Szakszerviz (100 ezerből 1 millió)


monalisa1 # 2009.02.02. 14:44

Tegyük fel egyazonos gyári motorolajról stb. van szó, de míg a sarki kis autósbolt alacsony haszonkulcccsal dolgozik, ezzel szemben a márkakereskedés pofátlanul akár a dupla szorzót alkalmazza - így érthető, hogy ragaszkodnak a saját raktárukból vételezett akármihez is.

Ragaszkodj ahhoz, hogy mindvégig a kocsid mellett akarsz maradni., lehet hogy elküldenének a balesetveszély stb. okán, de te majd vigyázol magadra.

gyurgyo # 2009.02.02. 11:02

Köszönöm a válaszokat.Csak az egyértelműség kedvéért írom le , hogy a /FORD/ automhóz csak azt az alkatrészt veszem meg amit Ford márkaboltban vagy hálózatból vásárolok és adnak hozzá minőségi bizonyítványt és számlát is valamit a gyár által jóváhagyott csak és kizárólag Ford alkatrészt!Semmi gagyit semmi kétségeset. A szakszervízben kapható anyagok ugyanezek csak kb. dupla áron adják. A lényeg számomra, hogy nem utasíthatja el ezeket a szervíz. Az persze lehet, hogy nem vállalja el a vállalkozó a munkát, de miután a garanciális igényemet és a szervízigényemet is a világ bármely Ford szervízében jogosan igényelhetem (lásd: gépkönyv) így az elutasítást feltételezem indokolnia kell.Nem vagyok szakértő, de azt hiszem egy ránézésre nem állapítható meg , hogy a hozott anyag eredeti-e, de ugyenez a veszély fenáll a szervízben is (Tescos olaj betöltése, eredeti számlázása) ha utólag meghíbásodás keletkezik és bizonyíthatóan azon termék miatt amit én vittem az persze más.

Dr. Mohos Gábor ügyvéd (törölt felhasználó) # 2009.02.02. 10:29

Nyilván a szervíz anyagi érdekéről van szó.
Azt bizonyítani kell, hogy a hozott anyag nem jó, illetve erre fel kell hívni a figyelmet. A fogyasztó saját felelősségére betölthető. És ha a kár bizonyíthatóan a hozott anyag hibájából következik, akkor lehet a garancia megszünteésével próbálkozni( a forgalmazó részéről).

Egyjogász # 2009.02.02. 10:16

Szerintem viszont a szervíznek, mint vállalkozónak is joga van ahhoz, hogy egy munkát ne vállaljon el.

Én nem csodálkozom, hogy egy szervíz kizárólag az általa ismert forrásból beszerzett, általa minőségellenőrzött alkatrészeket akar beszerelni, mert hallottam már olyan esetről, amikor a szervíz beszerelte az "eredeit japán" vitt alkatrészt, aztán amikor meghibásodott a szervízt okolták, hogy biztos szarul szerelte be.

A szakértő mutatta ki, hogy az "eredeti japán" alkatrészt vélhetően Kínában vagy Mátészalkán gyárthatták, és semmiben nem felelt meg a gyári eredeti tulajdonságainak.

A szomszédunk is vett az interneten (ott vajon miért minden olyan olcsó???) egy "eredeti" Bosch villanytűzhelyet és mulatott rajtunk, mert a miénk, több, mint a duplájába került. Most meg én mulatok (bár nem vagyok kárörvendő), mert a tűzhely 8 hónap után megadta magát, és a szerelő közölte, hogy ezt jobb, ha kidobja, mert ezen max. a "Bosch" felirat az eredeti.....

Dr. Mohos Gábor ügyvéd (törölt felhasználó) # 2009.02.02. 09:10

Nem tehetik meg. Önnek joga van az előírt minőségű olajat, szűrőt vinni.

gyurgyo # 2009.02.02. 08:44

Sziasztok.
Nemsokára esedékes lesz az első szervízem az autóval.Fölhívtam néhány szervizt és érdeklődtem az árakról valamint megkérdeztem, hogy a gyárivbal (szigorúan)megegyező és a gyár által is jóváhagyott és a szakszervizben is forgalmazott anyagokat vihetek-e én hiszen úgy sokkal olcsóbb. Volt ahol nem problémáztak rajta, de akadt sok hely ahol azt mondták, hogy nem vagy ha én viszek akkor nem pecsételnek és ezáltal megszünik a garancia!
Megtehetik ezt? hangsúlyozom, hogy az olaj, szürő stb ugyanaz amit ők forgalmaznak csak az internetről megrendelve feleannyiba kerül de teljesen ugyanaz az anyag. Megtehetik, hogy ezért elutasítják a szervízelést és nem hajlandóak pecsételni a szervízkönyvbe? A probléma sokakakt érint remélem tudtok segíteni ha lehet konkrét törvényszámmal (ha van ilyen). Köszönöm!

_Petee_ # 2008.08.20. 21:15

A guruló koldusok megveszik a 3e Ft-os fékbetéteket is, de ettől még az nem követendő példa.:)
Egy külön olajhűtőt is be lehet kötni ebben az esetben csak az pénzbe kerül...

luck66 # 2008.08.20. 12:48

egy német autó dizel változatánál az egyik olajhütő el van helyezve a hűtővizben és az is ilyen hibat okoz, ha enged és a kár értéke kb ennyi javitással,a taxisok le szokták köttetni


Pontos választ talán csak a jogvégzettek adhatnak,de az Ó véleményük is sokszor különbözik!

_Petee_ # 2008.08.20. 12:15

Sokan azt hiszik, hogy a szakszervízben vezetett szervízkönyv növeli az autó értékét majd az eladásánál pedig senkit nem érdekel.Én is vittem annó az S80-at 100-120 ezerért az márkaszervízbe aztán egy forintal nem adtak érte többet a szervízkönyv miatt.:)

RCSita # 2008.08.19. 20:23

MEg nem is értem miért kell egy már nem garanciás kocsit márkaszervízbe vinni. Egy kissebb műhelyben sokkal normálisabbak és olcsóbbak.

RCSita # 2008.08.19. 20:05

Látni kéne azt az autót, de valószínüsíthető, hogy valahol a hengerfejtömítés körül lehet a probléma.
Álltalában popnt az ellenkezője szokott lenni, beledolgozik a vízbe a motor, ezért forr a víz. Durvább esetben az olaj is bekerül a vízbe.
Én még azt is megkockáztatnám, hogy a "magas képzettségű szakemberek" a hengerfej levétele után visszatették a tégi tömítést.....:) Ez meg nagyon durva, brutális műhiba.

guba # 2008.08.19. 19:25

Adtam tanácsot, leírtam a hibát, de ha nem olvasod el, vagy nem hiszed el...
Végülis jó nyomon jár a szervíz, motorcserével is elhárítható. :))

Visine # 2008.08.19. 12:19

A hengerfejet szétszedték és állítólag semmi baja sem a tömítésnek sem a hengerenek, bevizsgáltatták és hibátlan. Elég furcsa, mi? Azt mondják, hogy a hűtőrendszer átmosása után feltehetőleg a motor blokk hűtő részében lehet dugulás, ahol nem folyik át a víz és azért keményednek be a csövek. Nehezen tudom elképzelni hogy egy fém blokk járataiból ne lehessen kitakarítani egy képlékeny, folyékony olajat... és azt sem értem hogy amig használtam az autót miért folyt át a hűtő rendszeren a víz és az olaj(ezek szerint) és nem forrt fel a víz, miért csak a "takarítás" után dugult el. Végülis nem egy fém, vagy kődarabról van szó, ami eltömíti... az olajnak nincs oldószere?

Visine # 2008.08.19. 12:11

Ma megyek egyezkedni.
Felhívtam egy szakértőt és azt mondta, hogy egy másik márkánál volt már hasonló probléma és persze titkolták a szervíz és a gyár is egy ideig, míg ki nem pattant a hír valahogyan a gyári hibás alkatrész okozta motorcserés problémáról, addigra már legalább 100 motort cseréltek Európában suttyomban, és kénytelen volt a gyár meghosszabbítani arra az évjáratra a garanciát. Ha nem pattan ki a dolog szépen elhallgatják és a márkának sem esik csorba a nevén. Nagyon sanszos hogy itt is ez van. A szervíz szerintem konkrétan tudja hogy mi a baja az autónak, még azt is el tudom képzelni, hogy hozzá sem nyúltak a hűtőrendszer mosásán kívül az egészhez, mert egyértelmű volt, hogy motorcserés lesz, engem meg etetnek leginkább a számlával, hogy olyan vizsgálatokat akarnak kifizettetni, ami nem vezetett eredményre.
Egy másik szakszervízt felhívtam, ahol szintén azt mondták hogy ez gyári hiba. Akkor meg miről is beszélünk? Ha elismeri a gyár a hibát, akkor mit akar velem fizettetni a szervíz és miért???
Azzal, hogy elvigyem onnan csak az a baj, hogy a motorcserénél vagy bármilyen alkatrész cserénél csak akkor van garancia ha márkaszervíz csinálja, mondjuk egy motornál nem árt ha van rajta gari, pláne ezek után (bár én még mindig állítom hogy elsődlegesen nem a motornak volt hibája az csak a következménye valami másnak, amit a hibás alkatrész okozott, vagy a szervíz tolta el.

guba # 2008.08.19. 12:10

Ez akkor nagy valószínűséggel a hengerfejtömítés hibájára utal.
Az olajos hűtővized annak következtében folyhatott ki a tartályból, hogy valamelyik henger már belekomprimált, és ezáltal túlnyomás keletkezett a víztérben. Amikor már akkora nyomás van a víztérben, hogy legyőzi a vízpumpa által keltettet, akkor megszűnik a keringés és felforr a víz. Ezt minden rendes autószerelőnek kell tudni, ezek a hengerfejtömítés hibájának legtipikusabb tünetei.

Visine # 2008.08.19. 11:53

Guba kérdésére a válasz, a tartályban a vizzel keveredve jelent meg az olaj és a tartályból folyt ki a kerékre ahogy láttuk, de persze olyan kézzelfogható felvilágosítást nem adtak amiből konkrétan lehetne következtetni a baj okára, csak kenték mint a vajat és konkrét kérdésekre is olyan szépen kikerülték a konkrét választ hogy csak na. SZerintem a mellébeszélésből magyarországon lehetne egy új szakot indítani az egyetemen, tuti minden ilyen munkafelvevő és szervízfőnök ötös lenne!

websas # 2008.08.19. 08:04

Tényleg vidd el onnan!

Royal teljesen szakszerü hozzászólását Guba praktikus megjegyzése jól kiegészítette.
Ha még egy kicsit "szakértik" megállapíthatják, hogy a rendszám is cserére szorul.

websas

guba # 2008.08.19. 07:42

Valóban így van! Royal szakmai megállapításaival teljesen egyetértek. Két eset lehetséges: vagy szakmailag teljesen képzetlen emberek dolgoznak ebben a szervízben, vagy olyan pofátlan módon vesznek hülyére, hogy az döbbenetes. Egy kérdésem azért lenne a hiba megjelenésével kapcsolatban:
Az olaj a kiegyenlítő tartályon belül jelent meg, vagy kívül folyt rajta? Ha ugyanis kívül folyt, és úgy került a kerékre, akkor az nem a hűtőrendszeren keresztül kerülhetett oda.

Legyen egy részletes írásbeli anyagod a tapasztalt hibákról és az elvégzett munkákról, ezzel keress meg egy szakértőt, és csak ez után fordulj ügyvédhez. Az autót pedig úgy ahogy van jelenleg, szállíttasd egy olyan helyre, ahol kétséget kizáróan senki nem tud hozzáférni.

Royal # 2008.08.18. 23:17

Hümm... hozzáértő szakik dolgozhatnak ott a márkaszervízben. Ha olaj és a víz összekeveredik, a legutolsó komponens amit kicserélnék, az pont hűtőradiátor lenne. Ha a hűtő nem lyukas/sérült, gyakorlatilag teljesen indokolatlan kicserélni, hiszen azzal semmi nem változik. A radiátor passzív szerkezet, aminek feladata leadni a motorban keletkezett hőt. Szakszerű vízkőtlenítés után egy 20 éves hűtő is képes ugyanolyan hatásfokkal működni, mint egy vadiúj. A hibajelenség, szvsz egyértelműen motorikus eredetű hibára vezethető vissza. Az olaj/víz egymástól elszeparált rendszer, aminek a legsérülékenyebb pontja a hengerfej tömítés, idővel előfordul, hogy tömítési hibák keletkeznek, durvább esetben átszakad, ami eredményezheti a folyadékok keveredését, de ennek cseréje semmiképp nem milliós tétel, pláne ha időben felfedezett a sérülés. Tömítéscsere után folyadékszintek, folyadékállagok napi ellenőrzése, ha ezután is fennáll a hiba, akkor jöhetett volna a Blokk, ill. HF. repedés vizsgálat, ami valóban költséges sport. A forráspontig hevülő víznél pedig elsőkörben a termosztátra/vizhőmérséklet gombára célszerű gyanakodni, amik szintén filléres tételek, nem rögtön motorcserét javasolni.

Szerintem valahol gáz, ha egy magas óradíjjal dolgozó, felszerelt márkaszervíz ilyen alapvető lépéseket nem tesz meg. Komplex rendszerről lévén szó, nem kizárt, hogy a motorodnak komoly baja van, sőt még az is előfordulhat, hogy találkozott a szervíz hasonló meghibásodással, (tipushiba) amit eképpen szoktak orvosolni, de azt hiszem mindkét fél megelelégedésére célszerű leglogikusabb és legolcsóbb lépésekkel megközelíteni a megoldást.

Szomorú tapasztalat, hogy hazánkban a legtöbb szervíz találgat, és felkészültség híján a legköltségesebb "mindent újra cserélünk, előbb utóbb megoldódik" elvet vallja magáénak...

_Petee_ # 2008.08.18. 14:15

Hát akkor ha van ügyvéded vele kellene íratni valami hivatalos papírt.

Visine # 2008.08.18. 14:09

Hát a szakértő azt mondta hogy neki a második lépésnek kellene hogy legyen, előtte ügyvédhez kell fordulni...

Visine # 2008.08.18. 13:07

Igen köszönöm a megerősítést, én is így gondoltam, már találtam is néhány irodát, és fel fogom hívni őket. Megfogalmaztam egy jegyzőkönyvet is a történtekről, amit alá kell hogy írjanak, hogy valami hivatalos papír is legyen, mert a panaszkönyvbe ugye joga van a vásárlónak beírni és ezzel lehet elindítani a polgári peres ügyet, is ha arra kerülne a sor ... Egyébként eddig hiába kértem írásos árajánlatot, csak telefonon röpködtek a számok és a 900 ezres ajánlat jött csak e-mailen...

_Petee_ # 2008.08.18. 12:34

Ja és hangsúlyozd nekik, hogy te amikor behoztad nem melegedett meg forrt a vize, de mióta ők hozzányúltak azóta használhatatlan az autó!

_Petee_ # 2008.08.18. 12:29

Az most mind1, hogy ők mennyire vannak jóban az importőrrel vagy mennyire nem ha kivered a balhét.Én bemennék és elkezdeném mondogatni nekik ezt a gépjármű szakértős dolgot mivel te viccesnek találod, hogy egy olaj folyásnál először kicserélik a hűtőt stb, majd leveszik a hengerfejet végül kitalálják, hogy a motor rossz és te ezt nem tudod elfogadni, hogy 1 milliót kelljen fizetned úgy, hogy 100%-ra nem tudják a hibát vagy nem mondják meg.Fel kéne hívnod egy gépjármű szakértő céget, hogy milyen áron készítenek szakvéleményt, de először mindeképpen érdemes lenne bepróbálkozni egy kis fenyegetéssel és megnézni hogyan reagálnak rá.Legalábbis ez az én véleményem.

Visine # 2008.08.18. 11:57

Szerintem konkrétan tudják hogy mi a baja, csak nekem nem akarják megmondani és ködösítenek. Az importőrrel sajnos elég jóban vannak, (ezt finoman közölték is, hogy milyen ügyesen kiokoskodták a 70%-os "térítést" a szoros-, jó viszonyra való tekintettel) tehát nem hiszem hogy náluk sokat el tudnék érni. Tudod varjú a varjúnak nem vájja ki... Ha független szakértőt hívok, akkor elvileg annak a megállapításait el kellene hogy fogadja a gyár vagy a fogyasztóvédelem, ugye?
Sanszos, hogy semmi baja az autónak, vagy ha van akkor nem nálam történt, ugyanis ha a motornak van baja, az elektronikának le kell állítania és nem is lehet vele menni, ennek meg semmi baja nem volt, ugyanúgy ment mint eddig, még csak nem is lassult.