nonolet
„és kb. az autósok 80%-is, mert nem is tudja,
csak max a fő szabályokat”
Ezek szerint te sem a 20 %-ba tartozol az eddigi beírásaid alapján. :-D
„Nem szívók a német autóipar szíjas vackaival.
(...és más egyéb szarságaival)”
Én sorrendben a negyedik Opelemet hajtom, ebből mindössze egy volt, ami nem jött be, mert az egy széthajtott német B Vectra volt a legszarabb Opel motorral, ami létezik a földön, az összes többi viszont igenis nagyon király kocsi volt. És ettől függetlenül nem fogom fikázni a japán kocsikat, mert nincs okom rá. Viszont a tisztelet hiánya részedről, hogy te megtetted ezt a német autókkal, pedig igen magas színvonalon vannak azok is.
A vezérműszíjról pedig csak annyit, hogy ha betartod a szabályokat, akkor nem fog soha menet közben elszakadni. Vásárláskor igen komoly ellenőrzés - profi szemnek már látszik rajta, ha gyenge - és ahogy lehet, kicserélteted, majd 60 ezrenként újból és újból, de kizárólag Gates ékszíjat tetetsz rá. Mint írtam, nekem egyszer szakadt, mert nem figyeltem, azóta ezt már nyilvántartom és nem hagyott még soha úton. Főleg hogy a mostani autómnál még csak bele se ver a szelepekbe. Erre írtam, hogy a "többségénél", mert van olyan típus, ahol gond nélkül átfordul a motor és egy beállítás után új ékszíj, aztán mehet tovább. :-)
Kedves kérdezőnk pedig lehet nagy valószínűséggel elhitte, hogy ki lett cserélve a vezérműszíj. Én a helyében inkább saját szerelővel csináltattam volna meg, nem bíztam volna az eladóban, mert messziről jött ember bármit mondhat. Ha az a vezérműszíj új volt, kizárt, hogy 14 nap után elszakad, ez az én "szakmai" véleményem.