Az internet használata során az embert tömegével érik a csalogató, kivételes ajánlatokat tartalmazó reklámok, melyek a fogyasztók döntését befolyásolhatják. Mindez természetesen a tájékozatlan fogyasztókra nézve rengeteg veszélyt jelenthet, amennyiben nincsenek mögötte az állam által, a vállalkozókkal, szolgáltatókkal szemben lefektetett magatartási szabályok, jogszabályi keretek, melyek féket jelentenek a visszaélésekkel szemben. Mindezek a fogyasztóvédelem részét képezik.

A tanulmány célja, hogy a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmára vonatkozó szabályozás ismretetése mellett, rávilágítson arra hogy az online térben milyen jellegű kihívások gördülnek a fogyasztók, és ezáltal a Gazdasági Versenyhivatal elé, illetve a hivatal milyen, a világhálón megvalósított kereskedelmi gyakorlatok tekintetében állapította meg azok tisztességtelen voltát.

A Szerző bírósági titkár.