a hiba vagy annak az oka MÁR az eladáskor is megvolt, mégha rejtetten is.

Ami ennyi időn már gyakorlatilag lehetetlen küldetés.

Az első 6 hónapban ("Fogyasztó"-ként) fellépve viszont jó esélyed lett volna még.

Mert addig az eladónak kellett volna bizonyítani, hogy "dehát jó volt az".

-

Ha netán kaptál 1 év garanciát/jótállást is...
Az persze más eset, mert akkor az még él.
Az alapján felléphetsz.

athew # 2017.10.16. 16:31

Hat napja vásárolt magán embertől használt autó felgyulladt és totalkáros lett.
Ilyenkor van bármi esélyem visszakapni a pénzem?"