Használtautó, Garancia???


nonolet # 2017.11.26. 16:50

"A kocsit azóta nem használom"

Még jó! nem is szabad tovább rongálni, mert bukod az ügyet.

"vissza sem tudom vinni nehogy az úton ki mennyen belőle a motor."

Tréler, vontatás ...

Jobb esetben a kereskedő jön érte, ha megtudtok ebben egyezni.

De tudd, hogy:
ALAPBAN a TE dolgod és költséged
a szervizbe/kereskedőhöz való eljuttatása.

RocketMan # 2017.11.26. 16:46

nonolet,

Abszolút igazad van, köszönöm a sok információt és a segítséget.
Már ki is töltöttem előre a nyomtatványt amiben leírtam a hibákat, az érvényesíteni kívánt jogot és hogy szeretném igényelni a kijavítást vagy az árleszállítást.
"De lehetsz egy úr...
Felajánlhatod, hogy:
kapok .... ezer Ft-t kp-ben, most rögtön
és
aláírom, hogy ezekkel a hibákkal nem jövök ide többé

  • -"

Ez például számomra megfelelő lenne. Mivel tudom a pontos árakat a váltó javítására és a katalizátor cseréjére, így előre ki tudná fizetni, én pedig elvihetném abba a szervizbe amelyikbe szeretném.

Megpróbálok holnap találkozni a kereskedővel, de nem biztos hogy mennyi fog, mivel csak 16:30-ig van nyitva, de ha más nem, akkor szombaton elmegyek.
Amint van fejlemény, le fogom írni, hogy a többiek is tanulhassanak az én esetemből.

nonolet # 2017.11.26. 16:45

Mit tegyél ?

Olvasd el FIGYELMESEN mindazt,
ami
itt van lentebb az utóbbi pár írásban...

- -

Mivel még nem írattad át
így első körben (célszerűen) próbáld meg

  • a pénzed visszakérni

és
csináljanak az autóval, amit akarnak...

Ha ez nem megy, akkor indítsd el
a szavatossági ügyet, mégpedig
a korábbi jegyzőkönyv minta alapján,
írásban!!!

- -

Mondjuk tovább menni a KATTOGÁS ellenére!!!
Nem volt túl jó ötlet... ezt ne nagyon hangsúlyozd.

Hisz egy sima olajhiány nem okozhat kattogást.
Az olajnak ugye NINCS hangja...

Avagy azért a kattogás egy olyan alapszintű tudás,
amit hallva elvárható egy jogsival bíró embertől.

Hogy,
hangokat adó motorral nem megy tovább!!!!
És nem is indítgatja...

Sajtospogi # 2017.11.26. 16:16

Szeretnék egy kis segítséget kérni.
Szombaton 12.30 kor vásároltam egy autó kereskedőből egy autót. Beindította , elmentünk kipróbálni szépen ment a kocsi kívülről is tetszett így megvásároltuk. Igen ám de elindultunk vele haza nem jöttünk 10km és kigyulladt a motor olaj jelző lámpa és elkezdett valami kattogni. Hívtam a kereskedőt de már nem vette fel . Megnéztem a benzin kúton és kevésnek találtam az olaj szintet ezért orvosolni szerettem volna a problémát és öntöttem hozzá. Azt gondoltam hogy megoldottam a gondot igen ám de nem tettem sok km és újra kigyulladt az olaj lámpa és menet közben le is fulladt. Közben ismét hívtam a kereskedőt de mind hiába.Küldtem neki egy sms amit tapasztaltam az autó hibáiról nem jött válasz.Megnézetem egy szerelővel nem kis baja van nincs olaj nyomás és hengerfejes. A kereskedő teljesen elzárkózik a telefonra nem reagál más számon próbáltam hívni azt érdekes felvette és azt közölte hogy megbeszéli a főnőkével. Mit tegyek ? A kocsit azóta nem használom vissza sem tudom vinni nehogy az úton ki mennyen belőle a motor.

nonolet # 2017.11.26. 16:12

"az áll hogy kicseréli a katalizátort, és a váltót megjavíttatja az általam kijelölt szakszervizben, amit számlával kéne igazolnia."

Nem nagyon tudod erre rávenni, mert nem érdeke.
Arra inkább, hogy viszel árajánlatokat neki
és
ha kifizet neked egy "méltányos" összeget,
akkor vállalod, hogy te intézed a javítást
a saját jövőbeni kockázatodra...

"De ha abban egyeznénk meg hogy a fentiek költségét elfelezzük, azzal is kibékülnék."

Ne feledjük, hogy: vélhetően
a teljes javítási költség őt illeti,
a "normál piaci ár" szinten.

Miért lennél túlzottan engedékeny ?
Ha engedékeny vagy is azt neki nem igazán kell tudnia.

De lehetsz egy úr...
Felajánlhatod, hogy:

  • kapok .... ezer Ft-t kp-ben, most rögtön

és

  • aláírom, hogy ezekkel a hibákkal nem jövök ide többé

- -

Utólagos fizetés NEM mennék bele!
Az már kb. a kutya vacsorája...

Vagy kifizeti a számlát vagy nem a végén.
HA nem akkor mit csinálsz?!!!

Elkezded perelni és közben nem tudod használni az autót.
Mert áll a szervizben, esetleg inkább kifizeted és csak a pénzed perled évekig... vagy benyeled a buktát.

- -

Mindig gondolkodj előre a MÁSIK fél fejével!
A megbízhatóságára pedig NE alapozz.

Gondolkodj és zárd ki a lehetséges kibúvókat, szívásokat...

Azaz: légy egy körültekintő, előre gondolkodó geci és szívjon ő inkább, mint te, ha nem akarna teljesíteni.

-

Az élet kemény...
De, ha naiv vagy, akkor igen könnyen szívás is lesz.

Utólag engedni mindig tudsz :-)

Azonban utólag okosnak lenni, annyi, mint előre hülyének.

Érzed a népi bölcsességek súlyát...

- -

Persze lehet, hogy mégis egy rendes csákó.
De akkor is: a szó elszáll az írás megmarad.

nonolet # 2017.11.26. 15:52

"ezt milyen nyomtatványra kéne kitölteni?"

A szavatossági/jótállási/garancia igényről
jegyzőkönyvet kell felvenni a törvény szerint.
Amibe belekerül

  • a dátum, a felek(nevek) és az autó azonosítása (rendszám)
  • a bejelentett hiba jelenség leírása
  • a vevő által választott jog (szavatosság vagy garancia/jótállás, ha van)
  • a vevő által KÉRT igény (javítás/pénzvissza)
  • valamint az eladó általi válasz is ...

(ha nem tud azonnal válaszolni akkor 5 munkanapja van rá)

Persze a legtöbb helyen fogalmuk sincs ilyesmiről.
Vagy, ha van is igyekeznek kerülni az írásbeliséget...

A google segít... de pl.

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/4375

JEGYZŐKÖNYV a fogyasztó kifogásáról a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján

Konkrétan:
http://fogyasztovedelem.kormany.hu/…l_140521.pdf

- -

Vigyél egyet magaddal előre kitöltve :-)
Aztán, ha kell vedd elő...

RocketMan # 2017.11.26. 14:57

nonolet,

Jó meglátás, hogy rögzíteni kéne írásban a megállapodást vagy azt hogy végül miben maradtunk a kereskedővel.
Annyi lenne a kérdésem, hogy ezt milyen nyomtatványra kéne kitölteni?
Ha jól sejtem, nincs külön formanyomtatvány hasonló esetekre, a kereskedő meg valószínűleg nem tart ilyesféle nyomtatványt.

Annak örülnék a legjobban, ha sikerülne aláíratnom a kereskedővel egy olyan megegyezést, amiben az áll hogy kicseréli a katalizátort, és a váltót megjavíttatja az általam kijelölt szakszervizben, amit számlával kéne igazolnia.
De ha abban egyeznénk meg hogy a fentiek költségét elfelezzük, azzal is kibékülnék.

nonolet # 2017.11.26. 14:28

A szóbeli megállapodásról is kérj egy
általa aláírt RÉSZLETES megrendelőlapot/feljegyzést.

  • az elismert hibáról
  • a javítás módjáról, határidejéről

Hisz tudható, hogy: nem bízhatsz meg benne, becsszóra.
Ez már kiderült róla a telefonos válaszaiból.

Tehát MINDENT dokumentálni,
amit csak lehet, amíg "béke van" köztetek.
(ki tudja mi alakul később az ügyből...)

HA aláírás helyett kifogásokat kezd keresni,
meg bizalomról hadoválni, akkor pláne légy óvatos...

Mert miért is ne szignózna,
ha be AKARJA tartani?! amit elismer, ígér.

A te érdeked, hogy
minden legyen dokumentálva és bizonyítható legyen, ha netán kell majd.

A mézes-mázosság, készségesség, csak szóbeli ígéret ne tévesszen meg.
Az sokszor éppen a bizonyíthatóság kikerülésére,
az ügyfél altatásárra van csak.

nonolet # 2017.11.26. 14:16

"Ha ez nem sikerül, írni fogok neki egy e-mailt,"

Akkor már nem csak emailt kell írni,
hanem
tértivevényes postai levelet is.

(az email sajnos

  • nem garantált kézbesítésű szolgáltatás

és

  • nem is minősül írásbeliségnek sem

ezért nem komoly dolog jogvita esetén)

RocketMan # 2017.11.26. 11:24

nonolet,

Köszönöm a válaszod.

Ez esetben a következőket fogom tenni:
Amint lesz lehetőségem, visszamegyek az autóval a kereskedőhöz és megpróbálom szóban rendezni az ügyet.
Ha ez nem sikerül, írni fogok neki egy e-mailt, amiben leírom a problémáimat és megkérem hogy legkésőbb 8 napon belül válaszoljon.
Ha ez megvan és még mindig nem sikerült dűlőre jutni, felkeresem a Pest Megyei Békéltető Testületet a problémámmal.

Mindenesetre a további meglátásokat és véleményeket is szívesen fogadom a problémámmal kapcsolatban.

Amint lesz fejlemény az ügyemmel kapcsolatban, le fogom írni, hátha segíteni fog a jövőben valakinek.

nonolet # 2017.11.26. 10:04

RocketMan

Rád is a lentebbi hosszú írás érvényes.

A labda nem nálad van.

De legyen eszed!
NEEE hurcolászd IDEGEN helyekre az autót!!!!
Mert ezzel alapot adsz a mentesülésre.

Ott küzdj, ahol vetted....

nonolet # 2017.11.26. 10:00

" a hirtelen megnőtt motorolaj fogyasztást már jelezte, ahová leadta a kocsit!"

Erről kérj írásos nyilatkozatot a hírforrástól, ha hajlandó rá!!!

nonolet # 2017.11.26. 09:59

Jakybaki

Mivel magánszemélyként kereskedőtől vetted.
(ha a szerződésen is a kereskedő az eladó)

Így "Fogyasztó"-nak minősülsz!!!

Ami azt jelenti, hogy

  • az első 6 hónapban
  • csak jelzed a hibát

ÉS

  • a kereskedő ingyen javít

(vagy ha nem akar, vissza veszi az autót)

KIVÉVE, HA bíróság képesen bizonyítja, hogy

  • a hibát a vevő rongálása okozta
  • a hibát a vevő szakszerűtlen használata okozta
  • a hiba ismert volt és bizonyíthatóan tájékoztatott róla
  • a hibát a vevőnek a tőle elvárható gondossággal észlelnie kellett volna az átvételkor
  • a hiba a jármű korát-futását tekintve már időszerű
  • a hiba vagy annak az oka az átadás után keletkezett

A bizonyításhoz tőle független bíróság képes szakvélemény kell!
(igazságügyi szakértő, akkreditált labor, esetleg márka szerviz, de az már határeset)

Tehát az ő vagy a haveri szervizek szakvéleménye csak sajtpapír... ha akarod elfogod, ha akarod nem.

A szakvélemény költsége a kereskedőt terhel, hisz ő akar mentesülési okot bizonyítani.
Neked csak akkor kerül pénzbe (utólag), ha kiderül, hogy tényleg van bíróság képes mentesülési oka.

- -

Tehát alapból nem valószínű, hogy ki tud bújni a javítás alól, mert

1.
Az SZAVATOSSÁGI alapon is alighanem az ő sara az első 6 hónapban.

2.

"Eladáskor közölte az eladó, hogy a motorra és váltóra 1-év, vagy 10.000km. garanciát vállal."

Erről van-e írás?!!!
Netán garancia/jótállási jegy is.
Vagy csak bedőltél egy szóbeli ígéretnek...?

HA VAN írásos garancia/jótállás, akkor még jobb a helyzet.

Mivel a garancia/jótállás ugye arról szól, hogy:
"vedd meg nyugodtan, nem fog elromlani, de ha mégis, akkor ingyen javítom)

Tehát: a vállalt garancia/jótállás
még a szavatosságnál is
keményebb dolog!!!!

Az ingyenes javítás alól csak akkor mentesül, ha

  • a hibát a vevő rongálása okozta
  • a hibát a vevő szakszerűtlen használata okozta

Ez a lista láthatóan jóval rövidebb, mint a szavatosság esetén.
De itt is bíróságképesen kell bizonyítani a mentesülés okát.

- -

Röviden...

SZAVATOSSÁG:
Az eladáskor MÉG jó volt.
vagy
Az eladáskor a hiba ismert/felismerhető volt.

GARANCIA/JÓTÁLLÁS:
Nem fog elromlani.

- -

A teendőd, hogy írásban kérd a javítást.
Hivatkozva a jogcímre, ami lehet

  • a garancia/jótállás

vagy

  • a szavatosság

Ha valóban van rá garancia/jótállás, akkor azzal indíts!
Ha valójában nincs, akkor a szavatossággal.

Aztán várd, hogy bíróságképesen tud-e mentesülési okot bizonyítani.
Ha előáll valamivel, akkor eldöntöd, hogy egy perben megállná-e a helyét a kifogás?

Ha igen, akkor így jártál...
HA nem, akkor pereld be...

- -
A magas olajfogyasztás egy bizonyos szintig tényleg elfogadott.
Nézd meg az autó gépkönyvében, hogy meddig.

Tájképnek...

A legtöbb motortípusnál nem jelent rendellenességet az 1000 km-enként elfogyasztott 0,4...0,8 liter kenőanyag.

(nálad azonban 1,34 liter/1000 km ami már soknak tűnik)

A márkaszervízek az ez alatti olajfogyasztású motorok garanciális megbontását visszautasítják.

Az autós nem kis meglepetésére.
Igazuk van persze azon autós társainknak, akik azt mondják: az ő új járművük motorolaj-szintje egyáltalán nem változik két olajcsere közt.

Ők azok, akik zömmel rövid távú forgalomban használják autójukat, így a "hidegindítási üzemmódban" a hengerfalon kicsapódó üzemanyag-hányadot a dugattyúgyűrűk "ledolgozzák" az olajtérbe, ahonnan az azért nem tud elpárologni, mert az autó szinte soha nem közlekedik olyan hosszú úton, hogy ez lehetséges lenne.

Az elfogyasztott olaj mennyiségét így pótolja az oldott üzemanyag, ami a kenőképesség szempontjából igen hátrányos.

Rövid távon használt autónknak tervezzünk be időnként egy-egy családi kirándulást, amikor egy hosszabb menet - 50...200 km - alatt elpárologtathatja ezt a veszélyes mellékterméket. Viszont ne lepődjünk meg azon, hogy a hosszabb úton számottevően csökkenhet az olajszint a motorban.
Ez is mutatja a fentebb leírt "öntisztulási" folyamatot.

És még egy jó tanács: soha ne járassuk hosszabb ideig
álló helyzetben a motort (15...20 percet meghaladóan), mert a kenőanyag hűtéséről ez esetben nem tud a menetszél gondoskodni és az veszélyesen túlmelegedhet.

- -

Szóval esélyes, hogy jogos az igényed a javításra az 1,3 liter/1000 km olaj fogyás esetén.
(vagy a vissza vételre, ah úgy egyeztek meg)

- -

Bár ezt szintet már az alapos átvizsgáláskor is észlelni lehetett volna, alighanem...
(párperces alapjárat utáni gázadásra kékes füst)

RocketMan # 2017.11.26. 09:00

Atis77,

Miután felvillant a check-engine lámpa, elvittem szervizbe.
Ott kiolvasták a hibakódot, ami a katalizátor nem megfelelő hatásfokát jelzi. Továbbá autódiagnosztikai szoftverrel megmérték a két oxigén szenzor működését is. Azok rendesen működnek, nincs velük baj (szerencsére, bár sokkal olcsóbb lenne azokat cserélni).
De a biztonság kedvéért egy ipari endoszkóppal is belenéztek és a képen lehet látni hogy a katalizátor kerámia betét közepe be van esve.
A váltóról: lehet hogy típushiba és köztudottan sz*r, sajnos én erről nem tudtam. Vásárláskor sem, mivel a kereskedő se mondott ezzel kapcsolatban semmit.
Megpróbáltam beszélni a kereskedéssel telefonon, de csak hárítanak a sablon szövegekkel: "10 éves autó, mit vársz?" meg "most már a te neveden van, innentől kezdve nem tudunk vele mit kezdeni...".
Nyilván, 10 éves autó, nem is újat akartam venni. Akkor viszont nem ennyiért kellett volna eladni.

Atis77 # 2017.11.26. 07:36

RocketMan

Miből lett megállapítva a katalizátor hiba? Sima kód olvasás vagy esetleg élő adatokat is elemeztek? 99%-ban nem szoktak és csak a hátsó szonda szokott hibásan működni. A katalaizátor nem szokott tönkre menni, csak nagyritkán. A 2es swift váltója köztudottan szar, bár a gyár nem ismeri el a tipus hibát. A totalcaron is van fent cikk erről..

RocketMan # 2017.11.26. 01:26

Üdv!

2017.11.11-én vásároltam egy 2005-ös Suzuki Swift-et 130.000km-rel kereskedéstől.
Két hét használat és kevesebb mint 900km megtétele után felgyulladt a műszerfalon a check-engine lámpa. Elvittem szerelőhöz, és megállapították hogy a katalizátor elromlott.
Csak a cseredarab 200.000Ft. Továbbá a hajtómű zajok is felerősödtek, amire a szervíz azt mondta hogy valószínűleg a nyelestengely csapágya ment tönkre. A váltó felújítása 100.000Ft.
Az eladáskor a kereskedő nem tájékoztatott semmilyen problémáról. Az adásvételi egy szabványos szerződés, de nem lett rögzítve semmilyen probléma, és a kereskedés is rendesen be van jelentve.
Számon kérhetem-e a fenti problémákat a kereskedésen?
Esetleg kérhetek árleszállítást, vagy a szervizköltségek megtérítését?
A válaszokat és segítségeket előre is köszönöm.

Jakybaki # 2017.11.20. 08:27

Üdvözlök mindenkit!
2017-08-19.-én vásároltam (70.000km) a Peugeot 308 1.4 benz. szgk-t. sérülés és panasz mentesen.

Használatba vétel után észleltem, hogy a gépjárműnek nagy a motor olaj fogyasztása, 524km-re 7 dl. olaj.
Az eladó egy, gépkocsi adás vétellel foglalkozó Kft., ahol közölték velem ,hogy ez a motorolajfogyasztás elfogadott a Peugeot szgk.k-nál! /9-éves/.
Ők nem felelősek ezért, ez nem hiba, esetleg sűrűbb olajat öntenek bele, ez nem garancia hiba!
Eladáskor közölte az eladó, hogy a motorra és váltóra 1-év, vagy 10.000km. garanciát vállal.( nagy motorolaj fogyasztást nem közölték eladás során,vásárlás előtt azt nem tudtuk megállapítani)
Később megtudtam, hogy aki az szgk.-t leadta(gk.. tulaj), a hirtelen megnőtt motorolaj fogyasztást már jelezte, ahová leadta a kocsit!
Kérdésem, hogy most mi a teendő, az eladó kft. a fenti hibáért garanciával tartozik, ill. javíttatnia kell-e,
vagy ha nem javítja, akkor vissza-e kell vásárolnia?
A válaszotokat előre is köszönöm.

drbjozsef # 2017.11.16. 07:16

Egy 12 éves, kicsit nehezen induló haszongépjárműben 200.000 km? Ha egy nulla nem is, de egy kevés hiányzik abból az óraállásból szerintem a valósághoz képest...

A két ellentétes vélemény azt jelenti, hogy látatlanban ezekkel a paraméterekkel akár az eladóhoz (végső esetben a bírósághoz) is fordulhatsz, eséllyeid mindkettőnél 50-50% : vagy fizet, vagy nem, vagy nyersz, vagy nem.

Zolly # 2017.11.16. 05:19

nonolet!

Hála isten, ilyenben még nem volt részünk, ezért előbb kérdezek, mint .... csináljak.

Gépjármű 12 éves, de csak 200k felett van egy picivel.

Szóval két ellentétes véleményt olvastam.

guba" # 2017.11.15. 19:06

Konkrét hibát nem találtak, de mondták, lehet a magasnyomású rendszerrel lehet a gond. Csak tippeltek, de a kocsi azért ment.

Amíg a hiba oka nincs megállapítva nyilván semmit nem lehet mondani a szavatossági igény megalapozottságáról. Ha van a kocsiban legalább 4-500 ezer km, akkor a befecskendező-rendszer meghibásodására lehet számítani. A kora alapján ennyi simán lehet egy haszonjárműben, akár kétszer ennyi is.

alfateam # 2017.11.15. 18:18

Igen, tudom,te a Ptk.-is marhaságnak nevezted mert a fedezetelvonásról rendelkezik.
A "Fogyasztó"-ban segítek :-)
Kértem én ilyent tőled?!

nonolet # 2017.11.15. 18:07

A cikk címe: helyből marhaság!!!!

A cikk maga már nem is ír ilyesmit.

HA beszoptad a címet, akkor

  • nem ismered a vonatkozó jogot

és/vagy

  • nem érted azt a cikket, amit linkeltél.

Olvasd figyelmesen!

De előtte nézz utána fogalmaknak,
amik a cikkben előfordulnak, úgymint

  • szavatosság
  • jótállás/garancia
  • "Fogyasztó"

- -

A "Fogyasztó"-ban segítek :-)

Az EU Bíróság következetes abban,
hogy ezek az uniós irányelvek kizárólag
a természetes személyeket!!! kívánják védeni.

Az új PTK. a fogyasztó fogalmát leszűkítette!!!

  • kizárólag olyan
  • természetes személyekre!!!!, akik
  • szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül járnak el.

Fontos változás, hogy bevezetésre kerül

  • a vállalkozás fogalma is, melyet
  • a törvény a fogyasztó „ellentéteként” definiál:

vállalkozásnak tehát a szakmája, önálló foglalkozása vagy gazdasági tevékenysége körében eljáró személy minősül.

- -

Vagyis: ha egy kft (más vállalkozás) a vevő,
az bizony NEM lesz "Fogyasztó" semmiképpen!
Mióta az új PTK él, azaz 2015.03.15. óta.

Jó reggelt!

alfateam # 2017.11.15. 17:23
nonolet # 2017.11.15. 17:01

alfateam

Két kft. közötti ügyletben
sehogyan sem lesz
"Fogyasztó" a vevő !

nonolet # 2017.11.15. 16:59

Zolly

SZAVATOSSÁGI igényre van jogod.

De ezt egy vállalkozásnak illene pontosan tudnia...
Ha már egyszer kft. a vevő ugyebár.

Mert az nagy gáz, ha egy vállalkozás
nem ismeri a szavatosságot és a szavatossági jogokat.