Tegyük fel egyazonos gyári motorolajról stb. van szó, de míg a sarki kis autósbolt alacsony haszonkulcccsal dolgozik, ezzel szemben a márkakereskedés pofátlanul akár a dupla szorzót alkalmazza - így érthető, hogy ragaszkodnak a saját raktárukból vételezett akármihez is.
Ragaszkodj ahhoz, hogy mindvégig a kocsid mellett akarsz maradni., lehet hogy elküldenének a balesetveszély stb. okán, de te majd vigyázol magadra.
Köszönöm a válaszokat.Csak az egyértelműség kedvéért írom le , hogy a /FORD/ automhóz csak azt az alkatrészt veszem meg amit Ford márkaboltban vagy hálózatból vásárolok és adnak hozzá minőségi bizonyítványt és számlát is valamit a gyár által jóváhagyott csak és kizárólag Ford alkatrészt!Semmi gagyit semmi kétségeset. A szakszervízben kapható anyagok ugyanezek csak kb. dupla áron adják. A lényeg számomra, hogy nem utasíthatja el ezeket a szervíz. Az persze lehet, hogy nem vállalja el a vállalkozó a munkát, de miután a garanciális igényemet és a szervízigényemet is a világ bármely Ford szervízében jogosan igényelhetem (lásd: gépkönyv) így az elutasítást feltételezem indokolnia kell.Nem vagyok szakértő, de azt hiszem egy ránézésre nem állapítható meg , hogy a hozott anyag eredeti-e, de ugyenez a veszély fenáll a szervízben is (Tescos olaj betöltése, eredeti számlázása) ha utólag meghíbásodás keletkezik és bizonyíthatóan azon termék miatt amit én vittem az persze más.
Dr. Mohos Gábor ügyvéd (törölt felhasználó)
#
2009.02.02. 10:29
Nyilván a szervíz anyagi érdekéről van szó. Azt bizonyítani kell, hogy a hozott anyag nem jó, illetve erre fel kell hívni a figyelmet. A fogyasztó saját felelősségére betölthető. És ha a kár bizonyíthatóan a hozott anyag hibájából következik, akkor lehet a garancia megszünteésével próbálkozni( a forgalmazó részéről).
Szerintem viszont a szervíznek, mint vállalkozónak is joga van ahhoz, hogy egy munkát ne vállaljon el.
Én nem csodálkozom, hogy egy szervíz kizárólag az általa ismert forrásból beszerzett, általa minőségellenőrzött alkatrészeket akar beszerelni, mert hallottam már olyan esetről, amikor a szervíz beszerelte az "eredeit japán" vitt alkatrészt, aztán amikor meghibásodott a szervízt okolták, hogy biztos szarul szerelte be.
A szakértő mutatta ki, hogy az "eredeti japán" alkatrészt vélhetően Kínában vagy Mátészalkán gyárthatták, és semmiben nem felelt meg a gyári eredeti tulajdonságainak.
A szomszédunk is vett az interneten (ott vajon miért minden olyan olcsó???) egy "eredeti" Bosch villanytűzhelyet és mulatott rajtunk, mert a miénk, több, mint a duplájába került. Most meg én mulatok (bár nem vagyok kárörvendő), mert a tűzhely 8 hónap után megadta magát, és a szerelő közölte, hogy ezt jobb, ha kidobja, mert ezen max. a "Bosch" felirat az eredeti.....
Dr. Mohos Gábor ügyvéd (törölt felhasználó)
#
2009.02.02. 09:10
Nem tehetik meg. Önnek joga van az előírt minőségű olajat, szűrőt vinni.
Sziasztok. Nemsokára esedékes lesz az első szervízem az autóval.Fölhívtam néhány szervizt és érdeklődtem az árakról valamint megkérdeztem, hogy a gyárivbal (szigorúan)megegyező és a gyár által is jóváhagyott és a szakszervizben is forgalmazott anyagokat vihetek-e én hiszen úgy sokkal olcsóbb. Volt ahol nem problémáztak rajta, de akadt sok hely ahol azt mondták, hogy nem vagy ha én viszek akkor nem pecsételnek és ezáltal megszünik a garancia! Megtehetik ezt? hangsúlyozom, hogy az olaj, szürő stb ugyanaz amit ők forgalmaznak csak az internetről megrendelve feleannyiba kerül de teljesen ugyanaz az anyag. Megtehetik, hogy ezért elutasítják a szervízelést és nem hajlandóak pecsételni a szervízkönyvbe? A probléma sokakakt érint remélem tudtok segíteni ha lehet konkrét törvényszámmal (ha van ilyen). Köszönöm!
A guruló koldusok megveszik a 3e Ft-os fékbetéteket is, de ettől még az nem követendő példa.:) Egy külön olajhűtőt is be lehet kötni ebben az esetben csak az pénzbe kerül...
egy német autó dizel változatánál az egyik olajhütő el van helyezve a hűtővizben és az is ilyen hibat okoz, ha enged és a kár értéke kb ennyi javitással,a taxisok le szokták köttetni
Pontos választ talán csak a jogvégzettek adhatnak,de az Ó véleményük is sokszor különbözik!
Sokan azt hiszik, hogy a szakszervízben vezetett szervízkönyv növeli az autó értékét majd az eladásánál pedig senkit nem érdekel.Én is vittem annó az S80-at 100-120 ezerért az márkaszervízbe aztán egy forintal nem adtak érte többet a szervízkönyv miatt.:)
Látni kéne azt az autót, de valószínüsíthető, hogy valahol a hengerfejtömítés körül lehet a probléma. Álltalában popnt az ellenkezője szokott lenni, beledolgozik a vízbe a motor, ezért forr a víz. Durvább esetben az olaj is bekerül a vízbe. Én még azt is megkockáztatnám, hogy a "magas képzettségű szakemberek" a hengerfej levétele után visszatették a tégi tömítést.....:) Ez meg nagyon durva, brutális műhiba.
A hengerfejet szétszedték és állítólag semmi baja sem a tömítésnek sem a hengerenek, bevizsgáltatták és hibátlan. Elég furcsa, mi? Azt mondják, hogy a hűtőrendszer átmosása után feltehetőleg a motor blokk hűtő részében lehet dugulás, ahol nem folyik át a víz és azért keményednek be a csövek. Nehezen tudom elképzelni hogy egy fém blokk járataiból ne lehessen kitakarítani egy képlékeny, folyékony olajat... és azt sem értem hogy amig használtam az autót miért folyt át a hűtő rendszeren a víz és az olaj(ezek szerint) és nem forrt fel a víz, miért csak a "takarítás" után dugult el. Végülis nem egy fém, vagy kődarabról van szó, ami eltömíti... az olajnak nincs oldószere?
Ma megyek egyezkedni. Felhívtam egy szakértőt és azt mondta, hogy egy másik márkánál volt már hasonló probléma és persze titkolták a szervíz és a gyár is egy ideig, míg ki nem pattant a hír valahogyan a gyári hibás alkatrész okozta motorcserés problémáról, addigra már legalább 100 motort cseréltek Európában suttyomban, és kénytelen volt a gyár meghosszabbítani arra az évjáratra a garanciát. Ha nem pattan ki a dolog szépen elhallgatják és a márkának sem esik csorba a nevén. Nagyon sanszos hogy itt is ez van. A szervíz szerintem konkrétan tudja hogy mi a baja az autónak, még azt is el tudom képzelni, hogy hozzá sem nyúltak a hűtőrendszer mosásán kívül az egészhez, mert egyértelmű volt, hogy motorcserés lesz, engem meg etetnek leginkább a számlával, hogy olyan vizsgálatokat akarnak kifizettetni, ami nem vezetett eredményre. Egy másik szakszervízt felhívtam, ahol szintén azt mondták hogy ez gyári hiba. Akkor meg miről is beszélünk? Ha elismeri a gyár a hibát, akkor mit akar velem fizettetni a szervíz és miért??? Azzal, hogy elvigyem onnan csak az a baj, hogy a motorcserénél vagy bármilyen alkatrész cserénél csak akkor van garancia ha márkaszervíz csinálja, mondjuk egy motornál nem árt ha van rajta gari, pláne ezek után (bár én még mindig állítom hogy elsődlegesen nem a motornak volt hibája az csak a következménye valami másnak, amit a hibás alkatrész okozott, vagy a szervíz tolta el.
Ez akkor nagy valószínűséggel a hengerfejtömítés hibájára utal. Az olajos hűtővized annak következtében folyhatott ki a tartályból, hogy valamelyik henger már belekomprimált, és ezáltal túlnyomás keletkezett a víztérben. Amikor már akkora nyomás van a víztérben, hogy legyőzi a vízpumpa által keltettet, akkor megszűnik a keringés és felforr a víz. Ezt minden rendes autószerelőnek kell tudni, ezek a hengerfejtömítés hibájának legtipikusabb tünetei.
Guba kérdésére a válasz, a tartályban a vizzel keveredve jelent meg az olaj és a tartályból folyt ki a kerékre ahogy láttuk, de persze olyan kézzelfogható felvilágosítást nem adtak amiből konkrétan lehetne következtetni a baj okára, csak kenték mint a vajat és konkrét kérdésekre is olyan szépen kikerülték a konkrét választ hogy csak na. SZerintem a mellébeszélésből magyarországon lehetne egy új szakot indítani az egyetemen, tuti minden ilyen munkafelvevő és szervízfőnök ötös lenne!
Royal teljesen szakszerü hozzászólását Guba praktikus megjegyzése jól kiegészítette. Ha még egy kicsit "szakértik" megállapíthatják, hogy a rendszám is cserére szorul.
Valóban így van! Royal szakmai megállapításaival teljesen egyetértek. Két eset lehetséges: vagy szakmailag teljesen képzetlen emberek dolgoznak ebben a szervízben, vagy olyan pofátlan módon vesznek hülyére, hogy az döbbenetes. Egy kérdésem azért lenne a hiba megjelenésével kapcsolatban: Az olaj a kiegyenlítő tartályon belül jelent meg, vagy kívül folyt rajta? Ha ugyanis kívül folyt, és úgy került a kerékre, akkor az nem a hűtőrendszeren keresztül kerülhetett oda.
Legyen egy részletes írásbeli anyagod a tapasztalt hibákról és az elvégzett munkákról, ezzel keress meg egy szakértőt, és csak ez után fordulj ügyvédhez. Az autót pedig úgy ahogy van jelenleg, szállíttasd egy olyan helyre, ahol kétséget kizáróan senki nem tud hozzáférni.
Hümm... hozzáértő szakik dolgozhatnak ott a márkaszervízben. Ha olaj és a víz összekeveredik, a legutolsó komponens amit kicserélnék, az pont hűtőradiátor lenne. Ha a hűtő nem lyukas/sérült, gyakorlatilag teljesen indokolatlan kicserélni, hiszen azzal semmi nem változik. A radiátor passzív szerkezet, aminek feladata leadni a motorban keletkezett hőt. Szakszerű vízkőtlenítés után egy 20 éves hűtő is képes ugyanolyan hatásfokkal működni, mint egy vadiúj. A hibajelenség, szvsz egyértelműen motorikus eredetű hibára vezethető vissza. Az olaj/víz egymástól elszeparált rendszer, aminek a legsérülékenyebb pontja a hengerfej tömítés, idővel előfordul, hogy tömítési hibák keletkeznek, durvább esetben átszakad, ami eredményezheti a folyadékok keveredését, de ennek cseréje semmiképp nem milliós tétel, pláne ha időben felfedezett a sérülés. Tömítéscsere után folyadékszintek, folyadékállagok napi ellenőrzése, ha ezután is fennáll a hiba, akkor jöhetett volna a Blokk, ill. HF. repedés vizsgálat, ami valóban költséges sport. A forráspontig hevülő víznél pedig elsőkörben a termosztátra/vizhőmérséklet gombára célszerű gyanakodni, amik szintén filléres tételek, nem rögtön motorcserét javasolni.
Szerintem valahol gáz, ha egy magas óradíjjal dolgozó, felszerelt márkaszervíz ilyen alapvető lépéseket nem tesz meg. Komplex rendszerről lévén szó, nem kizárt, hogy a motorodnak komoly baja van, sőt még az is előfordulhat, hogy találkozott a szervíz hasonló meghibásodással, (tipushiba) amit eképpen szoktak orvosolni, de azt hiszem mindkét fél megelelégedésére célszerű leglogikusabb és legolcsóbb lépésekkel megközelíteni a megoldást.
Szomorú tapasztalat, hogy hazánkban a legtöbb szervíz találgat, és felkészültség híján a legköltségesebb "mindent újra cserélünk, előbb utóbb megoldódik" elvet vallja magáénak...
Igen köszönöm a megerősítést, én is így gondoltam, már találtam is néhány irodát, és fel fogom hívni őket. Megfogalmaztam egy jegyzőkönyvet is a történtekről, amit alá kell hogy írjanak, hogy valami hivatalos papír is legyen, mert a panaszkönyvbe ugye joga van a vásárlónak beírni és ezzel lehet elindítani a polgári peres ügyet, is ha arra kerülne a sor ... Egyébként eddig hiába kértem írásos árajánlatot, csak telefonon röpködtek a számok és a 900 ezres ajánlat jött csak e-mailen...
Az most mind1, hogy ők mennyire vannak jóban az importőrrel vagy mennyire nem ha kivered a balhét.Én bemennék és elkezdeném mondogatni nekik ezt a gépjármű szakértős dolgot mivel te viccesnek találod, hogy egy olaj folyásnál először kicserélik a hűtőt stb, majd leveszik a hengerfejet végül kitalálják, hogy a motor rossz és te ezt nem tudod elfogadni, hogy 1 milliót kelljen fizetned úgy, hogy 100%-ra nem tudják a hibát vagy nem mondják meg.Fel kéne hívnod egy gépjármű szakértő céget, hogy milyen áron készítenek szakvéleményt, de először mindeképpen érdemes lenne bepróbálkozni egy kis fenyegetéssel és megnézni hogyan reagálnak rá.Legalábbis ez az én véleményem.
Szerintem konkrétan tudják hogy mi a baja, csak nekem nem akarják megmondani és ködösítenek. Az importőrrel sajnos elég jóban vannak, (ezt finoman közölték is, hogy milyen ügyesen kiokoskodták a 70%-os "térítést" a szoros-, jó viszonyra való tekintettel) tehát nem hiszem hogy náluk sokat el tudnék érni. Tudod varjú a varjúnak nem vájja ki... Ha független szakértőt hívok, akkor elvileg annak a megállapításait el kellene hogy fogadja a gyár vagy a fogyasztóvédelem, ugye? Sanszos, hogy semmi baja az autónak, vagy ha van akkor nem nálam történt, ugyanis ha a motornak van baja, az elektronikának le kell állítania és nem is lehet vele menni, ennek meg semmi baja nem volt, ugyanúgy ment mint eddig, még csak nem is lassult.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.