Ha volt személyi sérűlés akkor nem ússza meg a vétkes.
Nekem mediátorral jött ki 300 ezerből egy "koccanás" bokatöréssel.
Ha volt személyi sérűlés akkor nem ússza meg a vétkes.
Nekem mediátorral jött ki 300 ezerből egy "koccanás" bokatöréssel.
Kedves Fórumozók!
Közlekedési balesetben megsérült az autóm, a biztosító a piaci értékének a felére sem értékelte az autómat, a javítási költség harmadát sem fedezi az ajánlott összeg. Gyorskárként kaptam bizonyos összeget ( bár nem fogadtam el), a maradékot pedig akkor kapnám meg a gazdasági totálkárosra törött autómért, ha a bontóban leadnám és az okmányirodában kivonatnám.
A használtautó piacon hasonló paraméterekkel rendelkező autók közül a legrosszabb állapotban lévő autók eladási ára is jóval magasabb, mint amit nekem ajánlottak, az én autóm pedig egy bőven középkategóriás felszereltséggel rendelkező gépjármű. A felajánlott összeg után ezt jeleztem is nekik írásban, amire azt a választ kaptam hogy az összeg az Eurotax számítógépes program segítségével lett megállapítva.
Van-e még bármilyen jogorvoslati lehetőségem az üggyel kapcsolatban? Tényleg óriási az autó értéke és a kapott összeg közötti differencia...
Köszönöm szépen előre is a választ!
Bírósághoz fordulhatsz, a tényleges kárt a bíróság által kirendelt szakértő fogja megállapítani.
Villam
„a gazdasági totálkárosra törött autómért.........a javítási költség harmadát sem fedezi az ajánlott összeg”
A biztosító nyilván nem fogja azt támogatni, hogy a gazdasági totálkáros autódat megjavíttasd és újra használd.
Az általában mindig jóval több költség, mint kivonatni a forgalomból.
„Gyorskárként kaptam bizonyos összeget ( bár nem fogadtam el)”
Most akkor meg is kaptad az összeget vagy ha valóban nem fogadtad el, akkor gyakorlatilag visszautasítottad?
„Tényleg óriási az autó értéke és a kapott összeg közötti differencia”
Amikor hatósági felértékelés van, soha nem a hasznaltauto.hu oldalt nézik, hanem köti őket a jogszabály, miszerint az Eurotax besorolás dönti el a gépjármű „hivatalos” árát. Nyilván a szabadpiacon egy autó annyit ér, amennyit kifizetnek érte. Viszont a hatósági értékmegállapítás kicsit másként működik. Kérhetsz szakértői felértékelést, de azt már nem fogod tudni megtámadni, ha ugyanezt hozza ki.
Megértem, hogy mindenki annyi pénzt kér az autójáért, amennyit akar, és a sajátját emeli piedesztára, mert az a legjobb...
Én ezt az autót másfél évig kerestem, mert olyan a felszereltsége.
Mivel egy gyári Gt tdi, benne van a Recaro belső, bőr szervo kormány, 4 elektromos ablak, digit klíma, tempomat, a műszerfal nagy computeres (írja az alagút fogyasztást, altag sebességet, olaj hőfokot,..), 4 elektromos ablak, tarcsafékes a hátsó híd, és még sok külső apróság, ami csak a gt re jellemző.
A legegyszerűbb rozsdakupac jelenleg 350 000 Ft, ezért nem értem hogy lehet ekkora különbség az eurotaxal ellentétben.
Vagyis értem, mert a használt autó piac kicsit felértékelte a kocsikat, de ezt a rendszernek is követnie kellene...
Mivel nekem hiába fizeti ki a biztosító az autóm ő szerintük 231 000 Ft os értékét.
Nem tudok másikat vásárolni, főleg ilyet nem.
Arról ne is beszéljünk, hogy fel van újjítva a futómű, az összes fék, új, vezérlés, januárban új kuplungot kapott, ezek csak a nagyobb dolgok.
A biztosító ajánlata 115 000 Ft volt, amit egy válasz e-mailben visszautasítottam, mert szerintem ez nagyon kevés, erre 2 napra kiutalták..
Mivel autó gazdasági totálkáros lett, ezért feltették roncsplázára, ahol kaptam egy 78 000 Ft is ajánlatot érte.
A 231 000 Ft ból lévő tál ezt a 78 000 et, és utaltak még 36 000 et, szóval kaptam összesen 151 000 Ft ot.
Ami a két lökhárító fényezését, és szerelési költségét sem fedezi...
Érdeklődni szeretnék, hogy hol tudok kérni szakértői felértékelést?
Villam
A gazdasági totálkár azt jelenti, hogy nem lehet gazdaságos áron már megjavítani.
Ha te mégis szeretnéd megjavíttatni, akkor zsebbe kell nyúlnod, ne a biztosítón követeld.
De ha jól látom, egy igen-igen öreg autóról van szó, amiért kevesled a felajánlott pénzt.
Villam,
A perben az igazságügyi szakértő díja több lesz, mint az autód értéke. Biztos akarsz pereskedni a biztosítóval?
Ha csak a felét neked kell fizetned (mert mondjuk nem nyersz 100%-ban, mert a bíró azt mondja, hogy igazad van, többet ér 150ezerrel az autód, de nem 300-zal), akkor már el is ment a nyereséged, és pont ugyanott vagy.
Villam,
„Érdeklődni szeretnék, hogy hol tudok kérni szakértői felértékelést?”
Bárhol. De azzal a perben nem mész semmire, a biztosító úgysem fogja elfogadni tőled. A perben a bíró rendel ki igazságügyi szakértőt.
Igy van s azt veszi figyelembe a te általad becsatolt véleményt "a bíróság a felek előadásaként értékeli"
Milyen tipus a kocsi és hány éves?
Passat b4 1.9 GT TDI, 1995 10.havi
Hát ez sajnos ilyen.
Hiába volt fullextra 28 évvel ezelőtt, a legújabb tekknikával,, ez most már csak egy 28 éves autó, akármennyit is ér neked személyesen. Ami pénzt az ember egy ilyennek a pimpelésére költi, az egy feneketlen kútba megy, nem az értékét fogja emelni. Mert az akkor is csak egy 28 éves autó.
A szakrétő is az Eurotaxból fog kiindulni, az biztos. Ha ez nem egy minden ízében eredeti alkatrészekből épített veterán jellegű autó, úgy a piaci értéke nem lesz túl magas. Még ha nem is találsz már másik ilyet ennyiért.
Villam
„Én ezt az autót másfél évig kerestem, mert olyan a felszereltsége. Mivel egy gyári Gt tdi, benne van a Recaro belső, bőr szervo kormány, 4 elektromos ablak, digit klíma, tempomat, a műszerfal nagy computeres (írja az alagút fogyasztást, altag sebességet, olaj hőfokot,..), 4 elektromos ablak, tarcsafékes a hátsó híd, és még sok külső apróság, ami csak a gt re jellemző.”
Nos, a szakértő nem fogja ilyen sokáig keresni az Eurotax rendszerben, jóval hamarabb megtalálja.
Amit az mutat, az lesz a hivatalos ára az autónak, tök mindegy, hogy te mennyit gondolsz róla.
28 éves és baromi sok kilométer van benne. Őket kb. ez fogja érdekelni, a személyes kötődés már nem.
Ez van bár meg tudom érteni. A családból is jártak old timer találkozókra.....
Nagy szenvedély....
A segítségeteket kérem, hogy egy 6 éves VW Jetta esetében amennyiben a károkozó elismerte felelősségét, miért riogatnak azzal, hogy a felhasznált alkatrész 50%-át nekem kell megtéríteni.
Valószinűleg a vétkes biztositása nem nyújt fedezetet a teljes kárra.
Tanácsotokat szeretném kérni. Behajtottam egy pláza garázsába, a sorompó elött a jegykiadó automatából kaptam egy jegyet, a sorompó karja felemelkedett, én átmentem alatta, de a garázs kiépítése elég szűkös így kicsit vissza kellett tolatnom mert észrevettem hogy nem fogom tudni bevenni a kanyart. Miután visszatolattam a sorompó karja rácsukódott a kocsim hátuljára. A kocsinak nem lett semmi baja, de a sorompó alumínium karja elgörbült. A garázs tőlem követeli a sorompó javítási költségét. Ez kinek a hibája ? Az enyém hogy aláálltam a sorompónak, vagy a garázs hibája hogy nincs érzékelő beépítve a sorompóba hogy ne csukódjon le ha alatta van egy autó ?
avaskema567,
A sorompónak az a feladata, hogy az illetéktelen behajtást (esetleg kihajtást) megakadályozza.
Szerintem van ott érzékelő, amelyik ellenőrzi, hogy ne csukódjon le a sorompó, amíg van alatta autó. De értelemszerűen ez CSAK az első autóra vonatkozik. Ha az érzékelő azt érzékeli, hogy ez az autó áthaladt, akkor lecsukódik, hogy megakadályozza a következő áthaladását. Szerintem akkor is, ha közben az a következő autó alámenne. Mert az az ő hibája. Ahogy az is, ha valaki visszatolat a sorompó alá.
Nem lenne értelme a sorompónak és az érzékelőnek, ha nem így működne. (ami persze konkrét fizikailag így sem akadályozza meg a behajtást, aki akarja átrongyolhat rajta, ez nem az NDK-NSZK határ négytonnás sorompóval. De akkor is.)
Én kifizetném a helyedben, és rohadtul örülnék neki, hogy legalább olyanra csinálták, hogy az autódban nem tett kárt - valszeg az kerülne sokkal többe...
Van több llyen sorompóm az (társasházak)udvarokon. A fotocella(k) 2 irányu érzékelésre van beállitva.
.
A korrigálásod miatt zárt le.
Szerintem is jobban jársz anyagilag ha fizetsz mintha javittatod az autódat.
Segitségeteket szeretném kérni. A lányom a kocsimmal állitólag kárt okozott egy régebbi Opelban, mert kicsit tolatnia kellett, hogy a busz ne okozzon kárt a kocsimban. A mögötte levö kocsinak csak a rendszámtáblán okozott egy kis deformációt. A lányom képet és videót is készitett, amin nem látható általa okozott más kár, csak olyan kisebb kár, ami korábban történhetett, és az a felület sehogysem érintkezhetett a kocsim hátuljával. A károsult felvételt nem készitett. Mivel nem volt egyiköjünél sem toll, igy a rendörséget kellett hivni evégett. A rendörök kijöttek, adtak tollat, nem mondták, hogy láttak volna karcolást a karosszérián valahol, mosolyogva kérdezték, hogy csak a toll végett hivta ki a károsult öket, aztán elmentek. Azt hittük, hogy nem lesz belöle semmi.
Kaptunk a biztositótól papirt majdnem 85 ezer forintos karcolásos kárról, és javittatásáról, fényezéséröl. Felhivtam a biztositót, hogy mondják meg nekem, milyen volt az a kár, melyik részén a kocsinak. Bövebb információt nem tudtak vagy akartak adni, csak azt, hogy karcolás volt és fényezés, és mondták, hogy ez az összeg nem is olyan sok ahhoz képest, amit karcolásos balesetekre megállapitanak. A lányom a barátnöjével volt, ö sem látott a rendszámtáblán okozott sérülésen kivül mást.
Érdemes a rendörség segitségét kérni? Mert a biztositóhoz ilyen esettel személyesen nem fogadnak. Ezt kérdeztem. Köszönöm segitségeteket.
A rendőrség ebben nem tud segíteni. Lehet, hogy más se; de a rendőrség biztosan nem.
A károsultat célszerű megkeresni.
Bár,.... ha már a bizositó regress igényét is megkaptad akkor már nem úszod meg a fizetést.
Clawdeen,
Nemrégiben ráfutottam gyökettő sebességgel az előttem befékezőre egy piros lámpánál (őelőtte egy tanulóvezető bénázott), mindegy, én voltam a hunyó mint hátsó autó, külsérelmi nyom alig volt, én a hátsó rendszámtábláját érintettem, sajnos egy közepesen idős merci volt a másik. Emiatt végül a kötelezőm 260ezer forintot fizetett ki neki, merthogy ugyan kívül a lemezen nincs nyom mert az rugalmas volt, de belül a merevítés vagy mi a tököm megsérült. Hiszi a piszi, de ez van, benyeltem, nem tehettem mást.
Szóval lehet ott elvileg olyan baj is, ami kívülről alig, vagy nem is látszik.
drbjozsef
„ugyan kívül a lemezen nincs nyom mert az rugalmas volt,
de belül a merevítés vagy mi a tököm megsérült.
Hiszi a piszi, de ez van, benyeltem, nem tehettem mást.”
A lökhárító pont úgy van kialakítva, hogy az ilyen ütközéseket elnyelje.
Attól, hogy te kívülről nem látsz semmit, attól még alatta a tartó szerkezet simán megnyomódhatott.
Pontosan tudom, én is voltam már ilyen helyzetben és fizettem.
„ha már a bizositó regress igényét is megkaptad ”
Nem azt kapta. Tájékoztatást kapott, hogy ennyit fizettek helyette a felelősségbiztosítása alapján. Úgy, hogy ő nem ismerte el a kár összegét - de erről meg se kérdezték. (Ilyen akkor szokott történni, ha a "károsultnak" van jó ismerőse a biztosítónál.)
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
COOKIE_SUPPORT | 1 year | Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket. |
JSESSIONID | JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak. | |
PHPSESSID | Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik. | |
SERVERID | Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is. | |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
Gdyn | 1 year 1 month | Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják. |
GUEST_LANGUAGE_ID | 1 year | Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához. |
_gat_UA-112481-1 | 1 minute | Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken. |
_gid | 1 day | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában. |
UID | 2 years | No description available. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3session | 2 days | Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják. |
fr | 3 months | A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek. |
Gtest | 1 year 1 month | Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában. |
i | 1 year | Nincs információ. |
IDE | 1 year 24 days | A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. |
mc | 1 year 1 month | Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal. |
test_cookie | 15 minutes | Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál. |
YSC | session | Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3test | 2 years | No description available. |
_ia_uid | 5 months 27 days | No description |
_ia_version | 5 months 27 days | No description |
CONSENT | 16 years 6 months | No description |
INX_CHECKER2 | 16 years 6 months | No description available. |
legacy-psid | No description available. | |
nxdigitolvasosession | No description | |
psid | session | Nincs elérhető információ. |
yt-remote-connected-devices | never | No description available. |
yt-remote-device-id | never | No description available. |