Egy derékszögű kanyarodó főútvonalon, ahol a sávok terelővonallal vannak elválasztva (nincs záróvonal). Egy kisteherautó a belső íven, a kanyar előtti fékezésnél megcsúszott és a kanyart "kiegyenesítve" átcsúszott a szembe sávba, ahol én szemben haladtam és oldalról az autómnak ütközött.
A teherautó sofőrje azzal védekezik, hogy bár ő megcsúszott, de az ütközés még az ő sávjában történt, mivel én közben 30-40cm-el átléptem az ő sávjába.
A jegyzőkönyvbe az alábbiakat mondta: "nem ismerem el a felelősségemet a balesetért, azért kellett fékeznem, mert nem bírtam megállni, nem bírtam bevenni a kanyart."
A kérdésem, hogy 2-3 lényegretörő mondatban, hogyan lehet megfogalmazni a fentiek alapján a válaszokat az alábbi kérdésekre:
- "a nem bírtam bevenni a kanyart" kijelentés a KRESZ terminológia alapján egyértelműen átfogalmazható-e arra, hogy nem bírta bevenni a kanyart, tehát "elhagyta a forgalmi sávot". Ha nem, miért nem?
- Ha a teherautó sofőrje nem volt ura a járműnek, mivel irányíthatatlanul csúszott, akkor érdekes-e az, hogy közben én átléptem-e a terelővonalat 30-40cm-rel vagy sem? (egyébként nem léptem át, csak ezt közvetlen bizonyítékokkal nem tudom bizonyítani)
Előre is köszönöm a válaszokat!