Decemberben rendeltem saját kisforgalmú kft-vel, egy legnagyobbak közé tartozó webáruházból, raktárkészletből egy számítógép memóriát 28.000 Ft áron, amely hibás volt. Január végén jelentettük a hibát egyben megrendeltük az áruházon keresztül az elszállítást vizsgálatra, ÁSZF-ük szerint. Telefoni sürgetésre sem érkezett semmi válasz, ezért február vége felé postacsomagként feladtuk szervízük részére, a vételét azonnal visszaigazolták, jelezve, hogy a beszállítóhoz kell küldjék bevizsgálásra. Március végén emailben közölték, hogy a hiba fennáll, de a \\\\\\\"beszállító előreláthatólag nem tudja cserélni\\\\\\\", ezért adjuk meg a bankszámlánkat, és visszutalják a vételárat.
Azt válaszoltuk április első napjaiban, hogy ragaszkodunk a cseréhez, nem fogajuk el a visszafizetést. Csatoltuk a web oldaluk képernyőképét, mely szerint folyamatosan tucatnyi darabot hirdetnek, mint raktárukon levőt, más áruházakhoz hasonlóan, tehát nincs áruhiány.
Viszont a decemberi vásárláshoz képest folyamatosan emelkedett az ára. Április végén kénytelenek voltunk vásárolni tőlük (anonim vevőként) egy darabot 43.900 Ft-ért, majd írtunk egy fizetési felszólítás tárgyú levelet, hogy ezen összeget fizessék ki számunkra. Ellenkező esetben fizetési meghagyással élünk.Azt válaszolták, hogy ez \\\\\\\"nagy\\\\\\\" veszteség lenne nekik, ezért erre nem kötelezhetők, odalöktek egy 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól, amely felmenti őket áremelkedés esetén az általam igényelt garanciális cserétől.
Mindezt a Garanciális ügyintéző személy közölte velünk.
Jelenlegi ára alacsonyabb 39.000 Ft.
Érdemben nem lehet kommunikálni velük, meglehet, hogy a \\\\\\\"garanciális ügyintéző\\\\\\\" is valamilyan MI sablon választ küld. Teljesen lesz...ják az egész ügyet.
Nem lenne nagy probléma benyelni ezt a 16.000 Ft körüli összeget, de a pofátlanságuk miatt végképp nem szeretnénk, inkább költünk rá mégegyszer ennyit, de mégsem hülye, szegényháziakként rázzanak le minket. Azért tőlük vásároltunk, mert nem garázscég, hanem elég nagy, ismert webáruház (nem a naponta hirdetők).
Mit tudok csinálni, hogy induljak el, hogy ne legyek nevetséges a végén.
Azt már tudom, hogy nem természetes személy használóként lényegesen korlátozottabbak jogaink.
Röviden tehát, a garanciális hibát elismerték, az extrém lassú ügyintézésük bizonyítható, nem a beszállítóval szerződtem, de rá hivatkozik, miközben raktáron dögivel áll az áru. Amúgy a beszállítóra hivatkozik, de csak bemondásra.