A TIGÁZ 2011. szeptemberében elvitte az órámat szabálytalan vételezés miatt, de csak most 2012. szeptemberében (1 év elteltével ) végzi el az óra bevizsgálását.
Kérdésem az lenne, hogy a szolgáltatónak mennyi ideje van a szakértői vizsgálat elvégzésére ?
Tudomásom szerint 90 nap, de erre vonatkozó részt az üzletszabályzatban nem találtam.
… Természetesen sokan lopnak, de itt arról van szó, hogy olyan embereket kényszerítenek a szolgáltatók védekezésre és részvételre egy bonyolult eljárásban, akik nem loptak.
RituperTamás főszerkesztő Dehir
Eddig a főszerkesztői válasz.
És teszik a szolgáltatók mindezt a fogyasztók védelme érdekében létrehozott Magyar Energia Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályának tudtával és hallgatólagos beleegyezésével.
Elfogadhatatlan, hogy a multinacionális szolgáltatók jogállami keretek között tömegeket vádolnak meg és kényszerítenek bele egy hosszadalmas, költséges és bonyolult eljárásba, amelynek végén jobb esetben mindössze annyit írnak: „Elnézést, ha kellemetlenséget okoztunk Önnek.”, ugyanakkor az alaptalan gyanúsításnak, rágalmazásnak, jó hírnév megsértésének rájuk nézve semmilyen következménye nincs, az így okozott anyagi és erkölcsi kárt nem reparálják, és tehetik mindezt csak azért mert állításuk szerint „sokan lopnak” és ezen az alapon nekik bármikor és bárkit, következmények nélkül lopással lehet vádolni.
Aki lop azt vonják eljárás alá, de az elfogadhatatlan, hogy ha kiderül, miszerint a fogyasztót alaptalanul rágalmazták meg lopással annak a szolgáltatókra nézve semmilyen következnénye nincs.
Az E.ON megirigyelte a Tigáz „sikereit”? – legyen résen, fotózzon!
Mivel a TIGÁZ tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatával, illetve aggályos eljárásaival szemben a hatóságok (Gazdasági Versenyhivatal, Magyar Energia Hivatal, Nemzeti Fogyasztóvédfelmi Hatóság) nem lépnek fel és mivel így egy következmények nélküli országban, következmények nélkül, kis befektetéssel nagy extraprofithoz lehet jutni a TIGÁZ módszereit más szolgáltatók is átveszik.
Debrecen - Az ellenőrzések negyedénél gyanakszik áramlopásra a szolgáltató. Sok lakástulajdonos viszont azt mondja, jogtalanul gyanúsítják meg őket például azzal, hogy nem szabályos a plomba. A fogyasztóvédők szerint érdemes időről időre lefényképezni a villanyórát, így a szolgáltató nem vádolhatja meg csalással a tulajdonost.
Nemrég cserélte le a szolgáltató a villanyórát a Debrecen Televízió munkatársánál. A kiérkező szakember szerint az órán lévő plomba nem volt szabályos, pedig egy évvel korábban, ugyanannak a szolgáltatónak egy másik szakembere cserélte le a plombát és ellenőrizte az órát. Czellár Anikót feldühítette az eset.
Nem mindegy, mennyit mutat
Az háborított fel a legjobban, hogy néhány hónappal azelőtt egy szakember ellenőrizte a villanyórát, majd később ugyanattól a szolgáltatótól újabb szakemberek érkeztek, akik azt állították, nem az ő plombájuk van az órán – mesélte Anikó.
A Tigázra is sokan panaszkodnak
A Tigáz tavaly nyáron kezdte meg a szigorúbb ellenőrzéseket. Az eljárás miatt sokan fordultak a fogyasztóvédőkhöz. A témáról bővebben itt olvashatnak.
Kollégánk esete nem egyedi – az elmúlt hetekben többen keresték meg hasonló panasszal szerkesztőségünket.
A fogyasztóvédőkhöz is hetente érkeznek a panaszok az áramlopással meggyanúsított fogyasztóktól. Mivel a villanyóráért a tulajdonos a felelős, ezért érdemes időről időre lefényképezni a készüléket.
Készítsünk róla fényképet, különösen akkor, amikor egy óracsere történt vagy éppen a plombákat lecserélték. Bár az új plombákat most már egyedi azonosítóval látják el, amelyeket regisztrálnak is, de azért időnként érdemes ellenőrizni ezeknek a plombáknak a sértetlenségét – tanácsolja Hajnal Zsolt, a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének elnöke.
A szolgáltatónak éves szinten 10 milliárdos kárt okoznak az áramtolvajok, ezért évente több százezer villanyórát ellenőriznek.
Az ellenőrzési csoport éves szinten mintegy 200 ezer ellenőrzést végez szúrópróbaszerűen vagy akár lakossági bejelentésre is. Az elmúlt évek azt mutatják, hogy sajnos még sokan vannak azok, akik megpróbálják manipulálni a mérőórájukat – nyilatkozta Egyházi Nikoletta, az E.ON Hungária Zrt. szóvivője.
A mérőórák ellenőrzése folyamatos, akinek az órája nem szabályos, az ellen a rendőrség is eljárást indít, csalás miatt.
Tudom TIGÁZ ügyben rengeteg tanács és hozzászólás található az oldalon. Nekem az alábbi kérdésem lenne. A szolgáltatónak ha lopással vádol nem kellene feljelentést tennie a rendőrségen?Milyen jogi alapon szab ki kötbért vélelmezett gázlopás miatt?Amennyiben a kötbért nem fizetem be(mivel szerintem nem jogos)felmondhatja a szolgáltatást a gázszolgáltató? Kérhetem a szolgáltató,hogy ha gázlopással vádol forduljon a rendőrséghez? Segítségüket előre is köszönöm.
Szeretnék segítséget kérni nagyon fontos,sajnos szorít az idő.Nem is tudom hol kezdjem.Én egy naiv szociális gondozónő vagyok.Van egy kis házunk amít nem használunk.Aki a barátait megsajnálja mert nincs hol lakniuk ezért odaadom feltéttel ha minden rezsit fizetnek.2007.05 lecserélték a gázórámat.Bevizsgálták 240000ft-ért ami szerintem nem volt jogos . Most megint elvitték az órámat holott nem voltam ott 2012 09 20-án 8:oo-kor fogják bevizsgálni. Nagyon szeretnék segítséget kérni. Nem szeretnék újból fizetni mert behúznak megínt a csödbe.Ha valakit érdekel szivesen elmondom a történetemet.
Nekem is az egyik -"forgomorgo1" által felsorolt- ügyvéd segítségével oldódott meg az ügyem; Dr Lőrincz Andrea www.lorinczugyved.hu. Szerintem hívd fel, telefonon nem kerül semmibe :) !
Korábban írtam már itt arról, hogy tudok ajánalni egy ügyvédet, aki nekem és a családomnak is segített hasonló, mágnesezéses ügyben. A mai napon kaptam egy nagyon kedves levelet egy hölgytől, aki anno az itteni kiírás miatt kérte el tőlem az ügyvéd elérhetőségét és azt mondta, hogy nagyon hálás, jól végződött az ügy. Úgyhogy írok ide még egyszer, hátha valakinek segít! Akinek szüksége van esetleg segítségre, az írjon nekem a kazinczyadri@gmail.com-ra és megírom az ügyvéd elérhetőségét.
Miért zártak ki teljesen az óra bevizsgálásából? Ez nem sérti a SAJÁT üzletszabályzatukat? Nem az a gondom, hogy nem választhattam szakértőt, nem kaptam értesítést sem, hogy mikor lesz a bevizsgálás! Ha valakinek van ötlete mit tehetnék, szívesen veszem”.
A kizárás és az Üzletszabályzat megértése miatt feltétlenül javaslom panaszt tenni a Magyar Energia Hivatalnál, még akkor is, ha nagy valószínűséggel ezt az ügyet is megpróbálják majd elfektetni, eltusolni.
TIGÁZ Tiszántúli Gázszolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság EGYETEMES SZOLGÁLTATÁSI ÜZLETSZABÁLYZATA
6. ib) A szerződésszegés bizonyítására vonatkozó szabályok
Ha a felhasználó a szabálytalan vételezés tényét, vagy annak valamely elemét vitatja, vagy ha a felhasználó ezt kéri, a mérőberendezés kötelező szakértői vizsgálatát az elosztói engedélyes köteles igazságügyi szakértői névjegyzékben szereplő szakértővel elvégeztetni.
Az igazságügyi szakértő kiválasztásában a felhasználónak lehetőséget kell biztosítani.
A felhasználó részére biztosítani kell a szakértői vizsgálaton való részvétel lehetőségét; ennek érdekében a vizsgálat időpontjára vonatkozó értesítést legalább 15 nappal a vizsgálatot megelőzően tértivevényes küldeményben kell a felhasználó részére megküldeni.
A szakértői vizsgálat költsége az ic. 2. g.) 2-7. pontok szerinti szerződésszegés esetén a felhasználót, minden más esetben az engedélyest terheli.
TIGÁZ ügyben járatos ügyvédek, akikről a fogyasztók is jó véleménnyel voltak
Dr. Boldizsár József és Társa Ügyvédi Iroda Dr. Szabó L. Zsolt ügyvéd Cím: 1011 Budapest, Gyorskocsi u. 6. I/1. Tel.:+36-1-225-8728 Mobil: +36-30-625-6030 Fax: +36-1-2258731 E-mail: zs.drszabo@gmail.com ___________________________________________________________________ Dr. Palásthy Julianna ügyvéd 1055 Budapest, Szalay utca 5/a. I/6. Tel/fax: 06-1-3124363 Mobil: 30-9620941 E-mail: palasthy.foltyn@t-online.hu ___________________________________________________________________ Dr. Varga Ilona egyéni ügyvéd 4025 Debrecen Salétrom u. 3. Mobil: (70) 366-9244 Telefon: (52) 502-640 drvarga_ilona@mailbox.hu ___________________________________________________________________
Dr. Németh Árpád Debrecen 52-249897 30/692-7179 ___________________________________________________________________ FOME Debreceni Iroda
Cím: 4024 Debrecen, Vármegyeháza u. 1/A, Fsz. 5. Tel/fax: 52/507-461 Ügyfélfogadás: Hétfő: 8:00-12:00, Kedd: 12:00-16:00, Szerda: 8:00-12:00, Csütörtök 12:00-16.00 dr. Morvai Gábor e-mail: debrecen@fome.hu ___________________________________________________________________ Dr. Szaffkó István Péter Debrecen 30/436-8577 __________________________________________________________________
Dr. Harmat Kadosa (egyéni ügyvéd)
4400 Nyíregyháza, Sóstói út 22/a.
telefon: 06-70-638-18-21
Lehetőleg a délután vagy esti órákban keressenek, mert délelőtt ill ebéd után tárgyalok folyamatosan és nem tudom felvenni a telefont, de előbb utóbb elérnek.
Dr. Fodor Tibor Miskolc, Botond út tel: 46-507034 30-9986566 ___________________________________________________________________ Dr. Gadus Csaba Miskolc, Szeles út 4. tel: 46-411825 ___________________________________________________________________________________________________ Dr. Boholy György, Miskolc Telefon: 20/9584-832; 20/5690-377 (mobil), 46/326-043 (vonalas); E-mail: dr.boholygyorgy@miskolci11ugyvir.t-online.hu; dr.boholygyorgy@upcmail.hu ___________________________________________________________________________________________________
DAS Jogvédők http://www.das.hu/ _________________________________________________________________ http://www.akontroll.hu/gyik.php Dr. Czár Anita online fogyasztóvédelmi tanácsadó tunio@t-online.hu Tel: 06/1/215-9130 (Magyar Újságírók Szövetsége Fogyasztóvédelmi Tagozat) Garami Tibor: 2012. június 4. 19:39 Az ügyvéd urat tényleg érdemes felkeresni. A Bathhyány térnél van az iroda.Dr. Szabó L. Zsolt (mérőórás ügyek) Dr. Boldizsár József és Társa Ügyvédi Iroda, Cím: 1011 Budapest, Gyorskocsi u. 6. I/1. Tel.:+36-1-225-8728, Mobil: +36-30-625-6030 http://www.pertarskereso.hu/…el-vadolnak/
Dr. Ivanics Éva 1149. Budapest, Nagy Lajos király útja 216. fszt. 2. • Telefon: +36 1 273 1631 Telefax: +36 1 273 1632 e-mail: ivanics.dr@t-online.hu
Dr. Lőrincz Andrea Dr. Lőrincz Andrea (egyéni ügyvéd) § Cím: 1141 Budapest (Zugló) Mogyoródi út 147/a. Tel: (1) 4319342 Fax: (1) 4319342 Mobil: (30) 2416286 Web: lorinczugyved.p8.hu Kapcsolatfelvétel: dr.lorincza@mitax.hu
Nekünk a Tigázos kálváriánk (mágnesezéssel gyanúsítottak)még tavaly kezdődött, akkor itt ezen az oldalon kértem segítséget. Kaptunk ügyvédi névsort, és külön e-mailben jó tanácsokat, hogy ki(k)hez fordulhatunk panasszal. Választottunk ügyvédet a névsorból, dr. Harmath Kadosa nyíregyházi ügyvéd urat, akit csak ajánlani tudok minden bajba jutott olvasónak, fórumozónak.
Mint már írtam, tavaly áprilisban kezdődött a kálváriánk, és a mai nap pont került az ügy végére!!!
Az Energia Hivatal újabb szakértői vizsgálatot rendelt el, ahol az új szakértők vizsgálata megállapította, hogy mágnesezés, ill. szabálytalan vételezés NEM történt!
Mondjuk amíg ennek hivatalos megállapítására sor került, több mint egy év telt el, s ez alatt az idő alatti idegességet nem kívánom senkinek. Mert az, hogy részünkről szabálytalan vételezés nem történt, ez nyilvánvaló volt, ehhez kétség nem fért! De azt az érzést nem kívánom senkinek, amikor értesítést kaptunk tavaly ősszel arról, hogy mikor jönnek kikötni bennünket a rendszerből.... De most már túl vagyunk rajta, győzött az igazság! :) Köszönet az ügyvéd úrnak, köszönet az innen kapott segítségért, jó tanácsokért!! További szép napot Mindenkinek, senki ne adja fel, pláne, ha tudja, hogy igaza van!!!! http://www.jogiforum.hu/forum/31/11407
A hivatkozott ügyvéd elérhetőségei: Dr. Harmath Kadosa (egyéni ügyvéd) 4400 Nyíregyháza, Sóstói út 22/a.
telefon: 06-70-638-18-21 Kérése: Lehetőleg a délután vagy esti órákban keressék, mert délelőtt ill ebéd után tárgyalok folyamatosan és nem tudom felvenni a telefont, de előbb utóbb elérnek. mail: drharmathkadosa@chello.hu
A bejegyzést olvasva az alábbi kérdések merültek fel bennem:
1. Egy viszonylag egyszerű ügy elintézéséhet a Magyar Energia Hivatalnak miért kell közel 365nap, miközben a hivatal eljárására vonatkozó ügyintézési idő 60 nap?
2. A Magyar Energia Hivatalt miért nem tartja be a hatályos jogszabályokat?
3. A Magyar Energia Hivatal eljárásában miért nem érvényesül a Ket. 4. szakaszában előírt garanciális jog?
2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
4. § (1) Az ügyfeleket megilleti a tisztességes ügyintézéshez, a jogszabályokban meghatározott határidőben hozott döntéshez való jog...
4. A Magyar Energia Hivatal ügyintézőjét, fogyasztóvédelmi osztályának vezetőjét miért nem szankcionálják azért, mert eljárásukban az ügyintézési határidő be nem tartásával tömegek esetében sérül a jogbiztonság?
5. A Magyar Energia Hivatal megfizette-e az államnak az ügyintézési határidő be nem tartásából adódó díjat? Ha nem miért nem?
2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
33/A. § (1) Ha a hatóság a rá irányadó ügyintézési határidőt az ügyfélnek és az eljárás egyéb résztvevőjének fel nem róható okból túllépi, köteles az ügyfél által az eljárás lefolytatásáért megfizetett illetéknek vagy díjnak megfelelő összeget, ha pedig az ügyintézés időtartama meghaladja az irányadó ügyintézési határidő kétszeresét, az ügyfél által az eljárás lefolytatásáért megfizetett illetéknek vagy díjnak megfelelő összeg kétszeresét az ügyfél részére visszafizetni.
(2) Ha az eljárás lefolytatásáért az eljárás megindítására irányuló kérelmet benyújtó ügyfél jogszabály alapján nem köteles illeték vagy díj fizetésére, úgy a hatóság az illetékekről szóló törvény szerinti általános tételű eljárási illetéknek megfelelő összeget, illetve ennek kétszeresét fizeti meg a központi költségvetésnek.
6. A Magyar Energia Hivatal miért nem szankcionálja a jogsértő szolgáltatót?
7. Az ügyfél által előadottak szerint a szolgáltató által megpályáztatott, felkért és fizetett szakértő valótlan szakvéleményt adott, amely szerint az ügyféllel több, mint félmillió forint kötbért akartak kifizettetni. Milyen következményekkel járt az eljáró szakértőre nézve az, hogy valótlan szakvéleményt készített?
8. A Magyar Energia Hivatal a visszásságot jelezte-e a hatóságoknak, illetve a Magyar Igazságügyi Szakértői Kamarának?
9. A Magyar Energia Hivatal tett-e büntetőfeljelentést a szolgáltató, illetve az általa felkért, valótlan szakvéleményt adó szakértő ellen? Ha nem, mi ennek az oka?
10. Mi az oka annak, hogy ezen visszaéléseknek nincs büntetőjogi következménye?
11. A XXI. században, jogállami keretek között hogyan történhet meg az, hogy egy multinacionális magáncég következmények nélkül, tömegeket vádolhat meg gázlopással (szabálytalan vételezés), illetve hogy a szakértőik valótlan (hamis) szakvéleményt adnak?
12. Mikorra várható érdemi változás ezen a területen?
13. Reparálta-e a szolgáltató azt az érzést, azt az idegeskedést és azt a vagyoni hátrányt, amit a több, mint egy évig tartozó eljárás okozott a fogyasztónak?
14. Mindezek figyelembevételével alkalmas-e a Magyar Energia Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályának Vezetője a fogyasztóvédelmi feladatok ellátására?
15. Amennyiben nem, miért nem történik meg a leváltása?
16. IMF hitel terhére miért fizetjük az olyan kormánytisztviselőket, akik képtelenek betartani az ügyintézési időt, akik képtelenek a szolgáltatót jogkövetésre bírni és akik képtelenek a fogyasztók érdekeit hatékonyan védeni?
A napokban sokat hallhatunk arról, hogy a szolgáltatók privilégiumait szeretnék megnyirbálni. Természetesen a szolgáltatók ezen rettenetesen fel vannak háborodva. A média által felkapott legsarkallatosabb kérdés az, hogy kinél mikor szabad az áramot vagy gázt kikapcsolni.
Érdekessége a dolognak, hogy kormányzati oldalról hajlandóak beismerni, hogy az energia törvény semmilyen védelmet nem jelent a fogyasztók részére, a szolgáltatók valódi monopóliumok, privilégiumokat élveznek.
"...Nagyon jó törvényhozási kapcsolataik vannak pártállástól függetlenül..." a szolgáltatóknak.
Azt hiszem, ezt nem szükséges kommentálni.
Pedig, ha a fogyasztóvédelem rendelkezne ilyen kapcsolatokkal, akkor most igen sok bírság folyna be a szolgáltatóktól az államkasszába, mert lassan annyira el vannak engedve a szolgáltatók, hogy egyetlen mozdulatot se tudnak bemutatni anélkül, hogy törvényt ne sértenének (gondolok itt a mágnesezési ügyekre, hibás plombákra, helytelen bekötésekre, rossz biztosítékok és órák kapcsán csak hozzánk befutott tömeges panaszok jelenlétére). Természetesen felelősség a szolgáltatót nem terheli. Neki mindent szabad.
Visszatérve a linken megnézhető videóra a leglényegesebb gondolat szerintem az, hogy Magyarországon jóval kevesebb védelem illeti meg a fogyasztót, mint az EU-ban. Ezt én inkább helyesbíteném azzal, hogy nem illeti meg védelem a fogyasztót a szolgáltatókkal szemben.
A szolgáltatók most olyan ügyesen lavíroznak, használják fel (valamiért) megingathatatlan kapcsolataikat, hogy az egyetlen szervet, aki valóban lépni tudott a fogyasztókkal szembeni visszaélésekkel, a Magyar Energia Hivatal pozíciójának megingatásával foglalatoskodnak (az se dicséret, hogy az említett szerv nem tesz semmit ez ellen - vagy ha tesz is, látszata nincs, az biztos).
Amíg lehetséges az, hogy végrehajtás alá kerüljön bárkinek az ingatlana egy mondvacsinált teória mindenféle bizonyítása nélkül, és ehhez a rendőrség, igazságszolgáltatás, nagypolitika, média - de leginkább bárki - asszisztál, törvényeket hág át a hazugság érvényesítése érdekében, addig még minimális védelemről se beszélhetünk.
"Nagyon sajnálom, hogy van olyan kormányzati ember, aki a szolgáltatók oldalára áll..."
A TIGÁZ ügyek és másokEnergiaügy - 2012. március 30. 12:08 1.
"Elképedve olvasom a TIGÁZ Zrt. egyik számlatartozási értesítését. A vélhetőleg rendszeresített formaszöveg bevezetése több mint mellbevágó.
"Tisztelt Felhasználónk! 2011.07.01-től, a GET módosításának értelmében 60 napot meghaladó tartozás miatt már kikapcsolhatjuk az ügyfeleinket." Tessék mondani ez villamosszékben történik, és poroltót tesznek mellénk? (Cegléd, Írta: KÖD)
2. "A segítségét szeretném kérni a TIGÁZ tisztességtelen üzletpolitikájával szemben. Szabálytalan gázvételezéssel vádolnak ártatlanul. Az eset röviden a következő:
2011. október 5-én óracsere történt otthonunkban. Itt a szerelő próbamérést végzett, azt mondta, ezt így szokták, hogy megnézzék, hogy megfelel-e az átáramlott gáz mennyisége a tényleges fogyasztásnak. Az eltérés minimális volt. Közben csörgött a telefon, én elmentem, és felvettem a vezetékes telefont. Mikor visszaértem, a szerelő kérdezte, hogy tudok-e róla, hogy a gázóra felületén halvány karcolások vannak. Én közöltem, hogy nem tudok róla. A szerelő erre az ablak mellett a fény felé fordította a szerkezetet, és egészen közelről valóban látszott rajta néhány picike kis karcolás. Erre a szerelő közölte, hogy ez mágnesezés útján keletkezhetett, így az órát el kell szállíttatnia bevizsgálásra. Jegyzőkönyvet vettünk fel róla, melyben minden vádat elutasítottam a szabálytalan vételezést illetően.
Érdekesnek tartom, hogy a szerelő fel sem tételezte, hogy 10 év alatt a folyosón, egy kanyarban felhelyezett gázóra összekarcolódhat. Itt megjegyzem, hogy az óra felhelyezése óta az egész házat teljesen felújítottuk, sőt egy másik szintet is húztunk a házra. A gázóra mellett hordták fel a tetőtérbe az összes alapanyagot, bútort stb. Talán így keletkezhettek ezek az apró karcolások, bár nem tudom, mert soha nem nézegettem a gázóránkat, nem tudtam, hogy figyelni kell ilyesmire. Talán. Hiszen abban sem vagyok biztos, hogy ezek a karcolások rajta voltak-e a gázóránkon addig, amíg a szerelő meg nem érkezett. Az egész eljárás utólag végiggondolva arra irányult, hogy valamivel megvádoljanak.
Október 25-én került sor a szakértői vizsgálatra. 10 óra 30 percre kaptunk meghívást. (...) Behozták a dobozt, és a szakértő segédje megmutatta a szerelő által aláírt oldalt, valamint az én aláírásommal két oldalt. Utólag jutott eszembe, hogy miért nem mutatták meg a harmadik oldal sértetlenségét is, hiszen én három oldalon írtam alá a ragasztószalagot. Ott a helyszínen ezzel nem foglalkoztam, hiszen a részvételemet is csak egy formaságnak tekintettem, meg voltam róla győződve, hogy mi ártatlanok vagyunk, így nem történhet semmi. Kérdem én, talán a doboznak ez a harmadik oldala már sérült volt, esetleg ott mágnesezték az órát a megjelenésem előtt? ( ... )
A vizsgálatot lépésről lépésre elvégezték, és mindent rendben találtak a legutolsó mozzanatig. A referenciamérésnél -4,87 illetve 0 % volt az eltérés, a plombák épek és eredetiek. A számlálódobokat tartalmazó műanyag ház roncsolás-mentesen kiemelhető, a számlálódobok és a fogaskerék hajtómű is sérülésmentes. Ez után a mérőház számlálószerkezetének peremére, illetve az alsó és felső részének peremére helyezték a polarizációs fóliát.
Ekkor nagyon minimális elváltozás mutatkozott a fólián, amely a szakértő úr elmondása szerint nem bizonyít semmit, mert bármitől előfordulhat ez a mágnesesség. Egyébként laikusként, nő létemre egyből arra gondoltam, hogy miután vasfűrésszel szétvágták a mérőházat, egyértelmű, hogy a dörzsölődés hatására mágnesesség lép fel. (7. osztályban tanulják a gyerekek fizikából.) Nem értem, hogy akkor ez mit bizonyít.
Egyébként ez a fólia, a gyártója szerint sem alkalmas perdöntő bizonyításra. Nagy meglepetésemre a kiküldött szakértői véleményben már egészen más megfogalmazást használt a szakértő úr: "A fóliára felhordott és rögzített lágyferrit szemcsék a mágnes felületen elhelyezkedő erővonalak megfelelően rendeződnek, egyenes vonal formájában jelennek meg. Ez az elváltozás arra utal, hogy a mérőház korábban mágnes hatása alatt állt, ami miatt visszamaradt, ún. Remanens mágnesesség alakult ki benne."
Úgy gondolom, hogy a szóban elmondottak és a leírtak között óriási nagy az ellentét. Ha ilyen komoly dolgokról van szó, akkor nem értem, hogy az egész eljárást miért nem rögzíti a Tigáz kép- és hangfelvétellel, akkor nem lehetne utólag ilyen dolgokat kitalálni, magyarul hazudni.
A mérőház szétbontása után a membránház belső oldalán kb. 0, 5 mm vastagságú szürke csík volt látható néhány cm hosszúságban. A fényképfelvételen egy piros nyíl mutat erre a vékonyka kis csíkra, de mellette van a jobb felső sarokban egy vastag szürke rész. Ez csak a felvétel hibája, fény-árnyékhatás, vagy mi lenne ez? A szétvágott órán ilyen nem volt. Azt írták a szakvéleményben, hogy ez normál üzemi körülmények között nem történhet meg, továbbá karcolódásokról és benyomódásokról írnak. Ilyen jellegű sérülés egyáltalán nem volt látható a szakértői vizsgálaton. (...) A szakértő ez után megállapította, hogy a karcolás a külső felületen ugyanott van, ahol belül a mérőházban a szürke csík, tehát itt biztos, hogy mágnesezés történt. Ezt meg is mutatta nekem. Érdekes módon egy erőteljes, mély karcolást mutatott a gázóra külső felületén. Ez biztos, hogy nem volt rajta az órán, hiszen előbb már leírtam, hogy a szakértő maga állapította meg 5 perccel korábban, hogy csupán a fény felé fordítva láthatóak halvány karcolások. . A gázóra leszerelésekor kiállított ténymegállapításról szóló jegyzőkönyv a karcolási nyomokat a gázmérő első részén, középen tünteti fel. A szakértői vizsgálatról szóló jegyzőkönyvben már ez a sérülés jobb oldalon látható. Hogy lehet ez? Mi történt közben?
Kifogásolom továbbá azt is, hogy a szakértői vizsgálat során felvett jegyzőkönyvet velem aláíratták, de én ebből nem kaptam példányt. Szerintem ez nem szabályszerű.
A Tigáz gyanúsítgatását elfogadhatatlannak tartom, racionálisan kellene gondolkodni, és nem vétlen fogyasztókat szabálytalan vételezéssel rágalmazni.
Én azt is elhiszem, hogy rengeteg a csaló, hiszen olvastam, hogy a Tigáznak évente 9 milliárdos kiesése van ez által. Nem tudom viszont felfogni, hogy a 21. században nem lehet ezeket a félreértéseket kiküszöbölni. Miért nem szerelnek fel olyan gázórákat, amelyek nem befolyásolhatóak semmilyen módon? Miért nem helyezik el a gázórákat a lakás helyett az udvaron? Miért nem találnak ki olyan bizonyítási eljárást a szakértői vizsgálat során, amely egyértelműen ki tudná szűrni, hogy lopta-e valaki a gázt?
Kifogásolom, hogy a tőlem elszállított gázórát egy vékony papírdobozban tárolták két és fél hétig: okt. 5-től okt. 25-ig (az elszállítástól a szakértői vizsgálatig). Nem tudhatom, és a Tigáz sem tudja megcáfolni, hogy az óra ez alatt az idő alatt nem került-e valamilyen mágneses behatás alá. Nagyon sajnálatos, hogy ilyen hülyének nézik az embert, hogy egy pár cm-es vékony csík megjelenése miatt akarnak ennyi pénzt kivenni a zsebemből. Nem hogy 540 000 Ft-ot nem fogok a Tigáznak kötbérként fizetni, hanem 54 Ft-ot sem. Fizessen az, aki lopta a gázt. Ez nem csak anyagi, hanem moráliskérdés is.
Ön, aki olvassa a levelemet, ugyan fizetne-e, ha tudja, hogy ártatlan. (...) Ez, az 540 000 Ft-os általánosítás is csak arra mutat rá, hogy a Tigáznak fogalma sincs arról, hogy valóban ki a csaló és ki az ártatlan, egyszerűen csak pénzhez akarnak jutni. Ezt tőlem viszont nem fogják megkapni. Kérem, hogy nézzék végig 10 évre visszamenőleg a gázszámláimat. Szerintem egy napot sem késtem soha a befizetésekkel. Ha az összegeket nézik, akkor abból is kiderülhet, hogy egyenletes összegekről van szó, bár volt, amikor havi diktálással, volt, amikor átalánydíjjal fizettem.
Annak érdekében, hogy kevesebb legyen a fűtésszámlám, a 60 cm vastag kőházamat szigeteltettem, minden nyílászárót kicseréltettem. 2010 decemberétől a tetőteret is használjuk. Ez a megemelkedett fűtésszámlán is észrevehető. Azért, hogy költségeim alacsonyabbak legyenek átmentem az EMFESZ-hez, ennek megszűnése után a Főgáznál voltam, majd ismételten visszaléptem a Tigázhoz, hiszen 6 000 Ft-os engedményt ígértek egy alkalommal. Én úgy voltam vele, hogy mindegy, hogy kinek fizetem a számlákat, és 6 000 Ft is jól jön. 2011 októberében az alsó szinten is átalakíttattuk a fűtést annak érdekében, hogy a kedvezőtlen hatásfokú konvektorok helyett gazdaságosabb radiátoros fűtésünk legyen. Ez az átalakítás kb. 400 000 Ft-ba került. A tetőtérbe eleve már radiátoros fűtést szereltettünk 2010-ben. A két szint fűtésére gazdaságos működésű, közel 500 000 Ft-os kazánt vásároltunk. A leírtakat számlákkal tudom igazolni, vagy akár ki is jöhetnek mindezt ellenőrizni. Kérdem Önt, aki lopja a gázt, az foglalkozik azzal, hogy minél olcsóbbá, gazdaságosabbá tegye a fűtését?
Kértem a Tigázt, hogy minél hamarabb fáradjanak ki hozzám, és cseréljék le az új gázórámat egy olyan szerkezetre, amely olyan anyagból készült, amely nem mágnesezhető, mert nem szeretnék 10 év múlva ismét vétlen áldozat lenni. Remélem, eleget tesznek a kérésemnek.
Fellebbezésemet november 28-án benyújtottam a Tigáz felé, de december 8-án elutasító választ kaptam, nem hajlandók sem a kötbértől, sem a szakértői vizsgálati díjtól elállni.
Kérem, segítsenek nekem ebben a lehetetlen helyzetben. Tudom, nem én vagyok az egyedüli, akit hasonló vagy éppen szóról szóra ugyanilyen váddal illet a Tigáz. Miért fizessek, ha nem követtem el semmit? Egy ilyen társasággal szemben én nagyon kicsi vagyok, éppen ezért fordultam Önhöz. Nem gondolom, hogy egy jogállamban ne lenne lehetőség a fogyasztó igazának bebizonyítására. Történelemtanárként mit tanítsak a gyerekeknek? Olyan országban élünk, ahol mindent megtehetnek az emberrel? (Ócsa, Név és cím a szerkesztőségünkben)
Üdvözlet mindenkinek! Leírom a saját most kezdődő kálváriám. Talán pontokba szedve érthetőbb lesz, annyira jól csinálták ezt az egész dolgot, hogy lassan engem is meggyőznek, hogy loptam :) 1, Leolvastuk a gázórát, plomba rendben. Óraállás bediktálva interneten. 2, Két héttel később megjelentek a TIGÁZ szakemberei, hogy viszik az órát, mert a gázóra leolvasó jelentette, hogy szabálytalanságot észlelt. 3, A bejelentés szerint, 12.-én járt nálunk a gázóra leolvasó, akit senki nem engedett be, nem találkoztunk vele.... A gázóra az udvaron van, kapu mindig zárva (gyerekek miatt). Sajnos lakat nem volt a gázóra szekrényén, most már van, késő bánat.... 4, Jó, menjünk nézzük meg a plombát. Láss csodát mindkét plomba, át volt vágva. Recés szélű volt a műanyag, kulcs vagy csavarhúzó nyoma, mondta a "szakember" (ha le akarom vágni, nem jobb egy kés, vagy aminek éle van?) 4, Elviszik az órát, mondták, jó mi pedig rendőrségi bejelentét tettünk, ismeretlen tettes ellen, rongálás szabálysértés miatt (a plomba nem haladja meg az értékhatárt, azért nem bűncselekmény). Az óra bevizsgálására 30 napjuk van, ezt mondták a szerelők. 5, A rendőrségi jegyzőkönyv másolatát elküldtük a Tigáznak, és megírtuk, hogy nyomozás folyamatban. 6, A nyomozás ideje ALATT, az óra bevizsgálása ELŐTT kaptunk egy levelet, hogy 390.000 ft a kötbér.(ártatlanság vélelme????) 7, Felhívtam az ügyintézőt (CSÜTÖRTÖK), aki a kötbéres levelet küldte, hogy miért is van ez? Nem volt bevizsgálás, mikor lesz? Ő nem tudja, különben is kilencven napjuk van a bevizsgálásra nem harminc. 8, Pár nappal később kaptunk egy levelet, hogy megvolt a gázóra bevizsgálása(?!) utána a sablon szöveg (ahogy olvasgattam a fórumot) a mérőóra karcos volt, ergo loptam a gázt(a levél, a keltezés szerint HÉTFŐn íródott), ebből következik, hogy PÉNTEKen 1 nap alatt bevizsgálták viharos sebességgel az órát. Lehet, hogy mégiscsak 30 nap? :)
Közben a rendőrségi nyomozás lezárult, ismeretlen a tettes. Lekérték a fogyasztásunkat, tavaly január-július és idén ugyanezen időszak, stimmelt. Csináltak egy próbamérést, erről jegyzőkönyv is készült, az óra jól mért. Nem nyúltunk a gázórához. Úgy járt egy idegen az udvaromon, hogy nem tudtam róla, nem gyanúsítom, de bármit tehetett. Ha szabálytalanságot észlelt, nem lett volna kötelessége nekem is jelezni? Vagy attól félt, hogy megkérdezem ki engedte be? Miért zártak ki teljesen az óra bevizsgálásából? Ez nem sérti a SAJÁT üzletszabályzatukat? Nem az a gondom, hogy nem választhattam szakértőt, nem kaptam értesítést sem, hogy mikor lesz a bevizsgálás! Ha valakinek van ötlete mit tehetnék, szívesen veszem, az ügyvédek listája is jól jönne, amiről az egyik fórumozó társunk írt. Nem fogok fizetni, ezt eldöntöttem, de jó lenne ennek az agyrémnek valami jogi úton történő rendezése.
Az események nálam is folytatódtak, a "sikeres" szakértői vizsgálat eredményekénk,tegnap megkaptam az első tételt. Szerelők munkadíja + kiszállási díj + tovább számlázott szakértői díj + mérő ára + plombák ára. Összesen 40.587-Ft. Ma már hívott a postás, újabb ajánlott levél a TIGÁZ-tól, vélelmezem benne az 540.000-Ft kötbér. Nyár végi "móka" a TIGÁZ-tól "szabálytalan" vételezésért, szerintük. Beindult az újabb beszedés amit döbbenten élek át, mivel tisztességes ember vagyok.
A MEH asszisztál az tény. Viszont ezen ügyek többsége a bíróságra kerül. A bírák többségét, rokonát, barátját, ismerősét érték már ilyen inzultusok és nagyon korrekten reagálnak.
csemegebene: A MEH pedig a tigáznak asszisztál. Ők hagyják jóvá az ÁSZF-et is amelyben többek között az is szerepel, hogy fogyasztói szerződésszegés esetén a cégnek automatikusan jár 30 napra visszamenőleg NAPI 18e Ft.- kötbér, míg fordított esetben a fogyasztó kaphat ÉVI 5e Ft.-ot... Ebből is látszik, hogy a MEH a tigáz cinkosa, mert áldását adta az ÁSZF-re...
Mindenkiben nyomatékosítani kell, hogy - ebben a mai rendszerben nem lesz semmiféle változás, mert a jelenlegi rendszer maga a kifosztógépezet!
Be kell végre ismerni - a rendszerváltást követő 22 év folyamatosan a megszorításokról, a bérből és fizetésből élők kisemmizéséről, a nép totális kifosztásáról, a politikai hatalom részesei és gazdasági holdudvara közpénzekből harácsolásáról szól!
A helyzet az, hogy a "derék birkákat" itt először áramütéssel sokkolják, hogy mire szúrásra kerül a sor, már ne érezzük a fájdalmat, s nehogy megpróbáljunk kitörni a végzetes csapdából. És a mindent-eldöntő kegyelemdöfés már nincs messze.
Meg kell értsük, ez a mocskos, beteg rendszer megérett a pusztulásra! Vagy elpusztítjuk, vagy végleg felemészt mindannyiunkat!
Nem az a lényeg, hogy ezen fórumot a TIGÁZ dolgozói olvassák-e, vagy sem, hiszen ők már döntöttek.
Taktikát váltanak és ahogy Pócs János országgyűlési képviselő az interpellációjában fogalmazott:
A Tigáz szakemberei pénzbehajtók módjára csapnak le a lakosságra és azzal vádolják az ártatlan fogyasztókat, hogy a gázórát "mágnesezve" manipulálják és szerintük így lopják a gázt... a kiszolgáltatott lakosság joggal érzi úgy, hogy a monopolhelyzetben lévő szolgáltató, a kormány által a fogyasztók érdekében meghozott intézkedéseket többszörösen, sokszor kétséges eszközökkel veri le a fogyasztókon.
Ezek a hozzászólások, minták, történetek azoknak nyújtanak segítséget akik miután áldozattá váltak beírják a keresőbe, hogy "TIGÁZ kötbér" és rájönnek, hogy nincsenek egyedül, egy jól kitalált koncepciós eljárás áldozataivá váltak.
Aztán talán eljön az az idő is, amikor a hatóságok is ráébrednek arra, hogy jogállami keretek között ilyen koncepciós eljárások lefolytatása megengedhetetlen.
Nem kizárt, hogy mint a Hagyó-BKV, vagy Kapolyi-MVM ügyben, úgy a TIGÁZ ügyben is büntetőeljárás indul.
Elfogadhatatlan az, amit a TIGÁZ a kiszolgáltatott fogyasztók tömegével szemben megenged magának.
A Miniszterelnöknek, mint a közigazgatás első emberének lassan ideje lenne elgondolkodnia azon, hogy alkalmasak-e a szabályozó/fogyasztóvédelmi hatóságok vezetői és alkalmazottai a fogyasztóvédelmi feladatok ellátására.
Ha nem, akkor pedig célszerű lenne őket leváltani és olyanokat alkalmazni, akik hajlandóak a jogot a szolgáltatóval is betartatni.
Én most a héten kaptam meg a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelettől a határozatot amiben a Tigázt 300e ft-ra büntetik meg jogtalan gázkikötésért. Én kapok 5ezer ft kötbért ami a jogszabályban előírt összeg. További kártérítésért a Tigáz felé kell indulnom.
A TIGÁZ nem hajlandó kiadni a fogyasztó, mint érdekelt fél részére a TIGÁZ által egyoldalúan felkért és fizetett szakértő által készített szakvéleményt, az annak alapjául szolgáló jegyzőkönyvet, illetve a szakértő nevét és elérhetőségét, így próbálja meg megakadályozni azt, hogy a fogyasztó etikai vizsgálatot kezdeményezzen a szolgáltató elfogult szakértője ellen.
A TIGÁZ nem biztosítja a hatósági eljárásban előírt egyik ügyféljogot, az irat betekintési és irat másolat készítési jogot.
A TIGÁZ egy olyan jogi normára hivatkozott, amely jogi norma a fogyasztóvédelem által hozott közigazgatási határozat szerint nincs, azaz az ügyfél felé írásban valótlant állított.
2012. augusztus 26. 20:02 „ Gázlopásom Története „
Tisztelt Ügyvéd Úr !
Amennyiben megengedi, pár mondatban kronológiai sorrendben elmondanám a Tigáz DSO részvénytársaság általam való megkárosításának történetét. Hátha segít a vizsgálat eredményének megreklamálásának ügyében.
2011 év őszéig csak földgáz használatával fűtöttem a saját házamban illetőleg a meleg vizet is gáz használatával állítottam elő.
2011 őszén sok más emberhez hasonlóan földgáz takarékossági céllal üzembe helyeztem a már régóta meglévő vegyes tüzelésű kazánt. Hozattam 65 mázsa tűzifát délutánonként rásegítettem a gázfűtésre.
Fontosnak tartom megjegyezni, hogy a gázfogyasztásom nem szűnt meg csak csökkent. Mindemellett havi diktálós ügyfélként minden hónap 8-án annak rendje, módja szerint a Tigáz részére interneten elküldtem az aktuális óraállást mely alapján a kapott csekket mindig határidőre befizettem.
És akkor kezdem a kálváriámat mely idén (2012) májusában kezdődött egy éves leolvasási értesítő postaládába való bedobásával.
Mivel nem tartózkodtam otthon ezért nem volt lehetőségem a leolvasót beengedni.
Azt gondoltam nincs teendőm tovább hisz 2 nappal előtte küldtem el a Tigáz részére az aktuális óraállást.
Mely óraállás szerint a fizetendő összeg 20-25 ezer forint között lett volna.
Ezzel szemben kaptam egy csekket mely 220,369- ft hátralék befizetéséről szólt.
Természetesen nem voltam hajlandó befizetni az összeget, mert ezt a gáz mennyiséget én nem használtam el.
Bementem a Tigáz Debreceni ügyfélszolgálati irodájába ahová ismét vittem az aktuális gázóraállást.
Az ügyfélszolgálatos hölgy azt mondta semmi probléma írjak egy kérelmet számla sztornírozás céljával mivel a rendszerük nem a havi diktálásomat vette figyelembe, hanem az előző (2010) évi fogyást és innen a kb 1300 m3 eltérés.
Valamint közölte velem hogy mivel az eltérés meghaladja az 1000 m3 –t ezért az irodában nem módosíthatja az aktuális gázóraállásra az általuk megbecsültet addig amíg egy munkatársuk a helyszínen le nem ellenőrzi az óraállás valódiságát.
Természetesen elfogadtam és másnap keresett is egy 2126 fedőnevű szerelő óraállás ellenőrzés céljából.
Egyedül volt, lekísértem a pincébe mivel ott található a gázóra. Ahogy meglátta az órát nem érdekelte tovább az óraállás, közölte velem, hogy ezt az órát most azonnal le kell cserélnie mivel ez az óra régi típusú és az ő szavaival élve „mágnesezhető”.
Sajnos nem gyanakodtam csapdára ezért mondtam neki, hogy természetesen-ha ezt kell tennie akkor, tegye.
Mikor végzett az óra cserével közölte velem, hogy az óra elején a számláló alatti részen karcolások találhatók, ami miatt neki az órát vizsgálatra kell küldenie.
Még azt is mondta, hogy ez csak formalitás, de ha nem küldi el vizsgálatra és bent veszik észre a sérülést, akkor őt megbüntetik vagy kirúgják.
Megjegyezném, hogy a karcolások alatt csak a lakk réteg enyhe sérülését értsük, maga a festék nem hiányzott.
Az enyhe karcolódás egyébként a pincében tárolt tűzifa felhalmozása okozhatta.
A leszerelt órát beletette az újonnan felszerelt gázóra dobozába mely láthatóan a típus eltérés miatt alig fért bele, minden oldalról az óra érintkezett szorosan a vékony kartondobozzal.
Széles ragasztószalaggal lezárta a dobozt és kérte hogy aláírásommal hitelesítsem, mely kérésnek eleget tettem. Hóna alá vette a dobozt és elvitte.
Ezután kaptam egy levelet a Tigáztól hogy az óra vizsgálata július 17-én 9 órakor lesz mely vizsgálaton lehetőségem van részt venni.
Megjelentem a vizsgálaton személyesen mely vizsgálat egy rögtönítélő bírósághoz hasonlított.
Teljesen nyugodtan mentem a vizsgálatra, mert tudtam, hogy ennek az órának, míg nálam volt felszerelve mágnes még csak a közelében sem volt.
Le kellett ellenőriznem, hogy a doboz sértetlen (látszólag az volt) majd kibontották.
Megállapították, hogy a számláló sértetlen valamint hogy az óra elején olyan felületi sérülés látszik, ami egyértelműen mágnesezésből eredhet (megjegyzem, hogy ekkor még csak a külső szemrevételezésénél tartottunk).
Fényképet készítettek a sérülésről mely képek szerepelnek a mellékletben található vizsgálati anyagban (megjegyzem, a képeken az általuk bekarikázott területen semmi nem látszik).
Ezután valamilyen mérőműszerrel elkezdték tapogatni az órát és ismét közölték velem ,idézem: „ ez az óra annyira mágneses hogy mágnesként lehetne használni”
Következő lépésként szétflekszelték az órát és közölték velem hogy a un,membrántartó lemez láthatóan a mágnes hatására megsértette a belső műanyag burkolatot mely megállapítást azonnal vitattam mert az én szememmel ezen megállapítás láthatatlan volt,majd később a vizsgálati feljegyzésben írásban rögzítettem a megállapításomat.
Két héttel később megkaptam a vizsgálati jegyzőkönyvet mely szabálytalan vételezést állapított meg rongálás miatt és 540,000-ft kötbér megfizetésre köteleztek aminek a csekkjét a vizsgálati eredmény megküldésének másnapján részemre kézbesítették.
Az ügyhöz még hozzátartozik, hogy a kiinduló 220,369 –ft értékű el nem használt becsült gáz mennyiség árát az óta is követelik tőlem mely összeg be nem fizetése miatt már a hálózatból való kikapcsolás időpontja is meg van jelölve (2012-08-22 )
Tehát összegzésként most ott tartunk hogy a Tigáz DSO követel tőlem:
220,360ft gázdíjat 540,000ft kötbért
Takarékossági céllal kifizettem 120,000 ft tüzifa
Az ügy miatt eddig kifizettem ügyvédi költségre 25,000 ft
Itt tartunk most és végig döbbenettel figyelem és élem át az események alakulását . Becsületes állampolgárként.
Kérdésem lenne hogy hol volt a leszerelt gázóra és mi történhetett vele miután a 2126 fedőnevű Tigáz szerelő elvitte tőlem. Tudomásom van róla hogy a Tigáz szerelők anyagilag ösztönözve vannak a szabálytalan vételezés feltárásában. Azt azért nem gondoltam ismétlem becsületes állampolgárként hogy azért a csekély jutalékért nekem ez a szerelő közel 1 millió forintnyi kárt okoz.
Tisztelt Ügyvéd Úr elnézést kérek ha túl hosszúra nyúlt levelem de úgy éreztem hogy írásban is rögzítenem kell amit Önnel már szóban egyeztettem.
Kérem hogy segítsen ügyem mihamarabbi tisztázásában.
------------
Hát igen, a TIGÁZ az TIGÁZ. A lényeg az extraprofit. Hogy milyen áron? Természetesen minden áron.
Magyar Energia Hivatal? Fogyasztóvédelmi Felügyelőség? Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság? Gazdasági Versenyhivatal? Ugyan már!
Hogy meddig fog ez még menni? Úgy tűnik, hogyha a fentieken múlik akkor még sokáig. Persze korlátot képez a telítettség állapota, azaz előbb-utóbb minden fogyasztóra sor kerül. Addig azonban van még egy kis idő.
A lényeg, hogy az eljárás jogszerű, szakszerű és etikus.
Etikus és aggálytalan, hogy a mérőt a vizsgálatig az ellenérdekű fél telephelyén tárolják.
Etikus és aggálytalan, hogy a mérőt az ellenérdekű, és a tetemes kötbér kiszabásában érdekelt fél által egyoldalúan megpályáztatott és kiválasztott szakértő vizsgálja meg.
Etikus és aggálytalan, hogy a mérőt a tetemes kötbér kiszabásában érdekelt fél telephelyén vizsgálják meg.
Etikus és aggálytalan, hogy a gázszerelő nem vállalja fel a nevét. Persze azt elvárja, hogy egyéb ügyeiben a köztisztviselő, a bíró, vagy bárki más ne egy szám legyen, hanem írja ki, vállalja fel a nevét.
Internetes bejegyzések szerint a Magyar Energia Hivatal álláspontja szerint a szakértő esküt tett, így az állítása nem vitatható.
Azért felvetődik bennem, hogy ezen szakértők hány százaléka vált el a feleségétől? Az esküvőn nem tett esküt? Ha elvált, akkor nem szegte meg? Akkor hogyan is van ezzel az esküvel és annak kötőerejével?
Miért nem lehet egy olyan eljárást kidolgozni, ami aggálytalan?
Ja hogy azért, mert akkor nem folyna be ennyi kötbér és így a multi jelentős extraprofittól esne el. Így már értem. Elnézést az okvetetlenségért.
Persze ettől még ezen eljárás a fogyasztók többsége szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül. A szolgáltató, a MEH, az NFH és a GVH szerint viszont nem. Sőt. Hiszen a szolgáltató a hatályos jogszabályok szerint jár el. No ez utóbbi azért sántít.
Marad és működik tehát tovább a szolgáltató "rögtönítélő bírósága". Természetesen a jogállamiság jegyében.
Na persze az is igaz, hogy az egyik volt vezetőnk szerint akiknek nem tetszik, azoknak el lehet menni.
Ez jó. De akkor mi lesz ezzel a jól kitalált, jogszerű, szakszerű, aggálytalan, etikus eljárással? Ki lesz a szenvedő alany, ha mindenki elmegy? Ezen még dolgozi kell.
Így megy ez az országban mindenütt, és a helyzet egyre rosszabb, s tarthatatlan! A hiéna "szolgáltatók" tejhatalmat, a Nép nyomort, és megaláztatást kapott!
Egy végóráit élő, hanyatló korszaknak lehetünk tanúi, melynek tünetei egyre kegyetlenebbek és brutálisabbak - de az erre adott népi reakciók sem lehetnek majd mások!
Valami furcsaság, valami visszásság, valami, ami nem egyértelmű, viszont soha hivatalos reagálás nem érkezik.
Mintha a Tigázt nem is érdekelné, mi a vélemény a szolgáltatásról, a számlázásról, az ellenőrzésekről. Pedig nem ártana, hiszen szabad piac van, a lakosság átmegy másik szolgáltatóhoz, ahol ugyan pontosan annyit fizet, mint eddig, de talán humánusabb a bánásmód.
Olvasói levelet kaptunk.
T. Szerkesztőség!
Ahogy manapság oly sokan ebben az országban, a mi családunk is sakkozik a sárga csekkekkel, igyekszünk arra figyelni, egyik hónapban az egyik közüzemi számlát, másik hónapban a másikat kifizessük, ne jussunk arra a sorsra, hogy megjelennek a szolgáltatók, és kikapcsolnak valamit. Eddig ez egészen jól működött is. Így élünk.
Május hónapban épp a gázszámlát tettük félre, mondván, a következő hónapban fizetjük. Nincs mit szépíteni, nem volt 17 6oo,- forint, amit nélkülözni tudtunk volna. Fizetés előtti napon megállt a ház előtt egy zöld mikrobusz, azt gondoltuk a csomagos postás, bár semmilyen küldeményt nem vártunk.
Kiszállt három férfi belőle, akik elmondták, ők a Tigáztól jöttek, Nyíregyházáról, óraellenőrzés lesz. Nem értettük, de lekísértük őket az órához. Ott meglepődve tapasztaltuk, leszedik az órát, lefényképezik, majd közlik, 32 napos tartozás van, ezért most elzárják a gázt.
Hiába minden szó, másnap kap a család pénzt, megyünk fizetni a Tigáz-irodába, hajthatatlanok voltak, sőt, enyhe fenyegetődzés, hívják azokat, akik felbontják az utat, annak a visszaállítása pedig 180 ezerbe kerül. Gyanútlanul elfogadtuk az elzárás tényét, hiszen nagyon soknak találtuk a fenti összeget. (persze némi informálódás után most már tudjuk, hogy ez sem így van teljesen)
Másnap megkapjuk a fizetést, indulás az irodára. Hosszas várakozás után ügyintézőhöz kerülök, egy másik család pedig a szomszédos asztalhoz. Miközben szégyellve elmondom, hogy 17 ezer forintért elzárták a gázt, meghallom, a másik családnál ugyanezt 800 ezres tartozásnál tették meg. Ott a családfő kivett a zsebéből 400 ezer forintot, majd szinte utasította az ügyintézőt - mondván, ő tudja, hogy ez lehetséges - telefonáljon, és intézze el a tartozás megfelezését. És lássanak csodát! Elengedik a tartozás felét.
Égett az arcom a szégyentől, dühtől. Hozzám 32 nap után, 17 ezerért érdemes eljönni majdnem 250 km távolságból, és nincs 10 órányi haladékom. Miért is nem halmozok fel több tartozást?! Biztosan azért, mert világ életemben pitiáner voltam, és az is maradok. Így persze nincs is min csodálkoznom.
Pár napot késett a csekkel, bűnözőnek állította be a szolgáltató?
2012. augusztus 5. 09:09 Szoljon.hu
Minősíthetetlennek találta egy szolnoki férfi az áramszolgáltató fizetési felszólítás címén küldött levelét.
Elmondása szerint nem fogyasztónak, hanem bűnözőnek érezte magát a levél elolvasása után.
Valóban késtem néhány napot az áramszámla befizetésével, de máris egy minősíthetetlen hangvételű felszólító levél fogadott a postaládámban a nyaralásból hazaérve – panaszolta Gábor.
A szolnoki férfi hangsúlyozta, hogy ezidáig minden hónapban pontosan fizetett.
– A szolgáltató felszólítójában nagy nyomtatott betűkkel szerepel a fenyegetés: amennyiben továbbra sem fizetek, az energiaszolgáltatást megszüntetik. Sőt! Jogi eljárást is indítanak. Csupa nagybetűvel!
Tájékoztattak továbbá, hogy a jogi eljárás előkészítésének folyamatát már megkezdték, mely a házam elárverezésével is zárulhat.
Mintegy fenyegetésként az is szerepelt a levélben, hogy felkereshetnek a hátralékok behajtása érdekében a szolgáltatóval szerződött partnerek. A felszólító elolvasása után inkább bűnözőnek éreztem magam, nem pedig fogyasztónak – tette hozzá.
Ismételten, tájékoztatom a Tisztelt Címet, hogy panasszal és annak kivizsgálása címén megkerestük, a Tiszántúli Gázszolgáltató Zártkörű Részvénytársaság ügyvezető igazgatóját Soós Gábor Urat, a 132/3083/k-4543/2012 folyó ügyszámon, TGÁZ-DSO Kft által kezdeményezett szabálytalan földgázvételezés, továbbá a szakértői vizsgálattal, a szakmai eljárással kapcsolatos észrevételezéseink címén.
Kértük, hogy az üggyel kapcsolatos eljárást kötbér, mérőkészülék csere, plombálás költségeit tartalmazó számlák teljesíthetőségének felfüggesztését, vagy attól való eltekintését valamint, minden kétséget kizáróan az ügyfelem, további zaklatását, fenyegetésének megszüntetését.
Az Üzletszabályzatuk 7. 3. 8. 4. pont alapján sem velem, sem a képviselőmmel nem működik együtt a szolgáltató, eddig kézbesített leveleinkre, sorra nem válaszol (t).
Üzletszabályzatuk 2. b) a felhasználói kapcsolattartás a felhasználókkal az alábbiak szerint szabályozza:
„ A felhasználók igényeinek kielégítése, bejelentéseinek intézése, panaszainak, reklamációinak kivizsgálása, orvoslása és a felhasználók tájékoztatásának biztosítása érdekében a TIGÁZ Zrt. ügyfélszolgálatot működtet az ügyfelek részére……”.
„ A több-pólusú ügyfélszolgálati tevékenység kialakításából eredően az ügyfelek rendelkezésére áll levélben, …….történő megkeresés során…..”
„ A TIGÁZ Zrt. kizárólag a fent hivatkozott elérhetőségek valamelyikén benyújtott beadványt tekinti kezelése szempontjából felhasználói beadványnak, ” Ez a szabályozás levelezhetőségi jogot sért miszerint levél útján, nem kereshetem meg panaszommal a szolgáltatót. Kizárja annak garanciáját, hogy panaszommal, kérelmemmel érdemben foglalkozzanak.
Önök a szakértői vizsgálatot megelőzően arról is tájékoztattak, hogy a „szakértői jelentés eredményével ellentétes véleményt, az egyet nem értő félnek kell bizonyítania.”
A Ptk szabályai szerint, mindig a kárt szenvedett félnek, jelen esetben a TIGÁZ-DSO–nak kell bizonyítania felém, mint szolgáltatásra szerződött félnek, hogy:
1./ őt kár érte és milyen mértékben, 2./az őt ért kár összegét a kár-átalány /kötbér/ táblázata alapján, 3,/ összefüggést az őt ért kár és a szerződött partner magatartása között, 4./ a szerződő partner magatartásával szerződésszegő voltát.
Önöknek, mint szolgáltatónak semmiféle, részemre kézbesített leirataiban, a fenti jogszabályi hely nem szerepel. A jogorvoslatra, védekezésre való lehetőség alapvető mellőzésével. A polgári eljárás szabályai alapján, senki nem hátrálhat ki indokolatlanul a felelősség alól. Mindig annak kell bizonyítania akit kár ért és nem nekem!
A Kötbér, az üzletszabályzatukban jogilag kifogásolható és nem alapos, részletezett, meghatározható, szankcionáló fogalomként szerepel. Idézzük: „Kötbér: a szerződést biztosító mellékkötelem.”
Tájékoztatnak arról is, hogy amennyiben nem fizetem be az összeget, a „követelésüket bírói úton fogják érvényesíteni.” Az üzletszabályzatuktól ellentétesen, a „ szolgáltatást külön értesítés nélkül felfüggesztik a felhasználási helyen.”
Véleményünk szerint, az elosztó vezetékhez való hozzáférés szabályai nem tartalmazhatnak indokolatlan megkülönböztetést, nem adhatnak alapot a visszaélésre, nem tartalmazhatnak indokolatlanul korlátozásokat, valamint nem veszélyeztethetik az ellátás biztonságát és az előírt minőséget, / kötbér, egyéb tevékenység.
/ Kivétel a fogyasztás után felhalmozott számlatartozás felhalmozása. A kötbér és más jellegű tevékenységi díj, nem tartozik az egyetemes szolgáltatás feltételeihez /üzl. szab. 7. 3/, az egy merőben más követelés, amelyet szándékos rongálás esetén a Ptk., kár-általányként határoz meg az okozott kárral kapcsolatosan. Meghatározza a kárigény követelési, bizonyítási, érvényesítési formáit, behajtását.
Az Igazságügyi Kamarai Szabályzatának 27.§, 28.§ tilos minden olyan magatartás tanúsítása, amely arra irányul, hogy a szakértő tevékenységével érintett felekben az a – téves – feltevés alakuljon ki, miszerint a szakértő a tevékenységgel érintett ügyben döntésre jogosult személlyel bármilyen kapcsolatban áll, továbbá, hogy a tevékenységgel érintett ügy kimenetelére bármilyen ráhatással bír.
32.§ ellenőrizhetőség követelménye d) a szakértői vizsgálat során alkalmazott eszközöket és módszereket, valamint, e) a szakértő szakmai illetékességébe tartozó megállapításokat és az ügy megítélése szempontjából releváns egyéb szakmai tényeket. 33.§ indoklás követelménye (1) (2) (3), 34. § a tárgyilagosság követelménye (1) pont.
Ezért kérjük, hogy ismételt szakértői vizsgálatot folytassanak le. A szolgáltatónak, mint panasz elbírálónak, erre joga és lehetősége van. Korábban benyújtott irataink tartalmazzák az indoklási részeket, relevanciákat. A vizsgálaton, személyesen kívánunk részt venni, tanukat behívni és fotókat készíteni.
A Tigáz kiszámlázott nekünk 390.000 Ft kötbért. Mivel egyszerre nem tudjuk kifizetni, levélben kértük a mérséklését és a részletfizetés lehetőségét, de a levelünkre ezidáig nem érkezett válasz, viszont a napokban lejárt a 60 napos fizetési határidő, ami után feltételezem, hogy várhatjuk a piros plombát. Először is azt szeretném kérdezni, hogy a Tigáz küld értesítést a kikapcsolás időpontjáról, vagy egyszer csak megjelennek az emberei és rakják a plombát? A másik kérdésem, hogy a 60 nap lejárta után a kikapcsolás szempontjából számít valamit az, hogy még nem kaptunk válaszlevelet, vagyis nincs még egyezség a fizetés módjáról?
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.