Médiajog – Dr. Polyák Gábor rovata – Mérték blog

Mérték blog | tanulmányok | honlapok | blog

Uszkiewicz Erik: Vége van-e az internetnek?

Forradalmi döntés, az internet vége, szólásszabadság vs. privacy. Ilyen és ehhez hasonló szalagcímekkel jelentek meg írások a luxemburgi székhelyű Európai Bíróság tegnapi, valóban nagy jelentőségű Google-döntését követően. Mi a döntés...

Lehóczki Zsófia: Több Jobbikot a tévébe!

A szélsőséges, kirekesztő, emberi méltóságot nem tisztelő beszéd állandó problémaforrás. Nemcsak a hétköznapok valóságában köszön vissza, de az áprilisi országgyűlési választások után levonható az a tanulság, hogy politikai programígéretként is...

Polyák Gábor: Áremelkedés lesz a kábeltévés piacon?

A szabályozási környezet piaci hatásairól, az országos kereskedelmi televíziók műsordíj-igényéről, az over-the-top szolgáltatások megjelenéséről és a kis kábeszolgáltatók sajátos piaci helyzetéről kérdeztük Sebestyén Lászlót, a Nemzeti Műsorterjesztő Klaszter vezetőjét. Polyák...

Nagy Krisztina: Folytatják

A Mérték újra, immár negyedszer is megvizsgálta a Médiatanács rádiós pályáztatási gyakorlatát. A vizsgált időszakban a korábbiakhoz képest még nagyobb arányú volt a Lánchíd Rádió és a vallási rádiók eredményessége,...

Mong Attila: Média, szabadság, matematika

A választók általában valami mellett vagy valami ellen szavaznak, de a 2014-es magyarországi parlamenti választáson szinte lehetetlen feladat elé állítják a pártok azokat, akik a médiapolitikai elképzeléseik alapján akarnának dönteni....

admin: Ki az, aki jobban teljesít?

A Kúria jogsértőnek minősítette a kormány TV2-n sugárzott „Magyarország jobban teljesít” kampányhirdetését. A döntés azonban nyitva hagyja a kormányzati hirdetések jogi minősítésének kérdését. A Médiatanácsra vár a döntés médiajogi következményeinek...

Mong Attila: Hol van már a 70:30?

A Mérték Médiaelemző Műhely már korábban is jelentetett meg adatokat az állami reklámköltés szerkezetéről, ezúttal minden eddiginél átfogóbb elemzéssel jelentkezünk. A számok azt mutatják, hogy az állam torzítja a hirdetési...

Lehóczki Zsófia: Kampány van! Tudta?

Már jócskán benne vagyunk a 2014-es parlamenti választási kampányban. A választási eljárás egészével azonban a kampányidőszak szabályai is jelentősen megváltoztak, amikor az Országgyűlés 2012. november 22-én elfogadta azt az új...

Urbán Ágnes: Ki állítja meg a Facebookot?

A Google, a Facebook és más vállalatbirodalmak elszívják a bevételt a médiacégektől, mint ahogy erre egy, a közelmúltban megjelent magyarországi tanulmány is rámutatott. A tartalom előállítás költségei magasak, a médiavállalatok...

Mong Attila: MSZP-és bojkott, Fideszes talpnyalás

Ne a pártok szerkesszék a közmédia hírműsorait, de ha már szerkesztik, akkor hadd szerkeszthessék egyenlő feltételek mellett. Ez is épp elég szörnyű, de a közszolgálati rendszer immár a szabad és...