Használtautó, Garancia???


nonolet # 2018.02.27. 07:50

Azokért hibákért felelsz, amik
NEM tipikusak MÉG az adott korú, futásteljesítményű autóknál.

Azaz amiknek nem kéne MÉG előfordulniuk.
Mivel ezek az elvárható állapotba nem férnek bele...

rianne # 2018.03.04. 10:11

Tisztelt Uram!

Visszaolvastam a fórumon, de pár kérdésem még maradt. A héten eladtam egy 23 éves terepjárót, melynek hibájáról nem tudtam. Tájékoztattam a vásárlásnál a vevőt, hogy ez egy 23 éves autó, nem egy rallybajnok, ők azt mondták, hogy az autópályán szeretnének hazamenni, mert úgy gyorsabb. (egy öreg terepjáróról van szó, mi soha nem mentünk vele 90km/ óránál többet).
Később telefont kaptam, hogy elment a fűtés a kocsiban, de még tovább mentek, majd felforrt a víz, még így is tovább mentek az első pihenőig.
Éjjel több felforralás után hazaértek, majd közölték, hogy vegyem vissza az autót, mert rejtett hibája volt, és hengerfejes. Innen jól vitték el, nem tudtak volna megtenni 50km-et autópályán. Felajánlottam árleszállítást, de ő azt mondta, hogy elviszi szakszervízbe és én fizessem, a kb 250e Ft-os javítási költséget, de innen jól vitték el az autót.
Most azt akarják, hogy trailerrel visszahozza az autót. Köszönettel!

Szomorú örökös # 2018.03.04. 11:32

Ez szerintem tipikusan ide való cikk:

https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/…tokereskedo/

nonolet # 2018.03.04. 12:26

rianne

A már hengerfejesség a vevő által
az ÁTVÉTELKOR általában felismerhető hiba,
ha
a tőle elvárható gondossággal jár el...
(belenéz a bemelegedés után a vízhűtőbe)

Kivárta és megnézte?!

- -

De az is igaz, hogy a rejtett hibáért
az eladó akkor is felel, ha nem tudott róla.

Feltéve, hogy: a hiba MÉG idő előtti az autó állapothoz-korához-futáshoz képest.

Egy 23 éve sokat megért autónál ugyebár... ez bármikor előjöhet.

Pláne, ha a még HIDEG motort rögtön jól meghajtják!!!! esetleg (ami ez estben elég valószínű).
Ráadásul hibátlanul ment még ~50 km-t...

Miközben: az sem kizárt, hogy KAMUZNAK és ráraktak egy másik (hibás) hengerfejet.

- -

Tehát...

1.
Hozzák VISSZA ŐK
mégpedig
MEGBONTÁS MENTES!!!!! állapotban, ha panaszuk van.
Ez az Ő feladatuk és költségük, hisz a törvény szerint a hibás autót az szállítja, akié! és ez már az övéké jelenleg.

Szóval NEEEEE piszkálják, ne szedjék szét.
MAJD TE elviszed a szerelőhöz...

2.
A beleegyezésed nélkül NE vigyék szervizbe!!! ne járulj hozzá.
Hanem vigyék vissza neked.

Jelezd, hogy a javíttatás KIZÁRÓLAG te dolgod!
Ezért ne kavarjanak... mert, ah mégis
akkor nem fogod elismerni az igényüket.
Pláne, ha meg is piszkálják az engedélyed nélkül.

3.
Egyébként pedig nekik kell per képesen BIZONYÍTANI,
hogy

  • a hiba vagy annak a rejtett oka MÁR az átadáskor fennállt

ÉS

  • az a vevőtől elvárható gondossággal nem volt felismerhető

ÉS

  • a hibának az autó korához-állapotához-futásához képest

még nem szabadna előfordulni...

- -

Szóval, ha panaszuk van

  • pereljenek nyugodtan

DE!!! ADDIG az autót ne piszkálják meg,
hanem majd CSAK a szakértő bontsa meg :-)

VAGY esetleg

  • hozzák vissza a saját költségükön

és majd TE elviszed a szervizbe, ahol
(akár a jelenlétükben) kiderül, hogy mai az ábra.

b_tom09 # 2018.03.04. 15:32

rianne

Hozza vissza az autót, tiszta sor.

23 eves autót nem javítunk márkaszervízben, az illető madárnak néz!

Az autókereskedős cikk nem idevágó, mivel az eladó magánszemély.

rianne # 2018.03.04. 18:14

Köszönöm a válaszokat!

Szomorú örökös # 2018.03.04. 18:51

b_tom09

Az autókereskedős cikk nem idevágó, mivel az eladó magánszemély.

Nem emlékszem, hogy jeleztem volna bármilyen módon, hogy rianne felé szól a posztom.
Szimplán ebbe a topikba való, azért idevág.

Lengyi # 2018.03.20. 14:27

Tisztelt Jogi Fórum!

Nemrég vettem egy használt autó kereskedésben egy gépkocsit. Már a kereskedésben kipróbáltuk az autót és találtunk egy hibáját ami miatt az eladó vissza is adott a a vételárból, mondván hogy helyben, ill. a közeli szervizben nem lehet megjavítani. Miután elvittem egy márkaszervizbe kiderült hogy az autó hátulja törött is volt, amit az eladó nem mondott el. Valahol hallottam, hogy fél évig lehet reklamálni az eladónál, illetve kérhetek további árcsökkentést. A kérdésem az lenne, hogy ez igaz-e, illetve milyen lehetőségeim vannak?

Üdvözlettel: L. Csaba

nonolet # 2018.03.20. 15:41

HA elolvasol ebből a fórumból csak 5 oldalt... mindent tudni fogsz, amit kell.

Nagyné Marcsi # 2018.03.27. 09:37

Tisztelt Jogi Fórum!

Tegnap autokereskedesben kinéztem egy 2007-es évjáratú használt autót. Körbe néztük, próba kört mentünk. Látszólag hibája nincs, az eladó szerint minden jól működik.
Szerettem volna elvinni a vásárlás előtt egy szervizbe körbe nézetni, de az autokereskedő nem járult hozzá, csak adásvétel után.
Lefoglalóztam az autót.
Ma elhozom és első körben egy szervizbe viszem.
Nem feltételezek rosszat, csak tudni szeretném milyen jogaim vannak!
mire figyeljek? Mit érdemes bele íratni az adásvételi szerződésbe?
Várom válaszukat!
előre is köszönöm!

nonolet # 2018.03.27. 10:02

Először is ilyenkor nem FOGLALÓ-t adunk.
Hanem csak ELŐLEGET!!!!
Legalábbis ép ésszel eljárva...

A különbséget gondolom tudod.
(ha nem akkor nézz utána, hasznos tudás)

- -

Arra figyelj nagyon!!!!, hogy

1.
Valóban a KERESKEDŐ vállalkozás legyen az eladó a szerződésen.
Mégpedig az akinek a neve a számlán is szerepel.
(a vállalkozás neve a forgalmiban is benne kell legyen kézzel beírva, pecsételve)

Azaz ne az előző tulajdonostól vedd meg!!!!
(bizományosi, megbízási konstrukcióban)

Mivel: csak így minősülsz "Fogyasztó"-nak.
Ami egy esetleges szavatossági igéyn esetén nagyon nem mindegy.

2.
Legyen a valóságot tükröző "Állapot felmérő lap" !
Ezt kereskedőnél kötelező kapnod, de szeretik átbaszni a vevőt a hibák trükkös feltüntetésével.
Sőt már a nézelődésnél látnod kellet volna!!!!!
Nem adták oda?!

3.
Ne írja bele a szerződésbe, hogy "nem vállal szavatosságot" vagy, hogy "lemondasz a szavatosságról.
Ezt a kereskedő nem teheti meg csak a magán eladó.

De ugyebár MÁR aláírtad a szerződés!!!
Hisz adtál foglalót is ...
Azon utólag módosítani már nem sima ügy, vazze!

- -

"Az autokereskedő nem járult hozzá, csak adásvétel után."

Hát elég nagy marha vagy...
Alapos gyanúra ad okot.

Így ugye MÁR a TIÉD az autó és utólag fogsz reklamálni ha valami kiderül a szervizben.

Eső után köpönyeg!

Ép ésszel MÉG a szerződés kötés előtt visszük el átnézetni.

Ha nem lehet, akkor esélyes, hogy nem érdemes megvenni...

- -

Remélem, hogy nem basztak át, mert erősen esélyes.

nonolet # 2018.03.27. 10:04

Rád is igaz, hogy:

HA elolvasol ebből a fórumból csak 5 oldalt.
Mindent tudni fogsz, amit kell.

Mondjuk előre jobb lett volna ...

Nagyné Marcsi # 2018.03.27. 11:13

Tisztelt Jogi Fórum!

Tegnap autokereskedesben kinéztem egy 2007-es évjáratú használt autót. Körbe néztük, próba kört mentünk. Látszólag hibája nincs, az eladó szerint minden jól működik.
Szerettem volna elvinni a vásárlás előtt egy szervizbe körbe nézetni, de az autokereskedő nem járult hozzá, csak adásvétel után.
Lefoglalóztam az autót.
Ma elhozom és első körben egy szervizbe viszem.
Nem feltételezek rosszat, csak tudni szeretném milyen jogaim vannak!
mire figyeljek? Mit érdemes bele íratni az adásvételi szerződésbe?
Várom válaszukat!
előre is köszönöm!

drbjozsef # 2018.03.27. 11:42

Íratni?

Most már nem mindegy? A kereskedés fog diktálni, ha nem tetszenek a feltételei, bukod a foglalódat.

Foglalót a szerződés biztosítaként kellett volna adni. Nem előre, ismeretlen feltételekre, csak úgy.

fecus # 2018.03.30. 21:00

Tisztelt Fórum!

2018 februárban vásároltam egy 2014 októberben üzembe helyezett Peugeot 308 gépkocsit használtan, első tulajdonosától. A kocsihoz megkaptam minden papírt, és láttam hogy a garanciafüzetben a garancia 2019. októberig szólt. Az eredetiségvizsgálatra a szegedi szakszervizbe vittem, és a vizsgálat ideje alatt érdeklődtem, hogy mi a helyzet a garanciával.
Közölték velem, hogy a kocsi nem garanciális, mivel arra csak a 2 éves alap garancia van bejegyezve a számítógépbe. A +3 évre egy szerződéssel kell rendelkeznem.
Megkerestem az eladó autószalont ahol először azt a választ kaptam, hogy az a kereskedő kolléga már nem dolgozik ott aki eladta a kocsit és nincs garancia.
Miután elküldtem a füzetet szkennelve azt válaszolták, hogy ez valami bevezető akció volt és jelzik a központnak, hogy rosszul szerepel a számítógépes rendszerben. Pár nap múlva e-mail-ben kaptam választ, hogy a központ kereskedelmi vezetője azt mondta „Az autónak nincs élő garanciája, és erre az autóra nem is volt rögzítve garancia. A melléklet szerviz füzet semmit sem bizonyít. Sajnos a lejárat után másfél évvel már az esetleges utólagos rögzítés is lehetetlen.„

A kérdésem, hogy van-e esélyem a jogszabályok, és a füzet bejegyzése alapján érvényesíttetni a hátralévő másfél év garanciát?

Köszönettel:

FF.

nonolet # 2018.03.30. 22:47

A vállalt jótállást/garanciát a jótállási/garancia papír BIZONYÍTJA!

"az a kereskedő kolléga már nem dolgozik ott aki eladta a kocsit"

Nem számít... a kereskedés az eladó, a kereskedés vállalta.

" és nincs garancia."

Nem ismerik el a saját pecsétjüket és aláírásukat?!
Ugyanmár...

Náluk biztosan garanciás!!!!
Hisz van egy eredeti papírod róla tőlük.

Kérd hát tőlük írásba, hogy a szerintük eredeti-e az a szervizkönyv és a cégjegyzés?

(mivel eddig nem tagadták, már nem igazán tudják majd,
hisz nyilván történtek kötelező szervizek, amik benne vannak a és a rendszerben is)

- -

A központi márka garancia már esetleg lehet más téma...

"A melléklet szerviz füzet semmit sem bizonyít."

Dehogynem, ha valódi... lásd fentebb.

Kérdezd meg a központis embertől,
hogy
szerinte valódi-e a szervizkönyv és a cégjegyzés? (pecsét+aláírás).

Utána lehet tovább támadni...

fecus # 2018.03.31. 14:03

Köszönöm.

Praktikusan hogyan kell ezt csinálni? Elmegyek Szolnokra, viszem a füzetet és írok egy papírt kézzel, hogy a mellékelt garanciafüzet és a benne szereplő aláírást, bejegyzéseket és bélyegzőt az eredetinek ismeri el?
Vagy van a végén jegyzetek és oda írassam be?
Utána Budapesten is tegyem ezt meg?

Üdv:

FF.

nonolet # 2018.03.31. 16:10

Nagyjából.

Kérem, a (név, adószám) vállalkozást,
hogy
3 munkanapon belül nyilatkozzon arról,
hogy
a .... járműhöz tartozó ... számú/azonosítójú
korábban eredetiben már nála bemutatott
jótállási iratot a vállalkozás által
kibocsátottnak ismeri-e el?

Ha igen, akkor NÁLUK a vállalkozás szintjén
az biztosan érvényes,
mivel akkor az nyilván az Ő saját VÁLLALÁSUK!

Ettől független a második kör, hogy márka szinten is érvényes-e?

Erről a válasz birtokában lehet tovább kérdezni.

- -

Ha a vállalkozás válasza nem, akkor az további kérdéseket vet föl.

- -

Az eredetit csak elismervény ellenében add át nekik.
De előtte készíts róla profi másolatot, magadnak.

Zolym # 2018.04.16. 15:00

A következő kérdésemre várom a válaszukat.
Egyik ismerősöm egy autókereskedésben külfőldről behozott gépkocsit foglalózott le. A foglalózás előtt ki lett próbálva a gépkocsi és kiderült, hogy a féke valamint az irányjelzőkar nem megfelelően működik, nehéz kirakni az indexet. A kereskedővel közölte a hibákat, aki szóban igéretet tett, hogy ki lesznek javítva a hibák, mivel első forgalomba helyezésnél az NKH-nál kell vizsgáztatni és ott nem lehet semmilyen műszaki hibája a gépkocsinak, mert akkor nem kapja meg a vizsgát.
A szóbeli megállapodásnak kettőjükön kívűl egy kivülálló személy is tanúja volt.
Ezért az lenne a kérdésem, hogy ha a hibák nem kerülnek kijavításra akkor elállhat-e az adásvételtől és a foglalót visszakapja-e. Még annyi lenne a megjegyzésem, ha a hibák fennállnak, akkor a közúti forgalomba nem vehet részt, ezért a kereskedésből a gépkocsit sem tudja elhozni valamint az NKH felelőssége is akkor fennállna, hogy ilyen állapotú gépkocsit átengedett a műszaki vizsgán.

feri1983 # 2018.04.16. 15:25

Tisztelt Jogi fórum!

Vásároltam egy 1997-es Seat Alhambrát egyterűt mert kinőttük az 5 személyes autónkat. Hitelből tudtam ezt is finanszírozni. 2018 február.3.-án. 282 431km-el, azóta mentem vele 2100 km-t, nem használtam összesen max. 1,5 hónapot az autót, mert folyamatosan van valami hibája. Az egyik, hogy az eladó nem tájékoztatott eladáskor, hogy a klíma és az álló fűtés nem működik,a nagy hidegben nagyon nehezen fűtött kicsi meleget, ezek szerintem rejtett hibák amiket az eladó nem mondott el! Azt állította a hirdetésben, hogy rozsdamentes a kasztni, pedig csak szépen volt kozmetikázva és nem látszott rajta, most már hogy lekopott látszik a rozsda sok helyen, a fékpedál kapcsoló is rossz és hol működik hol nem, a bal első fényszóró lámpája is kontakt hibás és az is van, hogy működik, van hogy nem.
Amikor megvettem rögtön kézifék kötelet kellett cserélni.
Következő hibája, mint utólag kiderült,elfolyt a fékolajam, amit nem tudtam meg addig amig elment teljesen a fékem, elvittem szerelőhöz, ahol fő fékhengert cseréltek és az elfolyt fékolajat is. Ez mellett villogott a motorhiba visszajelző is. Rövid időn belül újra elment a fékem ami megint főfékhenger hibája lett, bár ezt cserélték garanciálisan, de mivel kicsimgyerekekkel közlekedtem nem nagyon merek azóta használni.
1,5 hete hoztam el a szerelőtől és megint előjött egy újabb hiba, a kormánykeréknél kanyarodáskor a szervónak búgó hangja van és kiírja hogy Service, és megint valami hibát jelez, ez nem tudom mi lehet nem voltam még szervízbe. Most telt be nálam a pohár, mit tudnék tenni ilyen esetben az autót 700 000ft.-t vettem az átírása kb 80 000ft. Vissza kérhetem az árát? Mert már nem bízok az autóban és nem tudom állandóan szervizeltetni anyagilag nem tudok ennyi mindent kijavíttatni.

Köszönöm a segítséget!

TR1107 # 2018.04.16. 16:21

Tisztelt Jogi fórum!

Előre elnézést kérek ha kicsit hosszasan írom le a kérdésemet.
Csaknem 1 éve (2017.05.03.) vásároltam egy használt autót. Hamarosan lejár az 1 éves szavatossági idő amit a kereskedőnek vállalnia kell. (ha jól tudom)
Nemrégiben jelentkezett egy hiba a tolató radarral. Akkor is jelez ha nincs semmi az autó mögött. Elvittem az autót egy márkaszervizbe ahol jelezték az egyik érzékelőt cserélni kell. (kb. 40-50 eft költség munkadíjjal együtt).
Úgy olvastam a szavatossági idő második félévében a vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba ill. a hiba oka fennállt a vásárláskor is.
Ezt a bízonytást ebben az esetben mivel tehetném meg? Visszagondolva a vásárlásra az autó többszöri megtekintése során észrevettük (a barátommal aki segített a választásban), hogy a lökhárítón az egyik tolatóradar szenzor mellett a fekete műanyag "ki van világosodva", mint amikor kicsit feszegetik, nyúlik és elszíneződik a műanyag. Sajnos akkor ennek nem tulajdonítottunk nagy jelentőséget. Sajnos így utólag egyértelmű, hogy korábban valaki már próbálta javítani v. cserélni ezt a szenzort nem nagy hozzáértéssel különben nem sérült körülötte az lökhárító.
Kérdés az, hogy kérhetem-e a hiba elhárítását (javítását) a kereskedőtől. Hiszen ez egyértelműen olyan hiba ami eredhet nem megfelelő használatból. Hiszem a tolatóradart nem használjuk direkt, csak hátramenetbe való kapcsoláskor automatikusan működésbe lép.

Előre is köszönöm a tájékoztatást!

Edina1996 # 2018.04.16. 18:47

Tisztelt Cím!

Január hónapban használt autót vásároltam. Az autó cég nevén volt. A vásárlásról adás-vételi szerződés készült, majd számlával is igazolta az eladó a vásárlást.
Az autó most szerelőnél van, mivel csapágy gyanús volt, majd kiderült, hogy komplett motorcserét kell rajta végrehajtani.
A motor szinte teljesen használhatatlan állapotban volt. Gyertyák beletörve, majd a fém kis részecskék az összes többi alkatrészében kárt tettek.
Ez a probléma nyilván nem a nálam lévő 2 hónap alatt alkult ki.
Az “új” használt motor 80 ezer Ft-ba kerül. Természetesen több alkatrészt is kell cserélni, de ezek mind kopó alkatrészek.
Ilyen esetben mit tudok tenni?
Mennyi összeget, vagy egyáltalán tudok e bármilyen támogatást kérni a volt tulajtól?
Mi az az ár amit normális keretek között a volt tulajnak kellene állnia?
Válaszát előre is köszönöm!

nonolet # 2018.04.16. 18:56

Miért is nyilvánvaló, hogy nem nálad alakult ki?!

- -

DE...

Rád is igaz, hogy:
HA elolvasol ebből a fórumból csak 8-10 oldalt.
Mindent tudni fogsz, amit kell.

drbjozsef # 2018.04.17. 05:32

TR1107

Nemrégiben jelentkezett egy hiba

Szerinted hogy fogod bizonyítani, hogy 11 hónapig jól működött, mégis fennállt már a hiba a vásárláskor is?

drbjozsef # 2018.04.17. 05:37

Edina,

nem világos, de ha jól értem, nem autókereskedéstől vetted, hanem egy (nemautós) cég tualjdonában álló autót vettél.

Ezesetben nem fogyasztói szerződést kötöttél, tehát ha szavatossági igényed van, neked kell bizonyítanod, hogy megfelelő gondossággal jártál el (ez motorhiba esetén áltálában nem nehéz), az autó életkorának és futásteljesítményének nem megfelelő az állapota (ha 80.000 Ft a motorcsere, akkor ez már problémásnak hangzik), és hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt (ez problémás lehet).

Írd össze az igényeidet, küldd el tértivevénnyel és válasz határidővel az eladónak. Ha fizet jó, ha nem, akkor gondold át a fentieket, és az alapján döntsd el, hogy érdemes-e pereskedned.