Gergon,
Természetesen nincs olyan, hogy kifejezetten egy autószalonnak milyen kötelezettségei lennének.
Pont ugyanaz vonatkozik rá, mint bármilyen cégre, amelyik terméket értékesít. Annyi kiegészítéssel, hogy az érték miatt vannak extra szabályok.
Az első kérdés, hogy te most szavatossági, vagy jótállási igénnyel lépsz fel?
Ha nem régen vetted, akkor még a jótállási szabályok érvényesek rá. Autónál, ami 4-5-6 év szokott lenni, és garanciának nevezik, az jogilag jótállás.
151/2003. rendelet : „5.§ (1) A fogyasztó a jótállás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.”
Te az eladóval állsz jogviszonyban, nem a magyarországi forgalmazóval. Vele legfeljebb csak akkor, ha a jótállási jegyen az van megnevezve kötelezettként.
Sajnos nincs konkrét szabály arra, meddig húzhatja ezt az eladó. A Ptk. is csak annyit ír a kellékszavatosságnál : „6:159.§ (4) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.”
Tekintve, milyen alkatrész gondok vannak mostanában az autóiparban, talán nem 30 nap a méltányos, de hogy több hónapig nincs alkatrész, az sem normális.
Én a helyedben egy tértivevényes levelet írnék az eladódnak, amelyben az előzményekre és a már eltelt időre való tekintettel kéred, hogy 30 napon belül szerezzék be az alkatrészt és javítsák meg a hibát, ellenkező esetben a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fogsz fordulni.