Szeretnék kérni egy jogi segély !
Tavaly januárban megbíztuk az Ankoni Gáz kivitelezőt új kémény kialakítására/ezt a társasház fizette, mivel visszaáramlott az égéstermék és le kellett válnunk a gyüjtőkéményről/ és központi fűtés kialakítására. A munka hamar elkészült, viszont kiderült, hogy az árajánlatban nem szerepelt és így nem is készült MEO bejelentés a gázművek felé. A kivitelező szerint ezt nem mindig kérik. Mi laikusok azt hittük, hogy minden a szabályoknak megfelelően alakul a kivitelező mindent szabályosan végez. Végül is némi + pénzért elkészült a gázterv. Tavaly háromszor jött ki a gázművek szakembere és mindig más okkal nem vette át a munkát. Az utolsó alkalommal az volt a kifogás, hogy a gyüjtőkéményhez túl közel van az új füstelvezető kémény ami ezáltal korrodálhat.Már 6 hónapja csak sms-ben érem el a kivitelező vezetőjét, aki mindig igérte, hogy ekkor meg akkor jönnek.Végül tegnap azt írta, hogy nincs 150.000 Ft-ja arra,hogy a garanciális hibát kijavítsa, vagyis, hogy pár méterrel arréb készítsen egy új füstelvezetőt és nem tud időpontot adni nekem arra, hogy mikor is fogja elvégezni a munkát. Mit tehetünk? Forduljak a gázműekhez? Munka közben a gázóra plombáját is levágták, már félünk, hogy nehogy nekünk még ebből is bajunk legyen.Szóltam a közös képviselőnek, mivel a kémény ugye hozzájuk tartozik, Ők küldtek felszólító levelet, de nem reagált rá senki. Kérem segítsenek !
Garancia, szervíz
Üdv!
A kérdésem a következő:
Elektronikai alkatrészre (CD lejátszó panel) kötelező-e garanciát vállalni abban az esetben, ha azt nem szakszervíz építi be a készülékbe?
________________________________
nem vagyok jogász
És ha jól gondolom, akkor erre a szerződéstől való elállásra is csak polgári peres eljárás keretein belül van lehetőségem.
Ismételten köszönöm a választ!
A jogvitában maga a hatóság nem jár el, de a hatóság mellett működő békéltető testület igen.
A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. Ennek hiányában kérhetsz árleszállítást, vagy elállhatsz a szerződéstől, ha a hiba nem jelentéktelen.
Kedves Válaszoló!
Az első hozzászólásban feltett kérdéseimet azzal szeretném kiegészíteni, hogy abban az esetben, ha a készüléket visszakapom és ismételten jelentkeznek az előző problémák, akkor is csak a szervizelés lehetőségével élhetek. Vagy van mód a készülék cseréjét, esetleg a készülék árát kérni?
A választ ismételten előre is köszönöm!
Ui: Jártam a helyi Fogyasztóvédelemnél, ahol azt mondták, ők semmit sem tehetnek ilyen ügyben. Ez valóban így van? Illetve akkor milyen esetekben is kellene hozzájuk fordulni?
Nincs mit.
Köszönöm a választ!
Békéltető testületi eljárást lenne a legcélszerűbb indítani, ha békés úton nem megy.
Tisztelt Jogi Fórum!
Hosszas kutakodás után szeretném szakértő segítségüket kérni garanciális szervizelési problémám ügyében.
Június 25-én beadtam egy tabletet (ami akkor még 1 hónapja sem volt a birtokomban) garanciális szervizelésre, mivel a készülékkel kapcsolatban több probléma is felmerült. Azóta nem láttam a készüléket, illetve semmilyen érdemleges információt nem sikerült kiderítenem róla az üzletben. Így már a 70. napon is túl vagyunk. Érdeklődni szeretnék, hogy ilyen esetben milyen lehetőségek állnak a rendelkezésemre. ( Új készülék, esetleg az ár visszatérítése stb.) Vagy igazából semmiféle jogi eszköz nem áll a rendelkezésemre? Várnom kell továbbra is, és hallgatnom, hogy a hétvégén, következő hét elején talán tudnak valamit mondani vagy visszakapom a készüléket?
Válaszukat előre is köszönöm!
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02