„Gebu 2011.09.16. 09:53
Érdemes-e harcolni vagy fölösleges köröket fogunk csak futni.
Azt sem tudom, mennyire büntethetnek, ha egy ekkora céggel áll egy átlagember szemben. Sok milliós büntetéseket is hallok. Nagycsaládosként ez bőven meghaladja az erőnket.
Előre is köszönöm a segítséget!”
Kedves Gebu!
Amennyiben nem történt szabálytalan vételezés az én tanácsom is az, hogy állj ki az igazad mellett, írásban vitasd a szolgáltató állításait.
Tekintettel arra, hogy a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szabályozó hatóságok (Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, Magyar Energia Hivatal) érdemben nem hajlandóak fellépni a kiszolgáltatott fogyasztók érdekében, mindenképpen javasolt jogi képviselő segítségének az igénybevétele.
(Visszaolvasva találsz neveket, címeket, elérhetőségeket...)
Javasolt elolvasni az eddigi hozzászólásokat, illetve az egyéb weblapokon található, a multinacionális szolgáltató visszaéléseivel foglalkozó fórumbejegyzéseket, cikkeket.
Ezekből láthatod, hogy nem vagy egyedül, a szolgáltató már-már sportot űz abból, hogy ártatlan, jogkövető állampolgárokat rágalmaz meg, és ír elő nekik irreálisan magas kötbért úgy, hogy állításait bizonyítékokkal nem tudja alátámasztani, sőt eljárása több ponton tisztességtelen, ellentétes a hatályos jogszabályokkal és jogelvekkel. (bizonyítás elve, tisztességes eljárás elve, jóhiszeműség és tisztesség elve, ártatlanság vélelme....)
Visszaolvasva azt is láthatod, hogy fogyasztóvédelmi egyesületek, illetve a Magyar Újságírók Országos Szövetségének Fogyasztóvédelmi Tagozata időről-időre a sajtó nyilvánosságán keresztül hívja fel a társadalom figyelmét a szolgáltató tisztességtelen és aggályos eljárására.
Álláspontom szerint -figyelemmel a szabályozó hatóságok tehetetlenségére- a bírói út igénybevétele mellett a kiszolgáltatott, tisztességes fogyasztók egyetlen esélye a nyilvánosság, ezért javaslom, hogy a szolgáltató veled szembeni jogsértéseit juttasd el a sajtó részére azzal, hogy azt hozzák nyilvánosságra.
Több újság, így például a Metropol ingyenes, országos napilap lehetőséget biztosít arra, hogy az olvasó véleménye megjelenjen. Itt jegyzem meg, hogy ebben az újságban már eddig is több, a Tigáz jogsértéseivel foglalkozó cikk látott napvilágot.
Annak ellenére, hogy sem az NFH sem a MEH nem mutat hajlandóságot a gazdasági erőfölényben lévő szolgáltatóval szembeni fellépésre mégis fontos, hogy a fogyasztó a panaszát juttassa el az illetékes szabályozó hatósághoz is.
Talán ha érzékelik a panaszos fogyasztók nagy számát végre tesznek is valamit, ha másért nem a saját nyugalmuk érdekében úgy, mint ahogyan tette azt a hamis bíró.
(A történet megtalálható a Lukács evangiliumának 18. fejezetében. Lényege: Volt egy bíró egy városban aki Istent nem félt, embert nem becsült. Volt abban a városban egy özvegyasszony is, aki igazságot keresve ment a bíróhoz, aki azonban nem akarta a bírói feladatait ellátni és így a szegény kiszolgáltatott özvegyasszonynak igazságot szolgáltatni. Mivel azonban az asszony szüntelen ostromolta a bírót, hogy tegyen igazságot a bíró így okoskodott magában.
Habár az Istent nem félem és az embert nem becsülöm, ugyanakkor mivel terhemre van ez az özvegyasszony igazságot szolgáltatok néki.)
Talán nem túlzás párhuzamot vonni a hamis bíró és a hatáskörrel, illetékességgel rendelkező szabályozó hatóságok, valamint a szegény özvegy asszony és a multinacionális szolgáltató által ártatlanul meghurcolt, kiszolgáltatott fogyasztók között.
A magam részéről üdvözlöm a Kormány szándékát, miszerint a közigazgatásban dolgozók számát további 25-30.000 fővel csökkentik, ugyanis semmi szüksége az országnak olyan fogyasztóvédelemre, fogyasztóvédőkre, kormánytisztviselőkre, akik nem a kiszolgáltatott fogyasztók, hanem a gazdasági erőfölénnyel rendelkező szolgáltatók érdekeit védik úgy, hogy közben az átlagosnál jóval többet keresnek....
Végül néhány hiperhivatkozás:
http://www.torokbalintiujsag.hu/…ekkoes-tigaz
http://www.fn.hu/…10913/tigaz/
http://www.dehir.hu/…nem-csaltak/
http://www.akontroll.hu/bel1.php?…
http://www.akontroll.hu/bel1.php?…
http://www.pertarskereso.hu/…el-vadolnak/
Az ügyben meglévő irataival, pillanatnyi tényállásokkal együtt -mint egyik lehetőség- javasolom keresse meg a Magyar Újságírók Szövetsége Fogyasztóvédelmi Tagozatának munkatársát Dr. Czár Anitát, aki készséggel ad tanácsot ad a további szükséges lépések megtételében.
Elérhetőség: 06/1/215-9130, 32 vagy tunio@t-online.hu
(Magyar Újságírók Szövetsége Fogyasztóvédelmi Tagozat)
Ne hagyja magát megrágalmazni, átverni, becsapni, megkárosítani!