Ildikó!
Sasfióka # mail 2008.05.12. 21:44.
És részemről a témával kapcsolatban nincs több hozzáfűzni valóm. Üdv.
Ildikó!
Sasfióka # mail 2008.05.12. 21:44.
És részemről a témával kapcsolatban nincs több hozzáfűzni valóm. Üdv.
monalisa1
Sasfióka ott tévedett, hogy ezt a 300.000,- Ft-os bírságot közigazgatási bírságnak hívják és nem szabálysértési bírságnak.
Én abszolút nem vitatkoztam veled, csak próbáltam veled megértetni, hogy kevered a fogalmakat és az eljárásokat a felelősség és a szabálysértés vonatkozásában.
Laikusokkal amúgy sem vitatkoznék, hiszen ők nincsenek tisztában alapvető fogalmakkal, és eljárási szabályokkal. Ebben a veled folytatott alábbi párbeszéd csak megerősített.
Jó éjt!
ildiko31
Ildikó az hogy a jogalkotónak a célja az emberek lenyúlása lenne kicsit demagógnak tartom. Gondolom nem hiszed, hogy ezekből a birságokból fog helyrebillenni az államháztartási deficit.. A probléma az, hogy közlekedési balaesetek számát tekintve Magyarország az első vagy a második helyen szerepel Európában, világszinten is elég jó helyezést érünk el. Teljes mértékben egyetértek a szigoritásokkal (egyébként máris érezhető a javulás, autópályán rendszeresen utazok, és 200-al suhanó villógó hullajelöltekkel jóval ritkábban találkozok mint korábban). Hogy gyakorlatban mi lesz ezekből, az majd kiderül.
Kedves Rexor!
Az, hogy az én szubjektív véleményemet demagógnak tartod, az rendben van. Emberek vagyunk a véleményeink nem mindig egyeznek meg ugyanazon dolog vonatkozásában.
Az, hogy mi a véleményem az államháztartás deficitjének javulásáról az nem tartozik az objektív felelősség körébe.
Nagyon dicséretes, hogy így a szíveden viseled a baleseti statisztikát is, csakhogy a közlekedési balesetek túlnyomó többsége büncselekmény és nem szabálysértés, így ezekre az ebben a topicban felvetett objektív felelősséget nem is alkalmazzák.
Nem tudom, hogy jogi szakember vagy-e, de szakmai szempontból - és már más szaktekintély is megerősítette, vagy legalábbis ezen a véleményen van - ez a fajta eljárás egyértelműen alkotmánysértő, ebből kifolyólag pedig egy demokratikus jogállamban eléggé aggályos!
A másik viszont, hogy továbbra is állítom, hogy a jelenlegi technikai feltételek mellett 100-120-as tempót nem tartom gyornak (persze időjárás, lakott terület, és minden egyéb más tényezőt figyelembe véve!)
Azt viszont kifejezetten felháborítónak tartom, hogy teletűzdelik az útszélét mindenféle sebességkorlátozó táblákkal, ahol a megengedett legnagyob sebesség 30 km/h. ezek vagy úthiba, vagy pedig útépítés miatt vannak az út szélére kirakva úgy, hogy nyoma sincs útépítésnek, vagy mondjuk már évek óta kint az úthibára figyelmeztető tábla, csak éppen a megjavításukról nem gondoskodik senki.
Én úgy gondolom, hogy ha Európához akarunk felzárkózni, akkor ezen a téren kellene javítani a helyzeten, nem pedig az 50-60 km/h-val haladó gépjárművekről az ilyen területeken fotókat készíteni, és róluk a 300.000,- Ft-os bírságot leakasztani! Mert tudod nemcsak a 200-al száguldozókat lehet ezzel az összeggel bírságolni!!!
ildiko31
Nyugaton, az isten háta mögötti területeken is elég jó állapotban vannak az utak - ezt lehet látni a tévében. Ott valahogy jut pénz a folyamatos karbantartásra, és ez bizonyára olcsóbb mint az egyik-másik leromlott útszakaszt egészében felújitani. Nálunk a benzinre kivetett ezen adótétel felhasználásának valahogy nincs látszatja.
Tehát nem a 100-120 km-es sebesség a sok, hanem az úthiba- és a 30-as táblákból van sok...
Sziasztok!
Rólam május 2.-án készítettek egy gyönyörű fotót az M1-en, 80-as tábla után 125-el mentem. Kaptam egy határozatot közigazgatási bírság kiszabásáról, mellékelve a 60.000-es csekkel.
Felhívtam a fehérvári közlekedés felügyeletet, mivel én is a jogsim féltettem leginkább. Nagyon segítőkészek voltak. Elmondták, hogy a mostani jogszabályok hiányossága miatt csak az üzembentartót tudják felelőségre vonni, így ha nem ismerem el, vagy ismertetem el az autót vezető illetővel, hogy ő hajtott gyorsan, akkor a csekk befizetése után az ügy lezárva.
Nem kell pontot gyüjteni, és a jogsi is marad. Csak a csekket kell befizetni...
Remélem segítettem...
Köszi Maverick8!
Pjotr-ral is errő beszéltünk!
Így most már remélem a hitetlenkedőknek is világos, hogy mi is az objektív felelősség!
(Szerintem ebből is egyértelmű, hogy csak a pénz kell nekik!!!)
ildiko31
„A probléma az, hogy közlekedési balaesetek számát tekintve Magyarország az első vagy a második helyen szerepel”
Kedves Rexor!
Ha negatív toplistákról beszélünk, Magyarország szinte mindenben dobogós. Ez azért van, mert kishazánkban minden pont fordítva működik, mint ahogy kéne. Miért lenne pont a közlekedés, és kresz a kivétel? Nem akarok kardoskodni a gyorshajtás mellett, de nézzük meg például a másik végletet: németországot. Ahol az autobahn-on köztudottan annyival mehetsz, amennyit csak a bír a kocsid. Ha 300 akkor 300. Ott rájöttek, hogy inkább megteremtik a gyors gépiesített 21 századi közlekedés feltételeit, mintsem idióta szabályokkal, és szankciókkal próbálnák hasztalan kordában tartani.
A sikerhármas:
Nálunk mindhárom hiányzik. Az utak szarok, nyomvályúsak, kátyúsak, kresz jelzések ellentmondóak, a sebességhatárok sokszor indokolatlanok. Az útburkolati jelek kopottak, vagy egyáltalán nem láthatóak. Az autó állomány so-so úgy-ahogy elfogadhatónak mondható, de a sofőrállomány az igazán csapnivaló! Nem sebességet kellene méricskélni, és betarthatatlan szabályokat ráerőszakolni mindenkire, hanem olyan sofőröket kiengedni az utakra, akiknek megvan a lelki-szellemi-fizikai adottságuk ahhoz, hogy biztonságosan autót vezessenek, akár emelt sebességhatár mellett is. Ehelyett olyan sofőrök "képességeihez" kell igazodnia a többségnek, akik 20 kilóméter/órával is képesek balesetet csinálni. Tehát kipécézett a hatóság egy könnyen mérhető, könnyen bizonyítható, könnyű pénzszerzési lehetőséget, ráfogta hogy ez minden bajnak az okozója és tűzzel vassal üldözni szankcionálni kezdte.
Nagyon divatos kifejezés ma a reform. Hát ezen a téren is lenne mit megreformálni. Kezdésképpen a jogosítványszerzésen kéne alaposan szigorítani, szűrni kiszórni az alkalmatlanokat. Aztán életkorhoz kötni a lóerőket, pl; 25 év alatt ne ülhessen senki 200 lóerős kocsi volánja mögé. Csak ezzel a két dologgal már drasztikusan esne a balesetek száma...
persze akkor kit lehetne fejni, megrendszabályozni?
Azért jó dolog ez az "objektiv"felelősség sőt, ki kellene terjeszteni Pl:akinek kifosztják a lakását és nem nevezi meg a betörőt Őt kellene büntetni.
Remélem Alkotmányellenesnek találják.
(nem vagyok érintett)
Royal! Nagyon tetszik a véleményed :-)
Na az alkotmányellenességről pedig annyit, hogy nálunk semmi nem tud alkotmányellenes lenni, mert beterjesztik max. felülvizsgálatra, és majd megmagyarázzák, hogy dededededede mégis ezért meg azért ez így belefér az alkotmány szellemébe.
Nem azért mert én nem akarok rendet az utakon, de Royalnak igaza van abban, hogy a fakezű sofőrök számát kellene csökkenteni, de ennél is fontosabb, hogy a mentalitáson kellene változtatni, nem pedig idióta szabályokat hozni. Olyan mértékű agresszív vezetéssel lehet találkozni manapság nálunk, amelyet sehol máshol nem tapasztalok, pedig járom Europát autóval elég gyakran. Olaszok a kis Fiat pandának úgy nyomják, hogy szétesik szerencsétlen autó, engem szinte mindegyik lehagy a pályán pedig én se ballagok, de mégis azt tapasztalom, hogy végletesen figyelmesek, udvariasak.
Websas megjegyzése pedig egyenesen sirály :-) csak aztán nehogy a próféta szóljon belőled! Itt minden elképzelhető, ami abszurd.
Petee
Vivi lo que vivi, hice lo que hice.
Petee
Szia Petee :)
Mentalitás az tipikusan magyaros az utakon. Nemrég valami pszihomókus elemezte a témát a rádióban, szerinte a magyar emberekkel az a baj, hogy annyi negatívummal, hátránnyal, beszabályozással kell szembenézniük, napi szinten, az élet minden területén, hogy már a legapróbb dolgon (pl; dugóban index nélkül bevágó autós) sem tudnak hajtépés és üvöltözés nélkül átsiklani. Szal Zéró tolerancia itt is. :/ Szerintem fontos lenne szűrni az alkalmatlanokat, sőt innen kellene elkezdeni mindent, mert elképesztő az, amit napról napra lehet látni a forgalomban...
Sziasztok Hozzáértők!
Ma bemértek: 50 helyett (városban) 60-nal mentem... Mekkora büntetésre számíthatok?
Csak mert hallottam olyasmit, hogy csak 65 km/h-nál kapcsol be a mérő, meg stb.
Most már érdekelne mi az igazság, és hogy mennyi a várható büntetésem:D
Válaszaitokat előre is köszönöm: Ny.D.
A megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó rendelkezések alapján, 50 km/óra felett 100 km/óra sebességig: a) 20%-tól 30%-ig 30.000 Ft a szabálysértési bírság. (Egy picit talán "sietett" is te sebességmérőd, valamint a leírtak, szóval lehet hogy még megúszod...)
Hali!
40-es táblánál bemértek 54km/h-val. De nem kaptam csekket, csak egy értesítőt s egy kitöltendő nyilatkozatot.
Mire számítsak? Mi ez a nyilatkozat? ( munkanapon belül kérik)
Köszi
Az üzembentartónak meg kell válaszolnia, hogy ki vezette az autót. Azonban ha ő volt a gyorshajtó, önmagára nem köteles terhelő vallomást tenni. Ebben az esetben a csekket mindenképpen ő lesz köteles állni.
50 km/óra sebességig: 30%-tól 50%-ig a) 30.000 Ft.
Sziasztok!
Engem az érdekelne,hogy kb mikorra várjam a csekket a gyorshajtásról?
A hatóságnak 60 nap áll rendelkezésre a határozat elkészítésére. (Nem mindjárt másnap nézik át a felvételeket, aztán egyik nap több több a gyorshajtó a másik nap meg kevesebb. Továbbá a szabálysértési előadónak ideiglenesen lehet egyéb más elfoglaltsága is, aktuálisan - vagy tán éppen beteg stb.)
Üdvözlet!
Lakott területen belül 50km/h helyett 100? :(
Ha a tulajdonosnak nincs jogsija akkor csak pénzbírság? Vagy meg is hurcolják egy szabálysértéssel? Vagy valami mással?
Köszönöm a segítséget!
50 km/óra sebességhatárig: 80% felett 100%-ig 90.000 Ft. A tulajdonos "meghurcolása" egy úgyszintén közlekedési szabálysértési bírság, várható összegét nem tudom megmondani.
Kedves Monalisa!
Köszönöm a segítséged. Azt szeretném csak tudni, hogy szabálysértést kap-e a tulaj? Tehát hogy lesz-e "priusza" ezáltal, szerepel-e majd valahol a neve, hogy hopp ő vele már volt valami? Sajnos Édesanyám a tulaj-üzembentartó, neki nincs jogsija, és a párom csinálta a bajt...
Szabálysértési bírságot csak az elkövetőre lehet kiszabni, és más szabálysértési jogkövetkezmény is kizárólag az elkövetőt terheli. Az üzembentartói bírság nevű alkotmányosan erősen megkérdőjelezhető jogi konstruációt azonban a tulajdonos/üzembentartóra szabják ki, mivel ez nem szabálysértési bírság (legalábbis a konstrukciót létrehozók állítása szerint) ezért nyilván semmilyen szabálysértési jogkövetkezménye nincs.
Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!
Lehet még majd kérdezek...
Ez a "meghurcolás" egy kicsit erős.
azért tettem idézőjelbe, hogy ne legyen az.
Pláne, hogy vétlen a dologban!
Őszintén érdekel, hogy lehet valaki vétlen, ha lakott területen 50 helyett 100-zal megy.
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
COOKIE_SUPPORT | 1 year | Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket. |
JSESSIONID | JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak. | |
PHPSESSID | Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik. | |
SERVERID | Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is. | |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
Gdyn | 1 year 1 month | Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják. |
GUEST_LANGUAGE_ID | 1 year | Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához. |
_gat_UA-112481-1 | 1 minute | Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken. |
_gid | 1 day | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában. |
UID | 2 years | No description available. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3session | 2 days | Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják. |
fr | 3 months | A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek. |
Gtest | 1 year 1 month | Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában. |
i | 1 year | Nincs információ. |
IDE | 1 year 24 days | A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. |
mc | 1 year 1 month | Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal. |
test_cookie | 15 minutes | Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál. |
YSC | session | Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3test | 2 years | No description available. |
_ia_uid | 5 months 27 days | No description |
_ia_version | 5 months 27 days | No description |
CONSENT | 16 years 6 months | No description |
INX_CHECKER2 | 16 years 6 months | No description available. |
legacy-psid | No description available. | |
nxdigitolvasosession | No description | |
psid | session | Nincs elérhető információ. |
yt-remote-connected-devices | never | No description available. |
yt-remote-device-id | never | No description available. |