Használtautó, Garancia???


kdavid86 # 2017.10.18. 10:22

Üdv! Egy- másfél hónapja kb kértem már a fórum segitségét egy bizonyos Reanult Clio 1.5 dci szivattyu cseréjével kapcsolatban(vásárlást követö másnap megállt az autó) mivel akkor a kereskedés át akarta háritani a javitási költségek felét rám. Akkor sikerrel jártam az ügyel kapcsolatban szavatossági jogommal élve a szivattyút cserélték egy bontottra amiröl azóta se láttam számlát vagy mérési bizonylatot hogy az valóban müködö képes e és az autó azóta is produkálja a hibát (leáll nehezen indul vagy nem indul rángat menet közben). Azóta is javitgatják hétröl hétre vissza járok de nem sikerül müködöképes állapotba hozniuk. Az autó ugyanúgy fullad dadog, tankmosást csináltak rajta, állitolagosan szüröt cseréltek Én erröl szintén semmilyen bizonylatot számlát nem kaptam. Ezt követöen Velem is feltöltették nem egyszer rendszertisztió adalékkal a kocsit hogy majd az rendbe hozza. Most ott tart az ügy hogy mind a 4 porlasztófej tönkrement és csak abban az esetben hajladóak a javitásra vagyis az általuk szerzett bontott alkatrész beépitésére ha jegyzökönyvezzük az eddigi alkatrészek cseréjét és ezt alá is irom. Ezt megelözöleg azt akarták hogy a jótállási jogomtól álljak el csak némiperrel való fenyegetözés után ezt modositották.) Én mondtam hogy szeretnék elállni a vásárlástól és szeretném visszakapni a vételárat + az atírás költségét de a cég nem hajladó azt megfizetni (380.000 +67.500) ök csak 400.000 Ft-ot hajlandóak adni az autóért. A legszomorúbb az egészben hogy amióta nálluk az autó nem tudok dolgozni fizetéstöl estem el és az állásommal játszok. Segitö válaszukat elöre is köszönööm.

Csengery # 2017.10.18. 09:11

Sziasztok, nekem az lenne a problémám, hogy vásároltam használtan egy autót, magán személytől aminek nem minden problémáját mondták el.
Először is h fotómű beállításra szorul, az meg is történt, de a következő hibák merültek fel 1 hónapon belül:

  • a bal hátsó kereket egy csavar tartotta mert a többinek nem volt menete (ez amúgy picit élet veszélyes)
  • a hűtő ventilátor nem működött és a hűtőt is ki kellett cserélni
  • a műszerfal nem jelzett vissza 80%-ban semmit

ezeket a hibákat azóta orvosoltuk de számlával bizonyítva 90 ezer forintnál járok, az autó szerelő kiállított egy papírt h az általa végzett javításokból mi az ami "rejtett hiba". Ezzel én mit tudok csinálni, merre tudok tovább menni?
Előre is köszönöm a válaszokat.

nonolet # 2017.10.17. 21:04

Legfeljebb az ügy végén majd próbálkozhat a kereskedő is tovább hárítani a kárát, ha lesz neki.

Hisz az eladó is egy évig szavatossággal tartozik
azért, hogy olyan állapotban adta el az autót
amilyennek a szerződésben mondta.

Ezért, ha vevője(a kereskedő) bizonyítja, hogy

  • a hiba/hibaok már az eladáskor IS fennállt

ÉS

  • azt a vevőtől elvárható gondossággal átnézve nem lehetett észlelni

ÉS

  • az autó korának/futásnak alapján még nem kéne annak a hibának előfordulni

Nos, AKKOR azért lehet jogos szavatossági igénye.

Nehezítő körülmény, hogy kereskedőként (azaz hozzáértőként) tőle eleve több várható el, mint egy magánszemély (laikus) vevőtől.

- -

Vagyis közel nulla esélye van a sikeres bizonyításra.
Ha az autó átadásakor nem talált hibát...

Dr.Attika # 2017.10.17. 19:25

Üdv!
Semmilyen felelősségük sincs. Vitatkozzon a későbbi vevő a kereskedővel.

TerézPitykéz # 2017.10.17. 19:01

Üdv!
A kérdés a következő: 5 hónapja eladtunk egy céges autót (mi nem vagyunk autókereskedők), egy kereskedőnek, aki továbbértékesítette egy magánszemélynek. Tudomásunk szerint semmilyen hibája nem volt a gépjárműnek, ezidáig működött is. A magánszemély azonban visszavitette a kocsit a kereskedésbe, hogy rejtett hiba miatt nem működik. Ilyen esetben szavatolunk bármiért? Van bármilyen lehetőségünk, vagy egyszerűbb belemenni egy egyezségbe?

Köszönöm a választ!

nonolet # 2017.10.17. 09:57

athew

"Magán emberek között akkor lehet átverni a vevőt?"

Ez egy hülye kérdés... mert nem gondolkodtál írás előtt.

Természetesen van jogod egy évig reklamálni.

DE!!!!! neked kell azt bizonyítani, hogy átvertek.
Ennyi.

Hisz módodban volt alaposan átvizsgálni a megvett autót.
Ami el is várható tőled...

Ezért, ha utólag mégis az eladóra akarod ráverni a balhét, akkor neked kell bizonyítani, hogy

  • az elvárható alapossággal vásároltál
  • a hiba/hibaok azonban így sem volt észrevehető

ÉS!!!

  • fennállt MÁR az eladáskor IS!!!

- -

A kigyulladás oka azonban simán keletkezhetett már nálad is....

Bármikor eltörhet, kicsúszhat egy vezeték, zárlatos lehet egy fogyasztó, folyhat az üzemanyag.

Ha egy hétig még jó volt, akkor már
pláne nehéz lesz az eladóra bizonyítani,
hogy eleve hibásan vetted meg tőle.
Főleg, hogy minden nyom is elégett...

Szerintem, igazából lehetetlen is.

drbjozsef # 2017.10.17. 05:07

Persze, hogy megilleti. Az, amit nonolet leírt.
Bizonyítod, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt, és már vissza is követelheted a pénzedet.
Magánszemélytől használt autót venni zsákbamacska. Kereskedőtől is az, csak egy picit több a felelőssége érte.

athew # 2017.10.16. 18:58

Magán emberek között akkor lehet átverni a vevőt? Kétlem. Valami jogi védettség csak illeti a magán vásárlót a magán eladótól...

nonolet # 2017.10.16. 18:55

MAGÁN embertől vásárolva nincs ilyen 6 hónap!!!

Akkor lenne csak, ha ...
VÁLLALKOZÁSTÓL ("Kereskedő"-től)
vetted volna, mert akkor
"Fogyasztó"-nak minősülnél.

athew # 2017.10.16. 17:39

De nem pont az van, hogy hat hónapig neki kellene ezt bizonyítani, hogy ez nem miatta van? Utána meg már nekem kellene bizonyítani, hogy ez már akkor is volt. Nem értem akkor mi a lényeg ebben a hat hónapos időtartamban.

nonolet # 2017.10.16. 16:35

Aligha...

Azt kéne bizonyítanod, hogy
a hiba/hibaok MÁR az eladáskor is fennállt.

Plusz azt is, hogy
a hiba/hibaok a vevőtől elvárható gondossággal
nem lehetett észlelni az átvételkor.

athew # 2017.10.16. 16:31

Hat napja vásárolt magán embertől használt autó felgyulladt és totalkáros lett.
Ilyenkor van bármi esélyem visszakapni a pénzem?"

nonolet # 2017.10.09. 09:37

2017.01.30-án vettem a kocsit.

Akkor kb. buktad is az ügyet...

Mert 6 hónap után már neked kellene bizonyítani,
hogy a hiba vagy annak az oka MÁR az eladáskor is megvolt, mégha rejtetten is.

Ami ennyi időn már gyakorlatilag lehetetlen küldetés.

Az első 6 hónapban ("Fogyasztó"-ként) fellépve viszont jó esélyed lett volna még.

Mert addig az eladónak kellett volna bizonyítani, hogy "dehát jó volt az".

-

Ha netán kaptál 1 év garanciát/jótállást is...
Az persze más eset, mert akkor az még él.
Az alapján felléphetsz.

nonolet # 2017.10.09. 09:31

Ha kaptál rá garanciát, akkor van garancia jegyed is...

DE!
Használt autóra NINCS KÖTELEZŐ garancia.
Csak önként vállat van, amit a garanciajegy igazol.

garancia/jótállás = nem romlik el

- -

Más kérdés, hogy van rá egy év SZAVATOSSÁG!
(ami ugye nem azonos a garanciával/jótállással)

szavatosság = jó VOLT az ÁTADÁSKOR

A szavatosság ideje alatt
a vevőnek!!! kell bizonyítania, hogy

  • a hiba vagy annak az oka (rejtet hiba)
  • már az eladáskor IS!!! fenn állt

KIVÉVE,

  • HA "Fogyasztó"ként vásárolt
  • ÉS még nem telt el 6 hónap.

Mert ekkor az eladónak kell bizonyítania,
hogy az autó az eladáskor hibátlan volt.
Vagy csak a vevő által ismert/felismerhető hibái voltak.

Nos, az olaj fogyasztást mint egy
MÁR az eladáskor is fennállt/nemlétező hibát
utólag bizonyítani kb. lehetetlen.

Pláne, hogy maga az olajfogyasztás NEM IS HIBA!
Hisz még a gépkönyv is ad meg rá elfogadható mértéket.

Azaz csak a TÚLZOTT (a gépkönyvi értéket IS meghaladó) olaj fogyasztás hiba.
De még ez is elérhető durva motorhasználattal is.

Továbbá a motort akár pár perc alatt is tönkre lehet úgy vágni, hogy enni kezdje az olajat.

Szóval, a hibás teljesítés (rejtet hiba) bizonyítása kb. reménytelen a vevő részéről túlzott olaj fogyasztás
címén.

-

A dátum amit írtál, nyilván téves!

De mi a valós dátum?

Nert,

  • HA!!! még a 6 hónapon is belül vagy
  • ÉS "Fogyasztóként " vetted az autót
  • AKKOR más helyzet... sokkal jobb!

Hisz, akkor az eladónak kell bizonyítania, hogy

  • a hiba nem volt még meg az eladáskor
  • megvolt ugyan, de a vevő tudott róla és úgy vette meg
  • a vevőnek a szokásos gondossággal eljárva észre kellett volna vennie az átvételkor
  • a vevő szakszerútlen használata okozta
  • a vevő rongálása okozta

HA ezek közül nem tud semmit bizonyítani, akkor
a "Fogyasztó" nyert és ingyen kell a hibát javítani.
(vagy kártéríteni, visszavenni)

Fogyasztó = aki

  • vállalkozástól (adószámos!!! eladó)
  • MAGÁN személyként vásárolt

Tehát megnézni, hogy a szerződésen

  • ki is az eladó (vállalkozás?!)
  • mikori a dátuma pontosan
  • ki a vevő (magánszemély?!)

...és ha "Fogyasztó" vagy még a 6 hónapon belül.

Akkor rátudod verni jó eséllyel az eladóra a javítást/kártérítést/elállást, ha valóban
túlzott az az olajfogyasztás...

A valóban túlzott: úgy 1 deci/1000 km fölött kezdődik.

Petra86 # 2017.10.09. 09:17

az előzőnél elrontottam a dátumot.
2017.01.30-án vettem a kocsit.

Petra86 # 2017.10.09. 08:54

Üdv!

Lenne egy olyan problémám, hogy 2016.01.30-án vettem egy használt autót egy márkakereskedésnél és használat közbe derült ki egy rejtett hiba, hogy eszi az olajat (nem csöpög, nem füstöl, tiszta a motortér és a kipufogó is..) Nos, felhívtam a márkakereskedést, hogy 1 éven belül vagyok, mi ilyenkor a teendő. Mondták hogy vigyem be és ott tudok beszélni a főnökkel. Pénteken szóltam is nekik, hogy akkor ma reggel be is viszem. Erre ma reggel a főnök be se jött, és csak annyit mondott a kollégáknak, hogy mondják meg nekem, hogy fél év garancia volt rá. Amikor megvettem még 1 év volt???Most meg???Kicsit felháborodtam, mert én úgy tudom, hogy kötelezően előírt 1 év garancia van. Mit tudok tenni?
Válaszát előre is köszönöm.

drbjozsef # 2017.10.03. 14:15

Andrea,

önmagában az, hogy nem tudott a hibáról, vagy az, hogy gondos gazda volt, karbantartotta, együtt nézették át, mind nem nagyon számít. Ha a hiba már a teljesítéskor is fennállt, akkor szavatosság alapján követelhetné a javítás árát a vevő, ha rejtett hiba volt akkor is (illetve pláne, hiszen a nem rejtett hibáról tájékoztatja ésvagy kellő gondossággal felfedezhető, így már nem tartozik a szavatosság keretei közé). Szerencsére magánszemély esetén a vevőnek kell bizonyítania a fentit, ami a leírásod alapján nem könnyű, ha egy csepp esze van a vevőnek, legfeljebb fenyegetőzik a perrel, és nem fogja elindítani. De ha mégis, akkor a bizonyítási teher rajta van.

Ha fél évig használta, és csak most jött elő hiba, azt roppant kicsi eséllyel tudja bizonyítani, hogy a vásárláskor is megvolt. Nem lehetetlen, van ilyen hiba, de nem valószínű.

Én is azt mondanám neki, hogy nem ismerem el a hibát, hibákat, én szerződésszerűen teljesítettem, ha nem ért egyet, pereljen ha akar.

nonolet # 2017.10.03. 11:23

Andrea28

Nem kell komolyan venni.

Pereljen, ha akar és bizonyítson...

Nem fog vagy, ha mégis szinte biztos, hogy veszít.

redjohn # 2017.10.03. 11:07

Üdv!
Bocsánat, ha kissé hosszúra sikeredik a történet ...

Az autómat 2015. júniusában vásároltam, 2 év alapgaranciát és 3 év extra garanciát kaptam hozzá.
A kötelező éves szervizeket egy arra jogosult, független szervizben végeztettem el az előírt időben, ahol a szervizfüzetbe pecsételtek.
A múlt héten az autó meghibásodott, a hibakódok az üzemanyag szivattyú hibájára utalnak.
Az autót garanciális javításra a legközelebbi márkaszervizbe vittem.
A munkafelvevő közölte, hogy mivel nem márkaszervizben végeztettem el az eddigi két kötelező időszakos szervizt, ezért nem garanciális ügyintézés keretében fogják javítani.
Ismereteim szerint EU-s jogszabály alapján a kötelező szervizeket elvégeztethetem független szervizben is. Továbbá, véleményem szerint az eddig elvégzett kötelező szervizek alkalmával az üzemanyagrendszert semmiféle munkafolyamat nem érintette, ezért annak meghibásodása esetén a garanciális javítás jogát nem veszíthettem el.
Ezt hallva a munkafelvevő közölte, hogy mindezek ellenére úgyis el fogják utasítani a garanciális igényemet, továbbá ezt úgysem a márkaszerviz dönti el, hanem a hazai márkaképviselet szakembere.

Milyen jogorvoslati lehetőségem van, ha a garanciális igényemet elutasítják és a márkaszerviz kéri a javítás költségének kifizetését?
Megtegyem-e a kifizetést és azt követően jogi úton követeljem vissza az összeget?
Ha nem fizetem ki a javítás költségét visszatarthatja-e a szerviz az autót a vitás kérdések tisztázásáig?

Köszönettel:
Veress János

nonolet # 2017.10.02. 21:10

HA VAN

  • bizonyítható nyoma, hogy közölted vele az autó állapotát

és/vagy

  • az állapot a vevőtől elvárható gondossággal felismerhető volt
  • és/vagy a korával arányos

Akkor ne foglalkozz vele... jelentsen fel.

-

Mondjuk érdekes kérdés, hogy miért is jelent fel?
Csalásért?... hát az eléggé vicces lesz.

Hisz sima szavatossági kérdésről van szó, ami polgári peres ügy csak.

drzi # 2017.10.02. 18:58

Hello mindenki.
Én fordított helyzetben vagyok. Én adtam el pár napja egy kisebb értékű autót. Muszakilag rendben van de a kaszni az rohad, ezt jeleztem os a vevonek. A mai napon hívott h vagy küldjem el neki a kocsi fele árát vagy vissza hozza. Arra hivatkozva h sokkal jobban rohad mint gondolta illetve valószínűleg cserébe volt a hátsó rész egy régebbi törés miatt. Én mondtam neki h nem szeretném vissza venni és sajnos már a pénz se áll rendelkezésemre. Úgy zárjuk a beszélgetést h holnap feljelentést tesz. Mit várhatók? Illetve annyi bibi még van h az adasvetwlirol lemaradt a születési dátuma

drbjozsef # 2017.09.22. 09:17

Egyébként szerintem is, alapesetben ha valamilyen olyan külső behatás miatt lett hibás, amit a gyártó is kivédhetett volna, az megint csak a garancia körébe tartozik. Persze ebből is lehet kivétel, de azt bizonyítsa a szervíz, ha akarja.

nonolet # 2017.09.22. 08:17

Szerintem: nem tilos kavicsos úton használni az autót...
(aligha van ilyen kitétel a kezelésiben)

Tehát ez nem elég jó kifogás a garancia megtagadására.

A klíma csöveket a kavics felverődéstől megvédeni
a gyártó feladta lett volna a tervezés-gyártás során.

HA nem tette, akkor állja a garanciát, ennyi.

-

Mivel nincs szó

  • sem rongálásról
  • sem tiltott használati módról
drbjozsef # 2017.09.22. 06:13

Patikusevi,

elviszed a szakszervízbe, ahova ők mondják, hogy hova vidd a garanciális autót, és megcsináltatod.

Ha fizettetni akarnak veled javítást, jelezd, hogy az autó garanciális. Ha hivatkoznak valamire, akkor kérd, hogy vegyenek fel jegyzőkönyvet, és írd le, hogy az autó garanciális, kifizeted amit kérnek, de bírósági úton vissza fogod követelni a javítás árát (különben nem adják vissza az autót). Persze érdemes első körben megegyezést preferálni, ha tényleg meg tudják mutatni és magyarázni (akár autószerelő ismerőssel menj), hogy miért nem garanciális a javítás, akkor lehet, hogy neked kell fizetni a javítást. Nem minden hiba garanciális egy még gariidőn belüli autónál sem.

A garanciaidőn belül nekik kell bizonyítani, hogy olyan sérülésből ered a hiba, ami nem tartozik a garanciális javítás körébe.

Aztán eldöntheted, hogy ha eléggé biztos vagy benne hogy nem padkáztál/ütköztél, vagy nem kavicsút végén laksz ahova százzal szoktál beállni, akkor közjegyzőnél kibocsáttathatsz fizetési meghagyást a szervíz ellen, hogy fizessék vissza a javítás árát. Ha nem teszik, de ellentmondanak, neked kell perelni - ott viszont nekik bizonyítani.

Az a baj, hogy ha szökkenő vagy, akkor van rá esélyed, hogy megpróbáljanak lehúzni, porbacseresznye alapon. Ne hagyd magad. Ha nem ralizol a Mátárában minden hétvégén az erdőben, egy kavicsfelverődésnek azért nem kellene szétvernie a klímacsöveket (persze, előfordulhat).

nonolet # 2017.09.21. 18:39

A garancia idő alatt
csak akkor
nem ingyenes a javítás,

HA

nyilvánvalóan

  • rongálás történt
  • nem szakszerű kezelés okozta a hibát

nem nyilvánvalóan, de bizonyíthatóan

  • rongálás történt
  • nem szakszerű kezelés okozta a hibát
  • a fogyó/kopó cucc a "szokásos élettartamát" kibírta

Minden más esetben garanciában kell javítani.

-

"Miért fizettem?"

Na miért?!! mert valóban szőke nő vagy...
Aki a semmiért is fizet, mert azt mondják neki: "fizess".