Használtautó, Garancia???


cat981 # 2011.07.13. 20:00

"hűtő ventillátort, stabilizátor rudakat,lengőkar gömbfejeket, kinyomócsapágyat cseréltettem.", A jelek szerint a féltengely is "odavan".
azért ezek a hibák egy szervizben végzett általános állapotfelmérésen (10-20e Ft) egyből kibuktak volna...

guba # 2011.07.13. 17:53

A felsorolt hibák alapján, arra lehet következtetni, hogy a kocsiban jóval több megtett km lehet, mint amit az órája mutat. Akkor látnám esélyét egy sikeres igényérvényesítésnek, ha tudna egy olyan szakértői véleményt szerezni, ami ezt alátámasztja. Nyilván csak akkor, ha a vételár egy megkímélt ilyen típusú kocsinak volt megfelelő.

Gyurih # 2011.07.13. 17:38

Tisztelt Guba!

2011 februárjában vásároltam egy 2004 es Fait Stilot. Óra szerint 76000 km-el 980 e Ft-ért. A kereskedő semmilyen problémát nem közölt velem,illetve én sem vettem észre az autó átvizsgálásakor problémát.
Azóta,fűtőmotort,hűtő ventillátort, stabilizátor rudakat,lengőkar gömbfejeket, kinyomócsapágyat cseréltettem.
A jelek szerint a féltengely is "odavan".
Továbbá,hogy teljes legyen az örömöm,kiderült,hogy az autó eszi az olajat,vagyis a jelek szerint hengerfejes.
Azt szeretném kérdezni,hogy előállhatok-e a kereskedő felé követeléssel a kereskedő felé?
Előre is köszönöm.

guba # 2011.04.13. 08:13

Hogy a hiba a vásárláskor fennállt, az a hibajelenség jellegéből bizonyítható lehet. Ha az eladónak a hibát szükségszerűen ismernie kellett, de pl. a számítógép manipulálásával ezt elleplezte, akkor lehet, hogy érdemes egy megtévesztésre alapított megtámadást is megpróbálni. Ezek az ügyek soha nem egyszerűek és egyértelműek.

Gábor_ # 2011.04.13. 02:12

Sajnos mind a kettőt vitatja: nem ismeri el, hogy hibás volt a váltó vásárlásnál, szavatossági kötelezettség említésére pedig szerintem körberöhögne. Azt mondja: az autót megnéztem, kifizettem, elvittem. Mit kezdjen ő azzal, ha akár a motor is beáll hazafelé.

guba # 2011.04.12. 06:27

Ha esetleg tudnád bizonyítani, hogy az adásvétel előtt kiütötték a hibakódot, akkor jó esélyed lenne egy megtévesztésre alapozott sikeres megtámadással, és akkor az egész problémától megszabadultál.

guba # 2011.04.12. 06:23

Én inkább egy bontásból származó, de jó állapotú váltót javasolnék javíttatás helyett. 10 éves kocsi váltójára kár rákölteni ennyit, valószínűleg nem fogsz már újabb 500000 km-t megtenni vele. Ha pedig nem javíttatod meg a váltót, elég ha egy márkaszerviz hiba-felvételezi, és csinál egy hozzávetőleges költségvetést a javításról. Nem mindegy, hogy az eladó a hibát vitatja-e, vagy azt, hogy neki szavatossági kötelezettsége van. Ha nem a hibát, illetve a követelés mértékét, akkor mindenképpen egyszerűbb a dolgod.

Gábor_ # 2011.04.12. 01:51

Tisztelt Fórumozók! Kedves Guba!

Vásároltam egy 10 éves, nagyobb teljesítményű autót, melynek az automata váltója a kereskedésből hazafelé vezető úton (kb. 20 perccel a fizetés után) elkezdett hibaüzenetet kiírni, és szervíz módba kapcsolni. Erre a kollégám a tanú, akivel elhoztuk az autót, de a következő napokban is van rá legalább 1 tucat tanúm, akiknek mutattam a hibajelenséget. Fizikai képtelenség, hogy a hiba a vásárlás pillanatában ne állt volna fenn.

A szerelő kb. 350-450ezer Ft-ot mondott a javításra. Egy másik szerelő szintén 400ezer Ft körüli összeget mondott.

A kereskedőt azonnal hívtam, aki azt mondta, hogy sajnálja, de nála nem volt hiba, használjam a váltót kíméletes módban, és amúgy is engedett 300ezer Ft-ot a vételárból + lehetőségem volt az autót megnézetni vétel előtt saját szerelővel, mit akarok ennél többet.

Vásárlás előtt tényleg átnézettük, ahol a hiba nem jelentkezett. Meggyőződésem, hogy a hibakódot a kereskedő kiüttethette az ellenőrzés előtt. 1 hét eltelt, és a váltó gyakorlatilag teljesen megadta magát. Komplett felújításra szorul. Úgy terveztem, hogy a javítással páruzamosan beperelem a kereskedőt. Egy korábbi hozzászólásban ezt olvastam:

a bizonyítás téged terhel. Be kell vizsgáltatni ... lehet rá következtetni, hogy egy már meglévő hibáról van szó, vagy utóbb keletkezett. Addig nem érdemes belekezdened a pereskedésbe, ameddig nincs egy objektív szakértői vélemény a kezedben.

Konkrétan hol, kitől lehet ilyen véleményt szerezni, hogy elfogadják a későbbiekben? Mennyi ennek a díja? A javításhoz hozzákezdhetek, vagy várjak a véleményre? A szerelő, esetleg több különböző szerelő szakvéleménye elegendő ilyenkor?

Köszönöm előre is a segítséget!

Gabicsek # 2011.04.01. 17:17

Hát, mivel volt már jópár használt szar autóm, ez sajnos így van. Szép lassacskán, ahogy van pénzed, és a sürgősségi sorrendben apránként csináltasd meg. Találni kell egy olcsó, megbízható, vagy ismerős szerelőt, esetleg egy megbízható bontót (pl. kipufogóhoz), de lehet, hogy elég azt egyelőre hegeszteni is. A szervoolajhoz nem értek, a többi hibával már én is találkoztam a tizenéves kocsijaimnál. Futóműnél lehet, hogy csak egy állítás kell a féltengelycsere után. De mivel nőből vagyok, annyira azért nem értek a dologhoz, nekem csak sok szar autóm volt:)

puxta # 2011.04.01. 08:15

Igen, gondoltam, hogy ez lesz. Az az érdekes, hogy amikor kipróbáltam semmi baja nem volt. A szervo olaj is kb. 2 hónap után kezdett el folyni, amit már hetente töltök. A kipufogó sem volt lyukas és a futóműnek sem volt baja. Tiszta gáz, hogy minden egyszerre jön ki rajta 2 hónap után. Akkor ezt bebuktam. :)

Gabicsek # 2011.03.31. 17:45

Az a baj, hogy igen öregecske autót vettél, és ami hibákat felsorolsz (pl. kipufogó kilyukadt, szar a futómű, a kocsi féltengelyes), mind mind olyan hibák, amik használat során előbb-utóbb tönkremennek. Ezek a hibák kijöhetnek egy már 6 éves kocsinál is, elöregednek, elhasználódnak. Az elhasználódástól előjövő hibákért szinte biztos vagyok, hogy nem felel az eladó, az ablakemelő hibájáért sem. Ezek egyébként mind olyan hibák, amit ha kipróbáltál vásárláskor, a műszaki után, lehet hallani-észrevenni, (lehet, hogy műszakin még nem volt ilyen hiba) és gondolom, a szerződés úgy szól, hogy megtekintett és kipróbált állapotban vásároltad meg a kocsit. Sok öreg autót vettem már, ilyen hibák miatt hiába is mentem volna vissza az eladóhoz, biztos elhajtott volna. Meg kell javíttatnod, ha a természetes elhasználódás következtében mentek tönkre, mert ezek nem rejtett hibák. Előbb-utóbb minden kipufogó kilyukad, minden kocsi lesz féltengelyes lesz, még a tiednél fiatalabbak is.

guba # 2011.03.31. 16:30

Ezek olyan költségek, amiknek majdnem annyiba kerülne a javítása, mint amennyiért az autót vettem.

Ezek szerint olcsón vettél egy levitézlett, öregecske járgányt. Körülbelül erre lehet számítani egy ilyen kocsinál.

puxta # 2011.03.31. 11:29

Sziasztok!

Olyan problémám lenne, amiben szeretném a segítségeteket kérni, hogy 2010.december végén vásároltam egy 1999-es Daewoo Leganza gépkocsit egy kereskedőtől friss műszakival, de egyre jobban és durvábban jönnek elő a problémai. A kérdésem az lenne, hogy mennyi ideig tudnék garanciális dolgokkal élni?? Már azt is kétségbe kell vonjam, hogy így átment egyáltalán a műszakin, hacsak nem volt lezsírozva az egész. A szervo olajat hetente töltöm, a futómű és a féltengely majd szét esik menet közben, a kipufogó lyukas több helyen is, nem működik rajta az ablakemelő sem. Ezek olyan költségek, amiknek majdnem annyiba kerülne a javítása, mint amennyiért az autót vettem. Kérlek segítsetek, hogy milyen lehetőségeim vannak, mert úgy érzem nagyon át lettem verve.

Köszönettel: puxta

guba # 2011.03.16. 11:48

Arra válaszoltam, hogy mit tehetsz. Hogy megalapozott-e a követelésed, az egy csomó olyan dologtól függ, amit a leírásod alapján nem lehet megmondani. Tudni kellene a hiba pontos okát, annak keletkezési idejét, a kocsi korát, vételárát és a szerződésben rögzített állapotát, stb. Ehhez szükséged van egy műszaki szakértőre és egy jogászra.

nita7 # 2011.03.16. 06:50

Köszönöm a válaszod! A vásárlók könyvébe már tavaly beírtam, és leírtam azt a tényt, hogy ne hajlandó lépéseket tenni a javíttatása érdekében. Ok! Megcsináltatom én az autót, de mire hivatkozva kérjem tőle a költségeimet, amit már eddig is kértem, de hárított. Szívesen jogi útra viszem, de van hozzá jogalapom???Azt érzem, csapdába vagyok!!

guba # 2011.03.16. 06:30

Írásban szólítsd fel rövid határidővel a javításra, aztán javíttasd meg mással, és követeld rajta a felmerült költségeidet.

nita7 # 2011.03.15. 18:50

Segítséget kérek!
Tavaly júliusban vásároltunk egy használt autót egy kereskedőnél.Az autóba beszámolták a mi autónkat. Az autót kb 2 hónapig használtuk. Már a második héten a fedélzeti számítógép motorhibakódot jelzett. Felhívtuk a kereskedőt, aki azt mondta, lehet víz érte az elektronikát, mikor mosták az autót. Saját pénzünkön "kiütettük" a kódot. Ez még 3-4 alkalommal fordult elő. A szákszervizbe még lambdaszondát is cseréltetek velünk...nem tudták mi a gond. Egyszer aztán a kipufogón távozó "füst" elkezdett egyre feketedni..hívtuk a kereskedőt. Azt kérte, vigyük be hozzá, megnézetteti a saját szervizébe. Közölte 3 henger van elrepedve, mit csináltunk vele??Végül úgy nézett ki, hajlik a kompromisszumra, hónapokig hitegetett..a fogyasztóvédelem amit rá küldtünk, jól megbírságolta 15 ezer forintra és azt írta nekünk, hogy a kereskedő nem tud a polcról egy használt motort leemelni, de igyekszik a gépkocsit megjavíttatni.Most március van.Január végén találtam a neten egy használt tipusazonos motort, hívtam a kereskedőt, aki megint csak azt mondta oké, megy érte. A motor hazakerült, mert én lementem érte, hívtam, azt mondta, kifizeti...HITEGET..ne fizet, nem akarja csináltatni...MIT TEHETEK???

guba # 2011.03.10. 19:01

A vezérképviseletnek írjál szerintem.

M. Gábor # 2011.03.10. 18:20

Tisztelt Guba
Köszönöm a választ. A kocsi egyébként egy 4 éves Renault Clio 3-as, kb 28-30 ezer km-rel, tehát nincs agyonhajtva se. Véleményed szerint érdemes próbálkoznom? Hol járhatok nagyobb sikerrel, ismét egy márkaszervizben, vagy írjak a Renault-nak?

guba # 2011.03.10. 14:31

Fecc 76, mindenképpen fel kell deríteni a hiba okát, és a várható javítási költségeket. Ha ugyanezzel a problémával már a vásárlást követően javították, akkor jó esély van rá, hogy az eladó vállalja a javítást. Ha nem, akkor megjavíttathatod mással az ő költségére, ha a hiba olyan jellegű, hogy aránytalan kényelmetlenséggel, költségekkel járna számodra, vagy nagyon sokáig tartana, akkor el is állhatsz, és kérheted vissza a vételárat, ezen felül a felmerült és igazolt károdat. Persze mindez leírva egyszerű, de ha eladó mindezt nem vállalja, akkor ez hosszas és költséges pereskedéssel is járhat.

guba # 2011.03.10. 14:21

M. Gábor, nem írtad, hogy hány éves a kocsi, de ha a jótállási idő is letelt már akkor szavatossági alapon még kevésbé lehetne fellépni, tehát legfeljebb arra alapozhatsz, hogy a magukra valamit is adó gyártók, ilyenkor gáláns gesztusként ingyen ki szokták cserélni a passzív biztonság szempontjából fontos alaktrészeket. (Lásd Suzuki gólyalábak)

Fecc76 # 2011.03.10. 14:07

Tisztelt Guba!
Januárban vásároltam egy kereskedésben egy 1996. évjáratú dízel Renault Cliot. Szükségem volt az autóra, mert Svájcban dolgozom, a munkahelyem és a szállásom között ingáznom kell, és az éjszakai hazajárásom csak autóval megoldott.Az autót januárban a barátnőm hozta el, mert már akkor kint voltam. Már az első este kezdődtek a problémák, mert amikor hazaértek vele, utána nem lehetett elindítani. felhívták, akitől vásároltuk, másnap eljöttek érte, és elvitték. Egy hét múlva újból elhoztuk, azt mondták, hogy megmosták a motort, és bepárásodott a relé. 2 hét múlva kijöttem vele Svájcba, itt egy hétig használtam, majd egyik reggel újból nem indult. Elvontattuk egy szakszervízbe, ahol másnap azt mondták, hogy lehet, hogy a kulccsal van a gond,vigyem el a tartalékkulcsot, újrakódolták-310 Frankért-, és újra indult. 2 nap viszont megint nem indult, újból visszavittük, akkor már viszont jóval nagyobb problémát állapítottak meg. Azt mondták, hogy a vezérléssel, computerrel van a gond, mivel ezt itthon valaki szakszerűtlenül próbálta szervizelni, és ennek egyértelmű nyomai vannak. Azt javasolták, hogy vitessem haza, mert ha itt csináltatnám, a költségek legalább 3.000 Frankot tennének ki, és az autó most kb. 1.300.000 Ft-ot ér.Erről a hibáról egyébként azok is tudtak, akik vásárolták, mert említették a barátnőmnek, hogy az előző tulajdonos maga hozzányúlt a computerhez, de amíg húzódott a vásárlás, és le kellett műszakíztatni, közben ők elvitték Szombathelyre, és ki lett benne cserélve a computer.Az lenne a kérdésem, hogy ebben az esetben az eladót milyen felelősség terhel, kit terhelnek a költségek, vagy milyen megoldás létezik erre a problémára? Elég kiszolgáltatott helyzetben vagyok, mert itt vagyok Svájcban, a munkámhoz szükség lenne az autóra, amit egy hónapja vásároltam, de teljesen működésképtelen.
Segítségedet előre is köszönöm

M. Gábor # 2011.03.10. 14:07

Üdv
Nem használt autóról van szó, de én garanciális kérdésnek gondolom. Történt, hogy december végén a kocsimban álló helyzetben kidurrant egy oldallégzsák, senki nem ment neki, még a motor se járt. Fél óra múlva a márkaszervízben voltam, ahol megállapították, hogy nem érte baleset a kocsit, a komputer szerint sem volt semmilyen külső behatás, sőt még akkor is úgy érzékelte, mintha a légzsák nem nyílt volna ki. Ígérték hogy jelentkeznek, de azóta elsikkadt az ügy. Szerény véleményem szerint gyári hibás a légzsák, és jellegéből adódóan rendeltetés szerű használat mellett sem használódhat úgy el, mely ezt eredményezné. A garancia viszont sanjos lejárt. Élhetek-e bármilyen követelssel (javítás, csere)?

guba # 2011.03.04. 08:03

Egyelőre semmit. 18 éves sérült kocsi már rocstelep-szökevény, aki ilyet vesz, az mindenre legyen felkészülve. Nehéz ezeknél hibás teljesítés címén fellépni. Ettől eltekintve, a hibát, és azt, hogy az oka már a vásárláskor megvolt, neki kell bizonyítania. E körben pedig szakértői bizonyítás elfogadható, vagy olyan személy szakértése, akit te is pártatlannak fogadsz el.

olga111 # 2011.03.04. 06:58

Tisztelt Guba
kérem segitsen. 6évet volt nálam a kis peugeot-106os-om.1993.évjáratú, koccantam vele,kitört a lámpája,de ment gond nélkül. Nem csináltattam meg,hanem ugy ahogy volt, eladtam.120 e ftért. Hengerfejes lett nála 1 hét után,és vissza akarja hozni,hogy vegyem vissza. Mit tegyek? Mit tehetek? Nálam soha nem volt gond a vizével..