Kedves Forunozók!
Nem tudom megállni,hogy ne írjak le pár gondoltot a záróvizsgákkal kapcsolatban.
Megértem attila elkeseredetségét,ma már közhelyé válló válaszom erre:az egyetem ilyen.
Egyik professzorom mondta,hogy 90%protekció 10% tudás.Mielőtt felháborodást váltana ki ezen kijelentésem,megjegyzem előadáson mondta.
Azt hiszem kezdem érteni banyamancs logikáját,ehhez hozzátennék valamit;sok hallgatóval az a gond,hogy soha egy pofont nem kaptak a gimiben.Nekem is voltak olyan évfolyamtársaim,akik harmadévben munkajogból buktak először-persze,hogy igazságtalanul-és sírtak.
Azt kell mondanom,hogy örüljön Attila,ha korábban nem tapasztalt hasonló jelenségeket.
Akkor jöjjön egy saját történet,amit máig nem tudok feldolgozni,de félreértés ne essék nem tölti ki a mindennapos gondolataimat.
2004-ben Európa közepén a demokratikus jogállamban,záróvizsgán az egyik tanító bácsi-- elnézést,hogy megbántom a tanítókat-megkérdezte tőlem,hogy "MAGA MELYIK KISEBBSÉHEZ TARTOZIK"?
Egy dolog,ami menthette volna a tanárt-megjegyzem a másik két záróvizsgabizottsági tag nem reagált,az elnök nem intette meg,ez a tény a legelképesztőbb-nos az az,hogy a tételem az emberi jogokkal volt kapcsolatos.
Esetleg beugratós kérdés akart lenni?
Nos,otthon összeültünk,s úgy döntöttünk,nem szólunk senkinek.MIÉRT?
Nem akartam,azt megkockáztatni,hogy soha nem kapom meg a diplomámat.
Sokat gondolkoztam,miért tette föl,talán a vezetéknevem miatt ,nem tudom.
Más:
A vizsgarendszerben,mind sima és záróvizsgán is,be kellene vezetni egy olyan rendszert,hogy a zh-t kód alapján kellene írni,a az index-et is ideje lenne már lecserélni,hogy a tanárok ne tudják lapozgatni,amihez semmi közök sincs.
Tudom,hogy költséges lenne az átalakítás,de
a leckekönyvet ki kellene váltani valamivel,ami anonimitást adna a hallagtónak.Ne tudja az a tanár,hogy kinek a zh-t javítja és kit vizsgáztat.(Persze tudom,hogy ismerhetik a hallgatók bizonyos %-át személyesen is)
Na röviden ennyi...........
Üdv!