Használtautó, Garancia???


nonolet # 2017.06.06. 08:15

Nem szabad azonban azt elfelejteni, hogy
az autó használtsági fokából eredő hibákért
nem felelhet a kereskedő.

...és itt jön a képbe az emlegetett "széria hiba"

Amiről tudható, hogy mikor és milyen körülmények között következik be, ezért is nevezik széria hibának.

Azaz erre számítani kell a vásárláskor ...
Így nem feltétlenül a kereskedőnek kell érte helyt állnia.
Szerintem.

Gerike31 # 2017.06.06. 10:06

Beszéltem a kereskedővel. Azt mondta hogy hívjam fel a márkaszervízt és ott megmondják hogy ennek a típusnak az olaj fogyasztása annyi amennyit én észleltem. Mert hogy ez az legfőbb probléma a többin kívül. Olvastam neten hogy ennyi kilóméternél sajnos ez az olajfogyasztás jön elő, ezért széria hiba. Viszont én kérdeztem a kereskedőt mielőtt megvettem hogy mit kell tudnom az autóról van e valami hibája és azt mondta hogy semmi. Most viszont elnézést kért hogy ezt elfelejtette mondani.

nonolet # 2017.06.06. 14:03

"Olvastam neten hogy ennyi kilóméternél sajnos ez az olajfogyasztás jön elő, "

Szóval nem hiba.
Hanem a korral arányos jelenség...
Akkor mit is akarsz a kereskedőtől?!

Pláne, hogy KÖZISMERT dologról van szó.
Kellő körültekintéssel tudnod kellett (volna) róla.

Gerike31 # 2017.06.06. 15:42

Én úgy gondolom hogy tájékoztatnia kellett volna ha korrekt akart volna lenni, csak ugy akkor valószínű hogy nem veszem meg. Én úgy tudom hogy amiről nem ad tájékoztatást és problémaként lép fel az az ő sara.

Szomorú örökös # 2017.06.06. 16:06

Gerike31

Én úgy gondolom hogy tájékoztatnia kellett volna ha korrekt akart volna lenni...úgy tudom hogy amiről nem ad tájékoztatást és problémaként lép fel az az ő sara.

Már bocsi, de új autót árult neked? Ugye, hogy nem? Ha ez az olajfogyasztás az autó életkorának jellegzetes sajátossága - erről te is meggyőződtél - akkor máskor nézz utána, hogy mit veszel. És még akkor arról nem is tettem említést, hogy ez NEM HIBA vagy probléma, hanem ÉLETKORI SAJÁTOSSÁG, ráadásul nem élettartam garanciával adták ki a gyárból sem az autót. Én is minden egyes autónál már tanulok, hogy legközelebb mire is figyeljek. Elviszed szépen egy szerelőhöz, az megcsinálja neked a motort, és minimum 5-6 évig az megint jó járgány lesz kicsi olajfogyasztással. Higgy nekem, megéri! :-)

Szomorú örökös # 2017.06.06. 16:07

Gerike31

Arról meg persze ne is álmodj, hogy ezt a motor-felújítást majd rálőcsölheted a kereskedőre,
mert el fog küldeni - teljesen jogosan - melegebb éghajlatra.

danithebig # 2017.06.06. 16:28

Üdv!

Három napja vásároltam meg a használt autómat egy kereskedőtől 700.000 Ft-ért. Ez után nem sokkal érzékeltem, hogy a váltó nem úgy működik, ahogyan kéne (recseg). Szerelő azt mondta, hogy kuplungot kell cserélni, mely 100.000-140.000 Ft között mozog. Most a kereskedő vallja, hogy nem tudott róla, de megjavíttatja, melynek költségéből max. 40.000 Ft önrészt kell vállalnom.
Mikor mondtam, hogy törvényi kötelezettsége fizetni/javíttatni ingyen/eredeti állapotot visszaállítani, azt mondta, hogy csinálhatjuk úgy is, de fél év, mire "kipereljük" belőle a pénzt, és addig nem lesz autóm.
Mi a következő lépés ilyenkor?

Azt tudom, hogy ingyen meg kell csináltatnia, az lenne a kérdésem, hogy mit kell tenni? Milyen költségeim merülhetnek fel, ha beleállok ebbe?

Köszönöm szépen!

nonolet # 2017.06.06. 17:38

A váltó recsegés nem tűnt fel a próba alatt?!!!
Vagy netán 3 nap alatt szétbasztad a kuplungot?

Fogadd el azt a baráti ajánlatot, amíg nem késő. Ettől jobban nem tudsz járni.... más módon sem.
danithebig # 2017.06.06. 17:42

Nagy segítség voltál, köszi!

T Peti # 2017.06.08. 22:48

Üdv!

Kérdésem az lenne hogy, 4 hónapja vettem egy Opel Vectra típusú autót, akkor úgy nézett ki hogy jól működött, majd fél millió forintért.
Nem rég motor probléma lépett fel, jelentős olaj fogyás, a gyári értékeket jelentősen meghaladva. Kb 2 hét lezajlása alatt, végül csak trélerrel mertem hazavihetni, illetve a szervizbe.
Mivel nem telt el azóta 4 hónap se,és kereskedőtől lett véve, vagyis kereskedői pecsét van a szerződésen, kft.-s pecsét,ezért gondoltam jár rá fél éves garancia vagy valami? Jól gondolom?illetve milyen esélyeim vannak ezügyben? Milyen lehetőségek?
A javítás összege kb 200 000Ft lenne.

Atis77 # 2017.06.09. 05:49

danithebig

A kereskedő nagyon is korrekt ajánlatot tett, ugyanis a kuplung kopó alkatrész, nem pedig fődarab.

KÉTEZER # 2017.06.10. 16:16

Üdv!

Néhány hozzászólással lejjebb azt ajánlották a kérdezőnek, hogy a garanciális javítás költségmegosztását fogadja el.

Nekem hasonló esetem van, miszerint a két hete megvásárolt és közben üzemképtelenné vált autó javításának az alkatrész- és anyagköltségét magára vállalta a kereskedő, de a szerelési díjak felét kéri.(még nem ismert az összeg)

A kereskedő az autón eladás előtt vezérlést és két bordásszíjat cseréltetett a saját szerelőjével. Most a telephelyre trélerrel beszállítva, az ottani szerelő szerint a generátorszíj elszakadt, ennek részei a vezérlésbe jutva további károkat okoztak(ezt még ezután közlik, hogy miket is). A régebbi autónkat rendszeresen szervizelő autószerelő szerint helyesen tettük, hogy a kereskedőhöz vittük az autót és szerinte nemhogy köteles megjavíttatni, de felénk nem állhat elő semmilyen anyagi követeléssel.
Vajon így van-e, vagy készüljünk mi is a javítási költségek (részbeni) megtérítésére?

Köszönettel minden választ! M

nonolet # 2017.06.10. 23:05

A korával arányos hibák nem verhetők rá kereskedőre.

A generátor szíj megvizsgálása ELVÁRHATÓ gondosság!
Egy korosabb használ autó vétele esetén...

A szakadása pedig 100 ekm fölött már bármikor várható.
Korral arányos hiba, szerintem.

KÉTEZER # 2017.06.11. 05:42

Kedves nonolet!

Nem írtam le az adatokat: 2008-as, 1,8 millióért vásárolt autóról van szó, amiben a kereskedő magára vállalt néhány dolog kicserélését, megjavítását átadás előtt. Többek között a bordásszíjak és a vezérlés(szíj, vízpumpa) cseréjét. Napi átlagos(óra szerint 65 km/ nap) használat után szakadt el az egyik kicserélt szíj 14 nap után.

Dr.Attika # 2017.06.11. 07:13

A vezérműszíj cseréje mindenkor a vevőt terheli. Innentől tudja figyelemmel kísérni, hogy az új szíjjal mennyit fut és mikor kell legkorábban cserélni. A vezérműszíj szakadása súlyos közlekedési tragédiát okozhat, ezért annak állapotának figyelemmel kísérése a mindenkori üzemeltető büntetőjogi felelősségét is érinti.
Személyes tudomásom van róla, hogy ennek elmulasztása egy 4 tagú család életébe került.

nonolet # 2017.06.11. 07:51

"a kereskedő magára vállalt néhány dolog kicserélését, megjavítását átadás előtt."

"Napi átlagos(óra szerint 65 km/ nap) használat után
szakadt el az egyik kicserélt szíj 14 nap után."

Ez esetben semmi köze az adásvételnek a történéshez.

Hisz egy külön szerviz műveletről van szó,
amit
külön javítási megbízásként kell kezelni.

  • * -

Amennyiben a cserét mint vállalkozás végezte
számodra, mint magán ember számára
ÉS!!!
a számla végösszege legalább 20001 Ft volt
AKKOR
erre a műveletre és az anyagra
JÁR neked 6 hónap GARANCIA (jótállás).

Aminek a keretében köteles ingyen javítani.
Ez esetben: egy új szíjat ingyen beépíteni

A rossz hír, hogy: a garancia keretében
a járulékos károk nem érvényesíthetők!

Kivéve: ha nem szakszerűen szerelte be.
Mert akkor ugye már nem a garanciáról(jótállásról) lesz szó, hanem SZAVATOSSÁGRÓL, azaz a megbízás hibás teljesítéséről.

Hibás teljesítés esetén viszont
a járulékos kár is követelhető.

Mivel fogyasztóként (vállalkozás>>magánszemély)
az első 6 hónapban a szavatosság is
garancia(jótállás) szerűen viselkedik.

Így szerintem ...
ne garanciális/(jótállási) igénnyel lépj fel,
hanem helyből SZAVATOSSÁGI igénnyel.

Azaz nem azt panaszold, hogy 14 nap után elromlott.
HANEM
Azt állítsd, hogy: nem szerződés szerű teljesítés történt. Azaz a hiba oka az eleve hibás anyag vagy a
szakszerűtlen munkavégzés és e miatt lett végül később a hiba és a kár.

Ez esetben a teljes javítási költséget (a járulékos kárt is) a javítást végzőnek kell viselnie.

Kivéve, ha bizonyítja, hogy te

  • szándékosan rongáltad meg

vagy

  • nem előírás szerűen használtad

A szavatossági igényt a kapott javítási számlával tudod érvényesíteni.

A csak garanciális(jótállási) igényt pedig
a javításról kapott garancia(jótállási) papírral.

Amennyiben fusiban cseréltetted ki vele,
az szívás, mert akkor a jóindulatára vagy utalva.
Ha van valami írásos nyoma is a javítási megbízásnak, akkor jobb a helyzeted...

KÉTEZER # 2017.06.11. 08:25

Köszönöm a válaszokat!

Dr.Attika

A vezérműszíj azért lett kicserélve, mert a vásárlás előtt a kereskedővel együtt elmentünk egy autószerelőhöz, aki a régebbi kocsinkat javította. Átvizsgálás és a km óra állása miatt javasolta a cserét. Ezt a munkalap tanúsága szerint el is végezték az autó kifizetése előtt. Remélem mi ezzel eleget tettünk a tőlünk elvárható kötelezettségünknek.

nonolet

Köszönöm a tanácsot, remélem célt érünk a szavatossági igény kérésével. Már a számla anyagköltsége magasabb, mint 20001 forint, plusz munkadíj is van hozzá. Bár ahogy olvasom ez a garancia érvényesítéshez kell az összeg. Szóval akkor szavatossági igény.

A feleségem használta a kocsit és a keletkezett zajok után egyből le is állt az út szélére. Az adott elinduláskor néhány száz métert haladt egész napos parkolás után elindulva, tehát 2-3 percet ment a kocsival. A kereskedő viszont azt próbálta ráfogni, hogy tartósabban használta a szervó "elszállása" után. De a feleségem elmondása szerint a keletkező zajok után gyakorlatilag azonnal leállt az autó, épphogy félre tudott gurulni. Nem előírásszerű használat remélem nem áll fenn(szándékos rongálást meg remélem végképp nem feltételeznek) .

Szomorú örökös # 2017.06.11. 11:52

Dr. Attika

A vezérműszíj szakadása súlyos közlekedési tragédiát okozhat, ezért annak állapotának figyelemmel kísérése a mindenkori üzemeltető büntetőjogi felelősségét is érinti.

Milyen súlyos közlekedési tragédiára gondoltál? Szimplán leáll a motor, a motorok többségénél elmegy a kompresszió is, mivel a dugattyú belever a szelepekbe és csakis trailerrel lehet hazahozni, vagy esetleg a legközelebbi szervizig elvinni, ahol megcsinálják. Ez komplett hengerfej felújítást jelent, ha a dugattyúkban nem is esik kár. általában 100 ezer felett van.

R.Mariann # 2017.06.11. 12:40

Üdvözlöm!
Olyan kérdésem lenne, hogy a mai napon eladtam az autómat. A vevő kipróbálta, mindent megnézett rajta és azt mondta, hogy kell neki. Meg is kötöttük a szerződést és el is vitték az autót. A szerződésbe beleírtuk, hogy mi a hibája az autónak, és ezt szóban is elmondtuk nekik. El lett mondva az is, hogy tankolni kell. Kb fél órával azután, hogy elmentek az autóval és 20 km megtétele után felhívtak azzal, hogy nem jó az autó. Állítása szerint nem húz az autó és 80-nál jobban nem megy. Ami kizárt dolog, mert mi egy hónapja még napi rendszerességgel használtuk autópályán az autót és az utóbbi egy hónapban is volt használva. Igaz nem olyan sűrűn, de azért kiderült volna, hogy valami gond van a motorral. Na most ők kérnék vissza az autó árát. Én közöltem velük, hogy nem vagyok hajlandó visszavenni az autót, mert nem volt neki semmi ilyen problémája. Ők közölték, hogy 3 napon belül köteles vagyok visszavenni. Igaz ez? Van bármilyen kötelezettségem? Az autó semmilyen hibakódot nem írt ki, ami igazolná, hogy motorikusan gond van az autóval, mert az első telefonbeszélgetésnél, közölte a vevő, hogy nem húz az autó, de semmilyen hibajelzés nincs.

Előre is köszönöm a választ!
További szép napot!

nonolet # 2017.06.11. 13:40

Szomorú örökös

Azért egy előzés közepén (saját tapasztalat)
tud meglepetést okozni az erő váratlan elmúlása.

...és nyilván akad még pár helyzet,
amikor
nem jó, ha pont akkor jön az ilyen baj.

Szomorú örökös # 2017.06.11. 15:23

nonolet

Azért egy előzés közepén (saját tapasztalat)
tud meglepetést okozni az erő váratlan elmúlása.

Aki rutinos vezető, az ekkora orbitális marhaságot nem ír le. Egy vezérműszakadás nem állítja be teljesen a kormányt, hogy ilyen és ehhez hasonló esetben ne lehessen a megfelelő irányba (vissza a saját sávjába) elforgatni. Még az sem indok, hogy szervo-kormány nélkül, meg hasonlók, mert szervo nélkül is forgatható a kormány, max. kicsit nehezebben.

Szerencsére nekem jó pár évvel ezelőtt volt az eddigi egyetlen vezérműszíj szakadásom, az is vasárnap este, hazafelé egy nagy áruházból...és hát pont a szerviz előtt. Kinyitották az ajtót, a kocsit betoltuk és reggel már hozzá is foghattak. :-)

nonolet # 2017.06.11. 17:06

Nehogy már lassan 1 millió km-el ne legyek rutinos...

  • *-

Nem is a szervóval van a gond.

Hanem azzal, hogy éppen egy kibaszott kamion van melletted és mögötte a másik és szemből is jönnek.

Neked pedig fékezni kell és valahogy beerőszakolnod magad a két kamion közé, akik persze egymás seggében vannak.
És nem számítanak erre... talán nem is figyelnek rád.

De egész biztosan fogalmuk sincs arról,
hogy mi van veled és mire kényszerülsz.

Közben szemből fogy a hely és persze senki nem tudja mit balfaszkodsz ott kint a szembe sávban
Mijafaszé nem mész?! tovább előre.

Mire mindenki felfogja, hogy
mit fogsz csinálni az SOK idő!!!!

Közben fékez a melletted lévő kamion is.
Csak mert SEGÍTENI akar és maga elé akar engedni.

De ettől a kettő közti hely is szűkül ahová behúzódnál.

A szembe jövő pedig még fel sem fogta,
hogy útban leszel esetleg neki!
Nem lassít, bízik benned.
Csak villog dudál, de baszik fékezni...

Aki nem élte át, az nem tudja miről beszél
és épp ezért ne ossza az észt a rutinról.

Nem rutin kérdése ez, hanem főként a szerencséjé.

Amikor hirtelen eltűnik 150 LE a segged alól
az nem vicces... nagyon nem egy előzés közben.

Szomorú örökös # 2017.06.11. 17:17

nonolet

Nehogy már lassan 1 millió km-el ne legyek rutinos...
v.s.
éppen egy kibaszott kamion van melletted és mögötte a másik és szemből is jönnek

Nos, ha igazán rutinos lennél, mint ahogy állítod, eleve meg se kezdesz két kamiont előzni, ha épp jönnek szembe is. :-)

Szomorú örökös # 2017.06.11. 17:24

nonolet

Én még talán a felénél tartok, mint a te kilométereid, de ha a KRESZ-t rendesen megtanultad, akkor két kamion nem mehet eleve a szabályok szerint olyan közel egymáshoz, hogy oda ne férjen be valaki, ha nem tudja az előzését végig vinni és muszáj visszatérnie a saját sávjába. Létezik ugyanis követési távolság, amelynek mindig minimum akkorának kell lennie, hogy oda ilyen esetben elférjen egy jármű. És ha a másik részről nézzük, csakis akkor szabad elkezdeni azt a nyamvadt előzést, ha be is tudja fejezni az illető. Márpedig ha a szembe-sávban ennyire közel jön valaki, az épp ennek az ellenkezője.

Aki nem élte át, az nem tudja miről beszél
és épp ezért ne ossza az észt a rutinról.

Ennél sokkal cifrábbakat is átéltem már, évente 20 ezret levezetek baleset nélkül, néha éjszaka, tejföl-sűrűségű ködben, úgyhogy inkább hagyjuk a rutint, rendi? :-D

nonolet # 2017.06.11. 19:42

A kamionok és teherautók zöme magasról tojik a KRESZ-re.
(és kb. az autósok 80%-is, mert nem is tudja,
csak max a fő szabályokat)

Aki abban bízik, hogy a KRESZ szerint lesz helye...
Az gyorsan fog kihalni :-(

  • *-

Hagy tudjam már, hogy mire képes az autó+én
egy adott forgalmi szituban :-)

Arra meg hagy ne kelljen számítanom, hogy
egy nemrég cserélt vezérműszíj fogja magát
és csakúgy elszakad.

Mondjuk azóta (1989) csakis láncos, japo autót használok.
Nem szívók a német autóipar szíjas vackaival.
(...és más egyéb szarságaival)