Tisztelt Fórumtagok, kedves Szakértők!
A segítségüket szeretném kérni. Egy városi polgármesteri hivatal vezető beosztású köztisztviselője vagyok. Beadtam a lemondásomat közös megegyezéssel, amit a jegyzőnk saját részéről jóváhagyott. Én bízva a lemondásomra írt "szavában" tettem tovább a dolgom, a leendő munkahelyem felé jeleztem, hogy számíthatnak rám, majd eltelt majdnem két hét ... jegyzőnk behívott és azt mondta, a polgármester nem ért egyet a közös megegyezéssel és hivatkozva az Mötv-re, le kell töltenem a felmondási időt.
Semmi határidős, halaszthatatlan feladat nincs jelen pilanatban, amit nélkülem ne tudna a hivatal elvégezni és az általam javasolt bő egy hónap elegendő lenne a munkaköröm átadásához. A cirka 2 hét alatt egy szó sem esett arról senki által, hogy probléma lenn ezzel.
Az Mötv-re nem gondoltam, naivan hittem az adott szóban.
Megnéztem az Mötv ide vonatkozó passzusát:
81. § (4) "A polgármester egyetértése szükséges - az általa meghatározott körben - a polgármesteri hivatal, a közös önkormányzati hivatal köztisztviselője, alkalmazottja kinevezéséhez, bérezéséhez, vezetői kinevezéséhez, felmentéséhez és jutalmazásához."
Jól gondolom, hogy a felmentés nem tartozik ebbe a körbe? A felmentés a jogviszony megszüntetésének egy módja a lemondás mellett:
A kormánytisztviselői jogviszony megszüntethető:
- a felek közös megegyezésével,
- végleges áthelyezéssel,
- próbaidő alatt azonnali hatállyal,
- lemondással,
- felmentéssel.
Nagyon köszönöm, ha valaki érdemben tudna nekem válaszolni!