Használtautó, Garancia???


Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.10.02. 20:36

A kereskedő szavatossági kötelezettségét a Ptk. 305.§-311/A § bekezdései szabályozzák.

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.10.02. 20:57

Most nézem nem tőlemm kérdezted, amkor bocs.

G.Judit2016 # 2016.10.04. 18:40

Kedves Attia111111!

Ettől függetlenül,nagyon köszönöm a válaszod!

editrol # 2016.10.05. 04:12

Tisztelt ügyvéd úr!

Tájékoztatást szeretnék kérni. 4.5 hónapja vásároltam egy 6 éves autó! Az autó turbója teljesen tönkrement. A javítási költség 100-200.000 ft között várható. Kérdésem az lenne van e valami jogszabály arra vonatkozóan hogy ezt a hibát a kereskedőnek ki kell fizetnie?

Köszönöm
H.Roland

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.10.05. 04:48

4.5 hónap után turbó hiba olyan amit nem igen lehet garanciában rendezni, ugyanis az egy kopó alkatrész. Megpróbálhatsz szavatossági igénnyel fellépni alább felírt jogszabályhelyre hivatkozva. Abból kell kiindulni, hogy a turbó hiba fennállt e már a vásárlás napján?

rezs70 # 2016.10.05. 13:11

Kedves Attila, a következő dologban szeretném kérni a tanácsát. 2016 nyár közepén vettem egy Opel corsa típusú, 10 éves autót.Autókereskedőtől.
Szeptember közepén az autó leállt egy pirosnál. Nehezen, de újra indult, ezek után elvittem hivatalos Opel szervízbe. Cirka 3 órás mindenféle vizsgálat után kiderítették, hogy ez a hiba jelenség egy típus hiba. Kb, 200.000 ft a javítási költség....

Szeretném megkérdezni, hogy a fenti "típushibás" esetben, milyen lehetőségem van például a kereskedővel szemben? Ha egyáltalán van?!

Köszönettel!!!

guba" # 2016.10.05. 15:49

A típushiba adott típus egyedeire, bizonyos futást követően nagy számban jellemző meghibásodás. Ha erről van szó, akkor miért kellett "3 órás mindenféle vizsgálat" a hibakereséshez?
A "típushiba" nem jogi terminus, de éppen azon hibák esetében kicsi az esély a sikeres igényérvényesítésre, amelyekre a kocsi korából és elhasználtságának a mértékéből adódóan a vevőnek számítania kell.
A hiba pontos ismerete nélkül minden esélylatolgatás tisztán jóslás lenne.

badybyronzirabony # 2016.10.05. 17:00

Tisztelt Attila.... az Audi A4-es amit 3.3 millió forintért vettem 2010-es évjáratú és 150.000 valós km van benne 1.8-as turbó benzin....azt mondják hogy a olajpumpa meghibásodás típus hiba ennél a modellnél....A kérdésem a következő ,hogy mi van akkor ha kocsinak ténylegesen típus hibája van? gondolom erről a szakértő tud majd nekem nyilatkozni, de mi van ha azt mondja, hogy a korából és az elhasználódásának mértékéből ered az olajpumpa meghibásodás?

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.10.05. 20:22

T. badybyronzirabony!

„A "típushiba" nem jogi terminus, de éppen azon hibák esetében kicsi az esély a sikeres igényérvényesítésre, amelyekre a kocsi korából és elhasználtságának a mértékéből adódóan a vevőnek számítania kell.”

Guba jól és érthetően fogalmazta meg a típushibára vonatkozó részt.

Nézni kell azt is, hogy ez a hiba fennállt e akkor, amikor vásároltad a kocsit? Szakértőt úgy is nyilatkoztatni kell erről. Sajnos nincs jobb ötletem, de majd a szakértő elmondja a további teendőket.

laurag # 2016.10.08. 08:10

Tisztelt ügyvéd úr!
2 hete vettem egy renault típusú, 15 éves autót,egy kereskedésből.Az enyémet leadtam a renaultra ráfizettem.
Az eladó szerint nem volt baja .Észre vettem ,hogy fogy belőle a víz úgyhogy elvittem szerelőhöz aki azt mondta valőszínűleg hengerfejes,így nem nyúl hozzá,vigyem vissza a kereskedésbe hogy megjavítsák! A kérdésem,hogy a kereskedőnek,kötelessége-e a javítás ebben az esetben? Mit tehetek? Köszönöm!

Dr.Attika # 2016.10.08. 08:43

Tisztelt laurag!
Igen kötelessége a kereskedőnek a garancia terhére (saját költségén) kijavítani a hibát.

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.10.08. 09:29
laurag # 2016.10.08. 09:40

Nagyon köszönöm a választ!

0Titike0 # 2016.10.08. 14:23

Üdvözlöm,

Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 2016.09.10.-én vásároltam egy 9 éves használt autót egy budapesti kereskedésben, mire hazaértem vele már hallottam hogy kopog valami a motorban, illetve a lengéscsillapitó is szétment az autóban. Olajat és szűrőt cseréltünk, azonnal, mert az gondoltuk, hogy mivel sokat állt az autó, biztosan ezért lehet egy kis hidrotőke hangja, amit egy megfelelő olajjal már ki is küszöböltünk, de sajnos minden hiába, egy héttel a vásárlás napja után e-mailt irtunk a kereskedésnek, hogy gond van az autóval. Természetesen választ nem kaptunk, csak egy telefonhivást, az ügyvezető hivott, hogy szerinte olajat kell benne ujra cserélni, de a tipushoz ajánlott 5w40-es olaj helyett tegyünk bele 10w40-est, az lesz a baj, mert ez a kocsi sokat futott és ilyenkor már kell bele a sűrűbb,de ők ha nagy baj van, akkor tudnak felajánlani egy olyan lehetőséget, hogy kedvezményesen beszerzik az alkatrészt.Megcsináltuk,amit javasolt, mert mi Miskolc mellett lakunk és nem tudunk felszaladgálni Pestre, ettől vártuk a megoldást, de a hang nem halkult, sőt erősödött. Hivtam a kereskedőt, de már nem vette fel nekem a telefont, hivtam az értékesitőket, a sokadik telefon után és megfenyegettem őket hogy perre viszem a dolgot, ha nem oldják meg a problémát, hiszen a Ptk mellettem áll. Másnap megkeresett az ügyvezető és csak akadékoskodott, ő a kedvezményes alkatrészeket hajtogatta, de azt mondta vigyem szerelőhöz, majd ott mondanak valamit, hátha nem a hidrotőkéket kell cseréni. Igy is lett, de valószinüleg nagyobb a baj, de nem tudja pontosan mi, igy meg kell bontani a motort. Felhivtuk ismét a kereskedőt, elmondta neki a szerelő mire jutott, de nagyon úgy tűnik, hogy nem hajlik a segiségre, mondtam neki, hogy akkor csináltassa meg ő a szerelőjével, de azt mondta bontassam szét a motort majd hivjam utána. A kérdésem az lenne, hogy amennyiben én most megbontatom a motort és megcsináltatom (mert akkor már nyilván nem rakatom össze úgy ahogy volt), akkor a kereskedő köteles igy is fizetni, ha küldöm neki a számlát, vagy arra játszik, hogy elveszitsem a szavatosságot? Nagyon várom a válaszát. Sajnos egy autónk van a családban, igy nem tehetem meg hogy kocsi nélkül maradjak, ezzel keresem a kenyerem, fontos, hogy tudjam használni.

Üdvözlettel,
T.Kovács Krisztina

ius latratus # 2016.10.08. 14:40

A kereskedőt szavatossági kötelezettség terheli.
Arra nem játszhat, hogy "elveszítsd a szavatosságot", mert a szavatossági időn belül vagy.

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.10.08. 15:46

Hozzá ne nyúljon motorhoz a szerelője! Vigye vissza a kocsit a kereskedőhöz. Vigyen valakit magával aki titokban hangfelvételt, videót készíti. Mindent dokumentáljon. Éljen a vásárlói kifogással. A kereskedő szavatossági kötelezettségét 305.§-311/A § bekezdései szabályozzák.

Dr.Attika # 2016.10.08. 15:48

Tisztelt Asszonyom!
Sajnos egy "romot" tetszettek vásárolni. Ez a hiba a gépkocsiban a vásárláskor is meglehetett, ha ilyen rövid távolságon jelentkezett. Nem elektronikus levelet kell küldeni, hanem vissza kell vinni a kereskedésbe és visszaadni, visszakérni a vételárat és az eddig a vásárlással felmerült egyéb kiadásaikat kártérítés címén.
Kijavításban ne reménykedjenek. Cserében meg főleg nem.

0Titike0 # 2016.10.08. 21:26

Az autó jól fogyaszt, jól megy, csak a kopogó hang nagyon zavaró, ami a motor aljából jön, a szerelő szerint (aki hivatalos szerviz, két év jótállást vállal szerződésben az általa végzett javitásokra) dugattyúcsapszeg vagy főtengelycsapágy lehet a gond, (csak alapjáraton van hang), ha ezt a problémát orvosoljuk, akkor a jövőben max a kopóalkatrészek miatt kell majd felkeresnünk őket. Ezért gondoltam, hogy inkább a javitást választom, csak ugye attól tartok, hogy ha hozzányúlnak, úgy nem érvényesithetem a jogaimat, még akkor sem ha a munkalapon egyértelműen leirják a problémát-Nem tudom mitévő legyek, nem vagyok abban a helyzetben, hogy megint hónapokig autóra vadásszak, kocsi nélkül gyakorlatilag megközelithetetlen a munkahelyem is...Sarokba vagyok szoritva.

leander35 # 2016.10.10. 02:25

Update a korábbi témához:
Az Alexandra Car Import Kft. és Favorit Motors Kft., (azaz Rácz Zs. és lánya, Érd - Kárpitos u. 20) károsultjainak jelentkezését továbbra is várjuk az illetékes hatóságokkal együtt.

Hajnalka1974 # 2016.10.10. 09:27

Tisztelt Fórumozók!

Az alábbi témában szeretném a segítségüket kérni. 2 napja eladtunk egy használt autót. Ketten jöttek érte, az egyik az új tulaj, a másik pedig valószínűleg autószerelő, bár ezt csak a férjem gondolta róla, mert ő volt az, aki jobban megnézte az autót. A vásárlásról annyit, hogy a férjem a telefonban elmondta, amit tudni kell az autóról, tehát hogy az autó valószínűleg törve volt elöl-hátul (nem nálunk) és elég gány módon csinálták meg, ezáltal pár helyen elkezdett rohadni. Műszakilag az autó teljesen rendben volt. AZ AUTÓT A VEVŐ NEM VITTE EL PRÓBÁLNI. Megvette. Most hívja a férjem, hogy az autót betolták egy szervízbe, ahol azt mondták, hogy az autó totálkárosra volt törve és húzatópadon 75000 Ft-ba kerül visszahuzatni az autó alvázát eredeti állapotba. Ezt ki akarja fizettetni velünk. Azt mondja, hogy 3 napon belül kötelesek vagyunk visszavásárolni az autót. Az adásvételi szerződésben az van, hogy megtekintett, kipróbált állapotban vette meg. Ennek mi a jogi következménye, menete? Valóban visszahozhatja? Én hogy tudom vele bizonyíttatni, hogy valóban ez a probléma az autóval és valóban ennyi a javítása? Amúgy az autót jóval ár alatt kapta meg, éppen a jól látható hibák, problémák miatt. Az autóval műszakilag, menettulajdonságait tekintve semmi probléma nem volt, 5 évet használtuk, folyamatosan szervizelve volt. Köszönöm a válaszokat.

Bea1 # 2016.10.10. 09:46

Most ismerte el, hogy nem mondták el, hogy húzatópadon javítható sérülése van az autónak!

Az, hogy törve volt, az nem ugyanaz azért!

Hajnalka1974 # 2016.10.10. 09:49

Nem nálunk volt törve az autó. Én nem ismertem el semmit, hiszen fogalmam nem volt arról, hogy olyan sérülése van az autónak, hogy huzatópadon kell visszaállítani. Ezt a vevő mondja. Én annyit ismertem el, hogy az autó volt törve elöl-hátul, és mivel rosszul csinálták meg, elkezdett rozsdásodni.

Hajnalka1974 # 2016.10.10. 09:56

Arra gondoltam, hogy mindenképpen kérek egy hivatalos szakvéleményt erről a hibáról és egy hivatalos árajánlatot hivatalos márkaszervíztől, ahol igazolják, hogy valóban ez áll fenn és ennyi a javítás költsége. Visszavenni azért nem szeretnénk az autót, mert 3 napja használja és ki tudja mi mindent csinált vele....

Attila111111 (törölt felhasználó) # 2016.10.10. 10:41

Hajnalka!

Bele kellett volna írni az észrevételeket a megjegyzésbe, akkor a vevő nem tehetne semmit. Így Nektek fél év szavatosságot kell vállalnotok az eladó felé. Elképzelhető, hogy nem csak 75.000.- miatt fog jelentkezni, mert ott későbbiekben lehet más is. Amennyiben durvább a hiba és a vevő perel titeket, rejtett hibák miatt, sokkal rosszabbul is járhattok, ugyanis rátok verhetnek mindenféle költséget is, kezdve az ügyvédtől, a szakvéleményekig stb. Amennyiben kifizetitek 75.000 neki, akkor javaslom, hogy írjatok egy olyan nyilatkozatot amiben belefoglaljátok a többi hibákat és továbbiakban semmilyen felelősséget nem vállaltok! Írassátok alá a vevővel!

Hajnalka1974 # 2016.10.10. 10:47

Attila, köszönöm a választ.
Most a férjem is efelé hajlik, de akkor ha íratunk egy papírt, hogy továbbiakban semmilyen felelősséget nem vállalunk az autó meghibásodásáért, akkor valóban nem tud betámadni semmiért?