Használtautó, Garancia???


Szomorú örökös # 2017.06.11. 20:39

nonolet

és kb. az autósok 80%-is, mert nem is tudja,
csak max a fő szabályokat

Ezek szerint te sem a 20 %-ba tartozol az eddigi beírásaid alapján. :-D

Nem szívók a német autóipar szíjas vackaival.
(...és más egyéb szarságaival)

Én sorrendben a negyedik Opelemet hajtom, ebből mindössze egy volt, ami nem jött be, mert az egy széthajtott német B Vectra volt a legszarabb Opel motorral, ami létezik a földön, az összes többi viszont igenis nagyon király kocsi volt. És ettől függetlenül nem fogom fikázni a japán kocsikat, mert nincs okom rá. Viszont a tisztelet hiánya részedről, hogy te megtetted ezt a német autókkal, pedig igen magas színvonalon vannak azok is.

A vezérműszíjról pedig csak annyit, hogy ha betartod a szabályokat, akkor nem fog soha menet közben elszakadni. Vásárláskor igen komoly ellenőrzés - profi szemnek már látszik rajta, ha gyenge - és ahogy lehet, kicserélteted, majd 60 ezrenként újból és újból, de kizárólag Gates ékszíjat tetetsz rá. Mint írtam, nekem egyszer szakadt, mert nem figyeltem, azóta ezt már nyilvántartom és nem hagyott még soha úton. Főleg hogy a mostani autómnál még csak bele se ver a szelepekbe. Erre írtam, hogy a "többségénél", mert van olyan típus, ahol gond nélkül átfordul a motor és egy beállítás után új ékszíj, aztán mehet tovább. :-)

Kedves kérdezőnk pedig lehet nagy valószínűséggel elhitte, hogy ki lett cserélve a vezérműszíj. Én a helyében inkább saját szerelővel csináltattam volna meg, nem bíztam volna az eladóban, mert messziről jött ember bármit mondhat. Ha az a vezérműszíj új volt, kizárt, hogy 14 nap után elszakad, ez az én "szakmai" véleményem.

KÉTEZER # 2017.06.11. 20:53

No, igen, megvan a dilemma bennünk, hogy akkor cserélve lettek azok a szíjak, vagy csak felszámolták az anyagköltséget és a munkadíjat. A dolog pikantériája, hogy holnapra volt lebeszélve a szerelőnkkel egy átnézés, de már nem ért oda a kocsi... :-(

eszmilan # 2017.06.11. 22:57

nonolet

Nekem a jó kis láncos japán (Yamaha) motorom vezérműlánc feszítője 55 ezer km-nél szállt el. 200 ezer volt a javítás. Ennyit erről.

Szomorú örökös # 2017.06.12. 04:07

KÉTEZER

Az ékszíj elszakadása nem okozhat egy rendes autónál gondot a vezérlésben, mert a vezérlés zárt burkolat mögött fut - legalábbis az én Opelemnél tuti így van. Szimplán elmegy a töltés és a kormányszervo, más gondot nem volna szabad okoznia. Gyanús, hogy ez a szerelő semmilyen szíjat nem cserélt ki, így most úgy gondolom, kutya kötelessége megcsinálni, bár ezek után azt hiszem, nem venném meg tőle egyáltalán az autót, hiszen nagy valószínűséggel "minimál-megoldással" akarja megoldani és egyébként is aki ennyire megbízható, az inkább adja el másnak. :-O

KÉTEZER # 2017.06.12. 04:59

Szomorú örökös

A helyzet az, hogy már ki van fizetve. A hétvégén autószerelő ismerősöket hívtunk fel és azt mondták, hogy van ilyen.

A hosszbordásszíj hosszirányú szálakból áll. Az, ha megfoszlik/elszakad, a szálai a főtengelyre tekeredve bejutnak a motortérbe és el is kapja a vezérlés. Nem értek hozzá, ezek egy szerelő szavai, de hiszek neki.

Azt hiszem innentől inkább az a kérdés, hogy mik a lehetőségeink. Mint először írtam, a kocsit pénteken trélerrel a kereskedő telephelyére szállíttattuk. Szombat reggel telefonált, hogy a szerelő egyelőre azt látja, hogy a bordásszíjat bedarálta a motor és bonyolultabb, hosszab javítás lesz egy szíjcserénél. Konkrétabb hibákról, sérülésről még nem szólt, de azt egyből jelezte, hogy csak az anyagköltséget állja, a munkadíj felét mi álljuk. Persze vitattuk, de találkozni csak ma tudunk. Több hetet mondott javítási időnek, azt is csak többszöri kérés után fogadta el, hogy próbálják két hét alatt megcsinálni.

A munkalapon látszik, hogy velünk vezérléskészletet, két bordásszíjat, valamint munkadíjat fizettettek meg mielőtt a kocsit átvettük.

Szomorú örökös # 2017.06.12. 11:02

KÉTEZER

A munkalapon látszik, hogy velünk vezérléskészletet, két bordásszíjat, valamint munkadíjat fizettettek meg mielőtt a kocsit átvettük.

Tehát ha jól értem, akkor a vadonatúj bordásszíj és vezérműszíj is elszakadt, szinte egyszerre? Na engem tuti nem kajáltatna be ezzel a link szöveggel ez a szerelő. Úgy vinném a dolgot jogi útra, mint a pinty! Ha rám hallgatsz, semmit nem fizetsz neki, mert tuti, hogy nem cserélte újra a munkalapon szereplő szíjakat, hiszen "eladó" volt neki a kocsi. ;-)

Eszembe jutott róla az a vicc, amikor a székely elmagyarázza a bíróságon, hogy éppen szalonnázott a bicskájával, a román meg épp arra sétált és megbotlott, pont bele az ő bicskájába...aztán még ugyanezt megismételte ötször. :-)

KÉTEZER # 2017.06.12. 12:07

Szomorú örökös

A szombat reggeli emelt hangú telefonálás után, ma személyesen találkoztunk a kereskedővel és most nyugodt volt és már nem emlegette a felelősségünket, a fizetésbe való beszállást.

Elmondása szerint a bedarált szíj megállította a motort, de nem szakította el a vezérműszíjat. Minden bizonnyal a lassú tempó és a szinte azonnali leállás miatt. De azért lesz mit szerelni.

Természetesen felhívtuk a figyelmét a munkalapon láthatókra. Mondta mindent ő áll, majd a szerelővel lerendezik, mert szerinte az anyaghiba lehetősége mellet a szerelő munkája lehet a ludas. Remélem komolyan beszélt és nem áll elő később valami mással.

nonolet # 2017.06.12. 13:03

Hogy is állna ...
Hisz jegyzőkönyvet írtatok alá az egyezségről, ugye?!

Ahogy azt a törvény előírja ilyen esetben.

KÉTEZER # 2017.06.12. 15:14

nonolet

Hát nem... :-( Bár a hétvégi tanakodásban szóba került a jegyzőkönyv, voltunk annyira rutintalanok és idegesek, hogy megfeledkezzünk róla.

Szomorú örökös # 2017.06.12. 15:30

KÉTEZER

Mondta mindent ő áll, majd a szerelővel lerendezik, mert szerinte az anyaghiba lehetősége mellet a szerelő munkája lehet a ludas.

Szerintem korábban szimplán bepróbálkozott nálatok. Egy a lényeg, ha rám hallgatsz, akkor sürgősen átnézeted az átvétel után a kocsit a saját szerelőddel, vezérműszíjra és bordás ékszíjra való tekintettel és bármi rendellenességet tapasztal, akkor azt azonnal meg kell csináltatni, de mostmár vele. Nagy valószínűséggel - bár ne legyen igazam - minimál-szerelés lehetett a kereskedő utasítására, csak nem jött be nekik. Az, hogy két hétig eltart egy ilyen? Bakker, az én szerelőm anno egyik este 7 óra körül letettem nála az autót és másnap reggel külföldre utaztam. Estére már kint volt a motor és mondta, hogy mire lesz hozzá szükség a motorfelújításhoz. Szerintem nagyon lassú ez a csóka, hogy két hétig piknikel rajta.

KÉTEZER # 2017.06.12. 16:06

Szomorú örökös

Ez volt a terv most is, hogy átvétel után átnézetjük. Sajnos az első alkalmas időpontra már nem ért oda a kocsi a szerelőnkhöz. Természetesen most törekszünk majd a leggyorsabban felkeresni, ha visszakaptuk a kocsit.
A szerelő meg nem csak a mi kocsinkkal foglalkozik, hanem az eladásra váró sok kocsit szervizeli a kereskedésben és, hát gondolom, nekik az az előbbre való. A kereskedő is először 3-4, majd 2 hetet mondott, viszont ma reggel kilátásba helyezte a még rövidebb időt. Lehet, hogy a szerelési idő nyújtásával akarta hangsúlyozni a majdani követelését? Így meg, hogy mégse fizetünk, túlad rajtunk?

TigerL # 2017.07.01. 03:16

Sziasztok.

Eladtuk az autónkat (Audi A4 avant, multitronik 2005). A vevőt minden hibáról tájékoztattam, a javításokkal kapcsolatos papírokat átadtam neki. Frankón, tisztességesen mindent elmondtam neki. Hibátlanul működött.
Most eltelt azóta 3 hónap és 5000 km.
Jön a telefon, hogy milyen szemétláda vagyok ... mert az autóban elromlott a hátramenet és bizony fizetni fogok, feljelent, lecsukat meg minden ami ilyenkor szokott lenni.

Semmi baja nem volt a váltó mechanikának az adás-vételkor és utána 5000 km-ig.
Ez így természet szerű, hogy akkor én ezt fizessem ki?

Igazságtalannak tartom.

drbjozsef # 2017.07.01. 11:28

TigerL,

Ha magánszemélyként magánszemélynek adtad el az autódat, akkor szavatossággal tartozol egy évig az autóval kapcsolatban minden olyan hibára, amit nem írtatok bele az adásvételibe, vagy a kellő gondossággal eljárva sem ismerhetett fel a vevő, DE ebben az esetben a vevőnek kell bizonyítania azt, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt.

Ha tényleg használták az autót 5000 km-t, akkor természetesen fel sem merülhet, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt (kivéve, ha ez alatt az 5000 km alatt egyszer sem rakták hátramenetbe, de ez eléggé életszerűtlennek tűnik).

Egyszóval semmi dolgod nincs az esettel, ha keresnek, válaszolj annyit, hogy a hibát nem ismered el, ha úgy érzik, akkor forduljanak bírósághoz.

juc44 # 2017.07.06. 09:33

Üdv!
Vásároltam egy 2002-es Peugeot autót tavaly ügynökségen,amit fél év után úgy döntöttünk öregebb autóra váltunk munka miatt. Friss műszakival, ami az állapot felmérő lapon volt megcsináltattuk, teljes kuplunk csere egyéb apróságok. Megjött a vevő akivel minden javítást tudattam becsületesen el mondtam, hogy mi lett cserélve mit javíttatunk minden ehhez való számlát, állapot felmérő lapot nekik adtam. Az eladás napján ragaszkodtak állapot felméréshez, ahova együtt elmentünk, tudatták velük még az esetleges hibákat. a vétel árból engedtem a javításokra ami 520 ezer ft lett.
Az adásvételi szerződésbe leírtuk, a tulajdonos a meglévő hibákról tájékoztatta a vevőt, egyéb hibáról nem tudd, ezt a vevő tudomásul vette. eltelt 4 hónap és hív a vevő, hogy mondjam meg őszintén ha a motornak is volt baja,mert nem jó az autó, vagy valami rejtett hiba.A műszerfalon hibát ír ki. Elmondtam, hogy a motornak semmi baja nem volt se rejtett hibáról nem tudok. Jött az 5 hónap egy levél amiben közölte velem, hogy az autóban a hiba kijelző lámpák elvoltak ronggyal tömítve és hogy én becsaptam őket mert nem szóltam a rejtett hibáról. hívtam is őket azonnal, sajnálom de én erről nem tudtam persze jött a jogi perrel, mondtam állok elébe, mert nem csaptam be senkit.Ezután jöttek a smsek, hogy egyezzünk meg mert velünk állnak szerződésben. Hívtam az ügynökséget tudnak-e ilyen hibáról, persze nem.
Most 6 hónap után jött levél egy ügyvédtől, hogy a vevő engem keresett és én a megkeresésükre nem reagáltam, ami persze nem igaz, azonnal utaljak át a számlájukra 287 ezer ftot, amennyiben nem peres útra viszik az ügyet., és még veszélyeztettem egy család életét és becsaptam őket.
Valaki ha valami tanáccsal tudna szolgálni.
Mit a teendőm, mit tudok most tenni?
A válaszokat előre is köszönöm!

drbjozsef # 2017.07.06. 10:48

Lásd előző hozzászólás.

Bizonyítani nekik kell, ha beperelnek.

Te tudod bizonyítani, amit Te állítasz? Beleírtatok mindent az adásvételibe? Bele lett írva, hogy az állapotfelmérés miatt engedtél a vételárból? Van másolatod a papírokról.

Ha bizonyítják, hogy manipulált volt a műszerfal, akkor lehetséges, hogy elveszted a pert, mert szavatossággal tartozol az eladott autóért, csak olyan dolgokért nem, amit leírtatok, és a vevő elfogadott, vagy olyanokért, ami az autó korából és állapotából következik. Az eltömögetett visszajelzőlámpa nem ilyen.

Viszont, ha elveszted a pert, akkor perelheted az ügynökséget (miféle ügynökség? CIA? vagy autókereskedés?), hogy ő is hibásan teljesített, az egy éven belül neki kell bizonyítania, hogy NEM hibásan teljesített.

Én, a helyedben - tehát ez nem tanács, csak én ezt tenném -, állnék a per elébe, ha biztos lennék az igazamban. Ettől még elveszthetem a pert, de akkor viszontperelném az ügynökséget. Persze, az sem bizonyosan megnyerhető, de mivel kereskedő, jobb eséllyel indulsz ellene a fordított bizonyítás miatt.

juc44 # 2017.07.06. 12:59

Köszönöm a válaszát, de sajnos az adásvételibe nem írtuk bele, hogy engedtem a vételárból. Adásvételim van csak a többi papír a vevőnél van, még az állapot felmérő lap is.
Már próbáltam másikat kérni a szervizben de már nincs meg nekik, az úriember emlékezett ránk és azt mondta, hogy ő tanúskodik nagyon szívesen, hogy mi volt az autóval.
Igen én is erre gondoltam, hogy vállalom a pert ezt meg is mondtam nekik.Hát sajnos evvel az lesz a baj, hogy az ügynökség 6 hónap után is kinevettek, hogy mit akarok nemhogy 1 év után. A lelkiismeretem tiszta, az nagyon bánt, hogy így meghurcolnak, mert szerintem a felelőst nem találják meg ki tudja hány tulaja volt az autónak, és még a pert is elveszítem rám vernek minden költséget vétlenül.
Azért hogy számla nélkül minden igazolás nélkül azt írja az ügyvéd, hogy utaljak 287 ezer ftot, szerintem azért ez se helytálló.
Köszönöm a válaszát és a rám fordítót idejét!
Tisztelettel: Jucc44

Marta82 # 2017.07.21. 15:01

Üdv!
2017.07.16.-án vettünk egy autót, két napra rá észre vettük hogy folyik az olaj, először azt hittük, hogy a tömítésnél, de miután egyre jobban folyt a férjem megnézte és kiderült, hogy az olajteknőn van egy repedés amit megpróbáltak beheggeszteni, az eladó erről nem szólt, a vásárlás napján lemosta a motort, nem látszódott rajta, az autót átnéztük, majd kipróbáltuk, de azután már nem néztünk újra alá.Rejtett hibának számít, ki állja a szerelés költségeit?

drbjozsef # 2017.07.21. 17:31

Marta,

a szerelés költségeit az állja, aki megszerelteti. Vagyis Ti.

Aztán, hogy ezt tudod-e az eladón érvényesíteni, az attól függ főleg, hogy kitől vetted az autót : magánszemélytől, vagy kereskedőtől?

Marta82 # 2017.07.21. 18:17

Magánszemélytől vásároltuk. De láthatóan megpróbálták elfedni a hibát, ilyenkor nem érvényesül a magánszemélyre is vonatkozó garancia vállalása?

drbjozsef # 2017.07.21. 21:12

De vonatkozik, de a kereskedővel ellentétben ilyenkor a vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt. Ez esetetekben igen nehéz, gyakorlatilag lehetetlen. Mivel tudod bizonyítani, hogy nem két napja koppant fel rajta egy kő és repedt meg? Az eladó ezt fogja mondani, és neked kellene bizonyítani, hogy nem. Ráadásul szerintem egy használt autónál az alváz/alsó részek átvizsgálása az elvárható gondosságba beletartozik. Ha szándékosan elfedték, akkor persze kicsi eséllyel vehettétek volna észre, de bizonyítani nem hiszem, hogy tudnátok bármit is. Mondjuk egy hegesztett dekni lemosva eléggé látható kellene legyen szerintem.

Egy tértivevényes levélben megírhatjátok neki a problémát, és hogy ez szerintetek az ő sara, fizesse ki a javítást. Egy próbát megér, hátha.
De ha nem teszi, nektek kell pert indítani, és mint mondtam nem látok túl sok esélyt a nyerésre.

Nyilván a hiba okának és keletkezésének idejét szakértő tudná megmondani, lehet, hogy olyan jellegű a javítás, hogy akár igazatok is lehetne (bár annak bizonyítását, hogy nem Ti hegesztettetek, megintcsak kétségesnek látom), de én nem fűznék sajnos a dologhoz nagy reményeket.

Sajnos a használt autó egy ilyen dolog. Van benne kockázat, főleg magánszemélytől vásárolva.

nonolet # 2017.07.21. 21:15

Miféle garancia?!
Azt aligha vállalt az eladó.

Törvényileg >> SZAVATOSSÁG van.

Azaz,
ha
te bizonyítod, hogy nem azt kaptad,
amiről a szerződésben szó van!
és
ezt nem lehetett észrevenni a vevőtől
elvárható megvizsgálás ellenére sem.

Akkor az eladónak helyt kell állnia...

Dr.Attika # 2017.07.22. 09:06

Ahogy megszűnt a kölcsönre egy forint nélkül vagy minimális önerőből történő személygépkocsi vásárlás lehetősége egyre többen a kevés megtakarításukból kívánnak használt autót új autóra jellemző állapotban vásárolni. Mint ahogy Rejtő Jenő írta: Nem lehet minden pofon mellé rendőrt állítani, így nem lehet minden autó vásárlás mellé jogászt állítani. Van egy magyar mondás: ha megnyerte hagy vigye, nem lesz neki irigye.
Meg kell nézni nyugat nagy városait. Mindenhol új max. 5-6 éves autók futnak. Miért? Mert a magyar és többi kelet vagy kelet-közép európai országok lakosai megveszik az ottani lepukkant autókat. Ebből a pénzből már tudnak új autót akár kölcsönre megvenni, akár lízingelni.

Marta82 # 2017.07.23. 08:08

A hegesztésen látszik, hogy nem friss, átnéztük, amennyire ott lehetőségünk volt, a repedés olyan helyen van rajta ami alulról nem észrevehető. Az olajteknő pedg nem filléres dolog, az új ára 160.000 forint, bontóban 50.000 és 60.000-ért javítják.
Köszönöm a válaszokat.

Dr.Attika # 2017.07.23. 09:03

Kedves Márta!
Ez az ára a használt autók vételének.Nem érdemes ilyen használt autókat megvenni.

Marta82 # 2017.07.23. 12:22

Sajnos ez az ára, de ennek nem így kellene lennie, én nem félév után kopogtatok egy izzó cserével, eladta nekünk az autót úgy, hogy semmi baja, két nap múlva kiderült, hogy nem így van, ha nálunk 250 km után jelentkezett a hiba, neki ezer km-ek után tudnia kellett róla, nem akart ennyit rákölteni, ezért mást átverve eladta. Igen, ehhez az autóhoz ennyibe kerül,még ha nem is Bentley, valószínűleg ezért nem cserélték ki rajta. Ha 10.000 forintról lenne szó én sem lennék felháborodva, és nem is az ára az elsődleges, hanem hogy volt ilyen gerinctelen. Mi is eladtuk előtte a régi autónkat, felsoroltuk a hibáit és öt nap múlva azzal hívott a vásárló, hogy megnézette és minden úgy van ahogy elmondtuk, semmi átverés. Ha előre tudom, biztosan nem veszem meg, de mivel nem látható helyen van a repedés, hiába néztünk alá.